Українська мова. Календарне планування для 2 класу за підручником Вашуленко

Про матеріал
Українська мова. Календарне планування для 2 класу за підручником Вашуленко
Перегляд файлу

Календарне планування з української мови для 2 класу

за підручником М. Вашуленко, С. Дубовик (І частина),

О. Вашуленко (ІІ частина)I семестр, 5 год на тиждень

№ уроку

Дата уроку

Тема уроку

Сторінки

  1.  

 

Тема 1. Звуки i букви. Склад. Наголос

§ 1. Звуко-буквений склад слова.

Поняття про звук, як елемент людської мови. Аналізую звуковий склад слова.  

 

  1.  

 

Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Звуко-буквенний аналіз слів. Аналізую звуко-буквенний склад слова.  

 

  1.  

 

Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Експериментую зі словами.

 

  1.  

 

Дзвіночок кличе у Країну Знань. Знайомство з підручником.. Любов Шостак «Шкільний дзвінок»..

Павло Чубинський «Державний Гімн України». Звукова модель слів.

 

  1.  

 

Головна професія – школяр. Відео про школи з усього світу.Анатолій Костецький «Головна професія». Роль звуків у словах.

 

  1.  

 

§ 2. Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу Літературна вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу

 

  1.  

 

§ 3. Апостроф

Вимова і написання слів із апострофом. Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом. Навчаюся вимовляти і писати слова з апострофом.

 

  1.  

 

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Йосип Шелепець «Зажурився кіт».

Написання слів з апострофом.

 

  1.  

 

Що я очікую від шкільного життя?

Маргарита Сурженко «Їжачок Буль – школяр».

Основні правила вживання апострофа.

 

  1.  

 

Я до школи поспішаю.

Маргарита Сурженко «Їжачок Буль – школяр» (продовження).  

Урок розвитку мовлення. (Робота у зошиті)

 

  1.  

 

§ 4. Наголос

Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Навчаюся правильно наголошувати слова.

 

  1.  

 

Спостереження за смислорозрізнювальною роллю наголосу в словах. Тренувальні вправи на визначення наголосу в словах.

Експериментую з наголосом у словах

 

  1.  

 

§ 5. Поділ слів на склади

Склад слова. Уявлення про складоутворювальну роль голосних звуків. Навчаюся ділити слова на склади.

 

  1.  

 

Хто сьогодні зірка в класі?

Олена Полянська «Є у кожного талант».

Закріплення вживання наголосу.

 

  1.  

 

Якщо вчитися важко.

Дженніфер Мур-Маллінос «Якщо вчитися важко». Підсумок за розділом.

Закріплення уміння  ділити слова на склади.

 

  1.  

 

§ 6. Перенос частин слів із рядка в рядок по складах Перенос частин слів із рядка в рядок по складах. Правило переносу слів зі складами, позначеними однією буквою.Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок.

 

  1.  

 

Правила переносу частин слів із буквами й та ь у середині слів. Правила переносу слів із буквосполученнями ьо, йо.

Навчаюся переносити слова з рядка в рядок.

 

  1.  

 

День треба починати із побажання одне одному тепла i радості.  Марі Чумарна. Ранкові привітання. Підсумок за розділом.  Переніс слів.

 

  1.  

 

ІІ РОЗДІЛ  «КНИГА – КЛЮЧ ДО ЗНАНЬ»

Ми маленькі читачі. Лідія Повх «Ми маленькі читачі».Переніс слів з ьо,йо

 

  1.  

 

Правила переносу слів із буквосполученнями дж, дз.

Правило переносу слів із апострофом.

Навчаюся переносити слова з рядка в рядок.

 

  1.  

 

§ 7. Алфавіт Українська абетка. Поняття про абетку (алфавіт) як сукупність букв, що прийнята у писемності певної мови. Вправляння у розташуванні слів за абеткою з орієнтацією на першу букву слова. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом.

 

  1.  

 

Користування алфавітом у роботі з навчальними словниками. Навчаюсь користуватися алфавітом.

 

  1.  

 

Книжка – ключ до знань.

Василь Сухомлинський «Усі книжки гарні».

Переніс слів із буквосполученнями дз, дж.

 

  1.  

 

Тато, мама, я – читаюча сім’я.

Наталка Поклад «Книжковечір».  

Розташування слів за абеткою

 

  1.  

 

Діагностична робота.  Узагальнення знань із розділу «Звуки і букви».

 

  1.  

 

ІІ РОЗДІЛ «Слово. Значення слова»

 Аналіз діагностичної роботи.

§ 8. Слова, близькі за значенням. Розпізнаю близькі за значенням слова.

 

  1.  

 

§ 9. Слова, протилежні за значенням Розпізнаю протилежні за значенням слова.

 

  1.  

 

Дружба з книжкою – це свято!

Нузет Умеров «Про книжку».

Підсумок за розділом.

Робота з близькими за значенням словами.

 

  1.  

 

ІІІ РОЗДІЛ « ОСІННІ БАРВИ, ОСННІЙ НАСТРІЙ…»

Осінь – золотокоса красуня.

Катерина Перелісна «Золота осінь», картина Ольги Кваші «Золота осінь».

Робота з протилежними за значенням словами.

 

  1.  

 

Розподіляю слова на групи.

Картини пізньої осені.

Катерина Перелісна «Недалеко до зими».

 

  1.  

 

§ 10. Слова з прямим і переносним значенням. Розрізняю пряме і переносне значення слова.

 

  1.  

 

§ 11. Багатозначні слова. Лексичні значення багатозначних слів. Пояснюю значення багатозначних слів.

 

  1.  

 

Щедра осінь завітала в гості.

Марійка Підгірянка «Прийшла осінь».

Робота з словами з прямим i переносним значенням.

 

  1.  

 

Вітерець-пустунець між дерев танцює.

Тамара Коломієць «Вітрисько», картини Ірини Ломанової «Осінній вітер» та Олексія Чернігіна «Солоний вітер».

Робота із багатозначними словами.

 

  1.  

 

Доречне вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні. Навчаюсь доречно вживати слова в мовленні.

 

  1.  

 

Діагностична робота. Узагальнення знань із розділу «Слово. Значення слова».

 

  1.  

 

Аналіз діагностичної роботи.

У лісі ми гриби збирали.

Тамара Коломієць «На галяві».

 

  1.  

 

Урок розвитку мовлення (робота у зошиті)

 

  1.  

 

Завтра у вирій далекий будуть летіти лелеки.

Аркадій Музичук «Горобці», відео про відліт птахів у вирій.

Тренуюсь вживати слова в мовленні.

 

  1.  

 

ІІІ РОЗДІЛ «Слово. Частини мови»

Аналіз діагностичної роботи. 

§ 12. Іменник

Поняття про слова — назви предметів (іменники). Навчаюся розрізняти слова, що називають предмети.

 

  1.  

 

Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання хто? що?

Навчаюся добирати слова, що називають предмети.

 

  1.  

 

Іменники — назви істот і неістот. Розпізнавання слів — назв предметів, які відповідають на питання хто? або що? Розрізняю слова, що відповідають на питання хто? що?

 

  1.  

 

Прийшла до лісу осінь.

Наталя Остапенко «Господиня осінь».  

Навчаюся розрізняти слова, що називають предмети.   Розрізняю слова, що відповідають на питання хто?

 

  1.  

 

Зажурила осінь золоту діброву.

Оксана Кротюк «Ведмежа колискова».

Розрізняю слова, що відповідають на питання що?

 

  1.  

 

Урок розвитку мовлення (робота у зошиті)

 

  1.  

 

Іменники — власні і загальні назви. Розрізняю слова, що є загальними і власними назвами.

 

  1.  

 

Розрізняю слова, що є загальними і власними назвами.

 

  1.  

 

Де ти, білочко, живеш?

Ліна Костенко «Білочка восени».

 

  1.  

 

Звуки осені.

Оксана Чорновіл «Осінній концерт», Галина Маніва «Каштанопад», аудіозапис звуків осені.  

Написання іменників з великої букви.

 

  1.  

 

Осінні настрої. Осінь весела!

Наталя Забіла «Осіннє листя».

Розрізняю слова, що є загальними  назвами.

 

  1.  

 

Велика буква у власних назвах. Правило вживання великої букви в іменах, по батькові та прізвищах людей. Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища.

 

  1.  

 

Написання з великої букви кличок тварин. Навчаюся писати клички тварин.

 

  1.  

 

Правило вживання великої букви в назвах країн, міст, сіл, річок, гір та ін. Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, річок, гір.

 

  1.  

 

Осінні настрої (продовження теми). Осінь сумна. Осінь мрійлива.

Олена Пчілка «Садок марніє потихеньку…»,

Вадим Скомаровський «Лісова колиска».

Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища.

 

  1.  

 

Осінні настрої (продовження теми). Осінь тривожна, таємнича і задумлива. Осінь грайлива.

Ліна Костенко «Березовий листочок», Петро Сорока «Гра», Віктор Терен «Осінь». Підсумок теми.

Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, річок, гір.

 

  1.  

 

Число іменників. Змінювання іменників за числами (один —багато). Навчаюся змінювати слова — назви предметів.

 

  1.  

 

Навчаюся змінювати слова — назви предметів.  

ІV РОЗДІЛ «НАРОДНІ ПЕРЛИНИ ДЛЯ КОЖНОЇ ДИТИНИ»  Лічилки, мирилки.

Лічилки «Котилася торба..», «Тікав заєць через міст», мирилки «Дві подружечки зажурилися», «Подивися просто в очі…». Розрізняю іменники, що відповідають на запитання хто? що?

 

  1.  

 

Уживання в мовленні іменників. Навчаюся вживати слова — назви предметів.  

 

  1.  

 

Скоромовки, загадки, прислів’я.

 

  1.  

 

Українські народні колискові пісні.

Аудіозапис української народної колискової пісні у виконанні Ніни Матвієнко «Гойда, гойда-гой, ніченька іде…», українська народна колискова пісня «Ой люлі, ой люлі…». Розрізняю власні та загальні назви.

 

  1.  

 

Українські народні дитячі пісеньки.

Мультфільм «Грицю, Грицю, до роботи!», українська народна піснч «Зайчику,зайчику». Тренування у написанні імен.

 

  1.  

 

Дивовижний світ українських народних казок про тварин.

Українська народна казка «Зайчикова хатинка».  

Навчаюся писати клички тварин. 

 

  1.  

 

Де дружніші, там і сильніші.

Українська народна казка «Ведмідь і бджоли», відео до казки.  Змінювання іменників за числами (один —багато).

 

  1.  

 

Яке частування, таке й дякування.

Українська народна казка «Лисиця і Журавель», аудіо запис казки та пісні, написаної за мотивом української народної казки «Лисичка і Журавель».

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами предметів.

 

  1.  

 

Хочеш собі добра – не роби нікому зла.

Українська народна казка «Ведмідь і павучок».

Урок розвитку мовлення (робота у зошиті)

 

  1.  

 

Дивовижний світ народних казок Європи. Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.

Угорська народна казка «Курочка, мишка та півник». Вживання числа іменників.

 

  1.  

 

Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій.

Шотландська народна казка «Лисиця і яструб».  Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами предметів.

 

  1.  

 

Діагностична робота.

 

  1.  

 

Аналіз діагностичної роботи.

§ 13. Прикметники. Поняття про слова — назви ознак предметів (прикметники).

Навчаюсь розрізняти слова –– назви ознак предметів.

 

  1.  

 

Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які? Навчаюсь добирати слова — назви ознак предметів.

 

  1.  

 

V Розділ «КРИШТАЛЕВА ЗИМОНЬКА У СРІБНІМ КОЖУШКУ»

Здрастуй, зимонько-зима!

Віра Паронова «Йде зима».

Навчаюсь розрізняти слова –– назви ознак предметів.

 

  1.  

 

Поетичний образ зими.

Микола Сингаївський «Білі черевички у зими».

Навчаюсь добирати слова — назви ознак предметів.

 

  1.  

 

Дідусю Миколай, нашу хату не минай.

Ніна Даценко «Зниклий мішок».

 

  1.  

 

Подбайте, діти, про пташок узимку.

Загадки Лесі Вознюк, Лідія Дяченко «Чого сполошились синички?».  Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які?

 

  1.  

 

Зв’язок прикметників з іменниками. Утворення словосполучень іменників із прикметниками. Навчаюсь утворювати сполучення слів зі словами — назвами ознак предметів.

 

  1.  

 

Вправляння у доречному вживанні слів — назв ознак предметів у мовленні. Навчаюсь вживати слова — назви ознак предметів у власних висловлюваннях.

 

  1.  

 

Рік Новий – чудове свято!

Зірка Мензатюк «Новий рік».

Навчаюсь утворювати сполучення слів зі словами — назвами ознак предметів.

 

  1.  

 

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами ознак предметів.

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

  1.                  

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Планування
НУШ
Додано
27 серпня 2020
Переглядів
7253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку