Календарно-тематичне планування для курсу за вибором «Українознавство» (5-9 класи) складено відповідно до навчальної програми для учнів 5-11 класів з курсу за вибором «Українознавство» для закладів загальної середньої освіти України (автори-укладачі Анатолій Ціпко, Тетяна Бойко, Світлана Бойко, Олена Газізова), рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 10.08.2020 №1/11-5310), схвалено вченою радою Науково-дослідного інституту українознавство (протокол №7 від 30 липня 2019 року).
7 клас
Українознавство(Українське культуротворення)
(35 годин, 1 година на тиждень)
Календарно-тематичне планування для курсу за вибором «Українознавство» (5-9 класи) складено відповідно до навчальної програми для учнів 5-11 класів з курсу за вибором «Українознавство» для закладів загальної середньої освіти України (автори-укладачі Анатолій Ціпко, Тетяна Бойко, Світлана Бойко, Олена Газізова), рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 10.08.2020 №1/11-5310), схвалено вченою радою Науково-дослідного інституту українознавство (протокол №7 від 30 липня 2019 року).
Усього – 35 год. На тиждень – 1 год.
Проєктна робота – 4 год.
Мій рідний край – 3 год.
Підсумкові заняття – 2 год
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітка |
|
|
Вступ. Українознавство як наука та навчальна дисципліна. Світоглядні основи українського культуротворенн |
|
Розділ 1. Українська культура як предмет дослідження. Витоки української культури |
|||
|
|
Українська культура як предмет дослідження. |
|
|
|
Витоки української культури. |
|
|
|
Підґрунтя культурної свідомості українців. |
|
|
|
Історико-культурний вимір української культури. |
|
|
|
Культурна топографія давнього Києва. |
|
|
|
Українська мова як культуротворчий та освітній чинник. |
|
|
|
Феномен українського козацького бароко в українській культурі. |
|
|
|
Проєктна робота. Роль козацтва у становленні української національної культури. |
|
Розділ 2. Збереження, творення та передача українських духовних цінностей |
|||
|
|
Збереження, творення та передача українських духовних цінностей. |
|
|
|
Обереги, пов’язані з певними життєвими ситуаціями, святами та обрядами. |
|
|
|
Українські народне декоративно-ужиткове мистецтво та промисли. |
|
|
|
Народне ікономалювання. |
|
|
|
«Будительство» (спонукання до навертання й повернення до власної культурної самости) українців в творах українського письменства. |
|
|
|
Музейництво як спосіб збереження української історико- |
|
|
|
Проєктна робота. Збереження народних традицій. |
|
|
|
Мій рідний край. Дослідження традиційних особливостей народних промислів рідного краю. |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
Розділ 3. Історико-культурні пам’ятки України |
|||
|
|
Архітектурні образи України. Сакральна та фортифікаційна архітектур |
|
|
|
Неповторні замки і фортеці України |
|
|
|
Унікальні мости в Україні. |
|
|
|
Село, хутір, місто, містечко як середовища українського |
|
|
|
Природні пам’ятки України. Туристична карта України, екотуризм. Екологічна культура |
|
|
|
Проєктна робота. Презентація проєкту «Моя подорож Україно |
|
|
|
Мій рідний край. Як історико-культурні пам’ятки мого краю розповідають про мину |
|
Розділ 4. Культурно-мистецька спадщина українців |
|||
|
|
Культурно-мистецька спадщина українців. |
|
|
|
Український народний танець – національна гордість українського народу та надбання світової хореограф |
|
|
|
Українське музичне мистецтво у жанрово-творчій різноманітность |
|
|
|
Художня творчість: Іоанн Георгій Пінзель, Микола Пимоненко,Олександр Мурашко, Казимир Малевич, Михайло Бойчук, Олександра Екстер, Георгій Нарбут, Катерина Білокур, Марія Примаченко, Тетяна |
|
|
|
Розвиток українського кіно. Видатні українські кіномитц |
|
|
|
Особливості розвитку сучасної літератури для дітей, сучасні дитячі письменники |
|
|
|
Проєктна робота. Презентація проєкту «Відомий митець України для мене – ...» |
|
|
|
Мій рідний край. Відомі митці рідного краю |
|
|
|
Підсумковий урок. |
|