Урок. Іван Карпенко-Карий«Сто тисяч». Проблема влади грошей над людиною, засліпленою прагненням до наживи. Образ Герасима Калитки

Про матеріал

Тема. І. Карпенко-Карий «Сто тисяч». Проблема влади грошей над людиною, засліпленою прагненням до наживи. Образ Герасима Калитки

Мета: продовжити ознайомлення учнів з комедією,закріпити навички читання драматичного твору,на прикладі твору дослідити проблему влади грошей,вміння працювати з текстом для підтвердження власної думки,вміння логічно мислити,спостерігати,узагальнювати, робити висновки;формувати кругозір,світогляд школярів; виховувати зневажливе ставлення до таких багатіїв, як Калитка, негативних рис його характеру , уміння знаходити правильне рішення аби не допустити морального падіння, що призводить до послаблення суспільства.

Тип уроку. Урок закріплення знань,умінь,навичок.

Жанр уроку. Ток-шоу.

Перегляд файлу

Тема. І Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей над людиною, засліпленою прагненням до наживи. Образ Герасима Калитки

Мета: продовжити ознайомлення учнів з комедією,закріпити навички читання драматичного твору,на прикладі твору дослідити  проблему влади грошей,вміння працювати з текстом для підтвердження власної думки,вміння логічно мислити,спостерігати,узагальнювати, робити висновки;формувати кругозір,світогляд школярів; виховувати зневажливе ставлення до таких багатіїв, як Калитка, негативних рис його характеру , уміння знаходити правильне рішення аби  не допустити морального падіння, що призводить до послаблення суспільства.

 

Тип уроку. Урок закріплення знань,умінь,навичок.

Жанр уроку. Ток-шоу.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору, відеопроект, презентація.

Хід уроку

1.Оголошення теми уроку.

2.Цілевизначення.

Сьогодні на уроці я хочу дізнатися…з̕ясувати…зрозуміти….

Щоб досягти поставлених вами цілей, ми про ведемо наш урок у вигляді своєрідного ток - шоу «Ліцей лайф». Тема перегукується  з нашою темою уроку: «Проблема влади грошей над людиною, засліпленою прагненням до наживи»

3.Мотимаційний етап.

Для початку давайте з’ясуємо , яка роль грошей в житті людини.Кожній групі було дано завдання підготувати свій проект  на цю тему.

Учні представляють свої проекти.

1 група – асоціативний кущ до слова «гроші».

2 група – усна народна творчість: прислів’я та приказки на тему «Гроші».

3 група – презентація: «Гроші та їх роль в житті людини. Сучасний погляд».

4 група – відеопроект « Чи потрібні нам великі гроші?Для чого?». Репортаж з ліцею,інтерв’ю з представниками різних поколінь.

4. Представлення результатів діаграми

«Чи позитивно впливають великі гроші на розвиток особистості?»

Переглянувши проекти, можна зрозуміти , що гроші посідають неабияке місце в нашому житті. Але повернемось до проблеми нашого ток - шоу. І Карпенко- Карий представив на суд читача  і глядача (бо до сих пір ця комедія  ставиться на сцені українського театру) новий психологічний  і соціальний тип сільського багатія Герасима Калитки. Прочитавши цей твір, ви, мабуть,  зрозуміли , що найважливіше було для головного героя комедії.

Ставиться питання. Представник від групи відповідає. (Для Калитки найважливіше – купити землю, а отже потрібні гроші. Тому всі його вчинки спрямовані на  їх здобуття.)

Актуалізація опорних знань

Вступне слово вчителя

 А гроші, як відомо, якщо тільки вони керують людиною, - це основна причина всіх людських вад. Тож спробуємо дослідити,як  влада грошей вплинула на головного героя твору, яким його зробили гроші .

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

Дослідницька робота. (Техніка номінальних груп)

1.На основі аналізу змісту п’єси підготуйте розповідь – дослідження про Калитку крізь призму його ставлення:

1 гр- ставлення до себе,

2 гр. – ставлення до своїх рідних (стосунки з членами родини)

3 гр. – ставлення до робітників (наймитів)

4 група – взаємини з друзями, знайомими.

2.Преставлення результатів. 

4.Преставники інших груп ставлять проблемні питання. Дослідники відповідають.

5.Створення інформаційного ґрона  «Вплив грошей  на Герасима Калитку».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментар:

Влада грошей перетворила Герасима Калитку на крутія, деспота,л ицеміра і стяжателя

 

Методична ремарка

Учні працюють в групах. Укладають таблицю цитат з коментарями.(Цитата- вада,принесені проблеми).

IV.

Отже , складаючи гроно, ми з’ясували ,що І. Карпенко-Карий на прикладі цього твору  «Сто тисяч» хотів показати , що жадоба до грошей призводить до духовної деградації людини. І коли гроші стають  для неї  найвищим авторитетом, то людське ставлення людини до людини натомість повністю  знецінюється. У гонитві за грошима Калитка раз у раз потрапляв  у смішні обставини, а згодом і зовсім потрапив у катастрофічне становище. А найстрашніше те, що гроші, прагнення мати їх більше привело до морального падіння , руйнування сім̕’і, а гонитва за наживою, жадоба до збагачення врешті-решт призводить до послаблення всього суспільства.

V. Рефлексивно- оцінювальний етап.

1.Скажіть   проблема влади грошей, порушена автором у  творі, є актуальною і в наш час?

 

2. Складання «Дерева рішень»

Як необхідно жити , аби влада грошей не привела людину до морального падіння. ( 4 рішення)

3. Відображення на діаграмі результатів голосування .

«Чи позитивно впливають великі гроші на розвиток особистості у творі» (результати порівнюються)

Домашнє завдання.

Ст.205 (записати ,опрацювати статтю)

Ст.203 (відповідати на питання ерудит )- 1 гр.(7-9б)

«Лист Герасиму Калитці» - 2 гр. (10-12б)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
2657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку