Урок «Мовні лабіринти».

Про матеріал
Методична розробка позакласного заходу з української мови для 7 класу: «Мовні лабіринти».
Перегляд файлу

Методична розробка позакласного заходу з української мови

для 7 класу: «Мовні лабіринти»

Мета заходу:

  • поглибити знання учнів з лексики, морфології, синтаксису та фразеології української мови;
  • розвивати мовленнєву культуру, здатність до критичного мислення, аналітичного підходу і логіки;
  • сприяти формуванню командної роботи та творчих навичок;
  • виховувати в учнів інтерес до вивчення української мови через ігрові методи.

Завдання:

  1. створити умови для активного засвоєння мовних правил через інтерактивні та ігрові форми;
  2. покращити навички самостійного виправлення помилок;
  3. сформувати розуміння важливості мови в повсякденному житті.

Обладнання:

  • картки із завданнями для квесту;
  • папір, ручки для учасників;
  • нагороди для переможців (сертифікати).

 

Хід заходу

1. Вступне слово вчителя.

Доброго дня, дорогі учні! Я рада вас вітати на нашому позакласному заході, присвяченому українській мові. Сьогодні на вас чекає справжній квест під назвою «Мовні лабіринти».

Чому важливо знати мову? Українська мова – це не просто засіб спілкування. Це частина нашої культури, нашої історії та ідентичності. Мова живе в наших піснях, казках, віршах і, звісно, у нашому повсякденному спілкуванні. Чим краще ми володіємо мовою, тим впевненіше можемо висловлювати свої думки та ідеї, тим легше знаходити спільну мову з іншими.

Сьогодні ви матимете можливість перевірити свої знання. Ми будемо грати в різні мовні ігри, вирішувати цікаві завдання.

Ви вже готові до пригод? Чудово! Тоді давайте почнемо! Будьте уважні, працюйте злагоджено, і не бійтеся помилок — це частина навчання. Тож почнемо нашу гру! Перше завдання для вас.

2. Гра «Швидке слово»

Мета гри: активізувати знання лексики через швидке мислення.

Кожен учень повинен за 1 хвилину придумати якомога більше слів, що належать до певної лексичної групи. Категорії, за якими працюватимуть:

  • 1: Назви тварин (наприклад, "слон", "собака", "кінь").
  • 2: Назви рослин ("дуб", "клен", "квіти").
  • 3: Абстрактні іменники ("любов", "щастя", "мудрість").
  • 4: Прикметники, що описують людину ("розумний", "сильний", "веселий").
  • 5: Назви професій ("лікар", "учитель", "пожежник").
  • 6: Назви на позначення кількості ("один", "мало", "п’ять").
  • 7: Назви явищ та об’єктів природи ("дощ", "сніг", "вода").
  • 8: Службові слова ("а", "і", "але").
  • 9: Назви побутових предметів ("стіл", "стілець", "ніж").

Завдання: учні по черзі називають слова, відповідно до категорії. За кожне правильне слово отримують 1 бал.

Якщо учень не може придумати нове слово, він пропускає хід, а хід переходить до іншого учасника гри.

Очікуваний результат: учні активізують лексичні знання та тренують швидкість мислення.

3. Конкурс «Мовна математика»

Мета гри: закріпити знання морфемного складу слова та розвинути навички словотворення.

Демонстрація учням карток з префіксами, коренями та суфіксами.

Приклад карток:

  • префікси: за-, пере-, під-;
  • корені: ход, пис, вод;
  • суфікси: -ник, -ання, -ити.

Завдання: скласти якомога більше слів, використовуючи дані морфеми. За кожне складене слово учень отримує бал.

Очікуваний результат: учні закріплюють знання морфемного складу слова, розвивають креативність і вміння будувати нові слова.

4. Квест «Знайди помилку»

Мета гри: розвинути навички пошуку та виправлення помилок у текстах.

Показ речень, в яких є граматичні, лексичні  або орфографічні помилки.

Приклад речень:

  1. Діти гуляли у лісі і збирали грибів.
  2. Я прийшов додому раніше всього.
  3. Ця книга дуже цікаве.
  4. Учні здавали іспит.
  5. Це було виключення з правил.
  6. Подзвони мені будь ласка.
  7. Зема була холодна.
  8. У кафе є смачні блінчики.
  9. Василь був більш сміливіший.

Завдання: знайти помилку та виправити її, пояснити. Кожна правильна відповідь приносить 2 бали.

Очікуваний результат: учні вчаться виявляти та виправляти граматичні, лексичні і орфографічні помилки, що зміцнює їх знання правил української мови.

5. Гра «Словесний ланцюжок»

Мета гри: розвинути навички словотворення та асоціативного мислення.

Завдання: учні по черзі називають слова, які починаються на останню літеру попереднього слова. Наприклад:

  • перше слово: "мова";
  • наступне слово: "автобус";
  • наступне слово: "соловей".

Якщо учень не може придумати нове слово, він вибуває з гри. Перемагає учень, який останнім назве слово.

Очікуваний результат: учні розвивають асоціативне мислення і швидкість реакції.

6. Підсумок і нагородження

Ось і завершився наш мовний квест! Давайте підсумуємо наші результати. Ви сьогодні були дуже активні, креативні та показали хороші знання з української мови. Успішно справлялися із завданнями, виправляли помилки, складали нові слова та демонстрували своє вміння працювати.

Ви дійсно молодці, кожен з вас сьогодні заслужив на похвалу за активність та зусилля. Сподіваюсь, що цей захід не тільки допоміг вам згадати правила мови, але й зробив вивчення мови цікавішим та захопливішим.

Пам'ятайте: мова — це наш скарб, і чим більше ми його плекаємо, тим багатшою стає наша особистість. Ви всі сьогодні — справжні майстри слова. Дякую за ваш ентузіазм і участь! Сподіваюся, що ви отримали позитивні емоції та корисні знання.

До нових зустрічей на уроках і позаурочних заходах! Бажаю успіхів у подальшому навчанні та незгасаючого інтересу до нашої рідної мови!

 Усі учні отримують сертифікати.

 

Додатковий матеріал. Картки із завданнями до уроку:

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\1.png     C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\2.png

 

            

 

docx
Додав(-ла)
Мороз Валерія
Додано
27 вересня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку