№ |
І семестр Зміст програмового матеріалу |
Дата |
Примітки |
|
Вступ |
||||
1. |
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
|
|
Із пісенних скарбів |
||||
2. |
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). Ідейно- художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
|
|
|
3. |
«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою». |
|
Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір). |
|
4. |
«Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. |
|
Вивчити напам’ять одну пісню (на вибір). |
|
5. |
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» - «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Гумор і любов до життя. ТЛ: коломийки. |
|
|
|
6. |
Урок мовленнєвого розвитку. Складання коломийок на тему шкільного життя (усно). |
|
|
|
Про минулі часи |
||||
7. |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті. ТЛ: історична повість. |
|
|
|
8. |
Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників у повісті. Образ тухольської громади; роль і місце кожного в суспільному житті. |
|
|
|
9. |
Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави. (зошит) |
|
|
|
10. |
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Лідерські якості Захара Беркута. Характеристика образу Тугара Вовка. |
|
|
|
11. |
Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті. |
|
|
|
12. |
Урок виразного читання. Читання прозового уривка з повісті «Захар Беркут». |
|
|
|
13. |
Контрольна робота. Суспільно-побутові пісні. Коломийки. Іван Франко (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
|
|
14. |
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. (зошит) |
|
|
|
15. |
Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало...»). |
|
|
|
16. |
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»). ТЛ: балада, метаморфоза. |
|
|
|
17. |
«Заповіт (“Як умру, то поховайте.”)» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. |
|
Вивчити напам’ять |
|
18. |
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. |
|
|
|
19. |
Образ Павлуся як утілення благородства і лицарства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності й патріотизм у творі. |
|
|
|
20. |
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
|
|
|
21. |
Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). |
|
|
|
22. |
Контрольна робота. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський (тестування). |
|
|
|
23. |
Урок позакласного читання. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом». (зошит) |
|
|
|
24. |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприйняття світу. «Гуси-лебеді летять» - автобіографічна повість про дитинство. ТЛ: автобіографічний твір. |
|
|
|
25. |
Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів. |
|
|
|
26. |
Образ чутливого до краси Михайлика. Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору. |
|
|
|
27. |
Урок мовленнєвого розвитку. Створення каліграм про природу (письмово). |
|
|
|
28. |
Урок позакласного читання. Світ поезій Михайла Стельмаха. |
|
|
|
29. |
Контрольна робота. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті “Г уси-лебеді летять”», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю “Гуси-лебеді летять”», «Стародавні уявлення і вірування нашого народу у повісті “Гуси-лебеді летять”». |
|
|
|
30. |
Урок літератури рідного краю. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. Повторення та узагальнення вивченого. (зошит) |
|
|
|
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи. К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). - К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Обов’язкова кількість видів контролю
|
І семестр |
Дата |
Контрольні роботи у формі: |
3 |
|
• контрольного класного твору; |
1 |
|
• інших завдань (тестів, відповідей на |
2 |
|
запитання тощо) |
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку |
2 (у+п) |
|
Уроки позакласного читання |
2 |
|
Уроки літератури рідного краю |
2 |
|
Уроки виразного читання |
1 |
|
Перевірка зошитів |
4 |
|