№ |
Зміст програмового матеріалу ІІ семестр |
Год. |
Дата |
Очікувані результати |
Мовленнєва лінія |
61 62 |
Правила вживання м’якого знака. |
|
|
- Чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення; - спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, зокрема й на прикладі літературних творів [6 МОВ 4.1.2]; - аналізує мовлення за орфоепічними та орфографічними характеристиками [6 МОВ 3.3.2-4]; - вправно застосовує алфавіт; - знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень [6 МОВ 3.3.1-1]; - застосовує знання правил орфографії й орфоепії для вдосконалення власного мовлення [6 МОВ 4.1.1]; - виявляє й аналізує орфографічні помилки; - пояснює виправлення, покликаючись на вивчені правила [6 МОВ 3.3.1-2]; - вправно користується словниками; - відтворює зміст почутого тексту з дотриманням орфоепічних норм[6 МОВ 1.2.1]; - удосконалює письмовий текст (власний та чужий) [6 МОВ 3.3.2-4]; - характеризує вплив неправильного наголошування, вимови на сприйняття слухачем змісту почутого повідомлення [6 МОВ 1.5.3-1]; - дотримується орфоепічних, графічних, орфографічних норм у процесі вибору мовленнєвих засобів [6 МОВ 1.7.1-3]; - послуговується засобами милозвучності у власному мовленні [6 МОВ 1.7.2-1]; - розпізнає роль окремих звуків як виражальних засобів у тексті [6 МОВ 2.2.6-2]; - виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті, з урахуванням засвоєних мовних норм [6 МОВ 3.3.1].
|
Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія). Пізнавальна діяльність (порівняння й зіставлення звуків природи й звуків мови; порівняння вимови наголошених і ненаголошених звуків; практичні завдання, що передбачають використання алфавіту; виявлення помилок у застосуванні алфавіту; добір прикладів застосування орфографічних правил у житті людини; виявлення проблемних ситуацій, спричинених орфографічними помилками; виконання завдань, що передбачають використання орфографічного словника тощо). Текстова діяльність (читання тексту з дотриманням правильної вимови звуків; переказування тексту, що містить звукові природні елементи; виявлення слів, у яких зміна наголосу впливає на граматичне чи лексичне значення; звуковий аналіз окремих слів у тексті; аналіз порушень милозвучності у тексті й живому мовленні; графічне відтворення тексту, сприйнятого на слух; виявлення й аналіз графічних помилок; виявлення слів, у яких різняться вимова й написання; редагування текстів, у яких допущено орфографічні помилки; складання й оформлення власного висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; перетворення звукового фрагменту природи (ранок у лісі, гроза/дощ, шум моря тощо) в художній текст; сприймання усного висловлення на визначену тему, виявлення й аналіз у ньому орфоепічних помилок; виявлення впливу орфоепічної, графічної, орфографічної помилки на зміст інформації тощо)
|
63 |
Повторення вивченого з графіки |
|
|
||
64 |
Особливості української графіки (відповідність звуків і графічних знаків, звук [ґ] і буква ґе). |
|
|
||
65 |
Розвиток мовлення №20. Вибачення, подяка. |
|
|
||
66 67 |
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ. |
|
|
||
68 69 |
Правила вживання апострофа. Орфографічний словник. |
|
|
||
70 |
Склад. Правила перенесення з рядка в рядок. |
|
|
||
71 |
Розвиток мовлення №21. Привітання. Навчальне аудіювання |
|
|
||
72 73 |
Милозвучність української мови. Правила милозвучності (чергування у – в, і – й, з – із – зі). |
|
|
||
74 75 |
Види помилок: графічна, орфоепічна, орфографічна. |
|
|
||
76 |
Розвиток мовлення №22. Смс-повідомлення. Лексичні засоби привабливості співрозмовників |
|
|
||
77 |
Повторення вивченого з орфоепії та орфографії. |
|
|
||
78 |
Контрольна робота № 5. Графіка. Орфоепія. Орфографія. |
|
|
||
79 |
Аналіз контрольної роботи Навчальне читання мовчки |
|
|
||
80 |
СИНТАКСИС. ПУНКТУАЦІЯ. Повторення вивченого в 1-4 класах. |
|
|
- Вирізняє синтаксичні одиниці у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1]; - порівнює та зіставляє синтаксичні одиниці за визначеними ознаками [6 МОВ 4.1.1-2]; - використовує різноманітні синтаксичні конструкції в різних повідомленнях у спеціальних (захищених) цифрових сервісах і соцмережах [6 МОВ 3.2.1-1]; - відтворює зміст почутого тексту з увагою до конкретних синтаксичних одиниць [6 УМД 1.2.1]; - визначає мету повідомлення простим реченням [6 УМД 1.4.4]; - висловлює власні почуття і враження щодо зображених у тексті людей, подій, ситуацій, ставлення до них [6 МОВ 2.3.2]; - характеризує емоційний стан літературного персонажа, його поведінки, вчинків засобами простого й складного речень, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1-1]; - перефразовує репліки в діалозі відповідно до поставленого завдання [6 МОВ 1.2.1-3]; - арґументує власну оцінку прочитаного тексту (художнього тексту, медіатексту тощо) за допомогою складного речення [6 МОВ 2.4.2-3]; - описує власні літературні вподобання засобами речень з однорідними членами [6 МОВ 2.5.1-2].
- Організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує); - залучає лексичне багатство мови для ефективної комунікації зі співрозмовниками [6 МОВ 1.7.1-1]; - реагує на почуте, уточнює важливі деталі [6 МОВ 1.1.2]; - обирає доцільні способи вдосконалення власного мовлення [6 МОВ 3.3.3]; - бере участь в онлайнових дискусіях, розпізнавати розбіжності в думках і толерантно обстоювати власну позицію, дотримуючись базових норм етикету [6 МОВ 3.2.2]; - дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування [6 УМД 3.2.2-4]; - дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності [6 МОВ 3.2.3]; -висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення[6 МОВ 1.8.1]; - аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових морально-етичних норм, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1]; - визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації [6 МОВ 1.5.2]; - пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом [6 МОВ 1.4.5]; - взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку [6 МОВ 3.2.3-1]; - дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії [6 МОВ 3.2.3-2].
|
Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія). Пізнавальна діяльність (розрізнення речень і словосполучень; добір власних прикладів словосполучень і речень; пошук ситуацій застосування окличних і питальних речень; аналіз функцій головних і другорядних членів; обґрунтування важливості розділових знаків; пошук ситуацій спілкування, у яких використання однорідних членів необхідне, правильне інтонування розділових знаків в усному мовленні; інтонування діалогу, речень із прямою мовою тощо). Мовленнєва діяльність (усне висловлення на задану тему; участь в обговоренні проблеми тощо).
Текстова діяльність (виписування з тексту словосполучень, що є ключовими й виражають зміст його; заміна в тексті словосполучень; виписування речень, що передають основну думку тексту, абзацу; виписування підметів, визначення їхньої ролі для передання інформації; передання змісту фрагмента тексту одним реченням; доповнення текстів однорідними членами. пунктуаційний аналіз тексту; заміна в тексті простих речень складними і навпаки; передання суті інформації одним складним реченням; складання речень, що передають емоційний стан людини в різних ситуаціях; складання речень оцінного змісту; складання діалогу на основі прочитаного/почутого тексту; відтворення ситуації за допомогою речень із прямою мовою; передання вражень від прочитаного, почутого за допомогою речення з прямою мовою тощо).
Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія). Пізнавальна діяльність (визначення й поставлення цілей і завдань спілкування; формулювання намірів; добір реплік відповідно до виду й мети спілкування; правильне інтонування розмови; добір лексичних засобів; обґрунтування доцільності мовних формул ввічливості; спілкування живе й віртуальне на визначену тему; визначення намірів; виявлення чинників, що сприяють або заважають ефективній комунікації; визначення бар’єрів і небезпек віртуального спілкування; виявлення ознак гармонійного спілкування; розрізнення невербальних засобів (інтонації, сили голосу, логічного наголосу, темпу, паузи, міміки, жестів, пози), використаних для передавання прихованого змісту; виявлення випадків маніпулювання; виявлення лексичних засобів, що сприяють уникненню двозначності; поставлення запитань з метою отримання інформації; характеристика учасників спілкування; виявлення ознак переконливості, аргументованості тощо). Текстова діяльність (аналіз конкретної ситуації спілкування у тексті тощо).
|
81 82 |
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. |
|
|
||
83 |
Контрольне аудіювання Розвиток мовлення №23. Спілкування. Повторення вивченого в 1-4 класах. Сходинки до успіху. |
|
|
||
84 |
Головне й залежне слово в словосполученні. |
|
|
||
85 |
Речення, його граматична основа. |
|
|
||
86 87 |
Речення з одним головним членом. |
|
|
||
88 |
Розвиток мовлення №24. Цілі й завдання спілкування. |
|
|
||
89 |
Види речень за метою висловлення (розповідні, питальні, спонукальні) |
|
|
||
90 |
Види речень за емоційним забарвленням (окличні й неокличні). |
|
|
||
91 |
Розвиток мовлення №25. Види спілкування. Живе й віртуальне спілкування. Безпека віртуального спілкування |
|
|
||
92 |
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. |
|
|
||
93 |
Додаток. |
|
|
||
94 |
Означення. |
|
|
||
95 |
Розвиток мовлення №26. Ситуація спілкування. Учасники спілкування. Наміри співрозмовників. |
|
|
||
96 |
Обставина. |
|
|
||
97 |
Повторення вивченого із синтаксису й пунктуації. |
|
|
||
98 |
Контрольна робота № 6. Синтаксис і пунктуація (словосполучення, просте речення, головні й другорядні члени речення). |
|
|
||
99 |
Аналіз контрольної роботи. |
|
|
||
100 |
Розвиток мовлення №27. Творча робота на основі впорядкування алгоритму дії із застосуванням спонукальних речень. |
|
|
||
101 102 |
Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами. |
|
|
||
103
|
Розвиток мовлення №28. Ознаки й переваги гармонійного спілкування. Правила гарного співрозмовника. |
|
|
||
104 105 |
Складне речення. |
|
|
||
106
|
Розвиток мовлення №29. Написання есе на одну з тем: «Яке спілкування корисне?» «У чому радість живого спілкування? |
|
|
||
107 108 |
Кома між частинами складного речення, з'єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. |
|
|
||
109 110 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. |
|
|
||
111 |
Контрольне читання мовчки Розвиток мовлення №30. Запитання і відповіді. Види слухання. |
|
|
||
112 |
Діалог. Розділові знаки в репліках діалогу. |
|
|
||
113 |
Діалог (практично). Складання діалогів відповідно до мети спілкування. |
|
|
||
114 |
Розвиток мовлення № 31. Усний твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших»). |
|
|
||
115 116 |
Пунктуаційна помилка. |
|
|
||
117 |
Розвиток мовлення №32. Суперечка і сварка. Маніпуляції у спілкуванні. Засоби спілкування (мовні й позамовні). Сучасні засоби комунікації. |
|
|
||
118 |
Узагальнення відомостей із синтаксису й пунктуації. |
|
|
||
119 |
Контрольна робота № 7. Синтаксис і пунктуація (речення з однорідними членами, складне речення, пряма мова, діалог). |
|
|
||
120 |
Аналіз контрольної роботи. Розвиток мовлення №33. Написання есе з використанням складних речень «Чому потрібно вивчати іноземну мову?» |
|
|
||
121 |
ПОВТОРЕННЯ В КІНЦІ РОКУ. Повторення вивченого з теми «Лексикологія» |
|
|
- дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування [6 УМД 3.2.2-4]; - дотримується основ безпечної поведінки в цифровому просторі та основних засад академічної доброчесності [6 МОВ 3.2.3]; -висловлює власні думки, виражає почуття, переживання, ставлення[6 МОВ 1.8.1]; - аналізує емоційний стан літературних персонажів, їхні вчинки для моделювання власної поведінки та формування базових морально-етичних норм, виявляючи толерантність [6 МОВ 2.3.1]; - визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації [6 МОВ 1.5.2]; - пов’язує, зіставляє почуте з життєвим досвідом [6 МОВ 1.4.5]; - взаємодіє з іншими в цифровому просторі, дбаючи про власну кібербезпеку [6 МОВ 3.2.3-1]; - дотримується засад академічної доброчесності у процесі віртуальної взаємодії [6 МОВ 3.2.3-2]. |
обґрунтування доцільності мовних формул ввічливості; спілкування живе й віртуальне на визначену тему; визначення намірів; виявлення чинників, що сприяють або заважають ефективній комунікації; визначення бар’єрів і небезпек віртуального спілкування; виявлення ознак гармонійного спілкування; розрізнення невербальних засобів (інтонації, сили голосу, логічного наголосу, темпу, паузи, міміки, жестів, пози), використаних для передавання прихованого змісту; виявлення випадків маніпулювання; виявлення лексичних засобів, що сприяють уникненню двозначності; поставлення запитань з метою отримання інформації; характеристика учасників спілкування; виявлення ознак переконливості, аргументованості тощо). Текстова діяльність (аналіз конкретної ситуації спілкування у тексті тощо). |
122 |
Розвиток мовлення №34. Особливості побудови розповіді за коміксом. |
|
|
||
123 |
Повторення вивченого з теми «Фразеологія» |
|
|
||
124 |
Розвиток мовлення №35. Етикетні норми спілкування. Вимова й інтонація. |
|
|
||
125 126 |
Повторення вивченого з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія» |
|
|
||
127 |
Розвиток мовлення №36. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
||
128 |
Розвиток мовлення № 37. Контрольний докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
||
129 |
Повторення вивченого з теми «Відомості з синтаксису і пунктуації» |
|
|
||
130 |
Контрольний диктант |
|
|
||
131 |
Аналіз контрольного диктанту |
|
|
||
132 133 |
Повторення вивченого з тем «Інформація», «Текст», «Жанри мовлення», «Спілкування» |
|
|
||
134 |
Контрольна робота № 8. Повторення вивченого в 5 класі. |
|
|
||
135 |
Аналіз контрольної роботи |
|
|
||
136 |
Підсумковий урок (І семестр) |
|
|
||
137 |
Підсумковий урок (ІІ семестр) |
|
|
||
138 |
Розвиток мовлення №38. Створення (малювання) дошки прагнень, презентація її однокласникам. Переконливість і аргументованість. |
|
|
||
139 |
Підбиття підсумків |
|
|
||
140 |
Семестрове й річне оцінювання |
|
|