Кадендарне планування створене відповідно діючої програми зі змінами 2017 року. Допоможе вчителю легко зорієнтуватися в різних видах діяльності, які відповідають чинній програмі.
Українська література 8 клас
Календарне планування з української літератури на 20__ - 20__ навчальний рік
8 КЛАС
(70 год, 2 год на тиждень)
За програмою: Українська література. 5 − 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013.
За підручником:
Семестри |
І |
Дата |
ІІ |
Дата |
|||||||||
Контрольні роботи у формі |
3 |
|
3 |
|
|||||||||
у формі: |
|
|
|||||||||||
|
1 |
|
|
|
1 |
|
|||||||
|
2 |
2 |
|
|
|||||||||
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
|
|
2 (у+п) |
|
|
|||||||
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
|
|
2 |
|
|
|||||||
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
|
|
2 |
|
|
|||||||
Виразне читання (УВЧ) |
1 |
|
1 |
|
|||||||||
Перевірка зошитів |
4 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
||||
|
|
||||||||||||
Напамя’ть
|
Дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
К-сть годин |
Дата, клас
|
Тема уроку |
Д/з, повторення, примітки |
|||||||
|
|
||||||||||
І СЕМЕСТР |
|||||||||||
Вступ |
|||||||||||
1 |
1 |
|
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору. ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено). |
|
||||||
Усна народна творчість |
|||||||||||
2 |
1 |
|
|
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя). ТЛ: історичні пісні. |
|
||||||
3-4 |
2 |
|
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить» (2 твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів- оборонців рідної землі, створені народною уявою. |
|
||||||
5 РМ№1 (у) |
1 |
|
|
РМ№1. Усний твір узагальнювального характеру на тему «Зображення мужніх героїв - захисників рідної землі в історичних піснях». |
|
||||||
6-7 |
2 |
|
|
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...». |
|
||||||
8 |
1 |
|
|
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально- побутові). Кобзарі та лірники - виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. ТЛ: думи. |
|
||||||
9-10 |
2 |
|
|
Дума «Маруся Богуславка». Морально-етичні проблеми у творі. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. |
|
||||||
11 УПЧ№1 |
1 |
|
|
УПЧ№1. Народні думи: «Самійло Кішка», «Дума про козака Г олоту». |
|
||||||
12 ЛРК№1 |
1 |
|
|
ЛРК№1. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
||||||
13 КР1 ТО1 |
1 |
|
|
КР № 1. Письмовий твір за розділом «Усна народна творчість». |
|
||||||
Світ української поезії |
|||||||||||
14 |
1 |
|
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило- Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. «Думи мої, думи мої...» (1847). ТЛ: філософська лірика. |
|
||||||
15 |
1 |
|
|
Фольклорні мотиви поезії «Ой три шляхи широкії». |
|
||||||
16 |
1 |
|
|
Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду».
|
|
||||||
17 УВЧ№1 |
1 |
|
|
УВЧ№1. Читання напам’ять творів Тараса Шевченка. |
|
||||||
18
|
1 |
|
|
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії «Давня весна». |
|
||||||
19 |
1 |
|
|
«Хотіла б я піснею стати...» - зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні. |
|
||||||
20 |
1 |
|
|
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми й мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»). |
|
||||||
21 |
1 |
|
|
Проблематика твору. Порівняльна характеристика Поета і Бертольда. |
|
||||||
22 УПЧ№2 |
1 |
|
|
УПЧ№2. «Життя видатних дітей». Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Марію Приймаченко, Олену Телігу. |
|
||||||
23 КР2 ТО2 |
1 |
|
|
Контрольна робота №2. Т. Шевченко і Леся Українка (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання). |
|
||||||
24 |
1 |
|
|
Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини («Любіть Україну!»). ТЛ: громадянська лірика.
|
|
||||||
25
|
1 |
|
|
«Васильки» - взірець інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь (“Облітають квіти, обриває вітер...”)». ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика. |
|
||||||
26
|
1 |
|
|
Володимир Підпалий. Основні відомості про поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом («.. .Бачиш: між трав зелених. »). Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»). |
|
||||||
27 |
1 |
|
|
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений...»). ТЛ: вільний вірш, верлібр. |
|
||||||
28 |
1 |
|
|
Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова», «Теплі слова». |
|
||||||
29 РМ№2 (п) |
1 |
|
|
РМ№2. Написання етюду за поетичними рядками з вивчених творів. |
|
||||||
30 ЛРК№2 |
1 |
|
|
ЛРК№2. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
||||||
31 КР3 ТО3 |
1 |
|
|
Контрольна робота № 3. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько (тестування). |
|
||||||
32 |
1 |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого. |
|
||||||
ІІ СЕМЕСТР |
|||||||||||
Із сучасної української поезії кінця ХХ – початку ХХІ ст. (на вибір)
|
|||||||||||
33-36 |
4 |
|
|
Василь Герасим’юк («Чоловічий танець»), Іван Малкович («Із янголом на плечі», «З нічних молитов»), Анатолій Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді»), Ігор Павлюк («Дівчинка»), Г алина Кирпа («Мій ангел такий маленький...», «Коли до вас темної ночі...»). Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами-сучасниками проблем української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. |
|
||||||
37 УПЧ№3 |
1 |
|
|
УПЧ№3. Наталена Королева. «Легенди старокиївські». |
|
||||||
Національна драма
|
|||||||||||
38 |
1 |
|
|
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр корифеїв. Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського театру корифеїв. ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
|
||||||
39
|
1 |
|
|
Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Актуальність проблем, порушених у творі, для сучасного життя. |
|
||||||
40
|
1 |
|
|
Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки. Інші образи твору. |
|
||||||
41 РМ№3 (у) |
1 |
|
|
РМ№3. Інсценізація уривків із трагікомедії «Сто тисяч». |
|
||||||
42 ЛРК№3 |
1 |
|
|
ЛРК№3. |
|
||||||
43 КР4 ТО4 |
1 |
|
|
КР№4. Із сучасної української поезії. І. Карпенко-Карий (тестові завдання та розгорнуті відповіді на запитання). |
|
||||||
З української прози
|
|||||||||||
44 |
1 |
|
|
Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Композиційні особливості твору. |
|
||||||
45
|
1 |
|
|
Вічний тип шукача правди. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі - протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. |
|
||||||
46 |
1 |
|
|
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. |
|
||||||
47 |
1 |
|
|
Час і вічність у повісті, символічні образи, роль і сенс кольорів, звуків. |
|
||||||
48 УВЧ№2 |
1 |
|
|
УВЧ№2. Виразне читання уривка з повісті «Дорогою ціною». |
|
||||||
49 |
1 |
|
|
Олександр Довженко - видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. |
|
||||||
50 |
1 |
|
|
Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів. |
|
||||||
51 |
1 |
|
|
Ніна Бічуя. Коротко про письменницю. «Шпага Славка Беркути» - повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору. |
|
||||||
52
|
1 |
|
|
«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі |
|
||||||
53
|
1 |
|
|
Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. |
|
||||||
54 |
1 |
|
|
Майстерність письменниці у змалюванні образів. Художні особливості твору. |
|
||||||
55 РМ№4 (п) |
1 |
|
|
РМ № 4. Написання фанфіків на основі повісті «Шпага Славка Беркути». |
|
||||||
56 КР5 ТО5 |
1 |
|
|
КР№5. М. Коцюбинський, О. Довженко, Н. Бічуя (тестування). |
|
||||||
57 |
1 |
|
|
Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення. |
|
||||||
58 |
1 |
|
|
Алегоричність образу коня Шептала. |
|
||||||
59 |
1 |
|
|
Юрій Винничук. Стисло про письменника. «Місце для дракона» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
|
||||||
60 |
1 |
|
|
Підтекст твору. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
|
||||||
61
|
1 |
|
|
Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин. |
|
||||||
62 |
1 |
|
|
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. |
|
||||||
63 УПЧ№4 |
1 |
|
|
УПЧ№4. Оксана Думанська. «Школярка з предмістя». |
|
||||||
Український гумор |
|||||||||||
64 |
1 |
|
|
Валентин Чемерис. Основні відомості про письменника. «Вітька + Г аля, або Повість про перше кохання» - гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання.
|
|
||||||
65 |
1 |
|
|
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. |
|
||||||
66
|
1 |
|
|
Образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок. |
|
||||||
67 ЛРК№4 |
1 |
|
|
ЛРК№4. |
|
||||||
68 КР6 ТО6
|
1 |
|
|
КР№6. Письмовий твір на одну з тем: «Загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за повістю В. Дрозда “Білий кінь Шептало”)», «Добро і зло в сучасному світі (за повістю Ю. Винничука “Місце для дракона”)», «Поетизація першого почуття у повісті В. Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”». |
|
||||||
69
|
1 |
|
|
Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
|
||||||
70 |
1 |
|
|
Урок-підсумок |
|
||||||
1