КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З ПРИРОДОЗНАВСТВА 5 КЛАС (НОВА ПРОГРАМА)
5 клас
70 години (2 год на тиждень, із них - 3 год резервних)
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З ПРИРОДОЗНАВСТВА 5 КЛАС (НОВА ПРОГРАМА)
5 клас
70 години (2 год на тиждень, із них - 3 год резервних)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Д/з |
І СЕМЕСТР вступ (5 годин) |
|||
1. |
Науки, що вивчають природу. |
|
|
2. |
Методи вивчення природи. |
|
|
3. |
Практичне заняття № 1 Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів. |
|
|
4. |
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття № 2 Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів. |
|
|
5. |
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (14 годин) |
|||
6. |
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
|
7. |
Практична робота №1 Вимірювання маси та розмірів різних тіл. |
|
|
8. |
Речовини. Фізичні властивості речовин. |
|
|
9. |
Властивості твердих тіл, рідин і газів. |
|
|
10. |
Атоми і хімічні елементи. |
|
|
11. |
Молекули. Рух молекул. Дифузія. |
|
|
12. |
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини. |
|
|
13. |
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. |
|
|
14. |
Практичне заняття № 3 Розділення сумішей фільтруванням. |
|
|
15. |
Явища природи. |
|
|
16. |
Фізичні явища, їх різноманітність. |
|
|
17. |
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття. |
|
|
18. |
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
|
|
19. |
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (11 годин) |
|||
20. |
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
|
|
21. |
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства. Практичне заняття №4 Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. |
|
|
22. |
Небесні тіла. |
|
|
23. |
Зоря – самосвітне небесне тіло. |
|
|
24. |
Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. |
|
|
25. |
Планети та планетні системи. Відмінності між планетами. |
|
|
26. |
Сонячна система. |
|
|
27. |
Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками. |
|
|
28. |
Скупчення галактик. Всесвіт та його складові. |
|
|
29. |
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. |
|
|
30. |
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ |
|||
Тема 1. Земля як планета(16 годин) |
|||
31. |
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі. |
|
|
32. |
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі. |
|
|
33. |
Рухи Землі. Пори року. |
|
|
34. |
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. |
|
|
35. |
Способи зображення Землі. Масштаб. |
|
|
36. |
Практичне заняття № 5 Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль. |
|
|
37. |
Практичне заняття № 6 Знаходження на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів. |
|
|
38. |
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. |
|
|
39. |
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. |
|
|
40. |
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря. |
|
|
41. |
Вода на Землі. Властивості води. |
|
|
42. |
Три стани води. Кругообіг води. |
|
|
43. |
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. |
|
|
44. |
Розчини в природі. Значення води у природі. |
|
|
45. |
Використання води людиною. |
|
|
46. |
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (15 годин) |
|||
47. |
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. |
|
|
48. |
Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії. |
|
|
49. |
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. |
|
|
50. |
Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи. |
|
|
51. |
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. |
|
|
52. |
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому. |
|
|
53. |
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді. |
|
|
54. |
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. |
|
|
55. |
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. |
|
|
56. |
Співіснування організмів. Угруповання організмів. Екосистеми. |
|
|
57. |
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. |
|
|
58. |
Практичне заняття №7 Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості |
|
|
59. |
Практичне заняття № 8 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів- визначників. |
|
|
60. |
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. |
|
|
61. |
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля (6 годин) |
|||
62. |
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. |
|
|
63. |
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
|
|
64. |
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). |
|
|
65. |
Охорона природи. Червона книга України. |
|
|
66. |
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. |
|
|
67. |
Практична робота №2 Складання Червоної книги своєї місцевості. |
|
|
68. |
Підсумковий урок за ІІ семестр |
|
|
69. |
Повторення та узагальнення вивченого |
|
|