14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Урок риторики 1 клас на тему: "Вживаємо слова вітання"

Про матеріал

Розгорнутий конспект урок з риторики у 1 класі на тему: "Вживаємо слова вітання".

Для розробки конспекту використано матеріал з посібника Риторика 1 клас (В.О. Науменко М.Д. Захарійчук) та малюнки, запозичені з інтернету.

Перегляд файлу

 

Розгорнутий конспект з риторики у 1 класі  на тему:

«Вживаємо слова вітання»

 

Тема: Вживаємо слова вітання.

Мета: Ознайомити учнів з правилами мовленнєвого етикету; навчити вдало використовувати різні слова привітання й розуміти, як і до кого вітатися; формувати у дітей техніку мовлення, вміння слухати і відповідати, вступати в діалог; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття поваги, ввiчливостi; на основi практичних дiй вчитися вітатися з людьми.

 

Обладнання: Навчальний посібник Риторика (В.О.Науменко, М.Д.Захарійчук), таблиці,  сюжетні малюнки, паперові кружечки (намистинки), скотч,

Хід уроку

І. Організація класу.

- Дзвоник уже продзвенів. Пора сідати за парти. Усі підготувались до уроку «Риторики»?  (Так!)

- Молодці. То ж розпочнемо наш урок.

ІІ. Мовленнєва гімнастика.

  • Відкрийте підручники на сторінці 22. (Відкрили)
  • Діти, з чого ми починаємо урок риторики? (З мовленнєвої розминки)
  • Промовмо чітко і виразно букви та склади, що подані у підручнику:

И – А – І – Е – О

РИ – РА – РІ – РЕ – РО

ХИ – ХА – ХІ – ХЕ – ХО

  • А тепер наберіть повні груди повітря і повільно видихайте його носом на рахунок 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Робота за малюнками.
  • Діти, погляньте уважно на малюнок, що прикріплений на дошці.

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок діти розмовляють"(Діти розглядають малюнок).

- Хто зображений на малюнку? (Діти).

- Що роблять діти? (Розмовляють).

- Давайте пригадаємо, з чого ж починається спілкування?  привітання).

- А які слова привітання ви знаєте?  (Доброго ранку, добридень, доброго дня, доброго вечора, вітаю, привіт, здоровенькі були, доброго здоров’я, дай боже щастя…)

  • Молодці! Які ви у мене виховані.
  • То ж привітайтеся із своїм сусідом по парті. (Привіт).

 

IV. Розширення уявлень про вітання

Бесіда вчителя:

  • Сьогодні Риторика поведе нас до чарівної країни Ввічливості, перепусткою до якої будуть слова привітання. Я впевнена, що ви знаєте дуже багато слів привітань і вмієте ними користуватися.
  •    Пригадайте, коли ми говоримо слова привітання і кому? (Зранку вітаємося з батьками, на вулиці - з сусідами та знайомими, у школі з вчителями й однокласниками…- із знайомими людьми).

 

  1. Вітання словами
  • Погляньте, які слова вітань запропонувала нам Риторика на с.21

Доброго ранку

Добридень

Доброго дня

Добрий вечір

Вітаю

Привіт

Здоровенькі були

Доброго здоров’я

 

Прочитайте їх і поміркуйте:

  • Що люди бажають одне одному, вживаючи слова вітання? (Хорошого дня, хорошого настрою, здоров’я).
  • Як їх слід вимовляти? (В міру голосно, чітко, дивлячись на того, з ким вітаєшся).
  • З яким настроєм? (Весело, бадьоро).

 

  1. Вітання жестами.
  • Діти, пригадайте. Як вітаються люди, які є далеко один від одного?
  • Хто з  вас знає, як вітаються між собою військові? (Прикладають руку до голови).
  • А як вітаються водії, що ідуть за кермом автомобіля? (Піднімаючи руку).
  • А як ви вітаєтесь із близькими вам людьми, з якими давно не бачились? (Обіймаючись).
  • Це вітання називається жестовим.

 

  1. Вітання тварин.
  • А як ви гадаєте, тварини між собою теж вітаються? (Так!)
  • Які тварини  між собою вітаються і як? (Горобчики зраненька Цвінь-цвінь; киця, коли ми прокидаємося приходить до нас і муркоче Мур-мур…)
  • Відкрийте підручник на с.22 Вправа « Мікрофон». На кінці сторінки є скоромовка. Давайте її зачитаємо.

А у нашої Марусі

довгий хвіст, тоненькі вуса.

Лапкою вмивається.

“ Мур, мур, мур!” – вітається.

