Методична розробка позакласного заходу з української мови
для 7 класу: «Мовні лабіринти»
Мета заходу:
Завдання:
Обладнання:
Хід заходу
1. Вступне слово вчителя.
Доброго дня, дорогі учні! Я рада вас вітати на нашому позакласному заході, присвяченому українській мові. Сьогодні на вас чекає справжній квест під назвою «Мовні лабіринти».
Чому важливо знати мову? Українська мова – це не просто засіб спілкування. Це частина нашої культури, нашої історії та ідентичності. Мова живе в наших піснях, казках, віршах і, звісно, у нашому повсякденному спілкуванні. Чим краще ми володіємо мовою, тим впевненіше можемо висловлювати свої думки та ідеї, тим легше знаходити спільну мову з іншими.
Сьогодні ви матимете можливість перевірити свої знання. Ми будемо грати в різні мовні ігри, вирішувати цікаві завдання.
Ви вже готові до пригод? Чудово! Тоді давайте почнемо! Будьте уважні, працюйте злагоджено, і не бійтеся помилок — це частина навчання. Тож почнемо нашу гру! Перше завдання для вас.
2. Гра «Швидке слово»
Мета гри: активізувати знання лексики через швидке мислення.
Кожен учень повинен за 1 хвилину придумати якомога більше слів, що належать до певної лексичної групи. Категорії, за якими працюватимуть:
Завдання: учні по черзі називають слова, відповідно до категорії. За кожне правильне слово отримують 1 бал.
Якщо учень не може придумати нове слово, він пропускає хід, а хід переходить до іншого учасника гри.
Очікуваний результат: учні активізують лексичні знання та тренують швидкість мислення.
3. Конкурс «Мовна математика»
Мета гри: закріпити знання морфемного складу слова та розвинути навички словотворення.
Демонстрація учням карток з префіксами, коренями та суфіксами.
Приклад карток:
Завдання: скласти якомога більше слів, використовуючи дані морфеми. За кожне складене слово учень отримує бал.
Очікуваний результат: учні закріплюють знання морфемного складу слова, розвивають креативність і вміння будувати нові слова.
4. Квест «Знайди помилку»
Мета гри: розвинути навички пошуку та виправлення помилок у текстах.
Показ речень, в яких є граматичні, лексичні або орфографічні помилки.
Приклад речень:
Завдання: знайти помилку та виправити її, пояснити. Кожна правильна відповідь приносить 2 бали.
Очікуваний результат: учні вчаться виявляти та виправляти граматичні, лексичні і орфографічні помилки, що зміцнює їх знання правил української мови.
5. Гра «Словесний ланцюжок»
Мета гри: розвинути навички словотворення та асоціативного мислення.
Завдання: учні по черзі називають слова, які починаються на останню літеру попереднього слова. Наприклад:
Якщо учень не може придумати нове слово, він вибуває з гри. Перемагає учень, який останнім назве слово.
Очікуваний результат: учні розвивають асоціативне мислення і швидкість реакції.
6. Підсумок і нагородження
Ось і завершився наш мовний квест! Давайте підсумуємо наші результати. Ви сьогодні були дуже активні, креативні та показали хороші знання з української мови. Успішно справлялися із завданнями, виправляли помилки, складали нові слова та демонстрували своє вміння працювати.
Ви дійсно молодці, кожен з вас сьогодні заслужив на похвалу за активність та зусилля. Сподіваюсь, що цей захід не тільки допоміг вам згадати правила мови, але й зробив вивчення мови цікавішим та захопливішим.
Пам'ятайте: мова — це наш скарб, і чим більше ми його плекаємо, тим багатшою стає наша особистість. Ви всі сьогодні — справжні майстри слова. Дякую за ваш ентузіазм і участь! Сподіваюся, що ви отримали позитивні емоції та корисні знання.
До нових зустрічей на уроках і позаурочних заходах! Бажаю успіхів у подальшому навчанні та незгасаючого інтересу до нашої рідної мови!
Усі учні отримують сертифікати.
Додатковий матеріал. Картки із завданнями до уроку: