ОРІЄНТОВНИЙ КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН. 5 КЛАС
(52,5 ГОДИН) 1,5 годин на тиждень
вивчення інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут»основ здоров’я за модельною навчальною програмою
«Здоров’я, безпека та добробут». 5-6 класи (інтегрований курс)» авторського колективу: Гущина Н., Василашко І.
Вчитель:Старкова Альона Миколаївна
№ уроку |
Зміст інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання
|
Види навчальної діяльності |
1 семестр Вступ |
|||
1-2
03.09. 06.09.
|
Я і мої цінності. Здоров’я, безпека і добробут як основні цінності життя. Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу. |
Пояснює, що таке здоров’я, безпека і добробут, яку роль вони відіграють у житті та стосунках людей. Визначає свої цінності. Визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу. |
Cтворення: хмари власних цінностей; асоціативних кущів слів, сенканів до понять «здоров’я», «безпека» і «небезпека», «добробут». Обговорення та визначення фізичних, психічних (у тому числі емоційних) і соціальних змін, які відбуваються під час переходу в основну школу. Обговорення проблемних питань (орієнтовний зміст): Як мій розвиток, життєвий успіх, майбутнє залежать від здоров’я, безпеки і добробуту? Чому кожному важливо дбати про здоров’я, безпеку і добробут? Чому важливо визначати свої цінності? Проєктна діяльність: «Моя карта цінностей та бажань». |
3
10.09. |
Наш добробут. Мозаїка завдань за розділом «Вступ. Базові поняття» |
Пояснює, що таке добробут, яку роль він відіграють у житті та стосунках людей. Визначає свої цінності. Визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу. |
Обговорення проблемних питань (орієнтовний зміст): Як мій розвиток, життєвий успіх, майбутнє залежать від здоров’я, безпеки і добробуту? Чому кожному важливо дбати про здоров’я, безпеку і добробут? |
|
|
|
|
Розділ 1. Вчусь вчитися |
|||
4-5
17.09. 20.09.
|
Комфортний освітній простір. Правила безпеки в школі. Раціональна організація навчання та відпочинку. |
Відстежує власний поступ і висловлює бажання пізнавати нове без шкоди для здоров’я. Визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання. Організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час. |
Організувати зручне місце для навчання*. Виконання гімнастики для очей. Дослідження та обговорення раціональної організації розпорядку дня протягом тижня. Складання розпорядку дня з урахуванням раціонального розподілу часу*. |
6
24.09. |
Я вчусь ефективно. Ефективні способи засвоєння навчальної інформації. Допоміжні засоби для навчання. Причини успіхів та невдач у навчанні. |
Визначає ефективні способи засвоєння навчальної інформації. Використовує допоміжні засоби для навчання, зокрема цифрові пристрої, без шкоди для здоров’я. Передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я, безпеку, добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв. Аналізує власний навчальний розвиток, вказуючи на причини успіхів та невдач. Самостійно створює та реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху в навчанні. |
Виконання тренувальних/розвивальних вправ для ефективного засвоєння навчальної інформації. Відпрацювання навичок активного слухання. Аналіз причин власних успіхів та невдач у навчанні*. Розробка пам’ятки користування допоміжними цифровими засобами для навчання. Розробка короткострокового плану щодо досягнення успіху в навчанні. Проєктна діяльність: «Сходинки успіху в навчанні». |
7-8
27.09. |
Пошук інформації та її критичне оцінювання. Інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах та її достовірність. Безпека в цифровому середовищі. |
Передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я, безпеку, добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв. Знаходить інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряє її достовірність. |
Виконання гімнастики для очей. Знаходження інформації в різних джерелах і перевірка її достовірності. Розробка пам’ятки або правил поведінки в інтернеті, користування допоміжними цифровими засобами для навчання. Проєктна діяльність: «Сходинки успіху в навчанні». |
9 08.10. |
Принципи безпечної життєдіяльності під час пошуку інформаціїї. Мозаїка завдань за розділом «Вчусь вчитися». |
Розробляє план безпечної життєдіяльності. Створює правила. Спостерігає за нормами безпечної поведінки при користуванні інтернетом. |
Шукає достовірну інформацію про здоров’я, безпеку та добробут. Досліджує свій розпорядок дня і спосіб життя. Використовує цифрові пристрої без шкоди для здоров’я. |
Розділ 2. Моя безпека
|
|||
10-11 |
Безпека і небезпека. Безпечна життєдіяльність та її принципи. Формула особистої безпеки (передбачити-уникнути-діяти). |
Діє відповідально за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції. Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб. Звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. |
Моделювання послідовності дій за формулою особистої безпеки (передбачити-уникнути-діяти). Розв’язання ситуаційних завдань з питань: звернення до інших осіб, фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. |
12 |
Дорожній рух та безпека. Я пішохід та пасажир. ДТП та надання першої долікарської допомоги в разі травматизму. |
Діє відповідально за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття. Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух). Приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб. |
Дослідження рівня сформованості власних навичок учасника дорожнього руху. Моделювання ситуацій щодо: дотримання правил дорожнього руху пішоходом; безпечного поводження у громадському транспорті пасажира; надання самодопомоги та допомоги іншим особам при травмах. Моделювання послідовності дій при ДТП. Розв’язання ситуаційних завдань з питань: звернення до інших осіб, фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. |
13-14 |
Дорожній рух та безпека. Я пішохід та пасажир. ДТП та надання першої долікарської допомоги в разі травматизму. Я велосипедист. |
Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття. Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух). Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб. Звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. |
Моделювання ситуацій щодо: дотримання правил дорожнього руху велосипедистом; надання самодопомоги та допомоги іншим особам при травмах. Моделювання послідовності дій при ДТП. Проєктна діяльність: «Я велосипедист». |
15 |
Особиста безпека в населеному пункті. Правила безпечної поведінки на вулиці, надворі. Правила поводження з домашніми та бездомними тваринами. Правила поведінки в громадських місцях. |
Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в громадських місцях. Діє відповідально за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції. Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам, звернення до інших осіб чи відповідних служб. Звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. Виявляє ризики неналежного поводження із тваринами (домашні, бездомні, дикі). Поводиться безпечно під час спілкування із тваринами. |
Моделювання послідовності дій у небезпечних ситуаціях у громадських місцях. Розв’язання ситуаційних завдань з питань: звернення до інших осіб, фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. Розробка пам’ятки або правил поведінки в громадських місцях, належного поводження з домашніми, бездомними тваринами. Проєктна діяльність*: «Мій безпечний населений пункт», «Мій безпечний двір», «Моя безпечна дорога до школи», «Безпечна школа». |
16-17 |
Безпечна поведінка в побуті. Правила користування побутовими приладами. Особиста безпека вдома. |
Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в побуті. Діє відповідально за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття. Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Розпізнає ймовірні небезпеки побутового походження. Моделює послідовність дій у небезпечних ситуаціях, побутового походження. Звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. |
Моделювання послідовності дій у небезпечних ситуаціях в побуті*. Розробка пам’ятки або правил користування побутовими приладами. Проєктна діяльність*: «Моя безпечна оселя» |
18 |
Безпека у громадському транспорті. Засоби безпеки у транспорті. |
Обґрунтовує необхідність власної відповідальності за поведінку в громадських місцях. Діє відповідально за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції. |
Моделювання послідовності дій у небезпечних ситуаціях у громадських місцях. Розв’язання ситуаційних завдань з питань: звернення до інших осіб, фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами. |
19-20 |
Правила поведінки у надзвичайних ситуаціях. Мозаїка завдань за розділом «Моя безпека» |
Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух). Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. Приймає рішення щодо надання самодопомоги та допомоги іншим особам. |
Моделювання послідовності дій при надзвичайних ситуаціях. Орєнтується у різних методах вирішення проблеми |
21 |
Підведення підсумків за І семестр |
Підсумкове тестування. |
|
Розділ 3. Моє здоров’я |
|||
22-23 |
Я та моє здоров’я. Складники здоров’я та їх взаємозв’язок. Чинники, які впливають на стан здоров’я. Здоровий спосіб життя. |
Пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників. Обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей поведінки, спрямованих на збереження здоров’я, добробуту та безпеки. Досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я. Визначає форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб. Аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового, безпечного життя. |
Дослідження та обговорення чинників, що впливають на стан здоров’я. Дослідження рівня сформованості власних навичок здорового способу життя*; Створення плаката, флаєра, листівки «Я обираю здоровий спосіб життя». |
24 |
Я підліток. Фізичний розвиток та особиста гігієна. |
Приймає індивідуальні темпи вікових змін в організмі як вияв норми. Досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму. Визначає форми поведінки, які приносять задоволення без нанесення шкоди власному здоров’ю і здоров’ю інших осіб. |
Дослідження: рівня сформованості власних навичок здорового способу життя, зокрема особистої гігієни. Аналіз та визначення динаміки та причин вікових змін в організмі. Виконання вправ для формування правильної постави. Розрахунок максимальної маси портфеля відповідно віковим нормам. |
25-26 |
Інфекційні та неінфекційні хвороби. Поширення захворювань. Профілактичні заходи інфекційних захворювань. Допомога в разі погіршення стану здоров’я. |
Досліджує та обговорює чинники, профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань. Дослідження та обговорення чинників, профілактичних заходів щодо інфекційних і неінфекційних хвороб. Аналізує негативний вплив недотримання правил/інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я. Обґрунтовує необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки. Аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового, безпечного життя. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі поганого самопочуття. Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. |
Дослідження та обговорення чинників, профілактичних заходів щодо інфекційних і неінфекційних хвороб. Розрахунок витрат сім’ї під час інфекційної хвороби (грип, ОРВІ, COVID-19) на одного із членів родини*. Моделювання ситуацій: надання першої долікарської допомоги, самодопомоги при поганому самопочутті; виклику необхідних рятувальних служб. |
27 |
Профілактика «шкільних хвороб» |
• Зір • постава • короткозорість • сколіоз |
• потренуються робити вправи для очей; • визначати, чи правильна у вас постава; • дізнаються, який наплічник найкраще обрати. |
28-29 |
Корисний відпочинок. Моє дозвілля. Дозвілля та способи його проведення. Активний відпочинок підлітків у різні пори року та правила безпеки. Добір одягу відповідно погодним умовам та активному відпочинку. Харчування та питний режим під час активного відпочинку |
• стрес • активний відпочинок • пасивний відпочинок • медіа • релаксація Виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності (хобі, спорт) та наполегливість у досягненні мети. Аналізує негативний вплив недотримання правил/інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я. Обґрунтовує необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки. Розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища. Обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту. Аналізує вибір свій та інших осіб з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового, безпечного життя. Моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття. Здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію. |
• дізнаються про стрес і про те, що його спричиняє; • проаналізують, що допомагає знизити рівень стресу; • з’ясують, який відпочинок є активним, а який — пасивним; • обговорять умови здорового сну; • дослідять вплив медіа на здоров’я. Дослідження рівня рухової активності. Моделювання ситуацій: безпечної поведінки при різних видах активного відпочинку; надання першої долікарської допомоги, самодопомоги при травмах чи поганому самопочутті; виклику необхідних рятувальних служб. Розробка правил поведінки під час активного відпочинку: в парку, на природі в інших місцях. Розв’язання ситуаційних завдань з питань: уникнення місць підвищеної небезпеки під час активного відпочинку; добору одягу відповідно погодним умовам та виду активного відпочинку; Проєктна діяльність: «Моє дозвілля та здоров’я», «Мій найкращий відпочинок». |
30 |
Рухова активність |
• рухова активність • чесні змагання • допінги |
• дізнаються про користь руху; • дослідять наслідки малорухливого способу життя; • потренуються надавати першу допомогу при спортивних травмах; • обговорите принципи чесного змагання. |
31-32 |
Мозаїка завдань за розділом «Моє здоров’я» |
|
|
Розділ 4. Мій добробут |
|||
33 |
Особистий добробут. Потреби, бажання інтереси та цілі підлітка. Ресурси та можливості для задоволення власних потреб. Невідповідності власних потреб і можливостей. |
Визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі. Виявляє ризики невідповідності власних потреб і можливостей. Обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема, часу, здоров’я, фінансів). Доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього. |
Створення хмари власних потреб. Порівняння та визначення невідповідностей власних потреб, бажань і можливостей. Моделювання кроків задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб. |
34-35 |
Добробут родини. Сімейний бюджет: співвідношення доходів та витрат. Фінансові ресурси родини та їх ощадливе використання. Доброчинність. |
Виявляє ризики невідповідності власних потреб і можливостей. Моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб. Вирізняє ознаки доброчинності. Обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема, часу, здоров’я, фінансів). Оперує основними економічними поняттями (гроші, зайнятість, підприємництво тощо). Розуміє вагу докладених зусиль дорослих для отримання доходів. |
Створення хмари ознак доброчинності. Моделювання кроків задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб. Дослідження споживання електроенергії, води родиною та визначення шляхів їх економії*. Планування витрат на родинне свято*. |
36 |
Культура споживання. Взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів. Ощадливе використання ресурсів. Повторна переробка вторинної сировини. |
Аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів.
Обґрунтовує обмеженість ресурсів. використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини. Відбирає ресурси для повторної переробки. Доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього. Виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності (хобі, спорт, мистецтво, навчання тощо) та наполегливість у досягненні мети. Розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього. Визначає цілі власної діяльності і стратегії їх досягнення.
|
Порівняння та визначення невідповідностей власних потреб, бажань і можливостей. Створення листівки, флаєра, плаката «Споживаймо розумно». Проєктна діяльність: «Друге життя речей», «Я еколюдина», «Моя карта бажань», «Від мрії до дії», «Корисні екосправи для громади». |
37-38 |
Моє майбутнє: мрії, планування та досягнення мети. |
Доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього. Виявляє наполегливість у досягненні мети. Розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього. Визначає цілі власної діяльності і стратегії їх досягнення. |
Проєктна діяльність: «Моя карта бажань», «Від мрії до дії», «Корисні екосправи для громади». |
39 |
Керуємо часом. |
• адаптація • ЗДІБНОСТІ• ТАЛАНТ • МИСЛИТЕЛЬ • МИТЕЦЬ • крадії часу • тайм-менеджмент • щоденник• чеклист |
Досліджуємо як раціонально планувати свій час; як підтримувати інтерес до навчання; як виконувати домашні завдання; як зосередитися на навчанні; як готуватися до контрольних; як запобігати перевтомі. |
40-41 |
Вчимося самостійно. |
• освітній простір • засоби навчання • сприятливі умови |
• навчаться організовувати своє робоче місце; • проаналізують, що допомагає і що заважає навчанню; • обговорять, які існують допоміжні засоби для навчання. |
42 |
Мозаїка завдань за розділом «Мій добробут» |
|
|
Розділ 5. Я серед людей |
|||
43-44 |
Ми — особливі. |
• повага • самоповага • толерантність • дискримінація • упереджене ставлення |
• дізнаються про упереджене ставлення і дискримінацію; • учитемуться толерантності; • з’ясують , як стати командою. |
45 |
Культура емоцій |
• емоції• Керування емоціями • емоційний інтелект • «Я-повідомлення» |
• пригадають, що таке емоції; • дізнаються, що таке емоційний інтелект; • потренуються висловлювати свої почуття. |
46-47 |
Моє коло спілкування. Спілкування та здоров’я. Вербальне та невербальне спілкування. |
Пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту. Застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації. Розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування. Виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги. Прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі. |
Аналіз та визначення впливу спілкування на здоров’я, безпеку і добробут. Створення сюжетно-рольових ситуацій щодо конструктивної комунікації із застосуванням вербальних і невербальних засобів; з дотриманням поваги до свого і чужого особистого простору під час спілкування. |
48 |
Спілкування з дорослими та взаємоповага в родині. Родинні цінності. |
Пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту. Застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації. Розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування. Виявляє чуйність до осіб, які потребують допомоги. Протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб. Звертається за допомогою до інших осіб. |
Аналіз та визначення впливу спілкування на здоров’я, безпеку і добробут. Створення сюжетно-рольових ситуацій щодо конструктивної комунікації із застосуванням вербальних і невербальних засобів; з дотриманням поваги до свого і чужого особистого простору під час спілкування. Розв’язання ситуаційних завдань із питань: звернення за допомогою до інших для розв’язання проблем щодо спілкування, проявів тиску, агресії і неповаги; |
49-50 |
Спілкування з однолітками. Конструктивне спілкування. Протидія проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб. |
Пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту. Застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації. Розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає свій і чужий особистий простір під час спілкування. Виявляє чуйність до осіб, які потребують
допомоги. Прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі. Виокремлює інформацію та обговорює ситуації булінгу, зокрема кібербулінгу. Протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб. Розробляє стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги жертвам булінгу, звертається за допомогою до інших осіб. |
Аналіз та визначення впливу спілкування на здоров’я, безпеку і добробут. Створення сюжетно-рольових ситуацій щодо конструктивної комунікації із застосуванням вербальних і невербальних засобів; з дотриманням поваги до свого і чужого особистого простору під час спілкування. Розв’язання ситуаційних завдань із питань: визначення джерела допомоги жертвам булінгу; звернення за допомогою до інших для розв’язання проблем щодо спілкування, проявів тиску, агресії і неповаги; прогнозування ризиків комунікації у віртуальному середовищі. Моделювання ситуацій щодо розроблення стратегії подолання булінгу серед однолітків*. |
51 |
Я в команді. Спільна діяльність у групі для досягнення результату. |
Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби. Розуміє взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності. Виконує різні ролі в груповій роботі. Встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату. |
Виконання вправ: емоційного налаштування на командну роботу; командної згуртованості. |
52 |
Підведення підсумків за ІІ семестр |
|
Проєктна діяльність/акція «Твори добро». |
53 |
Підведення підсумків за рік. |
|
|
|
|
|
|