 

Отже, не тільки люди вітаються один з одним, а й тварини теж.

Розучування скоромовки.

 

V. Виведення правил.

  • Що ж таке, вітання? Вітання – це прояв ввічливості та вихованості, передача хорошого настрою. Слова вітання потрібно промовляти ввічливо – в міру голосно, бадьоро, дивлячись на того, з ким вітаєшся, правильно вибравши мовленнєву роль.
  • Зазвичай вітання передує початку спілкування. Вітанням ми показуємо своє ставлення до того з ким вітаємось.
  • Форми вітання залежать від культури, часу, моди, вихованості.  З дорослими вітаємось ввічливо - доброго дня, добрий вечір, а з друзями та однолітками по модному – Привіт!
  • Вітання може бути як усним так і жестовим.

 

  • Діти запам’ятайте, першими завжди вітаються молодші, а за умови рівного становища першим вітається той, хто вважає себе більш вихованим і ввічливим.

 

VІ. Практичні вправи, завдання.

  1. Розв’язок риторичних задач.
  • Прослухайте уривок з української народної казки «Лисичка – сестричка».

Украла собі лисичка-сестричка курочку та й біжить. Біжить і біжить. Аж стала ніч наступати. Бачить лисичка хатку. Заходить туди, вклонилась низенько та й каже:

  • Добривечір, господарі добрі! Пустіть, будь ласка, переночувати.

 

Запитання для дітей:

  1. Куди зайшла лисичка?  (У хатку).
  2. З ким привіталася лисичка? (З господарями).
  3. Як привіталася лисичка? (Добривечір, господарі добрі!)
  4. Яким жестом привіталася лисичка? (Вклонилась низенько).
  5. Для чого вона привіталася? (Щоб почати розмову).
  6. Що попросила лисичка? (Пустіть, будь ласка, переночувати).
  7. Як говорила лисичка? (Облесливо, хитро).
  8. Коли говорила лисичка? (Ввечері).

 

  • Молодці! Ви уважно послухали казку і тому змогли дати правильні відповіді на мої запитання.
  • Як винагороду за вашу уважність та вміння слухати, я підготувала для вас гру.

 

VІІ. Риторична гра «Намисто привітань».

Вчитель малює на дошці ниточку.

  • Я роздам усім вам паперові смайлики-намистинка.

Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань"  Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань" Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань" Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань" Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань" Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань"Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань"Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань"Результат пошуку зображень за запитом "смайлик вітань"

  • Всі отримали намистинки? (Так).

Правила гри такі:

  • Кожен з вас повинен привітатися із мною словами або жестами. Якщо привітання прозвучить правильно і без повторень попередніх вітань, ви зможете прикріпити свою смайлик-намистинку на проведену умовно на дошці ниточку.
  • Так у нас утворюється намисто з вітань.
  • Правила гри зрозуміли? (Так).
  • Основне правило – вітання не повинні повторюватися.
  • Готові? (Так)
  • Хто хоче привітатися зі мною підніміть смайлика вгору.

Діти піднімають смайлики, по черзі вітаються словами і жестами й наклеюють на дошку смайлики.

Словесні вітання: Доброго ранку, Доброго дня, Добрий вечір, Вітаю, Привіт, Здоровенькі були, Доброго здоров’я, Дай Боже щастя…

Вітання жестами: потискання рук, кивання головою, піднімання руки догори, помахати привіт рукою, обійми, поцілунок у щічку…

 

  • Молодці. Подивіться, яке красиве намисто ви мені створили. Своїми чарівними усмішками воно підніме настрій кожному.

 

 V. Підсумок уроку.

- Давайте з’ясуємо, кому ви можете сказати «Привіт!» (Друзям, одноліткам, рідним).

- А як ви повинні вітатися з старшими від вас людьми: вчителями, сусідами? (Доброго дня!...).

- А які слова – «Привіт!» чи «Доброго дня!» - ви промовляєте частіше?

- Чому?

 

 - То ж давайте підведемо підсумок:

Гра «Інтерв’ю»

  - Що таке слова вітання? (Це слова, якими ми бажаємо добра)

- Чи потрібні вони тобі? (Так)

- Чому вони тобі потрібні? (Вони підносять настрій, вони спонукають до спілкування)

  • Чи сподобався тобі сьогоднішній урок? Чим?
  • Чого навчився ти на уроці? (Правильно вітатися)

Пам’ятайте, що усе на світі починається з добра.

То ж даруйте свої посмішки та щирі привітання рідним, друзям, знайомим…

 

docx
Додано
9 листопада 2018
Переглядів
1919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку