1
8 клас
(35годин на рік, 1 година на тиждень)
№ |
Зміст програмового матеріалу |
К-сть год. |
Дата |
Примітка |
||||
Усна народна творчість( 5 годин)
|
||||||||
1 |
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо)
|
1 |
|
|
||||
2 |
Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками. «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»
|
1 |
|
|
||||
3 |
Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»
|
1 |
|
|
||||
4 |
РЗМ. Висловлення власних суджень про те, за що народ увіковічнив імена своїх героїв
|
1 |
|
|
||||
5 |
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...»
|
1 |
|
|
||||
Українські народні думи( 4 години) |
||||||||
6 |
Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники – виконавці народних дум
|
1 |
|
|
||||
7 |
Морально-етична проблематика думи «Маруся Богуславка». Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння («Буря на Чорному морі»)
|
1 |
|
|
||||
8 |
ПЧ. Народна дума «Самійло Кішка»
|
1 |
|
|
||||
9 |
КР за темами «Усна народна творчість», «Українські народні думи»
|
1 |
|
|
||||
Світ української поезії ( 12 годин )
|
||||||||
10 |
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання . «Думи мої, думи мої…», Усвідомлення власної місії поета
|
1 |
|
|
||||
11 |
«Ой три шляхи широкії». Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми про власну долю, долю України
|
1 |
|
|
||||
12 |
«Минають дні, минають ночі». Роздуми про скороминущість життя людини на землі, про її долю ПЧ. Т.Шевченко «Кобзар»
|
1 |
|
|
||||
13 |
КР за темою «Світ української поезії»
|
1 |
|
|
||||
14 |
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Тема гармонійного єднання людини з природою. «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою. «Хотіла б я піснею стати…»
|
1 |
|
|
||||
15 |
«Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (поема «Давня казка») |
1 |
|
|
||||
16 |
Контрольний твір за темою «Поема "Давня казка" як поетичний маніфест Лесі Українки»
|
1 |
|
|
||||
17 |
Володимир Сосюра. Патріотичні та інтимні мотиви поета. Образ України, ідея нерозривної єдності поета з рідною землею, алегоричність образів («Сад»). Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!», «Васильки» взірець інтимної лірики
|
1 |
|
|
||||
18 |
Василь Голобородько «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова» Самобутня постать поета в українській літературі. |
1 |
|
|
||||
19 |
Володимир Підпалий. Щирість патріотичних почуттів ліричного героя у вірші «Тиха елегія». Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху («Запросини»)
|
1 |
|
|
||||
20 |
Іван Малкович. «Свічечка букви Ї». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство від зла. «Музика, що пішла». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина, щоб уберегти себе, своїх близьких, свою мову, душевне багатство від зла. «З янголом на плечі». Оптимістичний пафос, віра в перемогу добра. РМ. Словесне відтворення світу, відображеного в образах поезій. Висловлення власних роздумів, навіяних прочитаними віршами
|
1 |
|
|
||||
21 |
КР за темою «Світ української поезії»
|
1 |
|
|
||||
Національна драма ( 2 години) |
||||||||
22 |
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв»
|
1 |
|
|
||||
23 |
Трагікомедія «Сто тисяч» класичний взірець українського «театру корифеїв». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Характеристика образів твору. Проблема влади грошей наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві. РМ Комедія Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «вічна» тема влади грошей над людиною
|
1 |
|
|
||||
З української прози ( 8 годин) |
||||||||
24 |
М.Коцюбинський. «Дорогою ціною». Пригодницький романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди. Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Кохання Остапа і Соломії як центральний мотив у творі. Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії
|
1 |
|
|
||||
25 |
Контрольний твір. Відображення волелюбності трудового народу в оповіданні М.Коцюбинського «Дорогою ціною»
|
1 |
|
|
||||
26 |
ПЧ П.Загребельний «Роксолана»
|
1 |
|
|
||||
27 |
Олександр Довженко Видатний український кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття. |
1 |
|
|
||||
28 |
Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі. |
1 |
|
|
||||
29 |
Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало”
|
1 |
|
|
||||
30 |
Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». Дракон Грицько – поет і християнин. Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
1 |
|
|
||||
31 |
КР за темами «Національна драма», «З української прози»
|
1 |
|
|
||||
Український гумор і сатира ( 4 години) |
||||||||
32 |
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» . Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору
|
1 |
|
|
||||
33 |
КР за темою «Український гумор і сатира»
|
1 |
|
|
||||
34 |
Література рідного краю. Ознайомлення з творами письменників-земляків. ПЧ. Олесь Гончар. «Берег любові»
|
1 |
|
|
||||
35 |
Література на літо. |
1 |
|
|
||||
Для вивчення напам’ять:
«Засвіт встали козаченьки».
Т.Г.Шевченко “Мені однаково, чи буду...”; “Думи мої, думи мої...” (фрагмент).
Леся Українка “Хотіла б я піснею стати...”; уривок з “Давньої казки” (на вибір).
В.Сосюра “Любіть Україну!”. І. Малкович «З янголом на плечі».