Календарне планування
Українська мова
175 год
(5 годин на тиждень)
№ № з/п з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|
|
І семестр Мова і мовлення |
|
|
|
1. |
Я вивчаю українську мову. Роль ввічливих слів у спілкуванні (С. 5-6 – підручник) |
1 |
|
|
2. |
Я у школі. Розв.мовл. «Школа майбутнього». «Робот я і робот Доллі» (Г.Фалькович) (С. 7) |
1 |
|
|
3. |
Мова і мовлення. Усне і писемне мовлення (С. 8) |
1 |
|
|
4. |
Книга – мій друг. Робота з дит. книжкою: книжки, які я прочитав / прочитала влітку (С. 9) |
1 |
|
|
5. |
Усне мовлення. Усна народна творчість. Загадка (С. 10-11) |
1 |
|
|
6. |
Розв.мовл. Загадка (С. 11) |
1 |
|
|
7. |
Скоромовка. Вибір слів. Сила голосу і швидкість мовлення (С. 12) |
1 |
|
|
8. |
Лічилка. Пісня-потішка. Робота з дит. книжкою: скоромовки, загадки, лічилки (С. 13) |
1 |
|
|
9. |
Письмо як засіб спілкування (С. 14) |
1 |
|
|
10. |
Письмо як засіб спілкування. Як було написано першого листа (за Р.Кіплінгом) (С. 15-16) |
1 |
|
|
11. |
Письмо як засіб спілкування. Розв.мовл. Лист (С. 16) |
1 |
|
|
12. |
Монолог і діалог. Діалог. Робота з дит. книжкою: дитячі гуморески (С. 17-18) |
1 |
|
|
13. |
Діалог. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят» (С. 18-19) |
1 |
|
|
14. |
Діалог. Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу» (С. 20) |
1 |
|
|
15. |
Повторюємо. Слово (С. 21) |
1 |
|
|
16. |
Повторюємо. Речення. Вірш-небилиця. «Картина» (П.Воронько) (С. 22-23) |
1 |
|
|
17. |
Повторюємо. Текст. «Два метелики» (В.Сухомлинський), «В ліс метелики летіли» (О.Мамчич) (С. 23-24) |
1 |
|
|
18. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
|
Звуки і букви |
|
|
|
19. |
Звуки. Казки народів світу. «Учений кіт» (за мотивами італійської народної казки). Робота з дит. книжкою: казки народів світу (С. 25-26) |
1 |
|
|
20. |
Звуки і букви. Абетка. «Юрасева іграшка» (Г.Демченко) (С. 27-28) |
1 |
|
|
21. |
Абетка. Словники. Робота з дит. книжкою: дитячі словники (С. 28-29) |
1 |
|
|
22. |
Абетка. Казки народні й авторські. «Лисичка і журавель» (за І.Франком) (С. 30-31) |
1 |
|
|
23. |
Абетка. Авторська казка. «Хвалькувата миша» (за Дж.Родарі) (С. 32-33) |
1 |
|
|
24. |
Голосні і приголосні звуки. Позначення голосних звуків буквами (С. 34-35) |
1 |
|
|
25. |
Буква ї. Звуко-буквений аналіз. Поширення речень за питаннями. «Каже білочці їжак» (П.Сорока) (С. 35-36) |
1 |
|
|
26. |
Склад. Наголос. Наголошені і ненаголошені склади (С. 36-38) |
1 |
|
|
27. |
Склад. Наголос. Абзац. План. «Мій домашній улюбленець» (Д.Кузьменко) (С. 38-40) |
1 |
|
|
28. |
Перенос слів із рядка в рядок. Оповідання. Заголовок. «Добре, що сонечко сяє» (В.Сухомлинський) (С. 40-41) |
1 |
|
|
29. |
Перенос слів із рядка в рядок. Оповідання. Заголовок. Робота з дит. книжкою: оповідання В.Сухомлинського про дітей |
1 |
|
|
30. |
Приголосні звуки. Тверді та м’які приголосні звуки. «Хоробрі хробаки» (Г.Фалькович) (С. 42-43) |
1 |
|
|
31. |
Казки. Абзац. План тексту. «Лис і кіт» (за мотивами казки братів Грімм) (С. 44-45) |
1 |
|
|
32. |
Пом’якшені приголосні звуки. Досліджуємо медіа. «Дракон» (Д.Кузьменко) (С. 45-47) |
1 |
|
|
33. |
Пом’якшені приголосні звуки. Досліджуємо медіа. «Дракон» (Д.Кузьменко) (С. 45-47) |
1 |
|
|
34. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
35. |
Перенос слів з ь і ьо (С. 48-49) |
1 |
|
|
36. |
Вірш. Рима. «Дивна звичка» (А.Костецький) (С. 49-50) |
1 |
|
|
37. |
Буква й. Поділ слів для переносу (С. 51-52) |
1 |
|
|
38. |
Текст. Послідовність подій. Робота з дит. книжкою: дитячі журнали (рецепти і поробки) |
1 |
|
|
39. |
Буквосполучення йо та ьо. Дискусія (С. 53) |
1 |
|
|
40. |
М’який подовжений приголосний звук. Текст-опис (С. 54-55) |
1 |
|
|
41. |
Перенос слів із м’яким подовженим приголосним (С. 55-56) |
1 |
|
|
42. |
Розв.мовл. Оголошення (С. 56) |
1 |
|
|
43. |
Апостроф. Розрізнення слів з апострофом (С. 57) |
1 |
|
|
44. |
Апостроф. Перенос слів (С.58-59) |
1 |
|
|
45. |
Апостроф. Перенос слів. Розв.мовл. Записка (С. 59-60) |
1 |
|
|
46. |
Оповідання. Заголовок. «Моя бабуся – супергероїня» (за Марлуз фон Лон) (С. 60-61) |
1 |
|
|
47. |
Дзвінкі та глухі приголосні звуки (С. 62-63) |
1 |
|
|
48. |
Дзвінкі та глухі приголосні звуки (С.63-64) |
1 |
|
|
49. |
Перенос слів зі збігом приголосних. Вірш. Головна думка. Робота з дит. книжкою: вірші сучасних українських авторів для дітей. «Котик пік оладки» (О.Мамчич) (С. 64-65, хрестоматія – с. 44-49) |
1 |
|
|
50. |
Звуки [дж], [дз]. Перенос слів зі сполученнями дж, дз (С. 65-66) |
1 |
|
|
51. |
Оповідання. Переказ. «Парасолька» (за Н.Малетич) (С. 67-68) |
1 |
|
|
52. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
|
Слово. Значення слова |
|
|
|
53. |
Слово. Лексичне значення слова (С. 69) |
1 |
|
|
54. |
Вірші-небилиці. Правда і вигадка. «Що воно за диво?» (М.Сингаївський). Робота з дит. книжкою: вірші-небилиці (С. 70, хрестоматія – с.100-101) |
1 |
|
|
55. |
Слова з прямим і переносним значенням (С. 71) |
1 |
|
|
56. |
Оповідання. Правда і вигадка. «Щедра кишеня» (за О.Кротюк) (С. 72-73) |
1 |
|
|
57. |
Слова однозначні й багатозначні (С. 73-74) |
1 |
|
|
58. |
Омоніми. Переносне значення слів (С. 75) |
1 |
|
|
59. |
Багатозначні слова й омоніми. Вірші Г.Бойка (С. 76) |
1 |
|
|
60. |
Порівнюємо оповідання і казку. «Урятував сонечко» (за В.Сухомлинським), «Сонечко» (за О.Іваненко) (С. 77-78) |
1 |
|
|
61. |
Слова, близькі за значенням (С. 78-79) |
1 |
|
|
62. |
Слова, протилежні за значенням (С. 79-80) |
1 |
|
|
63. |
Оповідання. Головний герой. «Так багато книжок!» (за Ж.Тібо) (С. 80-82) |
1 |
|
|
64. |
Підсумок з теми. Робота з дит. книжкою: книжки, які я люблю читати (Хрестоматія – с.28-31) |
1 |
|
|
65. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
|
Будова слова |
|
|
|
66. |
Будова слова. Закінчення. Основа. Як визначити закінчення й основу слова (С. 83) |
1 |
|
|
67. |
Будова слова. Закінчення. Основа. Зв’язок слів у реченні (С. 84-85) |
1 |
|
|
68. |
Будова слова. Закінчення. Основа. «Чий песик?» ( за А.Григоруком) (С. 85-86) |
1 |
|
|
69. |
Будова слова. Корінь. Споріднені слова. Розв.мовл. Інструкція (С. 86-87) |
1 |
|
|
70. |
Комікс. Робота з дит. книжкою: комікси (С. 88) |
1 |
|
|
71. |
Корінь. Споріднені слова (С. 89-90) |
1 |
|
|
72. |
Корінь. Споріднені слова. Лічилка «Лис зустрів у лісі лиса» (Є.Гуцало) (С. 90) |
1 |
|
|
73. |
Корінь. Споріднені слова. Досліджуємо медіа. Газети. Робота з дит. книжкою: газета для дітей (С. 91) |
1 |
|
|
74. |
Корінь. Споріднені слова. Послідовність подій. .2як ми з татом будували хатинку» (за А.Обіолс) (С. 92) |
|
|
|
75. |
Форма слова і споріднені слова. «Снігова казка» (Т.Коломієць) (С. 93) |
1 |
|
|
76. |
Форма слова. Слова-помічники. Їх роль у реченні. Зимові свята. Колядки. Щедрівки (С. 94-95) |
1 |
|
|
77. |
Підсумок з теми. Вірш «Зимові канікули» (Г.Фалькович) (С. 95) |
1 |
|
|
78. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
79. |
Урок-гра |
1 |
|
|
80. |
Урок-гра |
1 |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
81. |
Слово. Повторення (С. 6-7) |
1 |
|
|
82. |
Слово. Повторення (С. 6-7) |
1 |
|
|
83. |
Авторська казка. Оповідання. «Знайомий сніговик» (за Л.Ворониною) (С. 7-10) |
1 |
|
|
84. |
Авторська казка. Оповідання. «Знайомий сніговик» (за Л.Ворониною) (С. 7-10) |
1 |
|
|
85. |
Розв.мовл. Інструкція (С. 10-11) |
1 |
|
|
86. |
Слова – назви предметів (С. 12-13) |
1 |
|
|
87. |
Слова – назви предметів. Хто? Що? (С. 13) |
1 |
|
|
88. |
Слова – назви предметів. Досліджуємо медіа. Дитячий журнал. Робота з дит. книжкою: дитячі журнали (С. 14) |
1 |
|
|
89. |
Про бібліотеку. «Лисичка йде до бібліотеки» (за Л.Паулі і К.Шерер) (С.15-17) |
1 |
|
|
90. |
Про бібліотеку. «Лисичка йде до бібліотеки» (за Л.Паулі і К.Шерер). Робота з дит. книжкою (пресою) в бібліотеці (С.15-17) |
1 |
|
|
91. |
Однина і множина (С. 18-19) |
1 |
|
|
92. |
Однина і множина. Оповідання. Діалог. «Чарівна паличка» (за А.Григоруком) (С. 20) |
1 |
|
|
93. |
Однина і множина. Оповідання. Діалог. «Чарівна паличка» (за А.Григоруком) (С. 20 |
1 |
|
|
94. |
Розв.мовл. Історія. «Уїкенд» (Г.Фалькович) (С. 21) |
1 |
|
|
95. |
Велика буква в прізвищах, іменах, по батькові (С. 22) |
1 |
|
|
96. |
Велика буква в прізвищах, іменах, по батькові. Дискусія. «Мрія Маляки» (за С.Дерманським) (С. 23) |
1 |
|
|
97. |
Давні імена та прізвища. «Давні імена» (С. 24) |
1 |
|
|
98. |
Книга – мій друг (С. 25) |
1 |
|
|
99. |
Книга – мій друг. Робота з дит. книжкою: книги про видатних українців |
1 |
|
|
100. |
Велика буква у кличках тварин. «Де поділись бутерброди?» (С. 26-27) |
1 |
|
|
101. |
Велика буква у кличках тварин (С.26-27) |
1 |
|
|
102. |
Розв.мовл. Твір за серією малюнків (С. 28) |
1 |
|
|
103. |
Велика буква у кличках тварин. «Хто на повідку» (Г.Фалькович) (С. 28-29) |
1 |
|
|
104. |
Велика буква у кличках тварин. Робота з дит. книжкою: вірші й оповідання про тварин (Хрестоматія – с.10-15) |
1 |
|
|
105. |
Оповідання. Головні герої. «Про хом’ячка Бориса» (за В.Васильчуком) (С. 30-31) |
1 |
|
|
106. |
Оповідання. Головні герої. «Про хом’ячка Бориса» (за В.Васильчуком) (С. 30-31) |
1 |
|
|
107. |
Розв.мовл. Анкета (С. 31) |
1 |
|
|
108. |
Велика буква у назвах країн, міст, сіл, річок (С. 32) |
1 |
|
|
109. |
Велика буква у назвах вулиць (С. 33) |
1 |
|
|
110. |
Розв.мовл. Рекламна листівка. Досліджую медіа. Опис маршруту екскурсії (С.34-35) |
1 |
|
|
111. |
Велика буква у назвах вулиць. «Тато лікує зірки» (К.Єгорушкіна) (С. 35-37) |
1 |
|
|
112. |
Велика буква у назвах вулиць. «Тато лікує зірки» (К.Єгорушкіна) (С. 35-37) |
1 |
|
|
113. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
114. |
Слова – назви ознак (С. 38-39) |
1 |
|
|
115. |
Слова – назви ознак (С. 39-40) |
1 |
|
|
116. |
Казка. Опис явищ. «Дивний дощ» (за Дж.Родарі) (С.41) |
1 |
|
|
117. |
Однина і множина (С. 42) |
1 |
|
|
118. |
Однина і множина (С. 43) |
1 |
|
|
119. |
Суттєві ознаки. «Не вгадаєте ніколи» (П.Ребро) (С. 44-45) |
1 |
|
|
120. |
Суттєві ознаки. «Не вгадаєте ніколи» (П.Ребро) (С. 44-45) |
1 |
|
|
121. |
Розв.мовл. Опис предмета (С.45-46) |
1 |
|
|
122. |
Уживання слів – назв ознак у поетичних творах. Порівняння. «Вже сонечко в море сіда…» (Л. Українка) (С. 47) |
1 |
|
|
123. |
Уживання слів – назв ознак у поетичних творах. Робота з дит. книжкою: вірші Лесі Українки |
1 |
|
|
124. |
Слова – назви ознак. Характеристика головного героя. «Мишкові кросівки» (А.Савчук) (С. 48-49) |
1 |
|
|
125. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
126. |
Слова – назви дій (С. 50-51) |
1 |
|
|
127. |
Оповідання. Слова – назви дій і станів предметів «Найкращий подарунок» (Д.Кузьменко) (С. 51-53) |
1 |
|
|
128. |
Оповідання. Слова – назви дій і станів предметів «Найкращий подарунок» (Д.Кузьменко) (С. 51-53) |
1 |
|
|
129. |
Слова – назви дій. «Пан Перевертас» (С.Пантюк) (С. 53-54) |
1 |
|
|
130. |
Однина і множина (С. 55) |
1 |
|
|
131. |
Оповідання. Головний герой. Дискусія. «Про моє хобі» (С. 56-57) |
1 |
|
|
132. |
Оповідання. Головний герой. Дискусія. Про моє хобі. Робота з дит. книжкою: книжки (журнали) про хобі та захоплення. Блоги та сайти |
1 |
|
|
133. |
Оповідання. Заголовок. «Я все зможу» (за Жд. Мур-Молінос) (С. 58-59) |
1 |
|
|
134. |
Тема. Слова – назви дій. «Приємна зустріч» (Г.Фалькович) (С. 60) |
1 |
|
|
135. |
Тема. Слова – назви дій. Скоромовка (С.61) |
1 |
|
|
136. |
Уживання слів – назв дій. «Соловейко застудився» (Л.Костенко). «Встала весна» (Т.Шевченко) (С. 61-63) |
1 |
|
|
137. |
Уживання слів – назв дій у поетичних творах. Порівняння. «Світає, край неба палає…» (Т.Шевченко) (С. 63-64) |
1 |
|
|
138. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
139. |
Слова – помічники. Робота з дит. книжкою: поети-класики для дітей |
1 |
|
|
140. |
Слова – помічники. «Хто де живе?» (О.Орач) (С. 65-66) |
1 |
|
|
141. |
Службові слова, чи слова-помічники. Комікс. «Поквапся, Ніколасе» (за Ж.Тібо) (С. 67-69) |
1 |
|
|
142. |
Розв.мовл. Запрошення (С. 69) |
1 |
|
|
143. |
Підсумковий урок за розділом «Слово» |
1 |
|
|
|
Речення |
|
|
|
144. |
Поняття про речення (С. 70) |
1 |
|
|
145. |
Види речень. Розв.мовл. Пишу смс-повідомлення (С. 71-72) |
1 |
|
|
146. |
Розповідні речення (С. 72-73) |
1 |
|
|
147. |
Розповідні речення. «Загадкова історія» ( Д.Кузьменко) (С. 73-74) |
1 |
|
|
148. |
Питальні речення (С. 75) |
1 |
|
|
149. |
Питальні речення. Текст-опис (С. 76) |
1 |
|
|
150. |
Питальні речення. Діалог. «Відповідь» (Федр) (С. 77) |
1 |
|
|
151. |
Питальні речення. Робота з дит. книжкою: байки |
1 |
|
|
152. |
Питальні речення. Вірш. Виразність. «Дивний звір» (С. 78) |
1 |
|
|
153. |
Спонукальні речення. Пісні-заклички (С. 79-80) |
1 |
|
|
154. |
Спонукальні окличні речення (С. 80-81) |
1 |
|
|
155. |
Спонукальні окличні речення. Спілкування в інтернеті (С. 80-81) |
1 |
|
|
156. |
Головні слова в реченні (С. 81-82) |
1 |
|
|
157. |
Головні слова в реченні (С. 82-83) |
1 |
|
|
158. |
Поширення речень (С. 83) |
1 |
|
|
159. |
Зв’язок слів у реченні (С. 84-85) |
1 |
|
|
160. |
Зв’язок слів у реченні (С. 84-85) |
1 |
|
|
161. |
Розв.мовл. Афіша (С. 85) |
1 |
|
|
162. |
Робота з дит. книжкою: читаємо і створюємо афіші |
1 |
|
|
163. |
Зв’язок слів у реченні (С. 86) |
1 |
|
|
164. |
Оповідання. Час і місце подій. «Довгожданий лист» (за А.Григоруком) (С. 87-88) |
1 |
|
|
165. |
Зв’язок слів у реченні. Оповідання (С. 89-90) |
1 |
|
|
166. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
167. |
Підсумковий урок за розділом «Речення» |
1 |
|
|
|
Текст |
|
|
|
168. |
Поняття про текст (С. 90-91) |
1 |
|
|
169. |
Поняття про текст (С. 90-91) |
1 |
|
|
170. |
Типи текстів (С. 91-92) |
1 |
|
|
171. |
Типи текстів. Робота з дит. книжкою: енциклопедії для дітей (С. 91-92) |
1 |
|
|
172. |
Будова тексту. «Дивовижні пригоди в лісовій школі» (за В.Нестайком) (С. 93-95) |
1 |
|
|
173. |
Будова тексту. «Дивовижні пригоди в лісовій школі» (за В.Нестайком). «Кіт з котами про котів» (Г.Фалькович) (С. 93-95) |
1 |
|
|
174. |
Діагностична робота |
1 |
|
|
175. |
Підсумковий урок за рік. |
1 |
|
|