Календарне планування з ОЗ 8 клас

Про матеріал
Матеріал подано за новою Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів та оновленлю у 2017 році. Планування включає зміст навчального матеріалу з практичними роботами та очікувані результати за компонентами до кожного розділу (знаннєвий, діяльнісний, ціннісний).
Перегляд файлу

Орієнтовне календарно-тематичне планування

з «Основ здоров’я» для 8 класу

35 год, 4 год – резервні

№ з/п

Дата проведення

При

мітка

Зміст

навчального матеріалу

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності

 

 

Розділ І. Здоров’я людини

1

 

 

На порозі дорослого життя

Фізіологічна, психологічна та соціальна зрілість.

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- складові та ознаки фізіологічної, психологічної та соціальної зрілості;

- ознаки надзвичайних ситуацій;

- види і рівні надзвичайних ситуацій;

- права і обов’язки людини при надзвичайних ситуаціях та в період ліквідації їх наслідків;

наводять приклади:

- соціальних ролей, які люди виконують упродовж життя; 

- надзвичайних ситуацій природного, техногенного і соціального походження;

розпізнають:

- ознаки  надзвичайних ситуацій;

- ступені термічних опіків;

- ситуації, в яких треба надати першу допомогу;

пояснюють:

- роль життєвих навичок для адаптації людей у сучасному світі

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють:

- оцінювати рівень ризику у надзвичайних ситуаціях;

- виконувати найпростіші рятувальні роботи;

- користуватися засобами індивідуального захисту і рятувальним спорядженням;

- визначати стан потерпілого;

- виконувати алгоритм рятування людей на пожежі та алгоритм надання першої  допомоги потерпілому;

дотримуються правил:

- евакуації із небезпечної зони;

- особистої безпеки під час надання першої  допомоги

 

Ціннісний компонент

Учні:

демонструють:

- особисту відповідальність за своє життя і здоров’я;

- взаємодопомогу, готовність грамотно діяти у надзвичайних ситуаціях

2

 

 

Соціальні ролі і життєві навички в сучасному світі.

3

 

 

Надзвичайні ситуації

Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях

Практична робота № 1

«Опрацювання алгоритму дій при отриманні повідомлень засобів масової інформації про надзвичайні ситуації»

4

 

 

Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях

5

 

 

Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях.

Практична робота № 2

«Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому»

6

 

 

Алгоритм рятування людей під час пожежі

Практична робота № 3

«Відпрацювання навичок рятування людей на пожежі» Тематична атестація по розділу І «Здоров’я людини».

 

 

 

Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я (5 год)

7

 

 

Оздоровчі системи

Поняття про оздоровчі системи та їх складові.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- основні складові оздоровчих систем;

- причини харчових отруєнь;

наводять приклади:

- традиційних і сучасних оздоровчих систем;

- страв своєї національної кухні;

- отруйних рослин і грибів своєї місцевості;

розпізнають:

- міфи і факти про дієти;

- симптоми харчового отруєння

Діяльнісний компонент

Учні:

пояснюють:  

- як формуються харчові звички;

- принципи   харчування для здоров’я;

- небезпеку незбалансованого харчування;

- необхідність консультування щодо вживання харчових добавок;

уміють надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях;

дотримуються правил:

- харчування для здоров’я;

- обробки і зберігання харчових продуктів.

Ціннісний компонент

Учні:

називають:

- види спорту, які розвивають фізичні якості людини;

- наслідки незбалансованого харчування.

8

 

 

Безпека харчування

Вибір харчових продуктів.

9

 

 

Традиційні і сучасні системи харчування.

10

 

 

Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. Симптоми харчового отруєння.

11

 

 

Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.

Практична робота № 4

«Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекцій»

Тематична атестація по розділу ІІ «Фізична складова здоров’я».

 

 

Розділ ІІІ. Психічна й духовна складові здоров’я (5 год)

12

 

 

Становлення особистості

Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- стадії і завдання психосоціального розвитку особистості;

- складові свого духовного розвитку; 

- структуру   потреб людини;

- ознаки зовнішньої та внутрішньої краси;

- чинники, що сприяють і перешкоджають розвитку інтелекту;

наводять приклади:

- фізіологічних, соціальних і духовних потреб;

- можливих небезпечних наслідків пластичної хірургії, пірсингу і татуювання;

- принципів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги;

Діяльнісний компонент

Учні:

розпізнають  рекламні стратегії, пов’язані з індустрією моди;

уміють:

- користуватися прийомами ефективного читання і замам’ятовування;

- складати карти пам’яті;

демонструють налаштованість на успіх, наполегливість у досягненні мети.

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють:  

- біосоціальний характер формування особистості;

 - значення духовних потреб;

- необхідність планувати своє майбутнє

13

 

 

Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей.

14

 

 

Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього

Практична робота № 5

«Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети»

 

15

 

 

Краса і здоров’я

Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я

16

 

 

Уміння вчитися

Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання

Практична робота № 6

«Моделювання прийомів ефективного запам’ятовування, концентрації уваги».

17

 

 

Розвиток логічного  та образного мислення. Принципи зпам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги

Практична робота № 7

«Вправи на розвиток пам’яті та уваги»

Тематична атестація по розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я».

 

 

 

Розділ IV. Соціальна складова здоров’я (15 год)

18

 

 

Тема 1. Соціальний добробут.

Соціальні аспекти статевого дозрівання.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають шляхи інфікування ВІЛ та ІПСШ та методи захисту;

наводять приклади:  

- висловлення почуттів дружби, приязні, кохання;

- бактеріальних та вірусних ІПСШ

Діяльнісний компонент

Учні:

розпізнають ситуації, що загрожують сексуальним насиллям;

пояснюють:

- вплив психоактивних  речовин на розвиток репродуктивної системи підлітків;

- причини утримання від ранніх статевих стосунків;

уміють відмовлятися від небезпечних пропозицій;  

дотримуються правил рівноправного і не насильницького спілкування між статями

 

Ціннісний компонент

Учні:

пояснюють:

- фізіологічні та соціально-психологічні наслідки ранніх статевих стосунків та штучного переривання вагітності.

19

 

 

Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків

Практична робота № 8

«Відпрацювання алгоритму відмови від небезпечних пропозицій в умовах тиску»

20

 

 

Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. Неприпустимість небажаних дотиків, образливих натяків та сексуальних домагань. Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. Практична робота № 9 «Відпрацювання правил рівноправного та ненасильницького спілкування (створення пам’ятки).

21

 

 

Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С.

22

 

 

Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- основні групи факторів ризику, що викликають дорожню аварійність;

- заходи безпеки для мотоциклістів і пасажирів мотоцикла;

- функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян;

- права, обов’язки і відповідальність за правопорушення для різних вікових груп;

наводять приклади:

- зниження дії чинників ризику   дорожньої аварійності;

- чинників техногенного впливу на довкілля;

- способів очищення і доочищення питної води;

- небезпечних ситуацій, пов’язаних із торгівлею людьми, залученням до деструктивних соціальних угруповань, виявами тероризму

Діяльнісний компонент

Учні:

розпізнають:

- пріоритети проїзду перехресть, вузьких і складних ділянок дороги учасниками дорожнього руху;

- безпечні джерела питної води;  

- дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж;

пояснюють:  

- модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»);

- вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я;  

- правила поведінки у разі загрози пограбування, захоплення в заручники;

уміють:

- приймати відповідальні рішення і відмовлятися від небезпечних пропозицій пов’язаних з використанням мотоцикла;  

- використовувати найпростіші прийоми самозахисту; правильно поводитись при затриманні правоохоронними органами;

- критично аналізувати повідомлення засобів масової інформації;

дотримуються:

- правил дорожньої безпеки;

- правил безпеки при користуванні комп’ютером, Інтернетом

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- дії, вчинені у межах допустимої самооборони та з перевищенням цих меж;

пояснюють:  

- вплив чинників екологічної, соціальної інформаційної небезпеки на здоров’я

23

 

 

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі

Безпека на дорозі

Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник небезпеки»).

24

 

 

Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі.

Практична робота № 10

«Визначення пріоритетів у дорожньому русі»

25

 

 

Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Практична робота № 11 «Відпрацювання навичок відмови від небезпечних пропозицій, пов’язаних з транспортними засобами».

26

 

 

Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані.

 

 

27

 

 

Екологічна безпека

Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах

28

 

 

Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я

29

 

 

Соціальна безпека

Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх

30

 

 

Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання міліцією.

31

 

 

Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі.

 

32

 

 

Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність

33

 

 

Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму

Практична робота № 12

«Відпрацювання уміння уникати нападу, пограбування, залучення до деструктивних соціальних угрупувань»

34

 

 

Інформаційна небезпека

Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей.

 

35

 

 

Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань.

Тематична атестація по розділу IV «Соціальна складова здоров’я»

Заліковий урок за ІІ семестр

 

docx
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку