Календарне планування основ правознавства (1 година на тиждень, 35 – на рік)
Програма: ОСНОВИ ПРАВОЗНАВСТВА 9 клас Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698.
Підручник: Основи правознавства : підруч. для 9 класу загальноосвіт. навч.
закладів / О.Д. Наровлянський. — К. : Вид-во «Грамота», 2017. — 192 с. : іл.
З посиланням на відеоматеріали Всеукраїнської школи онлайн (уроки Лесі Юрчишин), каналів «Зрозуміла історія» Олексія Гавриловата «РАЗОМ ДО МЕТИ», уроків Наталії Шестак, Євгенія Малюти, Світлани Дідківської
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до результатів навчання учнів / учениць |
Дата |
Примітка |
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА» - 1 год |
|
|
||
1 |
Вступ Соціальні передумови права. Мораль і релігія. |
пояснює та застосовує поняття: «гідність», «свобода», «рівність», «справедливість», «мораль», «релігія»; наводить приклади реалізації поваги до людської гідності в різних сферах життя; характеризує статус людини як найвищої соціальної цінності; висловлює судження про справедливість як джерело права. |
|
|
|
Розділ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА І ДЕРЖАВИ – 4 год |
|
|
|
2 |
Загальна характеристика держави |
називає види соціальних норм, ознаки права, ознаки державної влади; пояснює та застосовує поняття: «право», «джерела права», «галузь права», «норма права», «держава», «форма держави»; характеризує функції держави, джерела права, елементи системи права; наводить приклади соціальних норм, джерел права,; описує форму держави; висловлює судження щодо ролі соціальних норм, соціального призначення держави і права; оцінює значення права як універсального регулятора суспільних відносин. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=ZCGEuSTqW9E |
3 |
Форми держави |
|
https://www.youtube. com/watch?v=P8YtYS8KJYE |
|
4 |
Людина як найвища соціальна цінність. Фундаментальні засади права: гідність, свобода, рівність, справедливість |
|
https://www.youtube. com/watch?v=g4AE2le12Ro (частково) |
|
5 |
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей |
|
https://www.youtube. com/watch?v=7FZhQodcTfI |
|
|
Розділ 2. РЕАЛІЗАЦІЯ ПРАВА 4 год |
|
|
|
6 |
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. Правопорушення: поняття, склад, види. |
називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»; характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; |
|
https://www.youtube. com/watch?v=oKQ5nWdM4QQ
https://www.youtube. com/watch?v=Rze_zhrQ99w |
7 |
Юридична відповідальність: поняття, підстави |
склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень, обставин, що виключають юридичну відповідальність; розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність; застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування правових ситуацій, при регулюванні власної поведінки відповідно до норм права; висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності |
|
https://www.youtube. com/watch?v=sAZy_pVEyQg&t=7s |
8 |
Практичне заняття: Обставини, що виключають юридичну відповідальність. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=EhjvNnE835M |
|
9 |
Узагальнення за матеріалом 1 та 2 розділів |
|
https://naurok.com.ua/test/yuridichnavidpovidalnist-1135397.html
|
|
|
Розділ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ – 7 год |
|
|
|
10 |
Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. Демократія. Верховенство права. |
називає покоління прав людини, механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні, ознаки Конституції; пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «верховенство права», «демократія», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»; описує права людини та їх закріплення в національному законодавстві та міжнародному праві; види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, конституційний лад України повноваження органів державної влади та місцевого самоврядування; наводить приклади видів звернення громадян; аналізує окремі статті Конституції України; розв’язує правові ситуації із застосуванням знань із тем розділу; характеризує підстави набуття та припинення громадянства України; зміст правового режиму надзвичайного та воєнного стану, порядок його введення та припинення, особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, |
|
https://www.youtube. com/watch?v=sThPLHuqI7s
|
11 |
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Конституційний лад України. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=pdw6iDKm6PA |
|
12 |
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Громадянство України. Зобов’язання держави у сфері прав людини: повага, захист, забезпечення. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=Q84p_YemHAs |
|
13 |
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=KVbuCYk3BDY
|
|
14 |
Практичні заняття: Звернення громадян. Особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних |
|
https://www.youtube. com/watch?v=MGzayptpzQs&list= PLsWyMT6uUTrdq0EkxsEe1qrAeZbNtOoN |
|
осіб в умовах правового режиму надзвичайного або воєнного стану. |
прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах режиму надзвичайного або воєнного стану; оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та територіальної громади; зобов’язання держави у сфері прав людини. |
|
|
15 |
Органи державної влади в Україні. Місцеве самовряднування в Україні. Правовий режим надзвичайного стану. Правовий режим воєнного стану |
|
https://www.youtube. com/watch?v=Y5-w9tYeKwg |
|
16 |
Узагальнення за розділом 3. |
|
|
|
|
Розділ 4. НЕПОВНОЛІТНІ ЯК СУБ’ЄКТИ ЦИВІЛЬНИХ, СІМЕЙНИХ, ТРУДОВИХ, АДМІНІСТРАТИВНИХ І КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОВІДНОСИН -11 год + 1 година резерву |
|||
17 |
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. Неповнолітні як учасники договірних правовідносин. |
пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «правочин», «договір», «спадкування», «спадщина», «адміністративне правопорушення», «кримінальне правопорушення», «кримінальний проступок», «злочин»; характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, зміст договірних відносин, права неповнолітніх осіб як власників, відносини спадкування, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх; наводить приклади адміністративних і кримінальних правопорушень, адміністративних стягнень і кримінальних покарань; описує права і обов’язки подружжя, права і обов’язки батьків і дітей, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів; розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх; висловлює судження щодо взаємних |
|
https://www.youtube. com/watch?v=FXPM8hWkHI
https://www.youtube. com/watch?v=2EPNcbKPH |
18 |
Практичне заняття. Власність неповнолітніх. Спадкування і спадщина. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=ppIRzq4NVdE https://www.youtube. com/watch?v=TaHVwIlzKf4&t=83s |
|
19 |
Практичне заняття: Неповнолітні як користувачі мережі Інтернет. Здійснення права неповнолітніх на результати інтелектуальної власності. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=VPrSl0q8yAo |
|
20 |
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із банківською карткою |
|
https://www.youtube. com/watch?v=gyExjWFrmCE https://www.youtube. com/watch?v=fN6aCDhOAmY |
|
21 |
Сім’я. Шлюб. Права і обов’язки батьків і дітей. Права дитини та їх захист |
|
https://www.youtube. com/watch?v=YaZC3IfUCjk |
|
22 |
Практичне заняття: Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування |
|
https://www.youtube. com/watch?v=3e8QoGpZs-k |
|
23 |
Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх; оцінює права й обов’язки неповнолітніх як користувачів мережі Інтернет. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=e1XqIZhmHlM
https://www.youtube. com/watch?v=aiyJqUszG9E&list =TLPQMDQwMjIwMjRslvLBI5 gBsQ&index=16 |
24 |
Практичне заняття: Працевлаштування неповнолітніх |
|
|
|
25 |
Контроль та узагальнення вивченого |
|
https://naurok.com.ua/test/nepovnolitniyak-sub-ekti-civilnih-simeynih-trudovih-administrativnih-i-kriminalnihpravovidnosin-480177.html |
|
26 |
Адміністративні правопорушення. Кримінальне правопорушення, його види. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=50taXVsadYo |
|
27- 28 |
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх |
|
https://www.youtube. com/watch?v=XPM8hWkHI |
|
29 |
Практичні заняття: Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
|
https://www.youtube. com/watch?v=8TK6N9xTLxE |
|
|
Розділ 5. ПРАВНИЧА ПРОФЕСІЯ |
|
|
|
30 |
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність |
називає правничі професії; описує вимоги до представників правничих професій (суддів, прокурорів, нотаріусів, адвокатів), основні їхні повноваження та види діяльності; основні напрямки діяльності правоохоронних органів та правозахисних організацій; характеризує основи професійної етики правника; оцінює основне призначення правника у сучасному демократичному суспільстві – захист прав та законних інтересів людини; життєві ситуації, в яких потрібна допомога правника із представниками правоохоронного органу |
|
https://www.youtube. com/watch?v=3ahTCi8dx-c |
31 |
Охорона правопорядку. Правозахисна діяльність |
|
|
|
32 |
Практичне заняття: Права та обов’язки неповнолітніх під час комунікації |
|
https://www.youtube. com/watch?v=_xBr1XFdde4 |
|
33 |
Узагальнення і систематизація вивченого |
|
|
|
34 |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
35 |
Резерв часу |
|
|
|