Календарне планування з української мови 5 кл. НУШ ІІ семестр (до підручника Голуб, Горошкіна)

Про матеріал
Календарне планування з української мови 5 кл. НУШ ІІ семестр (до підручника Голуб, Горошкіна) для вчителів української мови (2023-2024 навчальний рік).
Перегляд файлу

Зміст програмового матеріалу    ІІ семестр

Год.

Дата

Очікувані результати

Мовленнєва лінія

61

62

Правила вживання м’якого знака.

 

 

- Чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення;

 - спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, зокрема й на прикладі літературних творів [6 МОВ 4.1.2];

- аналізує мовлення за орфоепічними та орфографічними характеристиками [6 МОВ 3.3.2-4];

 - вправно застосовує алфавіт;

- знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень [6 МОВ 3.3.1-1];

- застосовує знання правил орфографії й орфоепії для вдосконалення власного мовлення [6 МОВ 4.1.1];

 - виявляє й аналізує орфографічні помилки;

- пояснює виправлення, покликаючись на вивчені правила [6 МОВ 3.3.1-2];

 - вправно користується словниками;

- відтворює зміст почутого тексту з дотриманням орфоепічних норм[6 МОВ 1.2.1];

 - удосконалює письмовий текст (власний та чужий) [6 МОВ 3.3.2-4];

- характеризує вплив неправильного наголошування, вимови на сприйняття слухачем змісту почутого повідомлення [6 МОВ 1.5.3-1];

- дотримується орфоепічних, графічних, орфографічних норм у процесі вибору мовленнєвих засобів [6 МОВ 1.7.1-3];

- послуговується засобами милозвучності у власному мовленні [6 МОВ 1.7.2-1];

- розпізнає роль окремих звуків як виражальних засобів у тексті [6 МОВ 2.2.6-2];

- виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті, з урахуванням засвоєних мовних норм [6 МОВ 3.3.1].

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(порівняння й зіставлення звуків природи й звуків мови; порівняння вимови наголошених і ненаголошених звуків; практичні завдання, що передбачають використання алфавіту; виявлення помилок у застосуванні алфавіту; добір прикладів застосування орфографічних правил у житті людини; виявлення проблемних ситуацій, спричинених орфографічними помилками; виконання завдань, що передбачають використання орфографічного словника тощо).

Текстова діяльність

 (читання тексту з дотриманням правильної вимови звуків; переказування тексту, що містить звукові природні елементи; виявлення слів, у яких зміна наголосу впливає на граматичне чи лексичне значення; звуковий аналіз окремих слів у тексті; аналіз порушень милозвучності у тексті й живому мовленні; графічне відтворення тексту, сприйнятого на слух; виявлення й аналіз графічних помилок; виявлення слів, у яких різняться вимова й написання; редагування текстів, у яких допущено орфографічні помилки; складання й оформлення власного висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; перетворення звукового фрагменту природи (ранок у лісі, гроза/дощ, шум моря тощо) в художній текст; сприймання усного висловлення на визначену тему, виявлення й аналіз у ньому орфоепічних помилок; виявлення впливу орфоепічної, графічної, орфографічної помилки на  зміст інформації тощо)

 

63

Повторення вивченого з графіки

 

 

64

Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе).

 

 

65

Розвиток мовлення №20. Вибачення, подяка.

 

 

66

67

Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ.

 

 

68

69

Правила вживання апострофа. Орфографічний словник.

 

 

70

Склад. Правила перенесення з рядка в рядок.

 

 

71

Розвиток мовлення №21. Привітання.

Навчальне аудіювання

 

 

72

73

Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі).

 

 

74

75

Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна.

 

 

76

Розвиток мовлення №22. Смс-повідомлення. Лексичні засоби привабливості співрозмовників

 

 

77

Повторення вивченого з орфоепії та орфографії.

 

 

78

Контрольна робота № 5. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

 

 

79

Аналіз контрольної роботи

Навчальне читання мовчки

 

 

80

СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ. Повторення вивченого в 1-4 класах.

 

 

- Вирізняє синтаксичні одиниці у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1];

- порівнює та зіставляє синтаксичні одиниці за визначеними ознаками [6 МОВ 4.1.1-2];

- використовує різноманітні синтаксичні конструкції в різних повідомленнях у спеціальних (захищених) цифрових сервісах і соцмережах [6 МОВ 3.2.1-1];

- відтворює зміст почутого тексту з увагою до конкретних синтаксичних одиниць [6 УМД 1.2.1];

- визначає мету повідомлення простим реченням [6 УМД 1.4.4];

- висловлює власні почуття і враження щодо зображених у тексті людей, подій, ситуацій, ставлення до них [6 МОВ 2.3.2];

 - характеризує емоційний стан літературного персонажа, його поведінки, вчинків засобами простого й складного речень, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1-1];

- перефразовує репліки в діалозі відповідно до поставленого завдання [6 МОВ 1.2.1-3];

 - арґументує власну оцінку прочитаного тексту (художнього тексту, медіатексту тощо) за допомогою складного речення [6 МОВ 2.4.2-3];

 - описує власні літературні вподобання засобами речень з однорідними членами [6 МОВ 2.5.1-2].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує);

- залучає лексичне багатство мови для ефективної комунікації зі співрозмовниками [6 МОВ 1.7.1-1];

 - реагує на почуте, уточнює важливі деталі [6 МОВ 1.1.2];

- обирає доцільні способи вдосконалення власного мовлення [6 МОВ 3.3.3];

- бере участь в онлайнових дискусіях, розпізнавати розбіжності в думках і толерантно обстоювати власну позицію, дотримуючись базових норм етикету [6 МОВ 3.2.2];

 - дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування [6 УМД 3.2.2-4];

 - дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності [6 МОВ 3.2.3];

 -висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення[6 МОВ 1.8.1];

- аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових морально-етичних норм, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1];

- визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації [6 МОВ 1.5.2];

- пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом [6 МОВ 1.4.5];

 - взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку [6 МОВ 3.2.3-1];

 - дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії [6 МОВ 3.2.3-2].

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(розрізнення речень і словосполучень; добір власних прикладів словосполучень і речень; пошук ситуацій застосування окличних і питальних речень; аналіз функцій головних і другорядних членів; обґрунтування важливості розділових знаків; пошук ситуацій спілкування, у яких використання однорідних членів необхідне, правильне інтонування розділових знаків в усному мовленні; інтонування діалогу, речень із прямою мовою тощо).

Мовленнєва діяльність

 (усне висловлення на задану тему; участь в обговоренні проблеми тощо).

 

Текстова діяльність

(виписування з тексту словосполучень, що є ключовими й виражають зміст його; заміна в тексті словосполучень; виписування речень,  що передають основну думку тексту, абзацу; виписування підметів, визначення їхньої ролі для передання інформації; передання змісту фрагмента тексту одним реченням; доповнення текстів однорідними членами. пунктуаційний аналіз тексту; заміна в тексті простих речень складними і навпаки; передання суті інформації одним складним реченням; складання речень, що передають емоційний стан людини в різних ситуаціях; складання речень оцінного змісту; складання діалогу на основі прочитаного/почутого тексту; відтворення ситуації за допомогою речень із прямою мовою; передання вражень від прочитаного, почутого за допомогою речення з прямою мовою тощо).

 

 

 

 

 

 

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

 (визначення й поставлення цілей і завдань спілкування; формулювання намірів; добір реплік відповідно до виду й мети спілкування; правильне інтонування розмови; добір лексичних засобів; обґрунтування доцільності мовних формул ввічливості; спілкування живе й віртуальне на визначену тему; визначення намірів; виявлення чинників, що сприяють або заважають ефективній комунікації; визначення бар’єрів і небезпек віртуального спілкування; виявлення ознак гармонійного спілкування; розрізнення невербальних засобів (інтонації, сили голосу, логічного наголосу, темпу, паузи, міміки, жестів, пози), використаних для передавання прихованого змісту; виявлення випадків маніпулювання; виявлення лексичних засобів, що сприяють уникненню двозначності; поставлення запитань з метою отримання інформації; характеристика учасників спілкування; виявлення ознак переконливості, аргументованості тощо).

Текстова діяльність

(аналіз конкретної ситуації спілкування у тексті тощо).

 

81

82

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.

 

 

83

Контрольне аудіювання

Розвиток мовлення №23. Спілкування. Повторення вивченого в 1-4 класах. Сходинки до успіху.

 

 

84

Головне й залежне слово в словосполученні.

 

 

85

Речення, його граматична основа.

 

 

86

87

Речення з одним головним членом.

 

 

88

Розвиток мовлення №24. Цілі й завдання спілкування.

 

 

89

Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні)

 

 

90

Види речень за емоційним забарвленням (окличні й неокличні).

 

 

91

Розвиток мовлення №25. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртуального спілкування

 

 

92

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

 

 

93

Додаток.

 

 

94

Означення.

 

 

95

Розвиток мовлення №26. Ситуація спілкування. Учасники спілкування. Наміри співрозмовників.

 

 

96

Обставина.

 

 

97

Повторення вивченого із синтаксису й пунктуації.

 

 

98

Контрольна робота № 6. Синтаксис і пунктуація (словосполучення, просте речення, головні й другорядні члени речення).

 

 

99

Аналіз контрольної роботи.

 

 

100

Розвиток мовлення №27. Творча робота на основі впорядкування алгоритму дії із застосуванням спонукальних речень.

 

 

101

102

Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами.

 

 

103

 

Розвиток мовлення №28. Ознаки й переваги гармонійного спілкування. Правила гарного співрозмовника.

 

 

104

105

Складне речення.

 

 

106

 

Розвиток мовлення №29. Написання есе на одну з тем: «Яке спілкування корисне?» «У чому радість живого спілкування?

 

 

107

108

Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.

 

 

109

110

Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.

 

 

 

 

111

 

 

Контрольне читання мовчки

Розвиток мовлення №30. Запитання і відповіді. Види слухання.

 

 

112

Діалог. Розділові знаки в репліках діалогу.

 

 

113

Діалог (практично). Складання діалогів відповідно до мети спілкування.

 

 

114

Розвиток мовлення № 31. Усний твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших»).

 

 

115

116

 

Пунктуаційна помилка.

 

 

117

Розвиток мовлення №32. Суперечка і сварка. Маніпуляції у спілкуванні. Засоби спілкування (мовні й позамовні). Сучасні засоби комунікації.

 

 

118

Узагальнення відомостей із синтаксису й пунктуації.

 

 

119

Контрольна робота № 7. Синтаксис і пунктуація (речення з однорідними членами, складне речення, пряма мова, діалог).

 

 

120

Аналіз контрольної роботи.

Розвиток мовлення №33. Написання есе з використанням складних речень «Чому потрібно вивчати іноземну мову?»

 

 

121

ПОВТОРЕННЯ В КІНЦІ РОКУ. Повторення вивченого з теми «Лексикологія»

 

 

- дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування [6 УМД 3.2.2-4];

 - дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності [6 МОВ 3.2.3];

 -висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення[6 МОВ 1.8.1];

- аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових морально-етичних норм, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1];

- визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації [6 МОВ 1.5.2];

- пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом [6 МОВ 1.4.5];

 - взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку [6 МОВ 3.2.3-1];

 - дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії [6 МОВ 3.2.3-2].

обґрунтування доцільності мовних формул ввічливості; спілкування живе й віртуальне на визначену тему; визначення намірів; виявлення чинників, що сприяють або заважають ефективній комунікації; визначення бар’єрів і небезпек віртуального спілкування; виявлення ознак гармонійного спілкування; розрізнення невербальних засобів (інтонації, сили голосу, логічного наголосу, темпу, паузи, міміки, жестів, пози), використаних для передавання прихованого змісту; виявлення випадків маніпулювання; виявлення лексичних засобів, що сприяють уникненню двозначності; поставлення запитань з метою отримання інформації; характеристика учасників спілкування; виявлення ознак переконливості, аргументованості тощо).

Текстова діяльність

(аналіз конкретної ситуації спілкування у тексті тощо).

122

Розвиток мовлення №34. Особливості побудови розповіді за коміксом.

 

 

123

Повторення вивченого з теми «Фразеологія»

 

 

124

Розвиток мовлення №35. Етикетні норми спілкування. Вимова й інтонація.

 

 

125

126

Повторення вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»

 

 

127

Розвиток мовлення №36. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

 

 

128

Розвиток мовлення № 37. Контрольний докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

 

 

129

Повторення вивченого з теми «Відомості з синтаксису і пунктуації»

 

 

130

Контрольний диктант

 

 

131

Аналіз контрольного диктанту

 

 

132

133

Повторення вивченого з тем «Інформація», «Текст», «Жанри мовлення», «Спілкування»

 

 

134

Контрольна робота № 8. Повторення вивченого в 5 класі.

 

 

135

Аналіз контрольної роботи

 

 

136

Підсумковий урок (І семестр)

 

 

137

Підсумковий урок (ІІ семестр)

 

 

138

Розвиток мовлення №38. Створення (малювання) дошки прагнень, презентація її однокласникам. Переконливість і аргументованість.

 

 

139

Підбиття підсумків

 

 

140

Семестрове й річне оцінювання

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Дончук Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шквірко Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шарупа Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
5982
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку