Календарне планування з української літератури І семестр (7 клас)

Про матеріал
Календарне планування з української літератури І семестр (7 клас) для вчителів української літератури (2023-2024 навчальний рік).
Перегляд файлу

№ з/п

7 кл. л-ра 1 с.                           Тема уроку

Год

Дата

1

Вступ.  Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва

 

 

 

Із пісенних скарбів

 

 

2

Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. “Ой, на горі та женці жнуть”. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство.

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

 

 

3

Трагічний і героїчний пафоси козацьких і чумацьких пісень.     “Ой  у степу криниченька”.

Вивчити напам’ять 1 пісню на вибір

 

 

4

Коломийки «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок,  гумор і любов до життя в них. ТЛ: коломийки.

 

 

5

Література рідного краю № 1

Є. Шморгун. Рослинна символіка українського народу. Легенди «Іван та Марія», «Солодка гіркота», «Трава забуття».

 

 

6

Позакласне читання № 1

Дев’ятко Н. «Легенда про юну Весну».

 

 

 

Про минулі часи

 

 

7

Іван  Франко.  Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість.  ТЛ:  історична повість.

 

 

8

 

Іван ФРАНКО. «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. (зошит)

 

 

9

10

Іван ФРАНКО. «Захар Беркут» . Лідерські якості головного героя твору. Характеристика образів Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тунгара Вовка. Патріотична ідея (головна думка) у творі.                                               

 

 

11

Розвиток мовлення № 1. Усне есе «Повага до батьків, вірність у дружбі й коханні – найбільша цінність у житті»  (за повістю Івана Франка  “Захар Беркут”).

 

 

12

Тарас ШЕВЧЕНКО. Життєпис  поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі (“Мені тринадцятий минало”).

 

 

13

Тарас ШЕВЧЕНКО.«Тополя» Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ: балада, метаморфози.

 

 

14

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Як умру, то поховайте…» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.  ТЛ: ідея.

Вивчити вірш напам’ять           (зошит)

 

 

15

 

Виразне читання (№ 1)  поезій Тараса Шевченка.      

 

 

16

 

 

Контрольна робота № 1 . Із пісенних скарбів. Про минулі часи. Тест.     «Тематична»

 

 

 

 

 

з/п


 

Тема уроку

 

 

Год

 

 

 

Дата

 

 

Про далекі  минулі часи

 

 

17

Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ.  Коротко про митця. Відтворення історичних подій із позицій гуманізму ( повість «За сестрою»).

ТЛ: героїко-романтична повість.                

 

 

18

Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою». Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. Образ Павлуся як утілення благородства, сміливості й винахідливості. Родинні цінності у творі. ТЛ: композиція.

 

 

19

 

Андрій ЧАЙКОВСЬКИЙ. «За сестрою» Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації).

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків.

 

 

20

Виразне читання (№ 2) найцікавіших уривків повісті А.Чайковського «За сестрою».               (зошит)    

 

 

21

Контрольна робота № 2. Контрольний  письмовий твір-роздум «Павлусь – відважний лицар і герой» (за повістю А.Чайковського « За сестрою»).           «Тематична»

 

 

22

Михайло СТЕЛЬМАХ.  Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять». 

ТЛ: автобіографічний твір.

 

 

23

Михайло СТЕЛЬМАХ.«Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи і світу дитячої душі  (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). Звичаї, традиції українців у  повісті.           

 

 

24

Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…». Образи гусей-лебедів, чутливого до краси хлопчика Михайлика.   

 

 

25

Григір ТЮТЮННИК. Коротко про дитинство  письменника. Автобіографічна основа твору  «Климко».  Доля дитини воєнного лихоліття.

 

 

26

Григір ТЮТЮННИК. «Климко» . Ідея самопожертви. Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь.

 

 

27

 

Розвиток мовлення № 2.  Письмове  есе на тему « Чи хотів би я мати такого друга, як Климко?» (за  повістю Г. Тютюнника). (зошит)

 

 

28

Контрольна робота № 3.  Про далекі  минулі часи.   Тест.      «Тематична»

 

 

29

Позакласне читання № 2

Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу». Обмін враженнями

 

 

30

Література рідного краю № 2

С. Бабій. «Пішла давно у небуття війна», «Ще й досі їй жахливі сняться сни», « Стежиною крізь ліщину».

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
1025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку