№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ВИТОКИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ |
||
1 |
Світоглядні основи українського культуротворення. Досвід українського себепредставлення і самозбереження у світі |
|
2 |
Основні етапи формування культурного простору України: прадавній, стародавній, давній, новий, новітній |
|
3 |
Витоки української культури: унікальність трипільської культури, скіфська доба, культури кочових народів та античність як складова культурної історії Північного Причорномор’я |
|
4 |
Підґрунтя культурної свідомості українців, побут і звичаї давніх слов’ян: віра як система вірувань, образотворчі, декоративні, ритуальні компоненти культури, зміст і суть міфології язичництва |
|
5 |
Історико-культурний вимір української культури: Русь-Україна як простір історії, особливості християнського світогляду, уявлення про владу та «Руська правда» |
|
6 |
Українська мова як культуротворчий та освітній чинник: словесність та письменство-література, монастирі як осередки розвитку освіти, науки, мистецтва, літератури |
|
7 |
Феномен козацького бароко: діяльність митрополита П. Могили, І. Мазепа як меценат та Г. Сковорода як представник культури |
|
8 |
Контрольна робота №1 «Збереження, творення та передача українських духовних цінностей» |
|
ЗБЕРЕЖЕННЯ, ТВОРЕННЯ ТА ПЕРЕДАЧА УКРАЇНСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ |
||
9 |
Обереги українців у побуті: автентичні вишивки, відтворення народних символів України у предметах побуту |
|
10 |
Обереги, пов’язані з певними життєвими ситуаціями, святами та обрядами: українське весілля, поминальні обряди, хрестини, пошанування померлих родичів |
|
11 |
Українські народне декоративно-ужиткове мистецтво та промисли: кераміка, художній розпис, ткацтво, килимарство, техніки вишивки, плетіння та гончарство |
|
12 |
Українські народне декоративно-ужиткове мистецтво та промисли: деревообробництво, ковальство, гутництво, писанкарство, бондарство, обробка шкіри та стельмаство |
|
13 |
Народне ікономалювання: розвій українського народного та професійного малярства, образ Мамая в малярстві |
|
14 |
«Будительство» як спонукання до навертання й повернення до власної культурної самости в творах українського письменства |
|
15 |
Музейництво як спосіб збереження української історикокультурної спадщини, видатні музейники |
|
16 |
Контрольна робота №2 «Збереження, творення та передача українських духовних цінностей» |
|
17 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр |
|
ІСТОРІКО-КУЛЬТУРНІ ПАМ’ЯТКИ УКРАЇНИ |
||
18 |
Архітектурні образи України: сакральна та фортифікаційна архітектура |
|
19 |
Неповторні замки і фортеці України, садиби, палаци, оборонні церкви та ін. |
|
20 |
Унікальні мости в Україні: особливості архітектури найстаріших інженерних споруд |
|
21 |
Село, хутір, місто, містечко як середовища культуротворення: народна архітектура стародавнього українського села |
|
22 |
Традиції українського містобудування: міста-мільйонники та культуротворче середовище, зникнення «містечок» та заміна їх «селищами» |
|
23 |
Руйнування українського історичного міського ландшафту, житло та інтер’єр у системі міської культури |
|
24 |
Природні пам’ятки України, туристична карта України, екотуризм та екологічна культура, сім природних чудес України |
|
25 |
|
|
КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА УКРАЇНЦІВ |
||
26 |
Культурно-мистецька спадщина українців: розвиток українського театру, знані корифеї |
|
27 |
Український народний танець: хоровод, гопак, козачок, коломийкові танці та ін. в постановках театру корифеїв, збереження та розвиток народної хореографії |
|
28 |
Українське музичне мистецтво у жанрово-творчій різноманітності: творці української музики, відомі українські оперні та камерні співаки |
|
29 |
Українська народна музична культура та сучасний музичний синтез, українські та міжнародні музичні фестивалі |
|
30 |
Художня творчість у соціокультурному просторі України: К. Малевич, О. Екстер, Г. Нарбут, К. Білокур, М. Примаченко, Т. Яблонська та ін. |
|
31 |
Розвиток українського кіно: видатні українські кіномитці, українські кіноактори і акторки |
|
32 |
Розвиток українського кіно: анімація (комедійний «козацький» серіал) та сучасні фільми |
|
33 |
Особливості розвитку сучасної літератури для дітей, сучасні дитячі письменники України |
|
34 |
Контрольна робота №4 «Культурно-мистецька спадщина українців» |
|
35 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр |
|