Календарне планування
з корекційно – розвиткової роботи
«Розвиток мовлення»
3 клас
для дітей з інтелектуальним порушенням
Підготувала вчитель філії «Спаська гімназія»
Савлук Людмила Леонідівна
2021-2022 н.р.
Календарне планування
з корекційно – розвиткової роботи
«Розвиток мовлення»
3 клас
№ п/п |
Зміст заняття |
Дата |
Примітка |
|
Розвиток навичок мовленнєвої діяльності (слухання-розуміння, говоріння, читання). Розвиток усного мовлення. Накопичення активного словникового запасу. |
|
|
1-2 |
Слухання-розуміння мовлення вчителя. Повторення речення. |
|
|
3-4 |
Поняття про живу та неживу природу. Що належить до природи? |
|
|
5-6 |
Закінчення розпочатого речення (з допомогою вчителя). Складання за запитаннями вчителя речень з 2-4 слів до розглянутого малюнка, прослуханої казки. |
|
|
7 |
Відповіді на запитання до прослуханого, прочитаного. |
|
|
8-9 |
Виділення на слух з живого мовлення окремих слів, в словах – окремих звуків |
|
|
10 |
Пори року. |
|
|
11 |
Уявлення про погоду. |
|
|
12 |
Вітер, хмари, опади |
|
|
13 |
Поділ речень з 2-4 слів на слова. |
|
|
|
Розвиток комунікативних здібностей. |
|
|
|
Вивчення звуків і букв І етапу: А, У, О, М, Х, С, Н, И, Л, Ш, П, К, Р. Читання і розвиток усного мовлення. Розширення словникового запасу. Повторення та закріплення знань і навичок, засвоєних у попередніх класах. |
|
|
14-15 |
Розвиток фонематичного слуху і правильної вимови звуків. (Органи слуху, мовлення, чуттів людини.) |
|
|
16
|
Розрізнення різних звуків – шумів (стук, дзвін, дзенькіт, гудіння, плескання) та мовних звуків, звукосполучень під час спостережень оточуючої дійсності та ігри. |
|
|
17 |
Голоси та звуки природи. Шум дерев, струмка, моря.. |
|
|
18-19
|
Співвідношення звука і букви, визначення місця звука і букви у слові; фіксація буквою початкового звука у словах. |
|
|
20-21 |
Поняття про добу: день, ніч. |
|
|
22 |
Формування зорових еталонів букв: -знаходження заданої букви серед інших букв чи знаків; -впізнавання букв, накладених одна на одну; -виділення з ряду правильно написаної букви з опорою на зразок; -складання букв з паличок, паперових смужок, проволоки за зразком; -доповнення відсутнього елемента букви; -називання та порівняння графічно |
|
|
23 |
Запам’ятовування цілісних образів слів, які складаються з вивчених букв (мама, сон, сом, папа, липа, молоко…), співвідношення слів з предметами, які вони називають. |
|
|
24 |
(Осінь. Сезонні зміни у природі. Овочі, фрукти. Похолодання, випадання дощів, зміна забарвлення листя, листопад.) |
|
|
25 |
Складання індивідуальних альбомів вивчених слів, використання їх для вирішення задач навчального та практичного характеру. |
|
|
26 |
Тварини свійські: кіт, собака, корова. Зовнішній вигляд. |
|
|
|
Продовжити вивчення звуків і букв І етапу: А, У, О, М, Х, С, Н, И, Л, Ш, П, К, Р. |
|
|
27 |
Утворення та читання закритих трьохбуквених складів, які є словом (сом). |
|
|
28 |
Зима. |
|
|
29 |
Сезонні зміни у природі. |
|
|
30 -31 |
Холодне повітря, мороз, снігопад, лід, сніжинка |
|
|
32-33 |
Утворення та читання закритих та відкритих двохбуквених складів; читання таблиці складів. |
|
|
34-35 |
Утворення та читання слів з вивчених складових структур. Співвідношення слів з предметами, малюнками. |
|
|
36 |
Вибіркове читання слів. |
|
|
37 |
Тварини дикі: вовк, заєць. Зовнішній вигляд. |
|
|
38-39 |
Доповнення складу до слова, підстановка в слово пропущеної букви. |
|
|
40
|
Читання речень з 2-3 слів разом з вчителем, хором, самостійно. |
|
|
41 |
Птахи: голуб, ворона. Зовнішній вигляд. |
|
|
42
|
Доповнення в реченні відсутнього слова з ряду попередньо прочитаних (з опорою на малюнок). |
|
|
43 |
Охорона тварин. |
|
|
44-46 |
Друкування слів з вивчених складових структур або букв: за зразком, під диктовку, підписання малюнків вивченими словами. |
|
|
|
Удосконалення та подальший розвиток дрібної і загальної моторики. |
|
|
47 |
Написання вивчених букв. Знайомство з правилами роботи в зошиті: письмо зліва направо, робочий рядок, поля. |
|
|
48
|
Удосконалення вмінь орієнтуватися в зошиті, користуватися письмовим приладдям. |
|
|
49-52 |
Предмети побуту, які нас оточують. Користування ними. |
|
|
53-54 |
Знайомство з писемним варіантом букв на основі співвідношення їх з друкованими буквами. |
|
|
55-56 |
Написання вивчених писемних букв. Правила з’єднання при писемному написанні. |
|
|
57 |
Списування. |
|
|
58 |
Весна. Сезонні зміни у природі. |
|
|
59-60 |
Потепління, танення снігу, цвітіння, приліт птахів. |
|
|
61-62 |
Написання вивчених букв, слів з цими буквами та коротких речень. |
|
|
63 |
Складання коротких слів з розрізної азбуки (з допомогою вчителя). |
|
|
64-65
|
Практичне ознайомлення з правилом вживання крапки в кінці речення. |
|
|
66 |
Літо. Сезонні зміни у природі. |
|
|
67-68 |
Ягоди, фрукти, овочі. |
|
|
69 |
Відпочинок влітку. |
|
|
70 |
Повторення та закріплення вивченого матеріалу. |
|
|