Календарне планування з української літератури 7 клас. І семестр.

Про матеріал
Календарне планування з української літератури 7 клас. І семестр. (2 год на тиждень) за оновленою програмою
Перегляд файлу

І семестр

Зміст програмового матеріалу

Дата

Примітки

Вступ

1.

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

 

 

Із пісенних скарбів

2.

Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). Ідейно- художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні.

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

 

 

3.

«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою».

 

Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір).

4.

«Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях.

 

Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір).

5.

Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя.

ТЛ: коломийки.

 

 

6.

Урок мовленнєвого розвитку. Складання коломийок на тему шкільного життя (усно).

 

 

Про минулі часи

7.

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті.

ТЛ: історична повість.

 

 

8.

Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади; роль і місце кожного в суспільному житті.

 

 

9.

Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави. (зошит)

 

 

10.

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка.

 

 

11.

Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті.

 

 

12.

Урок виразного читання. Читання прозового уривка з повісті «Захар Беркут».

 

 

 

13.

 

Контрольна робота. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко (розгорнуті відповіді на запитання).

 

 

14.

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. (зошит)

 

 

15.

Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало...»).

 

 

16.

Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»).

ТЛ: балада, метаморфоза.

 

 

17.

«Заповіт (“Як умру, то поховайте.”)» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

ТЛ: ідея.

 

Вивчити

напам’ять

18.

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

 

 

19.

Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі.

 

 

20.

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

 

 

21.

Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

 

 

22.

Контрольна робота. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський (тестування).

 

 

23.

Урок позакласного читання. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом». (зошит)

 

 

24.

Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство.

ТЛ: автобіографічний твір.

 

 

25.

Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів.

 

 

26.

Образ чутливого до краси Михайлика. Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору.

 

 

27.

Урок мовленнєвого розвитку. Створення каліграм про природу (письмово).

 

 

28.

Урок позакласного читання. Світ поезій Михайла Стельмаха.

 

 

29.

Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті “Г уси-лебеді летять”», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю “Гуси-лебеді летять”», «Стародавні уявлення і вірування нашого народу у повісті “Гуси-лебеді летять”».

 

 

30.

Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

Повторення та узагальнення вивченого. (зошит)

 

 

 

 

  1. к л а с

Українська література

 

(70 год, 2 год на тиждень)

 

Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи. К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). - К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

Обов’язкова кількість видів контролю

 

І семестр

Дата

Контрольні роботи у формі:

3

 

• контрольного класного твору;

1

 

• інших завдань (тестів, відповідей на

2

 

запитання тощо)

 

 

Уроки мовленнєвого розвитку

2 (у+п)

 

Уроки позакласного читання

2

 

Уроки літератури рідного краю

2

 

Уроки виразного читання

1

 

Перевірка зошитів

4

 

 

 

 

docx
Додано
2 жовтня 2020
Переглядів
4273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку