Календарно- тематичне планування з Всесвітньої історії 10 клас профільне рівень за новою програмою чинною з 1 вересня 2018 року на 2018-2019 навчальний рік. Розраховане на 105 годин, тобто 3 години на тиждень.
Календарне планування уроків
всесвітньої історії для 10-го класу у 2018/2019 н. р.
3 години на тиждень
Історія України. Всесвітня історія 10–11 класи. НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів (укладена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.02.2017 № 310 “Про розроблення навчальних програм для старшої школи”)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
|||
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
|||
1. |
Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін. |
|
|
2. |
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. |
|
|
3. |
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. |
|
|
4. |
Міжнаціональні конфлікти в умовах війни.
|
|
|
5. |
Людина на фронті й у тилу ( проектна діяльність) Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Жінки у війнах ХХ ст. (соціальні статуси і життєві долі). – Будні війни (збірка візуальних матеріалів) |
|
|
6. |
Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. |
|
|
7. |
Російська революція 1917 р.
|
|
|
8. |
Російська революція 1917 р.
|
|
|
9. |
Поразка Німеччини та її союзників.
|
|
|
10. |
Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. |
|
|
11. |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу. – Світовідчуття європейця: наслідки Великої війни (на основі мемуарів і художніх творів). |
|
|
12. |
Узагальнення до розділу 1
|
|
|
13. |
Тематичний контроль
|
|
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
|||
14. |
«14 пунктів» В. Вілсона. Паризька мирна конференція. |
|
|
15. |
Українське та російське питання на Паризькій конференції. |
|
|
16. |
Версальський договір. Створення Ліги Націй.
|
|
|
17. |
Мирні договори з союзниками Німеччини.
|
|
|
18. |
Вашингтонська конференція.
|
|
|
19. |
Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. |
|
|
20. |
Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
|
|
21. |
Практичне заняття. Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння. |
|
|
22. |
Практичне заняття (написання есе) Переможені й переможці у Великій війні: узгодження позицій. |
|
|
23. |
Узагальнення за розділом 2
|
|
|
24. |
Тематичний контроль
|
|
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|||
25. |
Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба «проспериті». |
|
|
26. |
Велика депресія.
|
|
|
27. |
«Новий курс» Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
|
|
28. |
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. |
|
|
29. |
Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. |
|
|
30. |
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. |
|
|
31. |
Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє.
|
|
|
32. |
Італія. Становище Італії після Першої світової війни.
|
|
|
33. |
Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні.
|
|
|
34. |
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. |
|
|
35. |
Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
|
|
36. |
Радянський Союз. «Договірна федерація» радянських республік. Утворення СРСР. |
|
|
37. |
Нова економічна політика.
|
|
|
38. |
Спланована модернізація.
|
|
|
39. |
Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм. |
|
|
40. |
Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів. |
|
|
41. |
Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Радикалізація політичного життя. |
|
|
42. |
Громадянська війна в Іспанії.
|
|
|
43. |
Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм. |
|
|
44. |
Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю. |
|
|
45. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами. |
|
|
46. |
Узагальнення за розділом 3
|
|
|
47. |
Тематичний контроль
|
|
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|||
48. |
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої.. |
|
|
49. |
Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський
|
|
|
50. |
Чехословацька республіка. Томаш Масарик.
|
|
|
51. |
Угорська революція. Режим М. Горті.
|
|
|
52. |
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску |
|
|
53. |
Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. |
|
|
54. |
Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. |
|
|
55. |
Практичне заняття. Міжнаціональні відносини у державах Центрально-Східної Європи. |
|
|
56. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Українська еміграція в Центрально-Східній Європі: політична діяльність і культурне життя.
|
|
|
57. |
Узагальнення до розділу 4
|
|
|
58. |
Тематичний контроль
|
|
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
|||
59. |
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. |
|
|
60. |
Китай. Національна революція та боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. |
|
|
61. |
Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді |
|
|
62. |
Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. Основні аспекти Близькосхідної проблеми |
|
|
63. |
Практичне заняття. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
|
|
64. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських дисидентів). Практичне заняття (написання есе) Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк, Махатма Ганді, Чан Кайші, Сунь Ятсен (на вибір учителя/учительки або учня/учениці). |
|
|
65. |
Узагальнення за розділом 5
|
|
|
66. |
Тематичний контроль
|
|
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|||
67. |
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. |
|
|
68. |
Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. |
|
|
69. |
Вісь «Берлін – Рим – Токіо». Антикомінтернівський пакт. Нарощення озброєнь. |
|
|
70. |
Політика «умиротворення» агресора.
|
|
|
71. |
Задоволення територіальних претензій Німеччини: «аншлюс» Австрії та Мюнхенська угода. |
|
|
72. |
Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготовчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. |
|
|
73. |
Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього. |
|
|
74. |
Практичне заняття Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел.
|
|
|
75. |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності. |
|
|
76. |
Узагальнення за розділом 6
|
|
|
77. |
Тематичний контроль
|
|
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА |
|||
78. |
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. |
|
|
79. |
Воєнні дії на першому етапі війни (1939 ― червень 1941 р.). Загарбання нацистською Німеччиною Європи. «Битва за Англію». «Битва за Атлантику». |
|
|
80. |
Напад Німеччини на СРСР. Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941—1942 рр. |
|
|
81. |
Бойові дії в Північній Африці. Вступ у війну США. Перл-Харбор. Бойові дії на Тихому океані. |
|
|
82. |
Корінний перелом у війні: Сталінградська битва, битва під Ель-Аламейном, бій біля атолу Мідуей. |
|
|
83. |
Поразка німецьких військ на Орловсько-Курській дузі, «битва за Дніпро» — завершення корінного перелому на радянсько-німецькому фронті. |
|
|
84. |
Поразка німецьких та італійських військ у Тунісі. Висадка англо-американських військ в Італії. Перебіг бойових дій у Тихому океані |
|
|
85. |
Вигнання німецьких військ та їх союзників із території СРСР, перенесення воєнних дій у Центральну та Східну Європу |
|
|
86. |
Відкриття Другого фронту. Завершальний період війни в Європі та Азії. |
|
|
87. |
Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення. |
|
|
88. |
Особливості окупаційного режиму і руху Опору.
|
|
|
89. |
Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу |
|
|
90. |
Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
|
|
91. |
Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
|
|
92. |
Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. |
|
|
93. |
Практичне заняття. Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля. |
|
|
94. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності. (написання есе) Моральний вибір у війні (досвід історичних та/або літературних героїв). |
|
|
95. |
Узагальнення за розділом 7
|
|
|
96. |
Тематичний контроль
|
|
|
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|||
97. |
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. |
|
|
98. |
Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. |
|
|
99. |
Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва
|
|
|
100. |
Розвиток кінематографу. Олімпійський рух.
|
|
|
101. |
Практичне заняття (проектна діяльність) Виставка творів у стилях модернізму (віртуальна екскурсія). |
|
|
102. |
Практичне заняття (написання есе) Кіно: від наукового експерименту до мистецтва. |
|
|
103. |
Узагальнення за розділом 8
|
|
|
104. |
Тематичний контроль
|
|
|
105. |
Підсумкове узагальнення за курсом
|
|
|