Календарне планування з української мови 5 кл. НУШ ІІ семестр (до підручника Голуб, Горошкіна)

Про матеріал
Календарне планування з української мови 5 кл. НУШ ІІ семестр (до підручника Голуб, Горошкіна) для вчителів української мови (2023-2024 навчальний рік).
Перегляд файлу

Зміст програмового матеріалу    ІІ семестр

Год.

Дата

Очікувані результати

Мовленнєва лінія

61

62

Правила вживання м’якого знака.

 

 

- Чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення;

 - спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, зокрема й на прикладі літературних творів [6 МОВ 4.1.2];

- аналізує мовлення за орфоепічними та орфографічними характеристиками [6 МОВ 3.3.2-4];

 - вправно застосовує алфавіт;

- знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень [6 МОВ 3.3.1-1];

- застосовує знання правил орфографії й орфоепії для вдосконалення власного мовлення [6 МОВ 4.1.1];

 - виявляє й аналізує орфографічні помилки;

- пояснює виправлення, покликаючись на вивчені правила [6 МОВ 3.3.1-2];

 - вправно користується словниками;

- відтворює зміст почутого тексту з дотриманням орфоепічних норм[6 МОВ 1.2.1];

 - удосконалює письмовий текст (власний та чужий) [6 МОВ 3.3.2-4];

- характеризує вплив неправильного наголошування, вимови на сприйняття слухачем змісту почутого повідомлення [6 МОВ 1.5.3-1];

- дотримується орфоепічних, графічних, орфографічних норм у процесі вибору мовленнєвих засобів [6 МОВ 1.7.1-3];

- послуговується засобами милозвучності у власному мовленні [6 МОВ 1.7.2-1];

- розпізнає роль окремих звуків як виражальних засобів у тексті [6 МОВ 2.2.6-2];

- виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті, з урахуванням засвоєних мовних норм [6 МОВ 3.3.1].

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(порівняння й зіставлення звуків природи й звуків мови; порівняння вимови наголошених і ненаголошених звуків; практичні завдання, що передбачають використання алфавіту; виявлення помилок у застосуванні алфавіту; добір прикладів застосування орфографічних правил у житті людини; виявлення проблемних ситуацій, спричинених орфографічними помилками; виконання завдань, що передбачають використання орфографічного словника тощо).

Текстова діяльність

 (читання тексту з дотриманням правильної вимови звуків; переказування тексту, що містить звукові природні елементи; виявлення слів, у яких зміна наголосу впливає на граматичне чи лексичне значення; звуковий аналіз окремих слів у тексті; аналіз порушень милозвучності у тексті й живому мовленні; графічне відтворення тексту, сприйнятого на слух; виявлення й аналіз графічних помилок; виявлення слів, у яких різняться вимова й написання; редагування текстів, у яких допущено орфографічні помилки; складання й оформлення власного висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; перетворення звукового фрагменту природи (ранок у лісі, гроза/дощ, шум моря тощо) в художній текст; сприймання усного висловлення на визначену тему, виявлення й аналіз у ньому орфоепічних помилок; виявлення впливу орфоепічної, графічної, орфографічної помилки на  зміст інформації тощо)

 

63

Повторення вивченого з графіки

 

 

64

Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе).

 

 

65

Розвиток мовлення №20. Вибачення, подяка.

 

 

66

67

Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ.

 

 

68

69

Правила вживання апострофа. Орфографічний словник.

 

 

70

Склад. Правила перенесення з рядка в рядок.

 

 

71

Розвиток мовлення №21. Привітання.

Навчальне аудіювання

 

 

72

73

Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі).

 

 

74

75

Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна.

 

 

76

Розвиток мовлення №22. Смс-повідомлення. Лексичні засоби привабливості співрозмовників

 

 

77

Повторення вивченого з орфоепії та орфографії.

 

 

78

Контрольна робота № 5. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

 

 

79

Аналіз контрольної роботи

Навчальне читання мовчки

 

 

80

СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ. Повторення вивченого в 1-4 класах.

 

 

- Вирізняє синтаксичні одиниці у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1];

- порівнює та зіставляє синтаксичні одиниці за визначеними ознаками [6 МОВ 4.1.1-2];

- використовує різноманітні синтаксичні конструкції в різних повідомленнях у спеціальних (захищених) цифрових сервісах і соцмережах [6 МОВ 3.2.1-1];

- відтворює зміст почутого тексту з увагою до конкретних синтаксичних одиниць [6 УМД 1.2.1];

- визначає мету повідомлення простим реченням [6 УМД 1.4.4];

- висловлює власні почуття і враження щодо зображених у тексті людей, подій, ситуацій, ставлення до них [6 МОВ 2.3.2];

 - характеризує емоційний стан літературного персонажа, його поведінки, вчинків засобами простого й складного речень, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1-1];

- перефразовує репліки в діалозі відповідно до поставленого завдання [6 МОВ 1.2.1-3];

 - арґументує власну оцінку прочитаного тексту (художнього тексту, медіатексту тощо) за допомогою складного речення [6 МОВ 2.4.2-3];

 - описує власні літературні вподобання засобами речень з однорідними членами [6 МОВ 2.5.1-2].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує);

- залучає лексичне багатство мови для ефективної комунікації зі співрозмовниками [6 МОВ 1.7.1-1];

 - реагує на почуте, уточнює важливі деталі [6 МОВ 1.1.2];

- обирає доцільні способи вдосконалення власного мовлення [6 МОВ 3.3.3];

- бере участь в онлайнових дискусіях, розпізнавати розбіжності в думках і толерантно обстоювати власну позицію, дотримуючись базових норм етикету [6 МОВ 3.2.2];

 - дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування [6 УМД 3.2.2-4];

 - дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності [6 МОВ 3.2.3];

 -висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення[6 МОВ 1.8.1];

- аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових морально-етичних норм, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1];

- визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації [6 МОВ 1.5.2];

- пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом [6 МОВ 1.4.5];

 - взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку [6 МОВ 3.2.3-1];

 - дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії [6 МОВ 3.2.3-2].

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(розрізнення речень і словосполучень; добір власних прикладів словосполучень і речень; пошук ситуацій застосування окличних і питальних речень; аналіз функцій головних і другорядних членів; обґрунтування важливості розділових знаків; пошук ситуацій спілкування, у яких використання однорідних членів необхідне, правильне інтонування розділових знаків в усному мовленні; інтонування діалогу, речень із прямою мовою тощо).

Мовленнєва діяльність

 (усне висловлення на задану тему; участь в обговоренні проблеми тощо).

 

Текстова діяльність

(виписування з тексту словосполучень, що є ключовими й виражають зміст його; заміна в тексті словосполучень; виписування речень,  що передають основну думку тексту, абзацу; виписування підметів, визначення їхньої ролі для передання інформації; передання змісту фрагмента тексту одним реченням; доповнення текстів однорідними членами. пунктуаційний аналіз тексту; заміна в тексті простих речень складними і навпаки; передання суті інформації одним складним реченням; складання речень, що передають емоційний стан людини в різних ситуаціях; складання речень оцінного змісту; складання діалогу на основі прочитаного/почутого тексту; відтворення ситуації за допомогою речень із прямою мовою; передання вражень від прочитаного, почутого за допомогою речення з прямою мовою тощо).

 

 

 

 

 

 

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

 (визначення й поставлення цілей і завдань спілкування; формулювання намірів; добір реплік відповідно до виду й мети спілкування; правильне інтонування розмови; добір лексичних засобів; обґрунтування доцільності мовних формул ввічливості; спілкування живе й віртуальне на визначену тему; визначення намірів; виявлення чинників, що сприяють або заважають ефективній комунікації; визначення бар’єрів і небезпек віртуального спілкування; виявлення ознак гармонійного спілкування; розрізнення невербальних засобів (інтонації, сили голосу, логічного наголосу, темпу, паузи, міміки, жестів, пози), використаних для передавання прихованого змісту; виявлення випадків маніпулювання; виявлення лексичних засобів, що сприяють уникненню двозначності; поставлення запитань з метою отримання інформації; характеристика учасників спілкування; виявлення ознак переконливості, аргументованості тощо).

Текстова діяльність

(аналіз конкретної ситуації спілкування у тексті тощо).

 

81

82

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.

 

 

83

Контрольне аудіювання

Розвиток мовлення №23. Спілкування. Повторення вивченого в 1-4 класах. Сходинки до успіху.

 

 

84

Головне й залежне слово в словосполученні.

 

 

85

Речення, його граматична основа.

 

 

86

87

Речення з одним головним членом.

 

 

88

Розвиток мовлення №24. Цілі й завдання спілкування.

 

 

89

Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні)

 

 

90

Види речень за емоційним забарвленням (окличні й неокличні).

 

 

91

Розвиток мовлення №25. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртуального спілкування

 

 

92

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

 

 

93

Додаток.

 

 

94

Означення.

 

 

95

Розвиток мовлення №26. Ситуація спілкування. Учасники спілкування. Наміри співрозмовників.

 

 

96

Обставина.

 

 

97

Повторення вивченого із синтаксису й пунктуації.

 

 

98

Контрольна робота № 6. Синтаксис і пунктуація (словосполучення, просте речення, головні й другорядні члени речення).

 

 

99

Аналіз контрольної роботи.

 

 

100

Розвиток мовлення №27. Творча робота на основі впорядкування алгоритму дії із застосуванням спонукальних речень.

 

 

101

102

Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами.

 

 

103

 

Розвиток мовлення №28. Ознаки й переваги гармонійного спілкування. Правила гарного співрозмовника.

 

 

104

105

Складне речення.

 

 

106

 

Розвиток мовлення №29. Написання есе на одну з тем: «Яке спілкування корисне?» «У чому радість живого спілкування?

 

 

107

108

Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.

 

 

109

110

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

 

 

 

 

111

 

 

Контрольне читання мовчки

Розвиток мовлення №30. Запитання і відповіді. Види слухання.

 

 

112

Діалог. Розділові знаки в репліках діалогу.

 

 

113

Діалог (практично). Складання діалогів відповідно до мети спілкування.

 

 

114

Розвиток мовлення № 31. Усний твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших»).

 

 

115

116

 

Пунктуаційна помилка.

 

 

117

Розвиток мовлення №32. Суперечка і сварка. Маніпуляції у спілкуванні. Засоби спілкування (мовні й позамовні). Сучасні засоби комунікації.

 

 

118

Узагальнення відомостей із синтаксису й пунктуації.

 

 

119

Контрольна робота № 7. Синтаксис і пунктуація (речення з однорідними членами, складне речення, пряма мова, діалог).

 

 

120

Аналіз контрольної роботи.

Розвиток мовлення №33. Написання есе з використанням складних речень «Чому потрібно вивчати іноземну мову?»

 

 

121

ПОВТОРЕННЯ В КІНЦІ РОКУ. Повторення вивченого з теми «Лексикологія»

 

 

- дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування [6 УМД 3.2.2-4];

 - дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності [6 МОВ 3.2.3];

 -висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення[6 МОВ 1.8.1];

- аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових морально-етичних норм, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1];

- визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації [6 МОВ 1.5.2];

- пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом [6 МОВ 1.4.5];

 - взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку [6 МОВ 3.2.3-1];

 - дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії [6 МОВ 3.2.3-2].

обґрунтування доцільності мовних формул ввічливості; спілкування живе й віртуальне на визначену тему; визначення намірів; виявлення чинників, що сприяють або заважають ефективній комунікації; визначення бар’єрів і небезпек віртуального спілкування; виявлення ознак гармонійного спілкування; розрізнення невербальних засобів (інтонації, сили голосу, логічного наголосу, темпу, паузи, міміки, жестів, пози), використаних для передавання прихованого змісту; виявлення випадків маніпулювання; виявлення лексичних засобів, що сприяють уникненню двозначності; поставлення запитань з метою отримання інформації; характеристика учасників спілкування; виявлення ознак переконливості, аргументованості тощо).

Текстова діяльність

(аналіз конкретної ситуації спілкування у тексті тощо).

122

Розвиток мовлення №34. Особливості побудови розповіді за коміксом.

 

 

123

Повторення вивченого з теми «Фразеологія»

 

 

124

Розвиток мовлення №35. Етикетні норми спілкування. Вимова й інтонація.

 

 

125

126

Повторення вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»

 

 

127

Розвиток мовлення №36. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

 

 

128

Розвиток мовлення № 37. Контрольний докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

 

 

129

Повторення вивченого з теми «Відомості з синтаксису і пунктуації»

 

 

130

Контрольний диктант

 

 

131

Аналіз контрольного диктанту

 

 

132

133

Повторення вивченого з тем «Інформація», «Текст», «Жанри мовлення», «Спілкування»

 

 

134

Контрольна робота № 8. Повторення вивченого в 5 класі.

 

 

135

Аналіз контрольної роботи

 

 

136

Підсумковий урок (І семестр)

 

 

137

Підсумковий урок (ІІ семестр)

 

 

138

Розвиток мовлення №38. Створення (малювання) дошки прагнень, презентація її однокласникам. Переконливість і аргументованість.

 

 

139

Підбиття підсумків

 

 

140

Семестрове й річне оцінювання

 

 

 

docx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
2599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку