Календарно-тематичне планування з української літератури для учнів 7-А класу на І-ІІ семестри 2024-2025 н. р.
Відповідає Модельній навчальній програмі «Українська література. 7‒9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.), яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 01 грудня 2023 року № 1466).
До підручника «Українська література. 7 клас» авторів: Заболотного В.В., Заболотного О. В., Слоньовської О. В., Ярмульської І. В. (видавництво «Літера ЛТД», 2024 р.).
|
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи у формі:
|
3 |
3 |
1 |
1 |
|
2 |
2 |
|
РМ |
2 (усний+письмовий) |
2 (усний+письмовий) |
ЛРК |
2 |
2 |
УПЧ |
2 |
2 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
Зміст програмного матеріалу |
Кільк. |
Дата уроку |
Примітки |
|
Розділ 1. «ОЙ НА ГОРІ ТА ЖЕНЦІ ЖНУТЬ» Тема 1. Народна творчість |
9 год |
|
|
1 |
Вступ. Функції художньої літератури |
1 |
|
|
2 |
Народна творчість Народні соціально-побутові пісні, їх різновиди. Народна козацька пісня «Ой на горі та женці жнуть» |
1 |
|
|
3 |
Народна чумацька пісня «Чумаче, чумаче, чого зажурився?» |
1 |
|
|
4 |
Народна стрілецька пісня «Там, під львівським замком». Народна стрілецька пісня літературного походження «Йде січове військо» (М. Гайворонський). ТЛ: пісня-реквієм |
1 |
|
|
5 |
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки». Особливості жанру. ТЛ: коломийки |
1 |
|
|
6 |
РМ (у) 1. Виразне читання (спів) та аналіз народної пісні, захист творчого проєкту |
1 |
|
РМ 1 |
7 |
ПЧ 1. В. Івасюк. Пісенна творчість «Червона рута», «Я піду в далекі гори» |
|
|
ПЧ 1 |
8 |
ЛРК 1. Пісенна творчість Михайла Василюка. |
|
|
ЛРК 1 |
9 |
Діагностувальна (контрольна) робота за тему №1 «Народна творчість» (письмовий твір у формі есе) |
1 |
|
КР № 1 |
10 |
Тема 2. Історичне минуле в художній прозі Іван Франко. Повість «Захар Беркут». Історична основа твору. Коментоване читання |
9 год 1 |
|
|
11 |
Єдність і згуртованість тухольської громади. Образ Захара Беркута, його лідерські якості |
1 |
|
|
12 |
Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти нападників. Мотиви єдності та патріотизму |
1 |
|
|
13 |
Сюжет, композиція повісті. Роль художніх засобів, особливості мови твору. Актуальність твору. ТЛ: повість (повторення), історична повість; ідея твору |
1 |
|
|
14 |
РМ (п) 2. Письмова характеристика героя за самостійно складеним планом (за повістю І. Франка «Захар Беркут») |
1 |
|
РМ (п) 2 |
15 |
Леонід Полтава. Оповідання «Маленький дзвонар із Конотопу». Образ Павлика – маленького героя-захисника |
1 |
|
|
16 |
Героїзм українського народу. Відстоювання права українців на власний національний шлях |
1 |
|
|
17 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми 2 «Історичне минуле в художній прозі» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 2 |
18 |
ЛРК 2. Осмислення минулого у творах В. Друзяки «Козаки, де ваша слава?», Б. Мозолевського «Степ» |
1 |
|
ЛРК 2 |
|
Розділ 2. «І дитинство, й розлука, й твоя материнська любов» Тема 3. Окриленість душі в поезії та прозі. Сила дружби та перше кохання |
14 год |
|
|
19 |
Михайло Стельмах. Повість «Щедрий вечір» (уривки з другого, четвертого, дев’ятого розділів). Калейдоскоп подій, відображених у спогадах автора |
1 |
|
|
20 |
Дружба Люби й Михайлика. Психологізм (передавання внутрішнього стану персонажів, їхніх думок, переживань) |
1 |
|
|
21 |
Поетизація краси навколишнього світу, зв’язку людини з усім сущим. ТЛ: автобіографічний твір |
1 |
|
|
22 |
Андрій Малишко. Поезія «Пісня про рушник». Оспівування любові до матері |
1 |
|
Напам’ять |
23 |
Поезія «Чому, сказати, й сам не знаю…». Ідея уславлення любові до рідного краю. ТЛ: віршовий розмір, двоскладові стопи (повторення); трискладові стопи |
1 |
|
|
24 |
Василь Симоненко. Поезія «Лебеді материнства». Возвеличення любові до матері, до Батьківщини |
1 |
|
Напам’ять |
25 |
Поезія «Гей, нові Колумби й Магеллани…». Змалювання ідеї сенсу людського життя |
1 |
|
|
26 |
Сила дружби та перше кохання Наталка Малетич. Оповідання «Усе шкереберть. І в цьому є сенс». Образ оповідача. Взаємини головного героя з однолітками, його почуття й переживання |
1 |
|
|
27 |
Значення родинних цінностей у становленні особистості. Психологізм у розкритті характерів головних героїв |
1 |
|
|
28 |
Валентин Чемерис. Повість «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя та пригоди школярів. Основні сюжетні лінії повісті |
1 |
|
|
29 |
Образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка та Галі Козачок. Сила дружби та перше кохання |
1 |
|
|
30 |
Засоби творення комічного. Інсценізація уривків повісті. ТЛ: гумор (повторення) |
1 |
|
|
31 |
Діагностувальна (контрольна) робота за тему 3 «Окриленість душі в поезії та прозі. Сила дружби та перше кохання» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 3 |
32 |
ПЧ 2. Світ поезій Михайла Стельмаха Узагальнення та систематизація вивченого за І семестр |
1 |
|
ПЧ 2 |
|
ІІ семестр Розділ 3. ЙДУЧИ ДОРОГАМИ ЖИТТЯ Тема 4. Мудрість Кобзаря. |
14 год |
|
|
33 |
Тарас Шевченко. Рання творчість. Балада «Тополя». Коментоване читання |
1 |
|
|
34 |
Сюжет і композиція балади «Тополя». Казково-фантастичні й фольклорні мотиви у творі. ТЛ: балада, метаморфоза, романтичний пейзаж |
1 |
|
Уривок напам’ять |
35 |
Приїзд Т. Шевченка в Україну 1843 р. Поезія «Розрита могила». Коментоване читання. Трагічні наслідки знецінення історичної пам’яті про героїчне минуле. Актуальність твору |
1 |
|
|
36 |
ПЧ 3. Т. Шевченко. «Сестрі», «І досі сниться: під горою», «Сонце заходить, гори чорніють» |
1 |
|
ПЧ 3 |
37 |
Література антивоєнного спрямування» Григір Тютюнник. Повість «Климко». Автобіографічна основа твору. Трагедія воєнного лихоліття очима дитини |
1 |
|
|
38 |
Образ Климка. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних |
1 |
|
|
39 |
Тема, сюжет і композиція повісті «Климко». Провідні мотиви твору, його антивоєнне спрямування. ТЛ: композиція твору (повторення) |
1 |
|
|
40 |
Художні деталі як засоби відтворення соціального й матеріального стану, психологічних переживань, характеру персонажів. ТЛ: художня деталь (повторення та поглиблення) |
1 |
|
|
41 |
РМ № 3 (п). Роздум на тему: «Чи кожна людина здатна на самопожертву заради інших?» або «Що спільного між Климком і мною» |
1 |
|
РМ № 3 |
42 |
Павло Вишебаба. Оповідання «Марсіани». Розповідь, заснована на реальних подіях |
1 |
|
|
43 |
Зображення величі духу, людяності, чуйності, героїзму, відданості Батьківщині захисника України |
1 |
|
|
44 |
Поезія «Доньці» («Тільки не пиши мені про війну»). Щирість почуттів і безмежна батьківська любов |
1 |
|
|
45 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми 4 «Мудрість Кобзаря. Література антивоєнного спрямування» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 4 |
46 |
ЛРК 3. Оспівування краси й невмирущості української мови в «Баладі про рідну мову» М. Палієнка |
1 |
|
ЛРК 3 |
|
Розділ 4. ПІДНЯТИСЯ НАД БУДЕННІСТЮ Тема 5. Людина і природа в художній літературі |
11 год |
|
|
47 |
Микола Вінграновський. Повість «Сіроманець». Дружба хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи |
1 |
|
|
48 |
Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки |
1 |
|
|
49 |
Головні й другорядні персонажі твору. Сюжет повісті |
1 |
|
|
50 |
Борис Харчук. Повість «Діана». Приязні стосунки Марти й цуценяти |
1 |
|
|
51 |
Гармонія людини й природи. Мінливість вражень, думок, настроїв, переживань персонажів твору |
1 |
|
|
52 |
Мотив відповідальності за тих, кого ми приручили, у повісті |
1 |
|
|
53 |
РМ № 4 (у). Створення візитної картки за творамми М. Вінграновського «Сіроманець» або Б. Харчука «Діана» |
1 |
|
РМ № 4 |
54 |
Володимир Підпалий. Поезія «Бачиш: між трав зелених…». Чарівний світ природи й людської уяви. ТЛ: верлібр (оглядово) |
1 |
|
|
55 |
Ліна Костенко. Поезія «Дзвенять у відрах крижані кружальця...». Уявний образ самотньої оселі |
1 |
|
Напам’ять |
56 |
Поезія «Ще назва є, а річки вже немає…». Мотив відповідальності людини за свої вчинки |
1 |
|
|
57 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми «Людина і природа в художній літературі» (письмовий твір у формі есе) |
1 |
|
КР № 5 |
|
Тема 6. Фантастика, містика, пригоди |
13 год |
|
|
58 |
Наталя Околітенко. Оповідання «Крок вікінга». Пізнання світу, відповідальність за долю людства |
1 |
|
|
59 |
Емоційний стан персонажів, їхня поведінка та міркування. Позачасова актуальність екологічних проблем. ТЛ: фантастика |
1 |
|
|
60 |
Олександра Дорожовець. Повість «Старий будинок». Фентезійно-містична історія про те, яким насправді важливим є все, створене з добром і любов’ю. ТЛ: фентезі |
1 |
|
|
61 |
Простір і час, реальне й фантастичне, пригодницька інтрига у творі. Історія Івана та старого будинку |
1 |
|
|
62 |
Розкриття характеру головної героїні. Стійкість Софійки в подоланні труднощів, цілеспрямованість у досягненні мети |
1 |
|
|
63 |
Проблематика твору. Почуття обов’язку, дружба й взаємодопомога. |
1 |
|
|
64 |
Андрій Кокотюха. Повість «Полювання на Золотий кубок». Небезпечні пригоди школярів |
1 |
|
|
65 |
Образи Максима Білана й Дениса Черненка. Кмітливість, винахідливість, рішучість, товариськість головних героїв |
1 |
|
|
66 |
Відповідальність за свої вчинки. Інтрига в детективному творі. Засоби творення атмосфери таємничості. ТЛ: детектив |
1 |
|
|
67 |
Діагностувальна (контрольна) робота з теми 6 «Фантастика, містика, пригоди» (тестування, завдання відкритої форми) |
1 |
|
КР № 6 |
68 |
ЛРК 4. Патріотичні мотиви у творчості поетів Одещини. О. Олійників «Монолог відродженого українця» |
1 |
|
ЛРК 4 |
69 |
ПЧ 4. Богдан Лепкий. «Цвіт щастя». Роздуми про прагнення кожної людини бути щасливою |
1 |
|
ПЧ 4 |
70 |
Узагальнення та систематизація вивченого за рік. Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо) |
1 |
|
|