Календарно-тематичне планування з Літературного читання за типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класу з порушеннями інтелектуального розвитку
(І семестр)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Зміст програмового матеріалу |
Очікуванні результати навчання |
Примітки |
Змістова лінія «Формування й розвиток навички читання» |
|||||
1 |
|
Слухання та розуміння прочитаного тексту. Розуміння значення слів і висловів тексту. В. Сухомлинський “Яблунька і літо”. |
пояснення лексичне значення слів, висловів; |
слухає та розуміє зміст прочитаного педагогом тексту; |
|
2 |
|
Визначення дійових осіб твору, їхніх вчинків. В. Сухомлинський “Яблунька і літо”. |
оцінення вчинків головних героїв; |
за питаннями вчителя правильно називає дійових осіб прочитаного твору, їхні вчинки; (*за допомогою вчителя) |
|
3 |
|
Усвідомлення смислових зв’язків між словами в реченні, між реченнями, частинами тексту, окремими епізодами, висловами та ілюстраціями, послідовності розгортання подій у творі. Галина Демченко, "Красно дякуєм за хліб" |
|
визначає послідовність подій (*за допомогою вчителя та опорою на малюнки) разом із вчителем визначає причинно-наслідкові зв’язки між описаними подіями та вчинками дійових осіб; - за допомогою вчителя оцінює вчинки головних героїв; - висловлює своє ставлення до описаних подій (вчинків дійових осіб); (*робить спроби за допомогою вчителя); |
|
4 |
|
Свідоме читання вголос цілими словами з поступовим переходом до фразового читання (залежно від мовленнєвих можливостей). Галина Демченко, "Красно дякуєм за хліб" |
Читання по складах важких за структурою слова; |
читає по складах слова, прості речення;
|
|
5 |
|
Звукова культура мовлення: звуковимова, дикція, плавне дихання, гучність голосу, наголошування слів. Анатолій Григорук. "Українська xата" |
вимовляння звуків в словах під час читання та відповідей на запитання |
відповідно до мовленнєвих можливостей правильно вимовляє звуки в словах під час читання та відповідей на запитання; - читає розбірливо, достатньо гучно; - правильно наголошує слова під час читання |
|
6 |
|
Дотримання необхідного темпу читання вголос. Дотримання розділових знаків, логічних пауз і наголосів, потрібної
інтонації під час читання.
|
Розділові знаки і потрібної інтонації під час читання; |
за нагадуванням учителядотримується пауз в середині речення, обумовлених розділовими знаками; *за допомогою вчителя дотримується розділових знаків і потрібної інтонації під час читання; |
|
7 |
|
Опрацювання художніх творів різних жанрів. Народні казки Особливий характер вимислу та фантазії в чарівних казках. Укр.народ.казка «Коза-Дереза» |
|
має уявлення про основні ознаки чарівних казок: зачаровані, незвичайні предмети, істоти, дивовижні перетворення, надзвичайна сила героїв та |
|
8 |
|
Події в казках, відображення народного побуту, особливості мови соціально-побутових казок Укр.народ.казка «Телесик» |
Називання героїв казок та якими рисами наділені позитивні й негативні герої; |
ає уявлення про соціальнопобутові казки та казки про тварин (відображення народного побуту, особливості мови та ін.); |
|
9 |
|
Герої (персонажі), їхні характери, вчинки, мотиви поведінки. Добро і зло в казці. Укр..народ.казка «Кобиляча голова» |
Інтерпретація ілюстрацій до текстів; придумування словесних картин; |
називає героїв казок; за допомогою вчителя пояснює, якими рисами наділені позитивні й негативні герої; (*за допомогою вчителя називає героїв казок) за допомогою вчителя робить висновок, що добро у казках перемагає зло; |
|
10 |
|
Вірші. Спостереження за мовою віршів. Розширення і поглиблення знань про ознаки вірша (рима, ритм, настрій, мелодика). Тематика дитячих віршів Ліна Костенко «Чародійне слово», «Горобець із білою бородою» На пам’ять В.Гринько «Суниці» |
графічна форма тексту, наявність ритму, поділ на строфи - без вживання термінів.Дитячі вірши. |
за допомогою вчителя звертає увагу на основні ознаки вірша (графічна форма тексту, наявність ритму, поділ на строфи - без вживання термінів); разом із учителем визначає та називає основні теми дитячих віршів, які вивчалися; |
|
11 |
|
Оповідання. Персонажі, тематика
дитячих оповідань. “Ялинка” М. Коцюбинський |
основні теми дитячих оповідань |
за допомогою вчителя визначає та називає основних героїв (персонажів) оповідань; (*повторює за вчителем); називає основні теми дитячих оповідань, які вивчалися; |
|
12 |
|
Прислів’я і приказки. Тематика прислів’їв. |
Різні види приказок та прислів’ів. |
має уявлення про прислів’я і приказки як короткі, влучні, образні вислови повчального змісту; |
|
13 |
|
Байка як невеликий за обсягом, здебільшого віршований твір про людські вчинки, характери, недоліки. Гумористична та алегорична форма зображення персонажів у байках. Л.Глібов «Зозуля і Півень» |
складання розповідей від імені одного з персонажів; |
має початкове уявлення про жанрові особливості байки (без визначення поняття) як невеликого, здебільшого віршованого твору, де в алегоричній формі висміюються негативні риси характеру, вчинки людей; |
|
Змістова лінія «Смисловий і структурний аналіз тексту» |
|||||
14 |
|
Розуміння і пояснення слів і висловів тексту, з’ясування зв’язків між реченнями, абзацами і частинами тексту. Ярмиш Ю. «їжачок та соловейко» |
Завдання на розвиток уяви в зв’язку з прочитаним, власними спостереженнями; вправи на комбінування, акцентування якоїсь виразної, незвичайної ознаки; |
за завданням та за допомогою вчителя пояснює лексичне значення слів, вжитих у тексті, та окремих висловів; |
|
15 |
|
Орієнтування у структурі тексту: зачин (початок), основна частина, кінцівка. Ярмиш Ю. «їжачок та соловейко» |
Створення нескладних схем, таблиц з метою ілюстративного супроводу відповідного текстового матеріалу |
за допомогою вчителя орієнтується у структурі тексту: зачин (початок), основна частина, кінцівка; |
|
Навчальний курс предмету «Літературне читання» спрямований на виконання ряду основних та спеціальних завдань з урахуванням особливостей інтелектуального розвитку учнів та корекції порушень розвитку:
Життєва компетентність: