Календарне планування з української літератури 10 клас (профільний рівень)

Про матеріал
Календарне планування з української літератури для учнів 10 класу (профільний рівень) 140 годин
Перегляд файлу

10 клас

Українська література

( профільний рівень )

( 140 год., 4 год. на тиждень )

Складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів за суспільно-гуманітарним напрямом (профіль – філологічний).  Українська література:                          10 – 11 класи; 2017 рік.

Авторський колектив:

Г.О. Усатенко, доцент Інституту філології Київського національного  університету імені Тараса Шевченка кандидат філологічних наук (голова робочої групи);

А.М. Фасоля, провідний науковий співробітник відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук.

 

                          Обов’язкова кількість видів контролю

 

І семестр

ІІ семестр

Контрольні роботи у формі:

  • Контрольного класного твору
  • Виконання тестів, відповідей на запитання тощо

3

1

2

3

1

2

Уроки розвитку мовлення (РМ)

2 (у+п)

2 (у+п)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

2

Перевірка зошитів

4

5

 

 

 

 

 

 

 

Пор. №

 

Зміст уроку

К-сть

год

Дата

 

ВСТУП

 

 

1.

Читацький практикум.

Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва.

1

 

2.

Читання та його види. Особливості читання в епоху цифрових технологій.

1

 

3.

Особливості періодизації української літератури (головні риси). Стильові особливості літературних періодів.

1

 

4.

Літературні напрями  і стилі давньої і нової української літератури XI – першої половини XIX ст.: світоглядні й естетичні засади, провідні жанри.

1

 

 

 РЕАЛІЗМ

 

 

5.

Реалізм як літературно-мистецький напрям у європейській та українській літературі. Етапи становлення. Головні риси реалізму як методу.

ТЛ: реалізм як напрям і метод (погиблено).

1

 

6.

Суспільно-історичний контекст становлення й розвитку реалізму другої пол. ХІХ ст.

 

1

 

 

        УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст.

 

 

 

7.

Реалізм в українській літературі 70–90–х років ХІХ ст. (І. Нечуй-Левицький, Панас Мирний, Б. Грінченко, І. Франко): відображення життя у формах самого життя.

 

1

 

8.

Жанрова й тематична різноманітність.  Оновлення художніх засобів. Поняття про художній тип.

ТЛ:типізація; художній тип.

1

 

9.

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ

Життя митця і його творчість як новий імпульс української літератури

1

 

10.

«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка.

ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм як напрям і метод (поглиблено).

1

 

11.

Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.

1

 

12.

Колоритні людські характери в повісті

1

 

13.

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі.

1

 

14.

Ствердження цінностей національної етики засобами комічного. «Сміх крізь сльози» як ідейна домінанта твору.

ТЛ: засоби змалювання комічного (поглиблено).

1

 

15.

Позакласне читання №1. Іван Нечуй-Левицький «Князь Єремія Вишневецький».

1

 

16.

Читацький практикум.

Прозовий епічний твір великої форми. «Ключі» до прочитання. Лист другу про прочитане.

1

 

17.

 Панас МИРНИЙ (П.Рудченко)

Огляд життя і творчості.

1

 

18.

«Хіба ревуть воли, як ясла повні»  перший соціально-психологічний роман в українській літературі.

ТЛ: соціально-психологічний роман. Художній тип. Особливості типізації героїв

1

 

19.

Особливості композиції роману: хронологічна послідовність й історичні відступи.

1

 

20.

Вихід героя за рамки «родинного кола».

1

 

21.

Психологічне дослідження формування характеру, духовний злам Чіпки під впливом соціальних обставин.

1

 

22.

Зв’язне мовлення №1.  Складання анкети головного героя роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (усно).

1

 

23.

Роздум над проблемою життєвого вибору персонажів (Чіпка, Грицько, Мотря).

1

 

24.

Особливості стилю письменника: епічність, ритмічність прози, реалістичність зображення психології персонажів, майстерність пейзажів.

1

 

25.

Ідейне спрямування твору, алегоричність його назви.

1

 

26.

Контрольна робота №1. Тестування.

1

 

 

ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР ХІХ ст.

 

 

27.

Новаторський характер української драматургії другої половини XIX ст.

Соціально-побутові та історичні драми й комедії М. Кропивницького, М. Старицького, І. Карпенка-Карого, Панаса Мирного та ін.

ТЛ: Драма як рід літератури.

1

 

28.

Родина Тобілевичів і український театр.

1

 

29.

Роль професійного театру у розвитку національної культури.

ТЛ: театр як вид сценічного мистецтва та установа, яка здійснює сценічні вистави.

1

 

30.

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ (І. Тобілевич)

Життєвий і творчий шлях І. Карпенка-Карого. Багатогранність діяльності.

Жанрова різноманітність творів.

1

 

31.

Комедія «Хазяїн». Головний конфлікт комедії – суперечності суспільства, у якому одиниці стають мільйонерами, а більшість – жебраками.

ТЛ: трагікомедія як жанровий різновид драми

1

 

32.

Пузир як втілення некерованого прагнення накопичення матеріальних статків. Мамона («багатство, земні блага») як тема, ідея і головний персонаж комедії.

1

 

33.

Соціальний конфлікт між мільйонером та його працівниками, наймитами.

Проблема соціально відповідального підприємництва.

1

 

34.

«Мартин Боруля» (оглядово). Проблематика зміни соціальної ролі і статусу, яка не пов’язана з походженням людини

1

 

35.

Позакласне читання №2. І.Карпенко-Карий «Сава Чалий»

1

 

36.

Борис ГРІНЧЕНКО

Письменник, педагог, лексикограф, літературознавець, етнограф, історик, публіцист, громадсько-культурний діяч.

ТЛ: малі епічні жанри – оповідання (поглиблено).

1

 

37.

«Без хліба» - морально-етична проблема на межі голоду рідних і порушення заповіді «не укради» в образі селянина Петра.

1

 

38.

«Сам собі пан» - маніфест людської гідності. Засоби типізації образу селянина Данила. Реалістичність зображення.

1

 

39.

«Моє щастя» - життєве і мистецьке кредо автора.

«Весняні сонети» - ідея єдності природи і душевного стану людини

ТЛ: цикл сонетів

1

 

40.

Читацький практикум.

Ліричний (ліро-епічний) твір. «Ключі» до прочитання. Рецензія як одна з форм читацьких рефлексій.

1

 

41.

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія). Я.Івашкевич

1

 

42.

Контрольна робота №2. Твір.

1

 

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

кінця ХІХ - початку ХХ ст.

 

 

43.

Характеристика змін у суспільно-політичному і культурному житті.

Основні тенденції розвитку української літератури.

1

 

44.

Герой української літератури 10-х років ХХ століття: традиційне і новаторське.

1

 

45.

Модернізм як розрив із традицією класичної літератури - пошук нових виражальних засобів: жанри, символічні образи, тип оповіді.

ТЛ: Модернізм як напрям мистецтва. 

1

 

46.

Імпресіонізм, експресіонізм, символізм, неоромантизм як різні напрямки модернізму.

1

 

 

 МОДЕРНІЗМ

 

 

47.

Важливі етапи життєвого й творчого шляху І.Франка Вплив І. Франка на культурне і політичне життя в Україні.. Багатогранність громадської і творчої діяльності

1

 

48.

Тематична і жанрова різноманітність поезії І. Франка. Шлях І. Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з М. Вороним. (Послання М. Вороного «Іванові Франкові»).

1

 

49.

Ліричний герой громадянської лірики І. Франка – борець проти соціального і національного гноблення «Каменярі».

1

 

50.

 Патріотизм, національна ідея в поезії «Україна» зі збірки «З вершин і низин».

 «Декадент» – поетичне кредо І.Франка.  Присвята     В. Щурату. Вираження життєствердної позиції ліричного героя-митця.

1

 

51.

Поетичний роздум «Легенда про вічне життя».

1

 

52.

Збірка «Зів′яле листя»  «лірична драма».

Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, утвердження невмирущості людських почуттів, піднесення чистого й безкорисного кохання («Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...»).

1

 

53.

Зв’язне мовлення № 2 . Есе «Поетичний образ коханої у збірці «Зів′яле листя» І.Франка» (письм.)

1

 

54.

Поема «Мойсей» – філософське осмислення історичного шляху українського народу. Віра в його щасливе майбутнє. Проблематика твору.

1

 

55.

Пролог до поеми — заповіт Франка українському народові.

Елементи автобіографізму та авторефлексії у творі.

1

 

56.

Оповідання «Сойчине крило». Синтез епосу, лірики і драми. Випробування героїв першим коханням.

1

 

57.

Пристрасть і бажання виправити помилку життєвого вибору спокійного усталеного життя та холодного «естетства».

Зв`язок психологічної колізії новели з проблемою гри та природності.

1

 

58.

«Украдене щастя» - соціально-психологічна драма.  Найвизначніший сценічний твір Франка.

ТЛ: соціально-психологічна драма

1

 

59.

Сюжет драми, головні герої, конфлікт у творі, проблематика. Глибина почуттів і драма героїв. Соціальна витоки особистої драми.

1

 

60.

Читацький практикум.

Соціально-психологічна драма. «Ключі» до прочитання. Рецензія на театральну постановку драматичного твору.

1

 

61.

Франко – перекладач. Творчість І. Франка в загальноєвропейському і світовому контекстах.

1

 

62.

Контрольна робота №3. Тестування.

1

 

63.

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза). В.Коваленко

1

 

64.

Повторення вивченого. Семестрове оцінювання.

1

 

 

 

Пор. №

Зміст уроку

К-сть

год

Дата

 

 ІМПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ

 

 

 

65.

Основні риси імпресіонізму, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві.

1

 

66.

Імпресіонізм в українській літературі. Імпресіонізм творчості М. Коцюбинського, М. Черемшини,

В. Винниченка.

1

 

67.

Михайло Коцюбинський. Загальний огляд життя і творчості. Формування художнього світогляду

М. Коцюбинського – від реалізму до модернізму.

1

 

68.

«Intermezzo» - яскравий приклад синкретизму творчої палітри М. Коцюбинського. Жанрова особливість твору: новела з ознаками «поезії в прозі».

1

 

69.

Зіставлення двох світів: людського, дисгармонійного, смертоносного, і гармонійного, досконалого, життєствердного світу природи. Зображення природи як засобу відтворення психологічного стану героя.

1

 

70.

Фізичне та душевне одужання героя, його наснага до активної праці та боротьби.

Глибокий ліризм новели, інтонаційне багатство її мови, символізм.

1

 

71.

Позакласне читання №3. Михайло Коцюбинський «На камені».

1

 

72.

Зв’язне мовлення №3. Асоціативний етюд (усно).

1

 

73.

Поетика імпресіонізму у повісті «Тіні забутих предків»: «Весь світ був як казка повна чудес, таємнича, цікава й страшна» (М. Коцюбинський).

1

 

74.

Краса рідної землі, гармонія людини і природи. Поєднання фантастичного та реального у творі.

1

 

75.

Система образів твору. Образи-символи як засоби індивідуалізації героїв. Кохання Івана та Марічки, їхнє світовідчуття і світоуявлення.

1

 

76.

Ідея незнищенності духовного начала в житті. Фольклорне тло твору. Образи. Художньо-стильові особливості повісті.

1

 

77.

Читацький практикум.

Імпресіоністичний твір. «Ключі» до прочитання. Есе як форма рефлексії про прочитане. 

1

 

 

ЕКСПРЕСІОНІЗМ В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ

 

 

 

78.

Експресіонізм — літературно-мистецький напрям, його основні риси, особливості прояву в літературі.

1

 

79.

Експресіонізм у творчості В. Стефаника,

О. Турянського.

1

 

80.

Василь Стефаник. Головні етапи життя і творчості. Особливості художнього світогляду письменника.

1

 

81.

Новела «Камінний хрест» – український екзистенційний вибір між життям і смертю як в особистому, так і в національному вимірах.

1

 

82.

Образ Івана Дідуха. Довершеність художньої форми. Багатство мови, мистецтво деталі. Символи в новелі.

1

 

83.

«Новина» - новела, яка вражає силою емоційного напруження та драматизму. Специфіка типізації образу Гриця Летючого.

1

 

84.

Контрольна робота №4. Тестування.

1

 

 

Неоромантизм

 

 

 

85.

Стильові особливості неоромантизму (сюжет, мова творів).

1

 

86.

Читацький практикум.

Неоромантичний твір. «Ключі» до прочитання. Літературний блог як форма рефлексії над прочитаним.

1

 

87.

Ольга Кобилянська. Огляд життя і творчості. Особливості світобачення і світосприйняття письменниці. Проблематика, ідеї, жанрова палітра творчості.

1

 

88.

Новела «Valse melancolique» - тема мистецтва та його впливу на людину, доля талановитого митця в міщанському суспільстві.

1

 

89.

Три жіночі образи як три тенденції модерної емансипації. Естетизм як життєва програма Софії та Ганнусі. Особливості еволюції життєвого кредо Марти.

1

 

90.

Особливості композиції та образно-символічної системи новели. Елементи автобіографізму у творі.

1

 

91.

«Людина» - перший твір в українській літературі з розкриття ідей емансипації.

1

 

92.

Тема долі освіченої дівчини, яка не може змиритися з бездуховністю міщанського середовища.

1

 

93.

Особливості характотворення у повісті.

1

 

94.

Зв’язне мовлення №4. Написання листа героїні твору (письмово).

1

 

95.

Творча манера й стиль автора.

О.Кобилянська й українська та західноєвропейська література. Ідеї ніцшеанства у творчості письменниці.

1

 

96.

Леся Українка. Життєвий і творчий шлях поетеси. Основні мотиви поетичної творчості, її неоромантичний струмінь. Вітаїстична сила, щирість почуттів ліричного героя Лесі Українки

1

 

97.

Утвердження  незламності духу і віри людини в життєвих  випробуваннях, змаганні з долею у віршах «Мріє, не зрадь!», «Contra spem spero».

1

 

98.

Алегоричні образи поезій. Романтичний пафос. Афористичність мови.

1

 

99.

Утвердження поетичного слова як могутнього засобу у визвольній боротьбі («Слово, чому ти не твердая криця…»).

1

 

100.

Новаторство Лесі Українки  в драматургії, її інтерпретації образів світової літератури.

1

 

101.

Драма-феєрія «Лісова пісня».

Оригінальність жанру. Фольклорно-міфологічна і філософська  основа твору. Авторська рецепція українських міфів.

1

 

102.

Єдність трьох світів – композиційна особливість «Лісової пісні».

1

 

103.

Романтично-міфологічний образ Мавки.

Роздвоєність душі Лукаша.

1

 

104.

Бездуховність  і байдужість до краси  в образах Килини та матері Лукаша.

1

 

105.

«Касандра» - новаторство в жанрі драматичної поеми. Авторська інтерпретація образу Кассандри, античної віщуники.

1

 

106.

Етичні, психологічні переживання особистості у час вибору – наскрізна ідея драми. Елементи автобіографізму у творі.

1

 

107.

Художні засоби для розкриття внутрішніх переживань і сумнівів головної героїні.

1

 

108.

Позакласне читання №4. Леся Українка «Бояриня».

1

 

109.

Читацький практикум

Переклад художніх творів. Запозичення світових сюжетів. Відгук про твір, перекладений українською

(І. Франка, Л. Українки та інших)

1

 

110.

