Календарне планування
з музичного мистецтва у 3 класі
За типовою освітньою програмою початкової освіти під керівництвом Р.Б. Шияна.
До підручника «Мистецтво» І.Стеценко, Г.Остапенко
I семестр
(1 година на тиждень)
№ |
Дата уроку |
Тема уроку |
Підручник |
Корекція дати |
1 |
|
Мелодії України Порівняння настрою п’єс — мінор та мажор. Виконання ритму за записом. Малювання під музику. Розучування пісні “Барви рідної землі” Слухання п’єси “Мелодія” Мирослава Скорика Танцювальна імпровізація у супроводі “Віночка українських народних мелодій”. Обговорення знайомих пісень, визначення їх настрою |
С.6-7 |
|
2 |
|
Фрески Софії Київської Виконання ритму римівки “Скоморохи”. Імпровізація. Розучування пісні “Барви рідної землі”. Імпровізація голосом на слова римівки “Скоморохи” Розглядання фрески “Скоморохи” у Софії Київській. Слухання частин 8 і 9 концертної симфонії для арфи з оркестром “Фрески Софії Київської” Валерія Кікти Діалог “Як твори мистецтва можуть розповісти про історію нашої країни”. Обговорення завдань з активного музикування |
С.10-11 |
|
3 |
|
Музика водограю Створення та дослідження водофону. Виконання на водофоні ритму. Виконання співаночки “Гей, водограю!”. Розучування пісні “Барви рідної землі” Слухання п’єси “Гра води” Моріса Равеля. Порівняння пейзажів і музики Діти спілкуються, описують голос води, добирають яскраві слова. Імпровізація під музику та її обговорення |
С.14-15 |
|
4 |
|
Пори року Виконання пісні “Барви рідної землі”, співаночок, які розучували протягом вивчення теми Слухання фрагментів скрипкових концертів Антоніо Вівальді з циклу “Пори року” та розглядання картини Яцека Єрки “Пори року” Вигадування та виконання ритмічних послідовностей (робота у групах) |
С.16-17 |
|
5 |
|
Вогняна легенда Озвучування світлового рядка на музичних інструментах. Гра-плескання “Чотири стихії”. Імпровізація голосом на слова гри-плескання “Чотири стихії”. Розучування пісні “Крап-крап” Слухання симфонічної поеми для фортепіано з оркестром “Прометей” (“Поема вогню”) Олександра Скрябіна. Світломузика Діалог “Як люди навчилися дружити із силами природи”. Танцювально-пластична композиція чотирьох стихій
|
С.20-21 |
|
6 |
|
Сила в єдності Створення шумових музичних інструментів. Розучування пісні “Крап-крап” Слухання “Запорозького маршу” Миколи Лисенка. Склад виконавців Спільне виконання ритмічної послідовності. Шумовий оркестр |
С.24-25 |
|
7 |
|
На сцені Співвіднесення ритму та нот. Розучування пісні “Крап- крап”. Імпровізація голосом: добирання пісень- візитівок персонажів мінівистави Перегляд фрагментів “Тема Феї Карабос” і “Варіація Феї Бузку” з балету “Спляча красуня” Петра Чайковського. Порівняння музики та характерів фей. Театральні професії Обговорення, як музика може передати характер персонажів. Підготовка мінівистави |
С.28-29 |
|
8 |
|
Між небом і землею Виконання ритмічної послідовності. Виконання пісні “Крап-крап”, співаночок, які розучували протягом вивчення теми Слухання п’єси “Осінній смуток” Мішеля Леґрана. Ознайомлення із саксофоном Музичні ігри |
С.30-31 |
|
9 |
|
Там, де гори й полонини Виконання ритмічної послідовності самостійно та в групі. Розучування української народної пісні- небилиці “Я вам, люди, заспіваю” Слухання твору “Карпати” Єгора Грушина. Ознайомлення з трембітою Обговорення роботи у групі. Обмін враженнями про перебування в горах |
С.34-35 |
|
10 |
|
Як рухи стають Танцем Виконання ритмічних послідовностей на шумових музичних інструментах. Розучування української народної пісні-небилиці “Я вам, люди, заспіваю” Ознайомлення з професією хореографа. Перегляд фрагментів хореографічної вистави у 2-х частинах “Український диптих”. Порівняння класичної та народної хореографії Обговорення, чим рухи в танці нагадують символи в орнаменті чи на гербі. Шумовий оркестр: виконання ритмічної послідовності. Танцювальна імпровізація на музику “Козачок” з опери “Запорожець за Дунаєм” Семена Гулака-Артемовського (вибір хореографії) |
С.38-39 |
|
11 |
|
Прощальна пісня осені Виконання співаночки “Ведмежата”. Що таке такт. Музична фраза. Коли треба брати дихання під час співу. Досліджування, як струни утворюють звук. Виготовлення струнного музичного інструмента. Виконання ритму співаночки “Ведмежата” на створеному музичному інструменті Слухання п’єси “Жовтень. Осіння пісня” з циклу “Пори року” Петра Чайковського. Класифікація музичних інструментів: фортепіано Діалог “Спогади про красу осені”. Порівняння створених струнних музичних інструментів |
С.42-43 |
|
12 |
|
На згадку про осінь Виконання української народної пісні-небилиці “Я вам, люди, заспіваю”, співаночок, які розучували протягом вивчення теми. Виконання ритмічної послідовності (робота в парах) Слухання композиції Раймонда Паулса “Блюз дощу”. Ознайомлення зі стилем блюз і саксофоном Виконання музичної гри, співаночки або танця, вивчених протягом місяця |
С.44-45 |
|
13 |
|
Рухи замість слів Імпровізація засобами пантоміми “Гномик”. Виконання співаночки “Гном”. Проплескування ритмічної послідовності. Добирання музичних інструментів, які найкраще передають характери гномів. Запис ритмічної послідовності для кожного гнома. Ритмічний оркестр “Сім гномів”. Розучування пісні “Час святого Миколая” Порівняння мальованої та комп’ютерної анімації. Перегляд фрагментів мультфільму “Білосніжка і семеро гномів” та балету. Порівняння засобів виразності анімації та балету Танцювальна вікторина “Сім гномів” |
С.48-49 |
|
14 |
|
Кримськотатарські Мотиви Танцювальна імпровізація під кримськотатарську народну музику. Розучування пісні “Час святого Миколая”. Імпровізація голосом на слова гри- плескання “Цей — той” Перегляд запису кримськотатарського народного танцю, відеокліпу до пісні Джамали “1944”. Пошук інформації про сучасні технології, які використовують для оформлення виступів артистів. Розглядання зразків кримськотатарського декору Діалог-спогад “Що ми знаємо про культуру народів нашої країни”. Гра-плескання “Цей — той” |
С.52-53 |
|
15 |
|
Щедрик, Щедрівочка Співання колядок і щедрівок. Вокальна та інструментальна музика. Виконання ритму “Щедрика”. Виконання колядки “Щедрик” (на вибір: під супровід саморобних музичних інструментів, під фонограму мінус або а капела) Розглядання гобелена “Коляда” Ольги Пілюгіної. Слухання та порівняння різних варіантів виконання “Щедрика” в обробці Миколи Леонтовича Діалог “Мої улюблені вокальні та інструментальні твори”. Пригадування та наспівування святкових мелодій |
С.56-57 |
|
16 |
|
Згадай перед канікулами Доповнення мапи думок “Музика”. Виконання пісні “Час святого Миколая” або співанки, вивченої протягом семестру. Виконання ритмічної послідовності. Вигадування та виконання ритму Слухання музичних творів та визначення складу виконавців
|
С.58-59 |
|
Календарне планування
з музичного мистецтва у 3 класі
За типовою освітньою програмою початкової освіти під керівництвом Р.Б. Шияна.
До підручника «Мистецтво» І.Стеценко, Г.Остапенко
II семестр
(1 година на тиждень)
№ |
Дата уроку |
Тема уроку |
Підручник |
Корекція дати |
17 |
|
Музична прогулянка Вправа на відчуття музики “Музична лінія”. Створення світлин крізь вікно, коли на вулиці дощ, придумування назви фотографіям. Виконанняспіваночки “В нашому місті” соло, дуетом, тріо тощо. Відповідність ноти — ритмики. Розучування пісні “Танці-зігріванці” Слухання п’єси Джорджа Гершвіна “Прелюдія № 3 для фортепіано”. Розглядання картин Сергія Цемрюка, на яких зображено Львів Діалог “Моя поїздка до Львова”. Обговорення вправи “Музична лінія”. Фотовиставка “Погляд крізь дощ” |
С.62 -63 |
|
18 |
|
Під звуки прибою Вправа “Ритмічна хвиля”. Виконання ритмічної послідовності. Проплескування ритму вірша “Море після бурі”. Імпровізація голосом на слова вірша. Розучування пісні “Танці-зігріванці”. Малювання аквареллю по мокрому під музику з п’єси Клода Дебюссі “Море” Слухання ескізів І “Від світанку до опівдня на морі”, ІІ “Ігри хвиль”, ІIІ “Діалог вітру та моря” з п’єси для симфонічного оркестру в трьох частинах “Море” Клода Дебюссі Діалог “Настрій у моря — настрій у людини”. Порівняння частин п’єси для симфонічного оркестру “Море” Клода Дебюссі |
С.66 -67 |
|
19 |
|
Подих природи Виконання пісні “Танці-зігріванці”. Створюємо свиріль із пластикових трубочок. Імпровізація “Пісня вітру” на на створеному музичному інструменті Ознайомлення з духовим клавішним музичним інструментом — мелодикою. Що таке імпровізація? Слухання імпровізації за твором “Літня пора” з опери Джорджа Гершвіна “Поргі та Бесс” Класифікація музичних інструментів |
С.69 |
|
20 |
|
Зимовий сон Танець-імпровізація “Колискова”. Співання колискової “Місяць яснесенький”. Імпровізація голосом “Колискова без слів”. Музичні рівності. Виконання ритмічної послідовності “Людина-оркестр” Слухання колискової “Місяць яснесенький” (слова Лесі Українки, музика Якова Степового). Опис колискової за допомогою хмари слів. Розглядання картини “Сад снів” Оксани Збруцької Порівняння колисанок різних народів світу. Пригадуємо колискові та співаємо (робота у групі). Створення збірки колискових |
С.72 -73 |
|
21 |
|
Заряд бадьорості Проплескування ритму польки. Виконання польки. Виконання ритмічної послідовності в ритмічному оркестрі (діти стежать за гучністю) Виконання співаночки “Полька-білка”. Музичні рівності Слухання польки “Піцикато” Йоганна Штрауса- молодшого. Розглядання картини “Бешкетники” Євгенії Гапчинської Імпровізація “Розвесели друга”. Складання веселої історії за картиною “Бешкетники”. Діалог “Чи легко поєднати спів і рухи” |
С.76 -77 |
|
22 |
|
До гри! Музичні прикраси — орнаментика. Виконання ритмів. Виявлення закономірності в ритмах. Імпровізація голосом на слова народної гри “Перепілка” Слухання п’єси “Чехарда” з циклу “Ігри дітей” Жоржа Бізе. Розглядання скульптур із дітьми. Опис музики та скульптур за хмарою слів Конкурс знавців ігор. Створення “живої скульптури” для свого населеного пункту (робота в групі). Народна гра “Перепілка” |
С.80 -81 |
|
23 |
|
Космічне мистецтво Що таке поліфонія? Космічна імпровізація засобами пантоміми — танцювальна або ритмічна композиція (робота в парі) Слухання твору Вангеліса “До сузір’їв”. Ознайомлення з музичним інструментом — синтезатором Діалог “Якою може бути космічна музика?” |
С.83 |
|
24 |
|
Світло й тінь Мелодія та акомпанемент. Дослідження мелодії та акомпанементу фрагмента п’єси Дмитра Кабалевського “Клоуни”. Виконання співаночки “Моя тінь”. Ритмічний акомпанемент до співаночки (гра в оркестрі). Чому фортепіано називається саме так? Розучування пісні “Вийди, вийди, сонечко” Слухання “Місячної сонати” Людвіга ван Бетховена. Розглядання картини Архипа Куїнджі “Риболовля на Чорному морі”. Співзвучність музики та картини Вправа “Добираємо музичні пари” |
С.86 -87 |
|
25 |
|
Весну закликаймо! Розучування пісні “Вийди, вийди, сонечко”. Дослідження мелодії та акомпанементу композиції. Упізнавання мотивів знайомих українських народних пісень у композиції. Виконання пісні “Подоляночка”. Танець-імпровізація Слухання “Веснянки” у виконанні гурту “B&B project”. Зіставлення картини Романа й Надії Федини та музики. Перегляд хореографічної композиції “Подоляночка” Діалог “Весняні зміни в мистецьких творах”. Озвучування весняної казки за допомогою музичних інструментів.
|
С.90 -91 |
|
26 |
|
Музика всюди Виконання співаночки “Діду мій, дударику!”. Розучування пісні “Вийди, вийди, сонечко”. Акомпонування на мелодію співаночки (гра на музичних інструментах) Розглядання скульптури Сейфаддіна Гурбанова “Скрипаль”. Слухання “Вечірньої пісні” Кирила Стеценка. Ознайомлення з музичним інструментом — дудою. Слухання композиції на тему української народної пісні “Ой, діду-дударику” в обробці та виконанні Кирила Стеценка Діалоги “Музика за межами концертних залів”, “Народні твори в сучасній обробці”. Підспівування та підтанцьовування “Ой, діду-дударику” |
С.94 -95 |
|
27 |
|
Завітали в гості квіти Виконання пісні “Вийди, вийди, сонечко”. Проплескування ритму музики. Виконання ритмічної послідовності (ритмічний оркестр). Розучування рухів полонезу та мазурки Перегляд виконання танців під музику Людвіга Мінкуса “Дитячий полонез і мазурка” Бал квітів |
С.97 |
|
28 |
|
Весна танцює вальс Проплескування ритму вальсу. Виконання основного руху вальсу. Виконання співаночки Росави “Вальсувало совеня”. Дослідження “Мелодія та акомпанемент” на прикладі “Вальсу” Самуїла Майкапара. Дослідження “Спільна властивість тактів”. Записування та виконання ритмічної послідовності. Розучування пісні “Кульбабка” Перегляд вальсу під “Весняні голоси” Йоганна Штрауса-молодшого. Визначення складу виконаців. Слухання вальсу “Весняні голоси” (вокальна музика) Діалог “Улюблена танцювальна музика” |
С.100-101 |
|
29 |
|
Карнавал тварин Розучування пісні “Кульбабка”. Виконання гри- плескання на музику “Черапаха Аха”. Виконання пісні “Черапаха Аха” Слухання частин “Королівський марш лева”, “Антилопи”, “Черепаха” із сюїти Каміля Сен-Санса “Карнавал тварин”. Розглядання скульптур тварин. Зіставлення музики, скульптур і рухів тварин Гра “Крокодил”. Діалог “Як композитор вибирав тварин?” |
С.104 -105 |
|
30 |
|
Музика дощу Розучування пісні “Кульбабка”. Виконання співаночки “Тільки не на мене”. Музичні рівності Розглядання та порівняння картин різних художників про дощ. Слухання композиції Берта Бакарака “Краплі дощу”. Визначення складу виконавців. Порівняння різних варіантів виконання композиції. Зіставлення музики, картин і звуків дощу Діалог “Описуємо дощ”. Вигадування гри-плескання на основі співаночки “Тільки не на мене” |
С.108 -109 |
|
31 |
|
Несподівані поєднання Уявне диригування. Створення акомпанементу до “Маршу Радецького” Слухання “Маршу Радецького” Йоганна Штрауса- старшого Плескання під музику маршу за вказівками композитора. Вправа “Я — диригент” |
С.111 |
|
32 |
|
Наш мультфільм Алгоритм створення анімації. Вивчення пісні “Шукай нове” Порівнюємо мультфільми Діалог “Улюблені пісні з мультфільмів” |
С.114-115 |
|
33 |
|
Наш мультфільм Створення мультфільму. Добирання музичного супроводу до мультфільму Перегляд мультфільмів, створених однокласниками Презентування створеного мультфільму |
С.115 |
|
34 |
|
Згадай перед канікулами Виконання пісні “Шукай нове”. Вигадування та виконання ритму Слухання музичних творів та їх опис за хмарою слів Рефлексія “Уроки курсу «Мистецтво»”. Мистецький челендж |
С.116 -117 |
|
35 |
|
Підсумковий урок за рік |
|
|