Календарно-тематичне планування уроків з природознавства у 5 класі на 2018-2019 н. р., складене згідно з чинними «Навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 5-9 класи», затвердженими МОН молоді та спорту від 12.09.2011 р. № 1051, зі змінами згідно з наказами МОН від 29.05.2015 р. № 584, від 05.08.2016 р. № 948, від 09.08.2017 р. №1/9 436 «Про затвердження змін до навчальних програм для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»»
КАЛЕНДАРНО -ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків природознавства у 5 -му класі
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
І СЕМЕСТР |
||
Вступ |
||
|
|
Значення природничо-наукових знань для людини. Науки, що вивчають природу. |
|
|
Джерела знань про природу. |
|
|
Практичне заняття: Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природничого змісту, хрестоматії з природознавства, інтернет ресурси тощо. |
|
|
Методи вивчення природи. |
|
|
Обладнання для вивчення природи Практичне заняття: Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та дослідів |
|
|
Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи. |
|
|
Захист навчального проекту: «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
|
Тестова перевірка знань |
Розділ І. Тіла речовини та явища навколо нас |
||
|
|
Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
|
Практична робота: «Вимірювання маси та розмірів різних тіл» |
|
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. |
|
|
Атоми й молекули. |
|
|
Чисті речовини і суміші |
|
|
Способи розділення сумішей |
|
|
Практичне заняття: Розділення сумішей фільтруванням. |
|
|
Явища природи |
|
|
Різноманітність фізичних явищ |
|
|
Ознаки хімічних явищ |
|
|
Горіння. Повторюваність і взаємозв’язок явищ у природі. |
|
|
Контроль знань з теми: «Тіла, речовини, та явища навколо нас». |
Розділ ІІ. Всесвіт |
||
|
|
Небо і небесна сфера. |
|
|
Зорі та сузір’я. |
|
|
Практичне заняття: Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. |
|
|
Загальна будова Сонячної системи. |
|
|
Всесвіт та його складові. |
|
|
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. |
|
|
Захист навчального проекту: «Наш дім - Сонячна система» |
|
|
Тестова перевірка знань з теми: «Всесвіт». Контрольна робота за І семестр |
Розділ ІІІ. Земля – планета Сонячної системи. Тема 1. Земля як планета |
||
|
|
Форма Землі. |
|
|
Розміри нашої планети |
ІІ СЕМЕСТР |
||
|
|
Практичне заняття: Знаходження на глобусі екватора, полюсів і півкуль материків |
|
|
Внутрішня будова Землі. |
|
|
Рухи нашої планети |
|
|
Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі. |
|
|
Місяць – супутник Землі. |
|
|
Способи зображення Землі. |
|
|
Практичне заняття: Знаходження на карті екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу |
|
|
Ґрунт. |
|
|
Повітря – суміш газів. |
|
|
Властивості повітря. Практичне заняття: Дослідження нагрівання тіл (різних за кольром і прозорістю) променями Сонця |
|
|
Вода на Землі. |
|
|
Властивості води. Практичне заняття: Дослідження розчинності речовин |
|
|
Контроль знань з теми: «Земля як планета» |
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів |
||
|
|
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів |
|
|
Рослини і тварини. |
|
|
Гриби і бактерії |
|
|
Отруйні рослини, тварини, гриби Практичне заняття: Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, тваринами і грибами своєї місцевості |
|
|
Визначення організмів за визначниками. |
|
|
Практичне заняття «Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників» |
|
|
Чинники середовища життя на планеті Земля |
|
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища |
|
|
Наземно-повітряне середовище життя організмів |
|
|
Водне середовище життя організмів |
|
|
Ґрунтове середовище життя організмів |
|
|
Взаємозв’язки між організмами. Співіснування й угруповання організмів. |
|
|
Екосистеми |
|
|
Захист навчального проекту «Вирощування найвищої бобової рослини» |
|
|
Контроль знань з теми: «Планета Земля як середовище життя організмів» |
Тема 3. Людина на планеті Земля |
||
|
|
Людина – частина природи. |
|
|
Екологічні проблеми та їх розв´язування Практичне заняття: Дослідження екологічних проблем своєї місцевості |
|
|
Охорона природи. Червона книга |
|
|
Практична робота «Складання Червоної книги своєї місцевості» |
|
|
Заповідники, заказники, національні парки |
|
|
Захист навчального проекту «Смітити не можна переробляти» |
|
|
Тестова перевірка знань з теми: «Людина на планеті Земля» |
|
|
Підсумковий урок |
|
|
Контрольна робота за рік |