Контрольна робота. 7клас
Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко "Захар Беркут"
Кожна правильна відповідь 0,5 бала
1. До суспільно-побутових пісень відносяться
а. кріпацькі, веснянки, наймитські , кріпацькі пісні
б. козацькі, кріпацькі, чумацькі, бурлацькі, солдатські пісні
в. козацькі, історичні, рекрутські, заробітчанські пісні
г. наймитські, жниварські, чумацькі, солдатські пісні
2. Серед наведених пісень виберіть чумацьку пісню
а. "Ой на горі та женці жнуть"
б. "Стоїть явір над водою"
в. "Дозвілля молоді"
г. "Ой у степу криниченька"
3. Розпач і біль матері емоційно передано у пісні
а. "Ой на горі та женці жнуть"
б. "Ой у степу криниченька"
в. "Гомін, гомін по діброві"
г. "Стоїть явір над водою"
4. Прочитайте уривок з пісні "ой у степу криниченька": "Ой прилетіла сива зозуленька/ та все "ку-ку" та "ку-ку ". В уривку використано художній засіб:
а. метафору
б. гіперболу
в. епітет
г. порівняння
5. Виберіть декілька ознак суспільно-побутових пісень
а. відображені настрої народу, викликані різними явищами суспільного життя
б. їм притаманні театральність, динамічність й енергія
в. пісні сповнені тугою за батьківщиною, сім'єю
г. в них розповідається про причини, які змушували українсців поневірятися
д. в них оспівувається українська природа
6. Розмір коломийкового вірша має
а. 18 складів
б. 14 складів
в. 12 складів
г. 10 складів
7. У коломийках про дозвілля молоді дівчина хоче, щоб сопілочка розкололася, бо
а. її чути на все село
б. не сопілка тото грає, а любкове серце
в. сопілка сумно грає й дівчина ходить засмучена
г. дівчина не любить музики сопілки
д. хлопець зрубав калиноньку й зробив з неї сопілку
8. Події повісті Івана Франка "Захар Беркут" відбуваються у
а. ХІІ столітті
б. ХІІІ столітті
в. ХІV столітті
г. ХV столітті
9. Які художні прийоми використав Іван Франко в такому реченні "Немов огонь, пущений по скошеній сіножаті, повзе покіс за покосом і злизує копицю сухого сіна за копицею - так тухольці спихали монголів з одного становища за другим у воду, в холодні обійми смерті"
а. гіпербола, порівняння
б. метафора, епітети
в. порівняння, алегорія
г. алегорія, інверсія
д. порівняння, паралелізм
10. Виберіть декілька варіантів відповідей для характеристики Максима Беркута
а. обережний, хитрий
б. цілеспрямований, витривалий
в. гордий і розсудливий
г. підступний і зарозумілий
д. волелюбний і чесний
11. Установіть відповідність між реплікою та літературним героєм ( 1 бал)
1 "Раз мати родила, раз і гинути прийдеться" A Мирослава
2 "Усе ж таки життя краще, ніж смерть!" B Захар Беркут
3 "Хвиля його смерті буде й моєю смертю!" В Максим Беркут
4 "Беркути додержують слова навіть Г Бурунда-бегадир
ворогові й зрадникові" Д Тугар Вовк
5 "Я не стою о життя! Хто хоч хвилю зазнав неволі,
той зазнав гіршого, ніж смерть...""
Достатній рівень
Високий рівень
Написати твір (3 бали)