№ п/п |
ДАТА |
Кількість годин |
Тема та зміст корекційної роботи |
Граматичні та лексичні теми |
Розвиток не мовленнєвих процесів |
|
І |
ІІ |
|||||
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
. |
09.01
10.01
13.01
16.01
17.01.
23.01
24.01
27.01
30.01
31.01
06.02
07.02
10.02
13.02
14.02
20.02
21.02
24.02
27.02
28.02
06.03
07.03
10.03
13.03
14.03
27.03
28.03
31.03
03.04
04.04
10.04
11.04
14.04
17.04
18.04
24.04
25.04
28.04
01.05
02.05
08.05
09.05
12.05
15.05
16.05
22.05
23.05
26.05
29.05
30.05 |
09.01
11.01
16.01
18.01
20.01
23.01
25.01
30.01
01.02
03.02
06.02
08.02
13.02
15.02
17.02
20.02
22.02
27.02
01.03
03.03
06.03
08.03
13.03
15.03
17.03
27.03
29.03
03.04
05.04
07.04
10.04
12.04
17.04
19.04
21.04
24.04
26.04
01.05
03.05
05.05
08.05
10.05
15.05
17.05
19.05
22.05
24.05
29.05
31.05
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
2 – А Корекція мовлення
ІІ семестр Уточнення уявлень про слово з апострофом.
Відпрацювання вірної вимови слів з апострофом.
Відпрацювання вірної вимови слів з апострофом у зв’язному мовленні.
Уточнення уявлень про кількість і порядкові числівники.
Відпрацювання вірної вимови слів з кількісними та порядковими числівниками.
Уточнення і розширення уявлень про пори року. Фонетичний розбір слів.
Відпрацювання вимови та навичок свідомого читання. Підбиття підсумків.
Удосконалення вміння виразного і свідомого читання.
Відпрацювання вміння складати текст вітання.
Удосконалення орфоепічних навичок. Фонетичний розбір слів.
Удосконалення вміння висловлюватися в усіх доступних формах.
Відпрацювання навичок виразного свідомого читання.
Відпрацювання вимови та написання слів із шся, ться.
Відпрацювання вимови та написання слів на шся, ться.
Диференціація звуків [ч], [щ]в усному та букв «ч», «щ» в писемному мовленні.
Диференціація звуків [ч], [щ]в усному та букв «ч», «щ» в писемному мовленні.
Диференціація звуків [ч], [щ]в усному та букв «ч», «щ» в письмовому мовленні.
Уточнення уявлення про звуки [с], [ш].
Відпрацювання чіткої вимови звуків [с], [ш].
Відпрацювання чіткої вимови звуків [с], [ш].
Диференціація звуків [с], [ш] в усному мовленні і букв [с], [ш] в писемному.
Диференціація звуків [с], [ш] в усному мовленні і букв [с], [ш] в писемному.
Уточнення уявлень про звуки [з], [ж].
Уточнення уявлень про звуки [з], [ж].
Диференціація звуків [с], [ш] в усному мовленні і букв [с], [ш] в писемному.
Відпрацювання чіткої вимови звуків [з], [ж].
Відпрацювання чіткої вимови звуків [з], [ж].
Диференціація звуків [з], [ж] в усному мовленні та букв [з], [ж] в письмовому.
Диференціація звуків [з], [ж] в усному мовленні та букв [з], [ж] в письмовому.
Диференціація звуків [з], [ж] в усному мовленні та букв [з], [ж] в писемному.
Диференціація звуків [ш], [ж] в усному мовленні та букв [ш], [ж] в письмовому мовленні.
Уточнення вимови та правопису звуків [п], [б], букв «п», «б».
Відпрацювання чіткої вимови слів з парними приголосними [п], [б].
Уточнення вимови дзвінких та глухих приголосних.
Диференціація звуків [п], [б] в усному мовленні та букв «п», «б» в письмовому.
Диференціація звуків [п], [б] в усному мовленні та букв «п», «б» в письмовому.
Диференціація звуків [п], [б] в усному мовленні та букв «п», «б» в письмовому.
Уточнення уявлень про звуки [т], [д].
Відпрацювання чіткої вимови слів зі звуками [т], [д].
Відпрацювання чіткої вимови звуків [т], [д] та вірного написання слів з буквами «т», «д».
