Календарно-тематичне планування для курсу за вибором «Українознавство» (5-9 класи) складено відповідно до навчальної програми для учнів 5-11 класів з курсу за вибором «Українознавство» для закладів загальної середньої освіти України (автори-укладачі Анатолій Ціпко, Тетяна Бойко, Світлана Бойко, Олена Газізова), рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 10.08.2020 №1/11-5310), схвалено вченою радою Науково-дослідного інституту українознавство (протокол №7 від 30 липня 2019 року).
6 клас
Українознавство (Український світ)
(35 годин, 1 година на тиждень)
Календарно-тематичне планування для курсу за вибором «Українознавство» (5-9 класи) складено відповідно до навчальної програми для учнів 5-11 класів з курсу за вибором «Українознавство» для закладів загальної середньої освіти України (автори-укладачі Анатолій Ціпко, Тетяна Бойко, Світлана Бойко, Олена Газізова), рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 10.08.2020 №1/11-5310), схвалено вченою радою Науково-дослідного інституту українознавство (протокол №7 від 30 липня 2019 року).
Усього – 35 год.
На тиждень – 1 год.
Проєктна робота – 4 год.
Мій рідний край – 3 год.
Підсумкові заняття – 2 год.
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
1 |
|
Вступ. Українознавство як дисципліна |
|
Розділ 1. Життєвий простір та творчий світ українця |
|||
2 |
|
Форми життєвого світу людини: світ природний, світ соціальний, світ духовний та світ матеріальний |
|
3 |
|
Культура та творчий світ українця: звичаї, традиції, обряди, які супроводжують людей упродовж життя |
|
4 |
|
Давні дохристиянські вірування праукраїнців |
|
5 |
|
Національний традиційний одяг – відображення духовного світу українців. |
|
6 |
|
Розширене тлумачення українського життєвого простору |
|
7 |
|
Українська мова як визначальний код нації. |
|
8 |
|
Проєктна робота. Історичні та сучасні типи домобудування в моєму краї |
|
Розділ 2. Традиційні форми українського господарювання |
|||
9 |
|
Традиційні форми українського господарювання |
|
10 |
|
Українське ремісництво |
|
11 |
|
Український господарський зв’язок-комунікування |
|
12 |
|
Хліборобство – традиційна основа українського господарювання та культуротворення |
|
13 |
|
Українські страви та напої |
|
14 |
|
Традиційні засоби українського пересування. |
|
15 |
|
Проєктна робота. Топоніміка , гідроніміка рідного краю |
|
16 |
|
Мій рідний край. Господарська діяльність в моєму краї: традиційна та сучасна. |
|
17 |
|
Підсумковий урок. |
|
Розділ 3. Українські календарно-обрядові свята |
|||
18 |
|
Час – день, доба, тиждень, місяць, рік в українців |
|
19 |
|
Осіння пора в українському господарюванні: косовиця, зажинки, обжинки, возовиця. Свято Покрови |
|
20 |
|
Святкова зима в українців. |
|
21 |
|
Життєвий цикл українців в традиційній обрядовості. |
|
22 |
|
Проєктна робота. Традиційні свята в моїй родині |
|
23 |
|
Мій рідний край. Традиції святкування Різдва (Великодня) в рідному краї. |
|
Розділ 4. «Козацькому роду нема переводу» |
|||
24 |
|
Риси української вдачі (звитяга (геройство), волелюбство, |
|
25 |
|
«Козацькому роду нема переводу». |
|
26-27 |
|
Національні постаті України |
|
28 |
|
Національні символи України. |
|
29 |
|
Козацька символіка |
|
30 |
|
Ми – нащадки козацького роду. |
|
31-32 |
|
Оборонні споруди як безпековий чинник українського державотворення |
|
33 |
|
Проєктна робота. Українська гривня: історія та сьогодення |
|
34 |
|
Мій рідний край. Герби українських міст та історичних регіонів, їхня символіка. |
|
35 |
|
Підсумковий урок. |
|