Допоможе вчитись знаходити спільне в творчості М. Приймаченко
та С. Далі; розуміти індивідуальність кожного з митців; створювати начерки, що відтворюють одне з понять асоціативного ряду; розвивати асоціації; безпосередність, інтерес до художників-сюрреалістів
Корнієнко Марина Іванівна, учитель образотворчого мистецтва та художньої культури, Чернігівської загальноосвітньої школи I-III ступенів №35
Тема: Мої асоціації
Мета: вчитись знаходити спільне в творчості М. Приймаченко
та С. Далі; розуміти індивідуальність кожного з митців; створювати начерки, що відтворюють одне з понять асоціативного ряду; розвивати асоціації; безпосередність, інтерес до художників-сюрреалістів
Тип уроку: комбінований
Обладнання: альбоми з репродукціями М. Приймаченко "Загроза
війни" та С. Далі "Обличчя війни", "Самотність" і т.д.; малюнки сучасних художників-сюрреалістів та реалістів
Словник: "сюрреалізм"
Хід уроку
Евристична бесіда
Діти, кого ми можемо назвати художником? Яких ви знаєте художників-реалістів? Розглянемо репродукцію С. Далі. Скажіть, чи можемо ми назвати його творчість реалістичною? Ні, бо реальні предмети в роботах С. Далі набувають нереальних якостей. С. Далі художник-сюрреаліст. "Сюрреалізм" - відтворення ірреального образу, що виникло в підсвідомості. Давайте подумаємо, що спільного в творчості української художниці і іспанського художника. Тварини М. Приймаченко фантастичні, нереальні, яких нема в природі, а кожна робота С. Далі - це сюрреалістична композиція, в якій постійно знаходимо все нові ідеї. У С. Далі та М. Приймаченко є роботи схожі за ідеями "Загроза війни" та "Обличчя війни". Якими засобами виразності користувалися художники?
У М. Приймаченко - декоративність, кольоровий контраст ,
тварини нагадують форму бомби. А у іспанського сюрреаліста ідея реалізується за допомогою символів та живописного рішення.
VI Підготовка до практичної роботи
Яка реалістична картина асоціюється з даним поняттям: добро, біль, радість, самотність тощо? Який колір подаруємо кожному з них? Які з'явилися нереалістичні сюжети, що відтворюють повне поняття?
Вчитель демонструє репродукцію С. Далі "Самотність". Діти висловлюють свої думки.
V. Практична робота
(Учні вибирають одне з понять і створюють композицію реалістичну чи сюрреалістичну.)
VI. Підсумок уроку.
По закінченню уроку діти розвішують всі роботи на дошці. Малі творці висловлюють свої думки, щодо робіт однокласників. Назвіть: хто художник-реаліст, а хто - сюрреаліст? Обґрунтуйте свою думку