Диференціація звуків [т], [д] в усному мовленні, букв «т», «д» в писемному.
Диференціація звуків [т], [д] в усному мовленні, букв «т», «д» в писемному.
Диференціація звуків [т], [д] в усному мовленні, букв «т», «д» в писемному.
Слого-звуковий аналіз слів.
Слоговий склад слова.
Складовий аналіз та синтез слів.
Складо-звуковий аналіз слів з простою складовою структурою.
Складовий аналіз слів зі складною складовою структурою.
Складовий аналіз слів зі складною складовою структурою.
Розвиток навички діалогічного мовлення: давати правильні, чіткі, повні відповіді. Мовленнєві ігри.
|
Знаходження серед дієслів тих, які подібні чи протилежні за значенням.
Службові слова, до яких не ставлять питань, але без яких майже неможливо побудувати речення: на, в, із, по, до, у, над, під, а, але, і, чи, тому що. Практичне ознайомлення із прийменниками, їх роллю в реченні
Спостереження за значенням спільнокореневих (споріднених) слів. Виділення кореня в поданих словах. Добір спільнокореневих слів із найуживанішими в мовленні школярів коренями. Складання речень зі спільнокореневими словами з метою усвідомлення значення кореня. Спостереження за словами з омонімічними коренями. Вимова і правопис слів з ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слова. Зміст і завершене інтонаційне оформлення речення. Речення, у яких є повідомлення, запитання, прохання або наказ, спонукання до дії. Спостереження за інтонацією таких речень. Розділові знаки у кінці речення (.?!), велика літера у першому слові речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. Поширення речення за питаннями, поданими вчителем. Об’єднання двох простих речень в одне складне — за зразком, без уживання термінів. Використання безсполучникових зв’язків, а також сполучників а, і. (Дме вітер, іде дощ. Батько читає газету, а я готую уроки і т. ін.). Розуміння змісту речення. Встановлення різниці у змісті подібних речень, які розрізнюються одним-двома словами. Заголовок тексту. Удосконалення вміння добирати заголовок відповідно до змісту тексту. Спостереження за побудовою тексту: речення-зачин, у якому повідомляється, про що мовитиметься в тексті; основна частина, де викладено зміст висловлювання; речення-кінцівка, яке свідчить про те, що висловлювання завершено. Спостереження за роллю абзаців у тексті. Дотримування абзаців, які відповідають трьом основним частинам висловлювання (зачин — основна частина — кінцівка). Спостереження за використанням слів (він, вона, вони, цей, ця, це, ці, тоді, після того) для зв’язку речень у тексті. Удосконалення текстів шляхом заміни в них окремих слів, що повторюються, на близькі за значенням та ті, що були вжиті раніше. Уявлення про мову як засіб людського спілкування. Диференціація звуків [т], [д] в усному мовленні, букв «т», «д» в писемному.
Диференціація звуків [т], [д] в усному мовленні, букв «т», «д» в писемному.
Диференціація звуків [т], [д] в усному мовленні, букв «т», «д» в писемному.
Слого-звуковий аналіз слів.
Слоговий склад слова.
Складовий аналіз та синтез слів.
Складо-звуковий аналіз слів з простою складовою структурою.
Складовий аналіз слів зі складною складовою структурою.
Складовий аналіз слів зі складною складовою структурою.
Сенсорозрізнювальна роль звука у слові.
Сенсорозрізнювальна роль звука у слові.
Читання, вимова та написання слів з орфограмами.
Вимова та написання слів з орфограмами.
Диференціація словарних слів та слів з орфограмами.
Диференціація слів словарних та слів з орфограмами. Ознайомлення з мовними і немовними знаками. Українська мова і споріднені з нею мови. Спостереження за звучанням, написанням і значенням слів у споріднених мовах. Старі і нові слова в мові. Поповнення мови новими словами. Усне і писемне мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення і культура спілкування. Практичне ознайомлення зі слова-ми-звертаннями. Слова ввічливості. Сила голосу і темп мовлення у процесі читання, говоріння, діалогічного спілкування Виконання навчальних і контрольних завдань Позначення звуків буквами у тих випадках, коли написання відповідає вимові. Використання знака м’якшення (ь) та букв я, ю, є, і для позначення м’якості приголосних звуків. Зіставлення вимови (читання) і написання слів (використовуються слова з ненаголошеними голосними, з апострофом перед я, ю, є, ї). Уживання слів в усному і писемному мовленні за правилами вимови і написання. «Орфографічне» промовляння (самодиктування) слів за правилами написання у процесі контрольованого письма. Уживання великої букви на початку речення, в іменах людей, кличках тварин, назвах міст, сіл. Уживання розділових знаків (крапка, знак питання, знак оклику) у відповідних за метою висловлювання та інтонацією реченнях, сприйнятих на слух. Списування навчальних друкованих і рукописних текстів із дотриманням правил оформлення письмових робіт. Письмо під диктування: навчальні диктанти, матеріалом для яких є слова, речення, тексти. Контрольний диктант. Слова, значення, вимову і написання яких учні мають засвоїти: алфавіт і алфавіт, Батьківщина, ведмідь, вересень, вулиця, герой, диктант, диван, дитина, духмяний, дятел, жайворонок, завдання, заєць, календар, килим, медаль, метро, неділя, ознака, помилка і помилка, понеділок, портфель, предмет, середа, театр, учитель, читання, червоний, черговий, черевики, четвер, шофер, ясен (34 слова) Графічні навички письма. Техніка письма. Культура оформлення письмових робіт (протягом року) Закріплення графічних, гігієнічних навичок письма. Вільні розчерки. Письмо великих, рядкових букв та їх поєднань у розчерках і окремо. Безвідривне поєднання 2-3 букв. Поступове прискорення письма в міру індивідуальних можливостей учнів. Оформлення письмової роботи. Запис слів, віршів у стовпчик. Зображення таблиці і вписування в неї слів. Підкреслення слів лініями заданої форми. Зображення форми умовного позначення під час виділення частин слова. Письмо на дошці. Соціокультурна змістова лінія 1. Тематичні групи слів, що називають державу, її столицю, державну символіку, реалії життя народу (протягом року)
Закріплення і розширення знань про державу Україну, її столицю. Характерні особливості державних символів України. Значення української мови як державної. Мала батьківщина. Національні символи України — верба, калина, вишитий рушник та ін. Народні і релігійні свята, обрядові дійства під час цих свят. Читання в особах уривків з українських народних казок, визначення позитивних і негативних персонажів. Відтворення діалогічного мовлення персонажів. Відгадування і вивчення загадок. Вивчення закличок, лічилок, мирилок, дитячих пісень, колядок, щедрівок, ознайомлення з особливостями їх вживання. Вивчення різних варіантів українських формул мовленнєвого етикету вітання, прощання, прохання, вибачення. Добір формул мовленнєвого етикету залежно від віку і статусу особи, з якою відбувається спілкування. Родинні стосунки. Виконання соціальної ролі учня. Правила етикетної поведінки у громадських місцях (у бібліотеці, на ігровому майданчику, на днях народження, під час відвідування хворого).
Правила поведінки на природі. Ставлення до природи. Формування вмінь спостерігати за природними явищами для їх словесного опису. Організація робочого місця. Організація навчальної діяльності. Взаємодія з іншими учасниками навчального процесу
|
Формування умінь визначати наголошений склад (звук) у слові. Спостереження за словами, у яких зміна наголосу призводить до зміни значення слова (замòк-зáмок). Формування умінь спостерігати за звучанням голосних звуків у ненаголошеній позиції, дзвінких та глухих приголосних перед корельованими (за дзвінкістю-глухістю) приголосними, за різницею у звучанні та написанні таких слів. Формування умінь позначати на письмі голосні та приголосні звуки буквами; написання великих та малих літер, способів їх з’єднання у словах; записувати слова, написання яких співпадає з вимовою, на основі слухового сприймання, власного промовляння, за уявленнями. Розвиток слухової уваги, слухового контролю, слухової пам’яті. Збагачення та активізація словника іменників, дієслів, прикметників, уточнення та диференціювання значення названих слів. Формування умінь добирати слова назви предметів, дій, ознак за лексико-граматичним значенням та за питаннями хто?, що?, що робить?, що зробити?, що робив?, що буде робити?, який?, яка?, яке?, які?; класифікувати названі слова за запитаннями, ставити питання до таких слів, групувати такі слова за певними семантичними групами. Формування умінь добирати слова, протилежні за значенням до заданого. Формування умінь добирати синоніми до заданого слова у реченні чи словосполученні або ізольованого слова. Формування умінь розрізняти прийменник як окреме слово, до якого не ставлять питання і яке служить для зв’язку слів у реченні; пов’язувати слова у реченні за допомогою прийменників (практично). – знає правило написання великої букви в іменах людей, кличках тварин, назвах міст, сіл, вулиць, річок; правильно записує такі слова.
Формування умінь виділяти спільнокореневі слова із тексту, порівнювати їх за звучанням і значенням. Уточнення та диференціація значення словотворчих морфем (практично). Формування умінь добирати слова з однаковим коренем і різними морфемами (суфіксом, префіксом) та слова з однаковими морфемами, але різним коренем. Удосконалення вимови слів з ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слова. Формування орфографічної пильності щодо написання слів з ненаголошеними звуками[е], [и] в корені. Розвиток навичок виділення речень на слух та з письмового тексту. Розвиток навичок побудови простих непоширених та поширених речень з опорю та без опори на наочність, запитання. Формування умінь інтонаційно правильно оформлювати речення різні за метою висловлення. Розвиток умінь визначати межі речення у письмовому тексті та правильно оформлювати речення під час письма. Формування практичних умінь визначати синтаксичне значення слів у реченні з опорою на запитання та самостійно ставити запитання до різних членів речення. Формування навичок синтаксичних трансформацій речення (розширення, звуження, відновлення деформованого речення). Формування умінь інтонаційно оформлювати речення у власному мовленні та під час читання, виділяти на слух речення з тексту. Розвиток навички правильно використовувати розділові знаки, що позначають кінець речення (крапка, знак питання, знак оклику). Розвиток умінь сприймати невеликі тексти, слідкувати за розвитком думки у тексті, визначати його головну думку, основні події, дійових осіб (персонажів). Розвиток умінь розрізняти текст і групу не пов’язаних між собою речень. Розвиток знань про будову тексту: заголовок, абзаци, речення-зачин, основна частина, заключне речення; Формування умінь добирати заголовок до тексту, спостерігати за роллю абзаців у тексті. Розвиток розуміння значення абзаців для поділу тексту на окремі змістові частини. Формування умінь спостерігати за використанням у тексті займенників для уникнення повторів слів та самостійно замінювати з цією ж метою слова у тексті на займенники чи слова, близькі за значенням. Виховання поважного ставлення до мови як найважливішого надбання народу, мовних норм, мовленнєвої культури. Формування уявлень про мову як засіб спілкування між людьми, слово як основну одиницю мови. Формування умінь розрізняти усну і писемну форми мовлення, знань про їхні характерні ознаки. Розвиток спостереження за особливостями мовлення в різних умовах спілкування. Корекція темпоритмічної сторони мовлення. Виховання культури мовлення у процесі спілкування. Розвиток контролю, самоконтролю за використанням мовних знань та мовленнєвих умінь. Формування орфографічної пильності щодо написання: слів з великої літери; слів, вимова і написання яких збігаються; слів з використанням букв для позначення м’якості приголосних звуків. Формування навичок каліграфічного письма. Розвиток зорового, рухового контролю під час перевірки написаного та виправляння допущених помилок. Розвиток слухового сприймання у процесі диктанту, самодиктанту. Розвиток і корекція зорових операцій та функцій (зорового, буквеного гнозису), зорово-просторового гнозису, зорової уваги і пам’яті, зорового контролю). Формування і корекція рухових операцій та функцій: дрібної моторики, кінетичного праксису, координованості і точності пальців та кистей рук (передусім провідної), корекція рухового контролю. Формування умінь сприймати та породжувати невеликі монологічні вислови (опис, розповідь) з опорою на запитання, план, наочність, опорні слова та самостійно. Розвиток уміння планувати невеликий зв’язний вислів. Формування культури мовленнєвої поведінки та норми мовленнєвого етикету, пошани до української мови, української символіки, інтересу до творів усної народної творчості, народних свят та обрядів тощо. Формування писемних навичок. Розвиток читацьких умінь, дотримання під час читання пауз й інтонацій відповідно до розділових знаків (у кінці речення, при переліку) та жанрової приналежності тексту, структури речень. Розвиток навички діалогічного мовлення: давати правильні, чіткі, повні відповіді на поставлені запитання, самостійно ставити запитання співрозмовнику, дотримуватись основної змістової лінії заданої у діалозі.
|