111.

Контрольна робота №5. Твір

2

 

 

 Символізм

 

 

112.

Особливості символізму як одного з художніх напрямів модернізму, основні його риси, особливості їх прояву в літературі, музиці, образотворчому мистецтві.

1

 

113.

Угрупування «Молода муза», «Українська хата» (М. Вороний, Олександр Олесь, П. Тичина та ін.)

Піднесення конкретного образу до рівня символу. Ідея самоцінності мистецтва. Витонченість поетичної форми.

1

 

114.

В. Винниченко – громадський і політичний діяч.

Загальна характеристика творчості: проблематика, жанрове розмаїття, стильові особливості.

1

 

115.

Новела «Момент» (Із оповідань тюремної Шехерезади). Філософський зміст, проблематика.

1

 

116.

Імпресіоністична манера письма автора. Особливості композиції.

1

 

117.

Символічні образи. Ідея цінності почуття кохання; усвідомлення скороминущості щастя.

1

 

118.

Творчість В. Винниченка в загальноєвропейському контексті. В. Винниченко – художник.

1

 

119.

Поетична спадщина П.Тичини – одна з вершин української поезії ХХ століття. Трагізм життєвого і творчого шляху митця у тоталітарній системі Жанрово-стилістичне багатство, ідейно-художнє новаторство митця

1

 

120.

П. Тичина – найбільший модерніст 20-х років ХХ століття. Особлива поетика Тичинівського вірша: мелодика слова і музики.

1

 

121.

Збірка «Сонячні кларнети» -подія європейського масштабу. Художнє осягнення ліричним героєм гармонії світу і дисонансів революційної дійсності в збірці «Сонячні кларнети».

1

 

122.

123.

Єдність природи, почуттів людини й музики у поезіях «Арфами, арфами…», «Ви знаєте, як липа шелестить...», «Пастелі».

2

 

124.

Глибина почуттів ліричного героя у поезії «О панно Інно…» та художні  засоби вираження.

1

 

125.

«Пам’яті тридцяти» - збірний образ ліричного героя. Історична основа поезії. Образно-символічне вираження ідеї твору.

1

 

126.

Симфонія «Сковорода». Історія написання втору. Сковординівська барокова традиція в українській літературі. Жанрове новаторство.

1

 

127.

 Афористичність, алегоризм і символізм поеми. Ідея вічного пошуку гармонії буття в поемі. Прийом монологу як спосіб саморефлексії автора.

1

 

128.

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (поезія). П.Филипович

1

 

129.

Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості митця.

1

 

130.

Трилогія про Івана Мазепу у 3-х томах і 5-ти книгах: «Мотря», «Не вбивай. Батурин», «Полтава», «З-під Полтави до Бендер. Крутіж».

1

 

131.

 «Мотря». Іван Мазепа – як «золота доба» Гетьманщини. Історичні факти і художній вимисел у трилогії.

1

 

132.

Образ степу в романі й в українській літературній традиції та фольклорі.

1

 

133.

Образ Мотрі Кочубей як вияв дилеми між коханням і владою.

1

 

134.

Ісмаїл Гаспринський. Життєвий і творчий шлях визначного кримськотатарського педагога, громадського діяча, редактора, публіциста, письменника (оглядово).

1

 

135.

Історичне оповідання «Арслан киз» («Дівчина-левиця») як прояв культурної емансипації кримськотатарського народу.

1

 

136.

Гульджемал дочув Іззета-ага із Учтурфана – головна героїня твору, мусульманський аналог французької народної героїні Жанни д’Арк.

1

 

137.

Проблема взаємодії традицій і викликів нового часу й емансипації у творі.

1

 

138.

Література рідного краю. Літературні персоналії територіальної громади (проза). В.Коваленко

1

 

139.

Контрольна робота №6. Тестування.

1

 

140.

Узагальнення і систематизація вивченого за рік.

Семестрове та річне оцінювання.

1

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку