календарне планування з літературного читання для дітей з порушенням з інтелектуального розвитку

Про матеріал
календарне планування з літературного читання для дітей з порушенням з інтелектуального розвитку
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з Літературного читання за типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класу з порушеннями інтелектуального розвитку

(І семестр)

№ уроку

Дата уроку

Тема уроку

Зміст програмового матеріалу

Очікуванні результати навчання

Примітки

Змістова лінія «Формування й розвиток навички читання»

1

 

Слухання та розуміння прочитаного

тексту.

Розуміння значення слів і висловів тексту.

В. Сухомлинський “Яблунька і літо”.

пояснення

лексичне значення слів, висловів;

слухає та розуміє зміст прочитаного педагогом тексту;

 

2

 

Визначення дійових осіб твору,

їхніх вчинків.

В. Сухомлинський “Яблунька і літо”.

оцінення

вчинків головних героїв;

за питаннями вчителя правильно

називає дійових осіб прочитаного

твору, їхні вчинки; (*за допомогою

вчителя)

 

3

 

Усвідомлення смислових зв’язків

між словами в реченні, між реченнями,

частинами тексту, окремими

епізодами, висловами та ілюстраціями,

послідовності розгортання подій у

творі.

Галина Демченко, "Красно дякуєм за хліб"

 

визначає послідовність подій (*за допомогою вчителя та опорою на малюнки)

разом із вчителем визначає причинно-наслідкові зв’язки між описаними подіями та вчинками

дійових осіб;

- за допомогою вчителя оцінює

вчинки головних героїв;

- висловлює своє ставлення до

описаних подій (вчинків дійових осіб);

(*робить спроби за допомогою

вчителя);

 

4

 

Свідоме читання

вголос цілими словами з поступовим

переходом до фразового читання

(залежно від мовленнєвих

можливостей).

Галина Демченко, "Красно дякуєм за хліб"

Читання по складах важких  за

структурою слова;

читає по складах слова, прості

речення;

 

 

5

 

Звукова

культура мовлення: звуковимова,

дикція, плавне дихання, гучність

голосу, наголошування слів.

Анатолій Григорук. "Українська xата"

вимовляння

звуків  в словах під час читання та

відповідей на запитання

відповідно до мовленнєвих

можливостей правильно вимовляє

звуки в словах під час читання та

відповідей на запитання;

- читає розбірливо, достатньо гучно;

- правильно наголошує слова під час

читання

 

6

 

Дотримання

необхідного темпу читання вголос.

Дотримання розділових знаків,

логічних пауз і наголосів, потрібної

інтонації під час читання.
Анатолій Григорук. "Українська xата"

 

Розділові знаки і потрібної інтонації

під час читання;

за нагадуванням учителядотримується пауз в середині речення, обумовлених розділовими знаками;

*за допомогою вчителя дотримується

розділових знаків і потрібної інтонації

під час читання;

 

7

 

Опрацювання художніх творів

різних жанрів.

Народні казки

Особливий

характер вимислу та фантазії в

чарівних казках.

Укр.народ.казка «Коза-Дереза»

 

має уявлення про основні ознаки

чарівних казок: зачаровані, незвичайні

предмети, істоти, дивовижні

перетворення, надзвичайна сила героїв

та

 

8

 

Події в казках, відображення

народного побуту, особливості мови

соціально-побутових казок

Укр.народ.казка «Телесик»

Називання героїв казок та якими рисами

наділені позитивні й негативні герої;

ає уявлення про соціальнопобутові казки та казки про тварин

(відображення народного побуту,

особливості мови та ін.);

 

9

 

Герої (персонажі), їхні характери,

вчинки, мотиви поведінки.

Добро і зло в казці.

Укр..народ.казка «Кобиляча голова»

Інтерпретація ілюстрацій до текстів;

придумування словесних картин;

називає героїв казок; за допомогою

вчителя пояснює, якими рисами

наділені позитивні й негативні герої;

(*за допомогою вчителя називає героїв

казок) за допомогою вчителя робить

висновок, що добро у казках перемагає

зло;

 

10

 

Вірші. Спостереження за мовою

віршів. Розширення і поглиблення

знань про ознаки вірша (рима, ритм,

настрій, мелодика).

Тематика дитячих віршів

Ліна Костенко «Чародійне слово», «Горобець із білою бородою»

На пам’ять  В.Гринько «Суниці»

графічна форма тексту, наявність

ритму, поділ на строфи - без вживання

термінів.Дитячі вірши.

за допомогою вчителя звертає

увагу на основні ознаки вірша

(графічна форма тексту, наявність

ритму, поділ на строфи - без вживання

термінів);

разом із учителем визначає та

називає основні теми дитячих віршів,

які вивчалися;

 

11

 

Оповідання. Персонажі, тематика

дитячих оповідань.

“Ялинка” М. Коцюбинський

основні теми дитячих

оповідань

за допомогою вчителя визначає та

називає основних героїв (персонажів)

оповідань; (*повторює за вчителем);

називає основні теми дитячих

оповідань, які вивчалися;

 

12

 

Прислів’я і приказки. Тематика

прислів’їв.

Різні види приказок та прислів’ів.

має уявлення про прислів’я і

приказки як короткі, влучні, образні

вислови повчального змісту;

 

13

 

Байка як невеликий за обсягом,

здебільшого віршований твір про

людські вчинки, характери, недоліки.

Гумористична та алегорична

форма зображення персонажів у

байках.

Л.Глібов «Зозуля і Півень»

складання

розповідей від імені одного з персонажів;

має початкове уявлення про

жанрові особливості байки (без

визначення поняття) як невеликого,

здебільшого віршованого твору, де в

алегоричній формі висміюються

негативні риси характеру, вчинки

людей;

 

Змістова лінія «Смисловий і структурний аналіз тексту»

14

 

Розуміння і пояснення слів і

висловів тексту, з’ясування зв’язків

між реченнями, абзацами і частинами

тексту.

Ярмиш Ю. «їжачок та соловейко»

 

Завдання на розвиток уяви в зв’язку з

прочитаним, власними спостереженнями;

вправи на комбінування, акцентування якоїсь

виразної, незвичайної ознаки;

за завданням та за допомогою

вчителя пояснює лексичне значення

слів, вжитих у тексті, та окремих

висловів;

 

15

 

Орієнтування у структурі тексту:

зачин (початок), основна частина,

кінцівка.

Ярмиш Ю. «їжачок та соловейко»

Створення нескладних

схем, таблиц з метою ілюстративного

супроводу відповідного текстового матеріалу

за допомогою вчителя орієнтується

у структурі тексту: зачин (початок),

основна частина, кінцівка;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальний курс предмету «Літературне читання» спрямований на виконання ряду основних та спеціальних завдань з урахуванням особливостей інтелектуального розвитку учнів та корекції порушень розвитку:

  1. ознайомлення учнів з дитячою літературою різної тематики і жанрів;
  2. розвиток здатності до самостійної або за допомогою дорослого читацької діяльності, формування навичок читання;
  3. активізацію вже сформованих мовленнєвих навичок; розвиток мовлення учнів шляхом формування умінь створювати власні висловлювання за змістом прочитаного (прослуханого);
  4. підготовка до систематичного вивчення літератури в основній школі;
  5. формування у дітей соціальних, морально-етичних, естетичних цінностей через зміст і художні образи літературних творів;
  6. виховання інтересу до читання;
  7. створення позитивної мотивації до засвоєння знань; розвиток основних пізнавальних процесів на предметно-практичній і вербальній основі.

 

Життєва компетентність:

  • слухає і розуміє звернене мовлення, проявляє емоції;
  • слухає та реагує на звернене мовлення; - відповідає на поставлені запитання та намагається давати оцінку;
  • відповідає на запитання за допомогою вчителя або повторює відповідь за вчителем (залежно від мовленнєвих можливостей учня);
  • читає повними словами й розуміє прочитане;
  • при читанні дотримується навичок правильного читання з дотриманням пауз, наголосів.
  • читає по складах, частково розуміє прочитане;
  • переказує невеликий твір за планом або ілюстраціями; * намагається за допомогою вчителя переказати невеликий твір за ілюстраціями;
  • виявляє інтерес та позитивне ставлення до читання; - знає прізвища відомих українських письменників, твори яких вивчали;
  • знає назви та сюжети кількох фольклорних і літературних творів; - може розказати про свої читацькі уподобання;
  • знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бережна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Горєлова Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
2483
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку