Календарне планування з української літератури для 8 класу на 2018-2019 н.р.

Про матеріал

Кадендарне планування створене відповідно діючої програми зі змінами 2017 року. Допоможе вчителю легко зорієнтуватися в різних видах діяльності, які відповідають чинній програмі.

Перегляд файлу

Українська література                                            8 клас

 

Календарне планування з української літератури на 20­­__ - 20__ навчальний рік

8 КЛАС

(70 год, 2 год на тиждень)

За програмою: Українська література. 5  9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013.

За підручником:

Семестри

І

Дата

           ІІ

Дата

Контрольні роботи у формі

3

 

         3

 

у формі:

 

 

  •           контрольного класного твору;

1

 

 

 

            1

 

  •           виконання інших завдань (тести, відповіді на запитання).

2

           2

 

 

Уроки розвитку мовлення  (РМ)

2

(у+п)

 

 

 

 

2

            (у+п)

 

 

 

 

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

 

 

          2

 

 

Література рідного краю (ЛРК)

2

 

 

          2

 

 

          Виразне читання (УВЧ)

1

 

          1

 

          Перевірка зошитів

4

 

 

         5

 

 

 

 

 

 

 

 

Напамять

 

Дата

  • «Засвіт встали козаченьки» - пісні Марусі Чурай

 

  • Т. Шевченко – одна поезія на вибір

 

  • «Хотіла б я піснею стати...» Леся Українка

 

  • Володимир Сосюра - «Любіть Україну!»

 

  • Із сучасної української поезії кінця ХХ – початку ХХІ ст. ( одна поезія на вибір)

 

 

 

з/п

К-сть

годин

Дата, клас

 

Тема уроку

Д/з, повторення, примітки

 

 

 

І СЕМЕСТР

Вступ

 

1

 

1

 

 

 

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.

ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено).

 

Усна народна творчість

 

2

 

1

 

 

 

Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя).

ТЛ: історичні пісні.

 

 

3-4

 

2

 

 

 

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить» (2 твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів- оборонців рідної землі, створені народною уявою.

 

 

5

РМ№1 (у)

 

1

 

 

 

РМ№1. Усний твір узагальнювального характеру на тему «Зображення мужніх героїв - захисників рідної землі в історичних піснях».

 

 

6-7

 

2

 

 

 

Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...».

 

 

8

 

1

 

 

 

Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально- побутові). Кобзарі та лірники - виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.

ТЛ: думи.

 

 

9-10

 

2

 

 

 

Дума «Маруся Богуславка». Морально-етичні проблеми у творі. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.

 

 

11

УПЧ№1

 

1

 

 

 

УПЧ№1. Народні думи: «Самійло Кішка», «Дума про козака Г олоту».

 

 

12

ЛРК№1

 

1

 

 

 

ЛРК№1. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

 

13

КР1

ТО1

 

1

 

 

 

КР  1. Письмовий твір за розділом «Усна народна творчість».

 

 

Світ української поезії

 

14

 

1

 

 

 

Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило- Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. «Думи мої, думи мої...» (1847).

ТЛ: філософська лірика.

 

 

15

 

1

 

 

 

Фольклорні мотиви поезії «Ой три шляхи широкії».

 

 

16

 

1

 

 

 

Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду».

 

 

 

17

УВЧ№1

 

1

 

 

 

УВЧ№1. Читання напам’ять творів Тараса Шевченка.

 

 

18

 

 

1

 

 

 

Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії «Давня весна».

 

 

19

 

1

 

 

 

«Хотіла б я піснею стати...» - зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні.

 

 

20

 

1

 

 

 

Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми й мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»).

 

 

21

 

1

 

 

 

Проблематика твору. Порівняльна характеристика Поета і Бертольда.

 

 

22

УПЧ№2

 

1

 

 

 

УПЧ№2. «Життя видатних дітей». Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Марію Приймаченко, Олену Телігу.

 

 

23

КР2

ТО2

 

1

 

 

 

Контрольна робота №2. Т. Шевченко і Леся Українка (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання).

 

 

24

 

1

 

 

 

Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини («Любіть Україну!»).

ТЛ: громадянська лірика.

 

 

 

 

25

 

 

1

 

 

«Васильки» - взірець інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь (“Облітають квіти, обриває вітер...”)».

ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика.

 

 

26

 

 

1

 

 

Володимир Підпалий. Основні відомості про поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом («.. .Бачиш: між трав зелених. »). Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).

 

 

27

 

1

 

 

 

Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений...»).

ТЛ: вільний вірш, верлібр.

 

 

28

 

1

 

 

 

Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова», «Теплі слова».

 

 

29

РМ№2 (п)

 

1

 

 

 

РМ№2. Написання етюду за поетичними рядками з вивчених творів.

 

 

30

ЛРК№2

 

1

 

 

 

 ЛРК№2. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

 

31

КР3

ТО3

1

 

 

 

Контрольна робота № 3. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько (тестування).

 

 

32

 

1

 

 

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

Із сучасної української поезії кінця ХХ – початку ХХІ ст. (на вибір)

 

 

33-36

 

4

 

 

 

Василь Герасим’юк («Чоловічий танець»), Іван Малкович («Із янголом на плечі», «З нічних молитов»), Анатолій Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді»), Ігор Павлюк («Дівчинка»), Г алина Кирпа («Мій ангел такий маленький...», «Коли до вас темної ночі...»). Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами-сучасниками проблем української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому.

 

 

37

УПЧ№3

 

1

 

 

 

 

УПЧ№3. Наталена Королева. «Легенди старокиївські».

 

 

Національна драма

 

 

38

 

1

 

 

 

Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр корифеїв. Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського театру корифеїв.

ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.

 

 

39

 

 

1

 

 

 

Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Актуальність проблем, порушених у творі, для сучасного життя.

 

 

40

 

 

1

 

 

 

Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки. Інші образи твору.

 

 

41

РМ№3

(у)

 

1

 

 

 

РМ№3. Інсценізація уривків із трагікомедії «Сто тисяч».

 

 

42

ЛРК№3

 

1

 

 

 

ЛРК№3.

 

 

43

КР4

ТО4

 

1

 

 

 

КР№4.  Із сучасної української поезії.

І. Карпенко-Карий (тестові завдання та розгорнуті відповіді на запитання).

 

 

З української прози

 

 

44

 

1

 

 

 

Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Композиційні особливості твору.

 

 

45

 

 

1

 

 

 

Вічний тип шукача правди. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі - протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття.

 

 

 

46

 

 

1

 

 

 

Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії.

 

 

47

 

1

 

 

 

Час і вічність у повісті, символічні образи, роль і сенс кольорів, звуків.

 

 

48

УВЧ№2

 

1

 

 

 

УВЧ№2. Виразне читання уривка з повісті «Дорогою ціною».

 

 

49

 

1

 

 

 

Олександр Довженко - видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців.

 

 

50

 

1

 

 

 

Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів.

 

 

51

 

1

 

 

 

Ніна Бічуя. Коротко про письменницю. «Шпага Славка Беркути» - повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору.

 

 

52

 

 

1

 

 

 

«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі

 

 

53

 

 

1

 

 

 

Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.

 

 

54

 

1

 

 

 

Майстерність письменниці у змалюванні образів. Художні особливості твору.

 

 

55

РМ№4

(п)

 

1

 

 

 

РМ  4.  Написання фанфіків на основі повісті «Шпага Славка Беркути».

 

 

56

КР5

ТО5

 

1

 

 

 

КР№5.  М. Коцюбинський, О. Довженко, Н. Бічуя (тестування).

 

 

57

 

1

 

 

 

Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення.

 

 

58

 

1

 

 

 

Алегоричність образу коня Шептала.

 

 

59

 

1

 

 

 

Юрій Винничук. Стисло про письменника. «Місце для дракона» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони».

 

 

60

 

1

 

 

 

Підтекст твору. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

 

 

61

 

 

1

 

 

 

Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин.

 

 

62

 

1

 

 

 

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.

 

 

63

УПЧ№4

 

1

 

 

 

УПЧ№4. Оксана Думанська. «Школярка з предмістя».

 

Український гумор

 

64

 

1

 

 

 

Валентин Чемерис. Основні відомості про письменника. «Вітька + Г аля, або Повість про перше кохання» - гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання.

 

 

 

65

 

1

 

 

 

Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.

 

 

66

 

 

1

 

 

 

Образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.

 

67

ЛРК№4

 

1

 

 

 

ЛРК№4.

 

 

68

КР6

ТО6

 

 

1

 

 

 

КР№6. Письмовий твір на одну з тем: «Загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за повістю В. Дрозда “Білий кінь Шептало”)», «Добро і зло в сучасному світі (за повістю Ю. Винничука “Місце для дракона”)», «Поетизація першого почуття у повісті В. Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”».

 

 

69

 

 

1

 

 

 

Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

 

 

70

 

1

 

 

 

Урок-підсумок

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Одеса галина борисівна
    дуже зручне плануванн
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1854
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку