На допомогу педагогам мистецьких дисциплін
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецва 7 кл. за підручником Рубля Є. (І-ІІ семестр)
Підручник «Образотворче мистецтво»
авт Т.Є.Рубля, вид-во «Перун», 2015
7 клас – Образотворче мистецтво МИСТЕЦТВО: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||
І семестр Розділ І. Мистецтво в нашому житті (15 год.) |
|||
Тема 1. Архітектура 9 год.
|
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Навчальні завдання та тема уроку |
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань |
1 |
|
Мистецтво навколо нас. Види мистецтва. Синтез мистецтв. Д.З. Спостереження за архітектурними спорудами. |
Орієнтовні теми: «Літні спогади». Матеріали: графітні та кольорові олівці, фломастери, фарби (на вибір). Підручник с. – 6. |
2 |
|
Архітектура. Види архітектури. Д.З. Спостереження за побудовою інтер’єру. |
Орієнтовні теми: «Альтанка». Матеріали: графічні матеріали (на вибір). Підручник с. – 24. |
3 |
|
Особливості побудови інтер’єру. Д.З. Спостереження за побудовою екстер’єру. |
Орієнтовні теми: «Класна кімната» або «Моя кімната фронтальний інтер’єр. Матеріали: графічні матеріали (на вибір). Підручник с. – 32. |
4 |
|
Малювання екстер’єру. Д.З. Зробити аналіз перспективних змін вулиці. |
Орієнтовні теми: «Старовинний замок» (за уявою). Матеріали: графічні матеріали (на вибір). Підручник с. – 40. |
5 |
|
Перспектива вулиць. Д.З. Зробити аналіз колориту вулиці. |
Орієнтовні теми: «Вулиця нашого міста» у фронтальному положенні. Матеріали: графічні матеріали (на вибір). Підручники с. – 48. |
6 |
|
Продовження теми. Перспектива вулиць. Д.З. Проаналізувати кутову перспективу архітектурної споруди. |
Орієнтовні теми: «Вулиця нашого міста» у фронтальному положенні. Матеріали: графічні матеріали (на вибір). Підручники с. – 48. |
7 |
|
Містобудування. Архітектура історичного міста. Д.З. Продумати колірне вирішення власної роботи. |
Орієнтовні теми: «Середньо-вічний замок» у кутовому положенні за двома точками сходу. Матеріали: фарби. Підручники с. – 58. |
8 |
|
Продовження теми. Містобудування. Архітектура історичного міста. Д.З. Дібрати візуальний ряд фантастичних архітектурних споруд.
|
Орієнтовні теми: «Середньо-вічний замок» у кутовому положенні за двома точками сходу. Матеріали: фарби. Підручники с. – 58. |
9 |
|
Місто майбутнього. Узагальнення теми «Архітектура». Д.З. Спостереження за монументальним мистецтвом нашого міста. |
Орієнтовні теми: «Місто майбутнього» або «Вулиця майбутнього». Матеріали: графічні матеріали (на вибір). Підручники с. – 68. |
|
ТЕМА 2. Монументальне мистецтво 4 год.
|
||
10 |
|
Монументальне мистецтво. Вітраж. Д.З. Спостереження за колірним вирішенням монументального мистецтва. |
Орієнтовні теми: «Декоративне панно» або «Квіти» Матеріали: графічні матеріали (на вибір). Підручник с. – 74. |
11 |
|
Продовження теми. Монументальне мистецтво. Вітраж. Д.З. Дібрати візуальний ряд з мозаїкою. |
Орієнтовні теми: «Декоративне панно» або «Квіти» Матеріали: графічні матеріали (на вибір). Підручник с. – 74. |
12 |
|
Монументальне мистецтво. Мозаїка. Д.З. Аналіз геометричних форм предметів. |
Орієнтовні теми: імітація мозаїки «Метелик» або «Фантастична риба». Матеріали: кольоровий папір, клей ножиці та інше. Підручник с. – 74. |
13 |
|
Продовження теми. Монументальне мистецтво. Мозаїка. Узагальнення теми «Монументальне мистецтво» Д.З. Спостереження за сюжетами орнаментів. |
Орієнтовні теми: писанка з використанням традиційної символіки, авторська писанка. Матеріали: гуашеві фарби, фломастери (на вибір). Підручник с. – 84. |
|
Тема 3. Декоративно-прикладне мистецтво. 3 год.
|
||
14 |
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Орнамент. Мотив. Рапорт. Види орнаменту. Д.З. Дібрати сюжети для новорічних витинанок. |
Орієнтовні теми: «Рослинний орнамент» або «Польові квіти» Матеріали: кольорові олівці, фломастери (на вибір). Підручник с. – 108. |
15 |
|
Декоративно-прикладне мистецтво. Різдвяний вертеп. Новорічні свята. Витинанка. Д.З. Проаналізувати усі визначення і поняття за І семестр. |
Орієнтовна тема: витинанка «Дерево життя» або «Новорічний мотив». Матеріали: кольоровий папір, ножиці, клей. Підручник с. – 24-109. |
16 |
|
Урок узагальнення. Теми «Архітектура», «Монуме-нтальне мистецтво», «ДПМ». |
|
|
|
|
|
Підручник «Образотворче мистецтво»
Авт. Рубля Т.Є.,вид-во «Перун», 2015
7 клас – Образотворче мистецтво МИСТЕЦТВО: ДІАЛОГ ТРАДИЦІЙ І НОВАТОРСТВА (35 год., 1 год. на тиждень) |
|||
ІІ семестр |
|||
Розділ ІІ: КУЛЬТУРНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ. Дизайн (17 год.) |
|||
№ уроку |
Дата проведення |
Тема уроку, практичне завдання, домашнє завдання |
Основні поняття, техніка виконання практичного завдання |
17 |
|
Види дизайну. Промисловий дизайн. Проектування предметів побуту. Створити проект предмета на основі природної форми. Дизайнерський проект «Канцелярський набір» або «Косметичний набір». Д.З. Поспостерігати за речами, які трансформовані із природних форм (матеріал, форма). |
Дизайн, інсталяція, біоніка, проект. Графічні матеріали. Ст. підручника 118-129.
|
18 |
|
Продовження теми «Промисловий дизайн». Д.З. Проаналізувати речі домашнього вжитку щодо їх трансформації. |
Дизайн, інсталяція, біоніка, проект. Графічні матеріали. Ст. підручника 118-129. |
19
|
|
Графічний дизайн плакат. Плакат. Створення тематичного плакату на екологічну тематику «Щоб планета була чистою» або «Моє здоров’я – Моє майбутнє». Д.З. Звернути увагу на тематику плакатів, що розміщені на вулицях і будинках міста. |
Плакат, композиція, шрифт. Матеріали та техніка за вибором. Ст. підручника 130-137 |
20 |
|
Продовження теми «Плакат». Д.З. Проаналізувати композиційні рішення плакатів, які ви бачили. |
Плакат, композиція, шрифт. Матеріали та техніка за вибором. Ст. підручника 130-137. |
21 |
|
Графічний дизайн. Книжкова графіка. Шрифт і зображення. Виготовити вітальну листівку з елементами конструювання «Вітаю!», «З Днем закоханих!». Д.З. Спостереження за оформлення колишніх вітальних листівок. |
Листівка, плакат, книжкова графіка. Матеріали та техніка за вибором. Ст. підручника 130-137. |
22 |
|
Дизайн просторового середовища. Ландшафтний дизайн. Виконати макет ландшафту з простим архітектурним об'єктом. Групова робота макет ландшафту (природні матеріали різної фактури, нитки, кольоровий папір, клей тощо). Д.З. Проаналізувати властивості та фактуру природних матеріалів у ландшафті. |
Ландшафт, макет. Матеріали та техніка за вибором. Ст. підручника 138-143 |
23 |
|
Продовження теми «Ландшафтний дизайн». Д.З. Проаналізувати ландшафтний дизайн нашого міста. |
Ландшафт, макет. Матеріали та техніка за вибором. Ст. підручника 138-143. |
24 |
|
Дизайн просторового середовища. Архітектурний образ. Створення композиції «Казковий будинок» або «Будинок за уявою». Д.З. Спостереження за ілюстраціями різних будинків у літературі.
|
Архітектурний образ, ансамбль. Живописні або графічні матеріали. Ст. підручника 144-155 |
25 |
|
Продовження теми «Архітектурний образ». Д.З. Спостереження за сучасними дитячими майданчиками та їх трансформацією з природніх форм. ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ |
Архітектурний образ, ансамбль. Живописні або графічні матеріали. Ст. підручника 144-155 |
26
|
|
Дизайн просторового середовища. Дизайн інтер’єру. Створити ескіз елементу інтер’єру для сучасної кімнати учня (крісло, стіл, шафа і т.д.) Д.З. Проаналізувати елементи сучасного дизайну і дизайну наших предків. |
Дизайн, інтер’єр, ескіз. Графічні мареріали. Ст. підручника 156-163 |
27 |
|
Графічний дизайн. Культурні та національні традиції. Значення оберегової символіки в народному мистецтві України. Створення ескізу Великодньої листівки з елементами конструювання. Д.З. Спостереження за зображенням елементів орнаменту на писанках. |
Листівка, плакат, книжкова графіка. Матеріали та техніка за вибором. Ст. підручника 96-107 |
28 |
|
Архітектурні пам’ятки України. Створити колективну роботу мапа «Сім чудес Ківерцівщини» або «Сім чудес Волині». Д.З. Спостереження за географічними особливостями розташування архітектурних пам’яток нашого краю. |
Шрифт, графічний дизайн. Матеріали та техніка за вибором учня. Ст. підручника 164-171 |
29 |
|
Продовження теми «Архітектурні пам’ятки України». Д.З. Проаналізувати матеріали з яких створені архітектурні пам’ятки. |
Шрифт, графічний дизайн. Матеріали та техніка за вибором учня. Ст. підручника 164-171 |
30 |
|
Дизайн одягу з урахуванням національних традицій і сучасної моди. Створити ескіз костюма для власного гардеробу «Спортивний одяг», «Святкова сукня». Д.З. Спостереження за відтінками кольорів одягу для молоді. |
Модель, модельєр, дизайнер, стиль. Графічні матеріали. Ст. підручника 172-179 |
31 |
|
Продовження теми «Дизайн одягу». Створити модель сукні чи чоловічого костюму. Д.З. Познайомитися із сучасними дизайнерами одягу. |
Модель, модельєр, дизайнер, стиль. Матеріали: клей, ножиці, вирізки з газет, журналів, серветки тощо. Ст. підручника 172-179 |
32 |
|
Народна іграшка. Сувенір. Створіть народну іграшку: солом’яна забавка, «Баранець», лялька-мотанка. Д.З. Познайомитися із осередками керамічного мистецтва України. |
Сувенір. Матеріали та техніка за вибором учня. Ст. підручника 180 |
33 |
|
Продовження теми «Народна іграшка». ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ |
|