Математика, 5 клас
(4 год на тиждень, І семестр – 62 год, ІІ семестр – 72 год)
Примітки |
Знання, уміння, навички учня |
Зміст навчального матеріалу |
Дата проведення уроку |
№ уроку |
І семестр |
||||
Розділ І. Натуральні числа та дії з ними |
||||
|
Учень/учениця: наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь; знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті; розпізнає у просторі та співвідносить з обєктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед, піраміду; розрізняє: цифри і числа читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; використовує: властивості арифметичних дій з натуральними числами; записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата; об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; пояснює, що таке: натуральне число; квадрат і куб натурального числа; пряма; промінь; координатний промінь; кут; трикутник; квадрат; прямокутник; прямокутний паралелепіпед; куб; рівняння; розв’язати рівняння; пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею; класифікує: кути за градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів; зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені; вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута; периметр трикутника та прямокутника; розв’язує вправи, що передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами; піднесення натурального числа до квадрата та куба; порівняння натуральних чисел; ділення з остачею; обчислення значень числових і буквених виразів, периметра і площі прямокутника, квадрата і об’єму прямокутного паралелепіпеда й куба; розв’язує: рівняння на основі залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; текстові задачі, зокрема комбінаторні |
Тема 1. Натуральні числа |
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу за 4 клас |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Натуральні числа. Число нуль. |
|
|
|
|
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел. |
|
|
|
|
Відрізок. Довжина відрізка. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Площина. Пряма. Промінь. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Шкала. Координатний промінь. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Порівняння натуральних чисел. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
|
|
Тема 2. Додавання і віднімання натуральних чисел. |
|||
|
Додавання натуральних чисел. Властивості додавання. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Віднімання натуральних чисел. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Буквені вирази. Формули. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
|
Рівняння. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Кут та його градусна міра. |
|
|
|
|
Кут та його градусна міра. |
|
|
|
|
Види кутів. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Многокутники. Рівні фігури. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Трикутник та його периметр. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Види трикутників за кутами. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Прямокутник. Квадрат. |
|
|
|
|
Периметр прямокутника і квадрата. |
|
|
|
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Множення і ділення натуральних чисел |
|||
|
Множення натуральних чисел. Переставна властивість множення. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Сполучна і розподільна властивість множення. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Ділення натуральних чисел. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
|
Ділення з остачею. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Степінь числа. |
|
|
|
|
Площа прямокутника і квадрата |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Прямокутний паралелепіпед. Піраміда |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Об’єм прямокутного паралелепіпеда і куба |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
ІІ семестр |
||||
Розділ ІІ. Дробові числа та дії над ними. |
||||
|
Учень/учениця: наводить приклади: звичайних і десяткових дробів; розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби пояснює, що таке: чисельник і знаменник дробу; мішане число; читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа; формулює означення: правильного і неправильного дробу; відсотка; середнього арифметичного; розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння, округлення, додавання, множення і ділення десяткових дробів; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком; знаходження середнього арифметичного кількох чисел, середнього значення величини |
Тема 4. Звичайні дроби. |
||
|
Звичайні дроби. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Правильні й неправильні дроби. Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Звичайні дроби і ділення натуральних чисел. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Мішані числа. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Контрольна робота №6 |
|
|
|
|
Тема 5. Десяткові дроби. |
|||
|
Десятковий дріб. Запис десяткових дробів |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ. |
|
|
|
|
Порівняння десяткових дробів. |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Округлення десяткових дробів |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота № 7 |
|
|
|
|
Множення десяткових дробів |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Ділення десяткових дробів |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота №8 |
|
|
|
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Відсотки. Знаходження відсотків від числа |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Знаходження числа за його відсотками |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота № 9 |
|
|
|
Розділ ІІІ. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ |
||||
|
Розв'язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів рідного краю; безпеки руху; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги класної кімнати, об'єму об'єктів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; розрахунків, пов'язаних із календарем і годинником тощо |
Дії першого ступеня з натуральними числами |
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Дії другого ступеня з натуральними числами |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Степінь натурального числа з натуральним показником. |
|
|
|
|
Площі та об’єми фігур |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Звичайні дроби. Дії першого ступеня зі звичайними дробами з однаковими знаменниками |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Десяткові дроби та дії з ними |
|
|
|
|
Відсотки. Середнє арифметичне |
|
|
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота за рік |
|
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|