Презентація на тему «Різноманітність організмів. Рослинний і тваринний світ» підготовлена до уроку природознавства у 5 класі відповідно до вимог нової програми та інтерактивного уроку.
Презентація
складається з 18 слайдів, 15 з яких містять інформаційний та ілюстративний матеріал, запитання та вправу, які сприяють
засвоєнню учнями знань.
Слайд 1. «Різноманітність організмів. Рослинний і
тваринний світ». (Тема уроку).
Слайд 2. «Жива природа». Як називаються тіла живої
природи? Які властивості вони мають?
Слайд 3. «Різноманітність живої природи». Жива природа
Землі надзвичайно різноманітна. Всі живі організми вчені об’єднують у чотири
великі групи (схема).
Слайд 4. «Різноманітність рослин у природі».
«Ілюстративний матеріал)..
Слайд 5. «За
кількістю клітин: одноклітинні і багатоклітинні рослини».(Малюнок з прикладами
рослин).
Слайд 6. «За
зовнішнім виглядом стебла; дерева, кущі, трави». Наведіть приклад дерев, кущів
і трав своєї місцевості. (Ілюстративний матеріал).
Слайд 7. «За тривалістю життя: однорічні, дворічні,
багаторічні». (Ілюстративний матеріал).
Слайд 8. «Лікарські та отруйні рослини». (Запитання та
попередження).
·
Які
рослини називають лікарськими?
·
Про
лікувальні властивості яких рослин вам відомо?
·
Наведіть приклади використання лікарських
рослин.
«Запам’ятай! Отруйні рослини не можна брати до рук,
нюхати чи куштувати. Отруйні речовини можуть накопичуватися в різних частинах
рослин. Не контактуйте з рослинами, назви яких вам невідомі!».
Слайд 9. «Особливі ознаки рослин». (Інформаційний
матеріал, вправа «Попрацюємо в парі»).
Ø
Рослини
мають зелений колір завдяки хлорофілу, який необхідний для утворення органічних
речовин.
Ø
Живляться
органічними речовинами, які утворюють самі.
Ø
Ведуть
прикріплений спосіб життя (окремі частини тіл рослин здатні рухатись).
Ø
Виділяють
кисень, яким дихають живі організми .
Вправа «Попрацюємо в парі»
В
якій частині рослин утворюються органічні речовини? Чому?
Що
необхідно рослині для утворення органічних речовин?
Слайд 10. «Різноманітність тварин». (Ілюстративний
матеріал).
Слайд 11. «Одноклітинні і багатоклітинні тварини» (
Малюнки).
Слайд 12. «Теплокровні і холоднокровні тварини».
(Ілюстративний матеріал).
Слайд 13. «Тварини живляться готовими органічними
речовинами, споживаючи рослинну і тваринну їжу». «Рослиноїдні, хижі, всеїдні».
(Ілюстративний матеріал).
Слайд 14. Отруйні тварини України». (Ілюстративний
матеріал).
Слайд 15. «Відмінності рослин і тварин». (Порівняння).
Рослини:
Тварини:
1.
Не мають хлорофілу.
2.
Живляться готовими органічними речовинами.
3.
Активно рухаються
(деякі ведуть прикріплений спосіб життя).
4.
Не утворюють кисень.
5. Мають органи чуття (зір, слух,
нюх, дотик, смак).
Слайд 16. «Підсумок уроку».
•
Організми вчені об'єднують у чотири групи : рослини,
тварини, гриби і бактерії.
•
Основні ознаки рослин – наявність хлорофілу, який
зумовлює зелений колір рослин та здатність утворювати органічні речовини,
необхідні для життя рослин.
•
Рослини поділяються на групи за різними ознаками.
•
Тварини живляться готовими органічними речовинами,
споживаючи рослинну і тваринну їжу.
•
Більшість тварин активно рухаються і мають органи
чуття.
•
Залежно від особливості будови і способу життя
існують різні групи тварин.
•
Уникайте небезпеки від контакту з отруйними
рослинами і тваринами !
Слайд 17. «Використані джерела».
Коршевнюк
Т.В., Баштовий В.І.. Природознавство: підручник для 5 кл.
загальноосвіт.
навч.закл.- К.: Генеза, 2013 -256 с.
Ярошенко О.Г. Природознавство: підручник для 5 кл.
загальноосвіт. навч.закл.- К.: Видавництво «Світоч», 2013
-240 с.
Інтернет – ресурс: http://
www.google.com.ua
Слайд 18 «Дякую за увагу!»
Викладений
навчальний матеріал відповідає науковості та логічному змісту його в підручнику
Ярошенко О.Г. «Природознавство» (2013 рік)
для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів.