4 клас
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна,
до підручника «Українська мова та читання» для 4 класу
(автори Інна Большакова, Ігор Хворостяний)
(175 годин, 5 годин на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Наскрізні лінії |
|
І семестр |
|||||
Розділ 1. Мова і мовлення |
|||||
|
Я вивчаю українську мову. Повторення. Частини мови |
|
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
|
Повторення. Часові форми дієслів |
|
|
||
|
Повторення. Службові частини мови. Прийменник |
|
|
||
|
Повторення. Службові частини мови. Сполучник |
|
|
||
|
Повторення. Вигук |
|
|
||
|
Повторення. Словосполучення і речення |
|
|
||
|
Повторення. Текст. Типи текстів |
|
|
||
|
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
|
||
|
Повторення. Текст. Речення. Слово. Орфограма. «Знову до школи» (Уривок, скорочено). За твором Меган Мак-Доналд «Джуді-Муді» |
|
|
||
|
Повторення. Текст. Речення. Слово. Орфограма. «Знову до школи» (Уривок, скорочено). За твором Меган Мак-Доналд «Джуді-Муді» |
|
|
||
|
Повторення. Текст. Речення. Слово |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Інструкція |
|
|
||
|
Повторення. Текст. Речення. Слово. «Дівчинка, яка рятувала книжки» (Уривок, скорочено). За Клаусом Гагерупом |
|
|
||
|
Повторення. Текст. Речення. Слово. «Дівчинка, яка рятувала книжки» (Уривок, скорочено). За Клаусом Гагерупом |
|
|
||
|
Мова і мовлення. Усне та писемне мовлення |
|
|
||
|
Ситуація спілкування. Стилі мовлення |
|
|
||
|
Ситуація спілкування. Діалог і монолог |
|
|
||
|
Ситуація спілкування. Діалог і монолог |
|
|
||
|
Писемне мовлення. Роди літератури |
|
|
||
|
Писемне мовлення. Есе |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Есе . «Чому я читаю книжки?» |
|
|
||
|
Текст. Речення. Однорідні члени речення |
|
|
||
|
Однорідні члени речення, з’єднані сполучником і |
|
|
||
|
Однорідні члени речення, з’єднані повторюваним сполучником і |
|
|
||
|
Однорідні члени речення, з’єднані сполучниками а, але |
|
|
||
|
Повторення. Однорідні члени речення. «Шкідники у нашім домі». Григорій Фалькович |
|
|
||
|
Розвиток мовлення |
|
|
|
|
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
Розділ 2. Звуки і букви |
|
||||
|
Орфограма. Поняття про міфи |
|
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
|
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи слов’ян. Міф і казка |
|
|
||
|
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи слов’ян. Міф і казка |
|
|
||
|
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи |
|
|
||
|
Правопис слів з орфограмою ненаголошені е та и. Міфи |
|
|
||
|
Правопис слів з орфограмою м’який подовжений приголосний |
|
|
||
|
Правопис слів з орфограмою апостроф у корені слова. Міфи |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Текст-міркування за малюнком |
|
|
||
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
Розділ 3. Лексичне значення слова |
|||||
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|||||
|
Значення слова. Однозначні та багатозначні слова. «Бріф, бруф, браф». За Джанні Родарі |
|
|
||
|
Багатозначні слова й омоніми |
|
|
||
|
Власне українські та іншомовні слова. Застарілі та нові слова. Народна легенда |
|
|
||
|
Власне українські та іншомовні слова. Застарілі та нові слова. Народна легенда |
|
|
||
|
Синоніми. Народна байка |
|
|
||
|
Синоніми. Народна байка |
|
|
||
|
Антоніми. Байка |
|
|
||
|
Антоніми. Байка |
|
|
||
|
Знайомимося з письменником. Леонід Глібов |
|
|
||
|
Поняття про фразеологізми |
|
|
||
|
Уживання фразеологізмів |
|
|
||
|
Уживання фразеологізмів |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Розв’язую проблему |
|
|
||
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
Розділ 4. Слово. Будова слова |
|||||
|
Повторення про будову слова |
|
|
||
|
Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів |
|
|
||
|
Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів |
|
|
||
|
Творення складних слів. Авторська казка. «Фарбований лис». За Іваном Франком |
|
|
||
|
Творення складних слів. Авторська казка. «Фарбований лис». За Іваном Франком |
|
|
||
|
Сторінка письменника. Іван Франко |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Казка про тварин |
|
|
||
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
Розділ 5. Слово. Частини мови |
|
||||
|
Самостійні та службові частини мови |
|
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. «Здоров'я і безпека» -формування навколо себе безпечного життєвого середовища. |
|
|
Іменник як самостійна частина мови. «Поради дітям». За Гжегожем Касдепке |
|
|
||
|
Іменник як самостійна частина мови. «Поради дітям». За Гжегожем Касдепке |
|
|
||
|
Відмінювання іменників |
|
|
||
|
Називний відмінок іменників |
|
|
||
|
Родовий відмінок іменників |
|
|
||
|
Родовий відмінок іменників |
|
|
||
|
Давальний відмінок іменників. «Малий та Карлсон, що живе на даху» (Уривок, скорочено). За Астрід Ліндгрен |
|
|
||
|
Давальний відмінок іменників. «Малий та Карлсон, що живе на даху» (Уривок, скорочено). За Астрід Ліндгрен |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Текст-розповідь |
|
|
||
|
Знахідний відмінок іменників. «Марійка і жадібний грабіжник» (Скорочено). За Мариною та Сергієм Дяченками |
|
|
||
|
Знахідний відмінок іменників. «Марійка і жадібний грабіжник» (Скорочено). За Мариною та Сергієм Дяченками |
|
|
||
|
Орудний відмінок іменників. «Смачнючий торт». Дмитро Кузьменко |
|
|
||
|
Орудний відмінок іменників. «Смачнючий торт». Дмитро Кузьменко |
|
|
||
|
Місцевий відмінок іменників. «Де мій хокейний светр?». Жіль Тібо. Переклад Анатолія Сагана |
|
|
||
|
Місцевий відмінок іменників. «Де мій хокейний светр?». Жіль Тібо. Переклад Анатолія Сагана |
|
|
||
|
Кличний відмінок іменників |
|
|
||
|
Кличний відмінок іменників. Звертання |
|
|
||
|
Відмінювання іменників у множині . «Ми сьогодні – снігопади». Григорій Фалькович |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Досліджую тему |
|
|
||
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
ІІ семестр |
|||||
|
Прикметник як самостійна частина мови |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Порівнюємо предмети. |
|
|
||
|
Змінювання прикметників за числами та родами
|
|
|
||
|
Анотація. Авторська казка. Повість-казка «Чарлі та шоколадна фабрика» (Уривок, скорочено). Частина 1 (за Роальдом Далом) |
|
|
«Екологічна безпека та сталий розвиток» -формування екологічної свідомості, дбайливого та відповідального ставлення до природи.
«Здоров'я і безпека» -формування навколо себе безпечного життєвого середовища. |
|
|
Анотація. Авторська казка. Повість-казка «Чарлі та шоколадна фабрика» (Уривок, скорочено). Частина 1 (за Роальдом Далом) |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників. Відмінювання прикметників в однині |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників. Читаємо за особами і переказуємо. Повість-казка «Чарлі та шоколадна фабрика» (Уривок, скорочено). Частина 2 (за Роальдом Далом) |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників. Читаємо за особами і переказуємо. Повість-казка «Чарлі та шоколадна фабрика» (Уривок, скорочено). Частина 2 (за Роальдом Далом) |
|
|
||
|
Початкова форма прикметників. Характеристика персонажів. Відмінювання прикметників. Читаємо за особами і переказуємо. Повість-казка «Чарлі та шоколадна фабрика» (Уривок, скорочено). Частина 3 (за Роальдом Далом) |
|
|
||
|
Початкова форма прикметників. Характеристика персонажів. Відмінювання прикметників. Читаємо за особами і переказуємо. Повість-казка «Чарлі та шоколадна фабрика» (Уривок, скорочено). Частина 3 (за Роальдом Далом) |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників чоловічого роду |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників чоловічого роду. Розрізняємо відмінки прикметників (називний і знахідний/родовий і знахідний) |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників середнього роду |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників жіночого роду. Розрізняємо відмінки (давальний і місцевий). Створюємо кінцівку. Театралізуємо |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників жіночого роду. Розрізняємо відмінки (давальний і місцевий). Створюємо кінцівку. Театралізуємо |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників у множині |
|
|
||
|
Відмінювання прикметників. Монолог. «Геній на п’ять секунд» (за Оксаною Лущевською) |
|
|
||
|
Правопис прикметників із суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк- |
|
|
||
|
Правопис прикметників із суфіксами –ськ-, -зьк-, -цьк- |
|
|
||
|
Що я знаю/умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Рекламне повідомлення |
|
|
||
|
Сторінка письменниці. Леся Українка. Поезія. Сонет. «FA(СОНЕТ)» (Леся Українка) |
|
|
||
|
Числівник як самостійна частина мови |
|
|
||
|
Правопис числівників. Читаємо за особами і переказуємо. «Чорна кішка або магічне число «сім»» (за Валентином Чемерисом) |
|
|
||
|
Правопис числівників. Читаємо за особами і переказуємо. «Чорна кішка або магічне число «сім»» (за Валентином Чемерисом) |
|
|
||
|
Правопис числівників |
|
|
||
|
Правопис числівників 11-20 |
|
|
||
|
Правопис числівників 40–90, 100 |
|
|
||
|
Що я знаю/вмію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
|
Займенник як самостійна частина мови. Особові займенники |
|
|
||
|
Відмінювання особових займенників.Повість. Інтерв’ю з автором. «Інтерв’ю з письменницею» (Уривок) (за матеріалами сайта) |
|
|
||
|
Відмінювання особових займенників.Повість. Інтерв’ю з автором. «Інтерв’ю з письменницею» (Уривок) (за матеріалами сайта) |
|
|
||
|
Правопис займенників. Повість. «Хто проти крутих» (Уривок, скорочено) (за А. Аудгільд Сульберг) |
|
|
||
|
Правопис займенників. Повість. «Хто проти крутих» (Уривок, скорочено) (за А. Аудгільд Сульберг) |
|
|
||
|
Правопис особових займенників |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Новина |
|
|
||
|
Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
|
Дієслово. Знайомимось з письменником. Тарас Шевченко. Інфографіка. Поезія. Балада. «Реве та стогне Дніпро широкий» (Тарас Шевченко) |
|
|
||
|
Дієслово. Знайомимось з письменником. Тарас Шевченко. Інфографіка. Поезія. Балада. «Реве та стогне Дніпро широкий» (Тарас Шевченко) |
|
|
||
|
Дієслово як самостійна частина мови |
|
|
||
|
Неозначена форма дієслова. «Одиниця з обманом» (Уривок, скорочено). Частина 1 (за Всеволодом Нестайком) |
|
|
||
|
Неозначена форма дієслова. «Одиниця з обманом» (Уривок, скорочено). Частина 1 (за Всеволодом Нестайком) |
|
|
||
|
Дієслова, які позначають незавершену та завершену дії. «Одиниця з обманом» (Уривок, скорочено). Частина 2 (за Всеволодом Нестайком) |
|
|
||
|
Дієслова, які позначають незавершену та завершену дії. «Одиниця з обманом» (Уривок, скорочено). Частина 2 (за Всеволодом Нестайком) |
|
|
||
|
Змінювання дієслів за часами |
|
|
«Здоров'я і безпека» -формування навколо себе безпечного життєвого середовища. |
|
|
Змінювання дієслів теперішнього часу за особами й числами |
|
|
||
|
Змінювання дієслів майбутнього часу за особами й числами |
|
|
||
|
Правопис закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. Науково-фантастична повість. «Сапієнси» (Уривок) (Володимир Арєнєв) |
|
|
||
|
Змінювання дієслів минулого часу. Оповідання. «Рятувальник» (Сашко Дерманський |
|
|
||
|
Дієслова на -ся, -сь |
|
|
||
|
Правопис дієслів із не |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Пояснюю явище природи |
|
|
||
|
Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи. |
|
|
||
|
Прислівник як самостійна частина мови |
|
|
||
|
Розрізнення прикметників і прислівників. Оповідання. «Злочин Жори Горобейка». Частина 1 (Всеволод Нестайко) |
|
|
||
|
Розрізнення прикметників і прислівників. Оповідання. «Злочин Жори Горобейка». Частина 2 (Всеволод Нестайко) |
|
|
||
|
Уживання прислівників у мовленні.прислівники- синоніми й антоніми. Оповідання. «Злочин Жори Горобейка». Частина 3 (Всеволод Нестайко) |
|
|
||
|
Правопис прислівників |
|
|
||
|
Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|||
|
Аналіз діагностичної роботи. |
|
|
||
|
Службові частини мови |
|
|
||
|
Службові частини мови |
|
|
||
|
Вигук |
|
|
||
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Текст-розповідь із елементами опису |
|
|
||
Розділ 6. Словосполучення і речення |
|||||
|
Словосполучення і речення. «Табір біля озера. День 40» (за Іаном Вайброу; переклад Ореста Стадника) |
|
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. «Здоров'я і безпека» -формування навколо себе безпечного життєвого середовища. |
|
|
Словосполучення і речення. «Табір біля озера. День 40» (за Іаном Вайброу; переклад Ореста Стадника) |
|
|
||
|
Однорідні члени речення. Повість. «Пеппі ходить по крамницях» (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен;переклад Ольги Сенюк) |
|
|
||
|
Однорідні члени речення. Повість. «Пеппі ходить по крамницях» (Уривок, скорочено) (за Астрід Ліндгрен;переклад Ольги Сенюк) |
|
|
||
|
Поняття про складне речення |
|
|
||
|
Поняття про складне речення |
|
|
||
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
Розділ 7. Текст |
|
||||
|
Текст. Типи текстів. Текст-опис. |
|
|
«Громадянська відповідальність» Спілкування державною мовою. Висловлювання власної думки. Робота у групах (взаємодія), співпраця. Комунікативна спрямованість процесу письма. |
|
|
Текст. Типи текстів. Текст-опис. |
|
|
||
|
Науковий і художній описи |
|
|
||
|
Текст-розповідь. Оповідання. «Мсьє Жак і Квітнева Риба» (Уривок, скорочено) (за Катериною Бабкіною) |
|
|
||
|
Текст-розповідь. Оповідання. «Мсьє Жак і Квітнева Риба» (Уривок, скорочено) (за Катериною Бабкіною) |
|
|
||
|
Текст-міркування |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Текст-міркування
|
|
|
||
|
Текст-міркування. Есе |
|
|
||
|
Розвиток мовлення. Есе |
|
|
||
|
Повторення. Що я знаю / умію? Діагностична робота |
|
|
||
|
Аналіз діагностичної роботи |
|
|
||
|
Підсумковий урок за рік |
|
|
||