Календарне планування з української мови для 2 класу
за підручником М. Вашуленко, С. Дубовик (І частина),
О. Вашуленко (ІІ частина)I семестр, 5 год на тиждень
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Сторінки |
|
|
Тема 1. Звуки i букви. Склад. Наголос § 1. Звуко-буквений склад слова. Поняття про звук, як елемент людської мови. Аналізую звуковий склад слова. |
|
|
|
Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Звуко-буквенний аналіз слів. Аналізую звуко-буквенний склад слова. |
|
|
|
Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Експериментую зі словами. |
|
|
|
Дзвіночок кличе у Країну Знань. Знайомство з підручником.. Любов Шостак «Шкільний дзвінок».. Павло Чубинський «Державний Гімн України». Звукова модель слів. |
|
|
|
Головна професія – школяр. Відео про школи з усього світу.Анатолій Костецький «Головна професія». Роль звуків у словах. |
|
|
|
§ 2. Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова і складу Літературна вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу |
|
|
|
§ 3. Апостроф Вимова і написання слів із апострофом. Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом. Навчаюся вимовляти і писати слова з апострофом. |
|
|
|
Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Йосип Шелепець «Зажурився кіт». Написання слів з апострофом. |
|
|
|
Що я очікую від шкільного життя? Маргарита Сурженко «Їжачок Буль – школяр». Основні правила вживання апострофа. |
|
|
|
Я до школи поспішаю. Маргарита Сурженко «Їжачок Буль – школяр» (продовження). Урок розвитку мовлення. (Робота у зошиті) |
|
|
|
§ 4. Наголос Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Навчаюся правильно наголошувати слова. |
|
|
|
Спостереження за смислорозрізнювальною роллю наголосу в словах. Тренувальні вправи на визначення наголосу в словах. Експериментую з наголосом у словах |
|
|
|
§ 5. Поділ слів на склади Склад слова. Уявлення про складоутворювальну роль голосних звуків. Навчаюся ділити слова на склади. |
|
|
|
Хто сьогодні зірка в класі? Олена Полянська «Є у кожного талант». Закріплення вживання наголосу. |
|
|
|
Якщо вчитися важко. Дженніфер Мур-Маллінос «Якщо вчитися важко». Підсумок за розділом. Закріплення уміння ділити слова на склади. |
|
|
|
§ 6. Перенос частин слів із рядка в рядок по складах Перенос частин слів із рядка в рядок по складах. Правило переносу слів зі складами, позначеними однією буквою.Правила переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок. |
|
|
|
Правила переносу частин слів із буквами й та ь у середині слів. Правила переносу слів із буквосполученнями ьо, йо. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок. |
|
|
|
День треба починати із побажання одне одному тепла i радості. Марі Чумарна. Ранкові привітання. Підсумок за розділом. Переніс слів. |
|
|
|
ІІ РОЗДІЛ «КНИГА – КЛЮЧ ДО ЗНАНЬ» Ми маленькі читачі. Лідія Повх «Ми маленькі читачі».Переніс слів з ьо,йо |
|
|
|
Правила переносу слів із буквосполученнями дж, дз. Правило переносу слів із апострофом. Навчаюся переносити слова з рядка в рядок. |
|
|
|
§ 7. Алфавіт Українська абетка. Поняття про абетку (алфавіт) як сукупність букв, що прийнята у писемності певної мови. Вправляння у розташуванні слів за абеткою з орієнтацією на першу букву слова. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом. |
|
|
|
Користування алфавітом у роботі з навчальними словниками. Навчаюсь користуватися алфавітом. |
|
|
|
Книжка – ключ до знань. Василь Сухомлинський «Усі книжки гарні». Переніс слів із буквосполученнями дз, дж. |
|
|
|
Тато, мама, я – читаюча сім’я. Наталка Поклад «Книжковечір». Розташування слів за абеткою |
|
|
|
Діагностична робота. Узагальнення знань із розділу «Звуки і букви». |
|
|
|
ІІ РОЗДІЛ «Слово. Значення слова» Аналіз діагностичної роботи. § 8. Слова, близькі за значенням. Розпізнаю близькі за значенням слова. |
|
|
|
§ 9. Слова, протилежні за значенням Розпізнаю протилежні за значенням слова. |
|
|
|
Дружба з книжкою – це свято! Нузет Умеров «Про книжку». Підсумок за розділом. Робота з близькими за значенням словами. |
|
|
|
ІІІ РОЗДІЛ « ОСІННІ БАРВИ, ОСННІЙ НАСТРІЙ…» Осінь – золотокоса красуня. Катерина Перелісна «Золота осінь», картина Ольги Кваші «Золота осінь». Робота з протилежними за значенням словами. |
|
|
|
Розподіляю слова на групи. Картини пізньої осені. Катерина Перелісна «Недалеко до зими». |
|
|
|
§ 10. Слова з прямим і переносним значенням. Розрізняю пряме і переносне значення слова. |
|
|
|
§ 11. Багатозначні слова. Лексичні значення багатозначних слів. Пояснюю значення багатозначних слів. |
|
|
|
Щедра осінь завітала в гості. Марійка Підгірянка «Прийшла осінь». Робота з словами з прямим i переносним значенням. |
|
|
|
Вітерець-пустунець між дерев танцює. Тамара Коломієць «Вітрисько», картини Ірини Ломанової «Осінній вітер» та Олексія Чернігіна «Солоний вітер». Робота із багатозначними словами. |
|
|
|
Доречне вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні. Навчаюсь доречно вживати слова в мовленні. |
|
|
|
Діагностична робота. Узагальнення знань із розділу «Слово. Значення слова». |
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. У лісі ми гриби збирали. Тамара Коломієць «На галяві». |
|
|
|
Урок розвитку мовлення (робота у зошиті) |
|
|
|
Завтра у вирій далекий будуть летіти лелеки. Аркадій Музичук «Горобці», відео про відліт птахів у вирій. Тренуюсь вживати слова в мовленні. |
|
|
|
ІІІ РОЗДІЛ «Слово. Частини мови» Аналіз діагностичної роботи. § 12. Іменник Поняття про слова — назви предметів (іменники). Навчаюся розрізняти слова, що називають предмети. |
|
|
|
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання хто? що? Навчаюся добирати слова, що називають предмети. |
|
|
|
Іменники — назви істот і неістот. Розпізнавання слів — назв предметів, які відповідають на питання хто? або що? Розрізняю слова, що відповідають на питання хто? що? |
|
|
|
Прийшла до лісу осінь. Наталя Остапенко «Господиня осінь». Навчаюся розрізняти слова, що називають предмети. Розрізняю слова, що відповідають на питання хто? |
|
|
|
Зажурила осінь золоту діброву. Оксана Кротюк «Ведмежа колискова». Розрізняю слова, що відповідають на питання що? |
|
|
|
Урок розвитку мовлення (робота у зошиті) |
|
|
|
Іменники — власні і загальні назви. Розрізняю слова, що є загальними і власними назвами. |
|
|
|
Розрізняю слова, що є загальними і власними назвами. |
|
|
|
Де ти, білочко, живеш? Ліна Костенко «Білочка восени». |
|
|
|
Звуки осені. Оксана Чорновіл «Осінній концерт», Галина Маніва «Каштанопад», аудіозапис звуків осені. Написання іменників з великої букви. |
|
|
|
Осінні настрої. Осінь весела! Наталя Забіла «Осіннє листя». Розрізняю слова, що є загальними назвами. |
|
|
|
Велика буква у власних назвах. Правило вживання великої букви в іменах, по батькові та прізвищах людей. Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища. |
|
|
|
Написання з великої букви кличок тварин. Навчаюся писати клички тварин. |
|
|
|
Правило вживання великої букви в назвах країн, міст, сіл, річок, гір та ін. Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, річок, гір. |
|
|
|
Осінні настрої (продовження теми). Осінь сумна. Осінь мрійлива. Олена Пчілка «Садок марніє потихеньку…», Вадим Скомаровський «Лісова колиска». Навчаюся писати імена, по батькові, прізвища. |
|
|
|
Осінні настрої (продовження теми). Осінь тривожна, таємнича і задумлива. Осінь грайлива. Ліна Костенко «Березовий листочок», Петро Сорока «Гра», Віктор Терен «Осінь». Підсумок теми. Навчаюся писати назви країн, міст, сіл, річок, гір. |
|
|
|
Число іменників. Змінювання іменників за числами (один —багато). Навчаюся змінювати слова — назви предметів. |
|
|
|
Навчаюся змінювати слова — назви предметів. ІV РОЗДІЛ «НАРОДНІ ПЕРЛИНИ ДЛЯ КОЖНОЇ ДИТИНИ» Лічилки, мирилки. Лічилки «Котилася торба..», «Тікав заєць через міст», мирилки «Дві подружечки зажурилися», «Подивися просто в очі…». Розрізняю іменники, що відповідають на запитання хто? що? |
|
|
|
Уживання в мовленні іменників. Навчаюся вживати слова — назви предметів. |
|
|
|
Скоромовки, загадки, прислів’я. |
|
|
|
Українські народні колискові пісні. Аудіозапис української народної колискової пісні у виконанні Ніни Матвієнко «Гойда, гойда-гой, ніченька іде…», українська народна колискова пісня «Ой люлі, ой люлі…». Розрізняю власні та загальні назви. |
|
|
|
Українські народні дитячі пісеньки. Мультфільм «Грицю, Грицю, до роботи!», українська народна піснч «Зайчику,зайчику». Тренування у написанні імен. |
|
|
|
Дивовижний світ українських народних казок про тварин. Українська народна казка «Зайчикова хатинка». Навчаюся писати клички тварин. |
|
|
|
Де дружніші, там і сильніші. Українська народна казка «Ведмідь і бджоли», відео до казки. Змінювання іменників за числами (один —багато). |
|
|
|
Яке частування, таке й дякування. Українська народна казка «Лисиця і Журавель», аудіо запис казки та пісні, написаної за мотивом української народної казки «Лисичка і Журавель». Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами предметів. |
|
|
|
Хочеш собі добра – не роби нікому зла. Українська народна казка «Ведмідь і павучок». Урок розвитку мовлення (робота у зошиті) |
|
|
|
Дивовижний світ народних казок Європи. Хочеш їсти калачі – не лежи на печі. Угорська народна казка «Курочка, мишка та півник». Вживання числа іменників. |
|
|
|
Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. Шотландська народна казка «Лисиця і яструб». Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами предметів. |
|
|
|
Діагностична робота. |
|
|
|
Аналіз діагностичної роботи. § 13. Прикметники. Поняття про слова — назви ознак предметів (прикметники). Навчаюсь розрізняти слова –– назви ознак предметів. |
|
|
|
Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які? Навчаюсь добирати слова — назви ознак предметів. |
|
|
|
V Розділ «КРИШТАЛЕВА ЗИМОНЬКА У СРІБНІМ КОЖУШКУ» Здрастуй, зимонько-зима! Віра Паронова «Йде зима». Навчаюсь розрізняти слова –– назви ознак предметів. |
|
|
|
Поетичний образ зими. Микола Сингаївський «Білі черевички у зими». Навчаюсь добирати слова — назви ознак предметів. |
|
|
|
Дідусю Миколай, нашу хату не минай. Ніна Даценко «Зниклий мішок». |
|
|
|
Подбайте, діти, про пташок узимку. Загадки Лесі Вознюк, Лідія Дяченко «Чого сполошились синички?». Вправляння у доборі слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які? |
|
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками. Утворення словосполучень іменників із прикметниками. Навчаюсь утворювати сполучення слів зі словами — назвами ознак предметів. |
|
|
|
Вправляння у доречному вживанні слів — назв ознак предметів у мовленні. Навчаюсь вживати слова — назви ознак предметів у власних висловлюваннях. |
|
|
|
Рік Новий – чудове свято! Зірка Мензатюк «Новий рік». Навчаюсь утворювати сполучення слів зі словами — назвами ознак предметів. |
|
|
|
Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами — назвами ознак предметів. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|