№ |
Дата |
|
Тема |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт |
РОЗДІЛ І. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
||||
1 |
01.09 |
|
Повторення. Вступ. |
Розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя». |
2 |
06.09 |
|
Утворення «варварських королівств». Імперія франків та її занепад. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів, Франкське королівство, Франкську імперію; позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого; зіставити організацію влади у «варварських королівствах» і Франкській імперії. |
3 |
08.09 |
|
Візантійська імперія. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Візантійську імперію; позначити на контурній картіВізантію та її територіальні зміни; зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській та Візантійській імперіях |
4 |
13.09 |
|
Арабський халіфат. |
Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення; позначити на контурній карті напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат; зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
5 |
15.09 |
|
Узагальнення та/або контроль за розділом: «Перші середньовічні держави» |
|
РОЗДІЛ ІІ. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
6 |
06.10 |
|
Людина і природа в Середньовіччі. |
Підготувати (з використанням кількох видів джерел, за допомогою пошукового сервісу «Ґуґл») і представити усне повідомлення на тему «Перебіг “чорної смерті” на теренах України». |
7 |
11.10 |
|
Середньовічне західноєвропейське суспільство. Феодалізм. |
Зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
8 |
13.10 |
|
Повсякденне життя середньовічної Європи. Рицарі. Торгівля. Ремісники та селяни. |
Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір). |
9 |
18.10 |
|
Організація християнської церкви в Середньовіччі у V– XI ст. |
Укласти порівняльну таблицю: «Християнська церква та її вплив на європейське Середньовіччя: позитивні й негативні сторони». |
10 |
20.10 |
|
Узагальнення та/або контроль за розділом: «Середньовічний світ Західної Європи». |
|
РОЗДІЛ ІІІ. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ X-XV ст. |
||||
11 |
27.10 |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до становопредставницьких монархій. |
Зіставити становопредставницькі органи в державах Західної Європи; тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки) |
12 |
08.11 |
|
Скандинавія в Середньовіччі. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії. позначити на контурній карті напрямки походів вікінгів. |
13 |
10.11 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців на Сході. Духовнорицарські ордени. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Хрестові походи; позначити на контурній карті напрямки Хрестових походів |
14 |
15.11 |
|
Реконкіста. Династична унія Ізабель І і Фернандо ІІ та утворення Королівства Іспанія. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реконкісту, утворення королівства Іспанія; позначити на контурній карті кордони Королівства Іспанія. |
15 |
17.11 |
|
Франція в ХІ– XV століттях. Столітня війна. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Столітню війну, перше скликання Генеральних штатів у Франції; позначити на контурній карті кордони Королівства Франція; зіставити устрій становопредставницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки). |
16 |
22.11 |
|
Англія в ХІ–XV ст. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про нормандське завоювання Англії, Столітню війну, перше скликання англійського парламенту; позначити на контурній карті кордони Королівства Англія; встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення правової культури в Європі. |
17 |
24.11 |
|
Священна Римська імперія. Італійські торговельні республіки. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Священної Римської імперії; позначити на контурній карті кордони Священної Римської імперії, місця розташування італійських торговельних республік, їх основні торговельні шляхи. |
18 |
29.11 |
|
Узагальнення та/або контроль за розділом: «Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст.». |
|
РОЗДІЛ ІV. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
19 |
|
|
Католицька церква в ХІ–XV століттях. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви; позначити на контурній карті та надписати межі поширення впливу католицької і православної церков, територію поширення християнства. |
20 |
|
|
Середньовічні школи та університети. Книгодрукування. Наукові й технічні досягнення. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про винайдення книгодрукування; позначити на контурній карті та надписати університетські центри; підготувати повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»; описати (на основі доступних джерел, за допомогою пошукового сервісу «Ґуґл») повсякденне життя середньовічного студента/учня. |
21 |
|
|
Архітектура і мистецтво. Гуманізм. Раннє Відродження. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і готичного мистецьких стилів, раннє Відродження; позначити на контурній карті та надписати міста, пов’язані з початком Відродження; підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
22 |
|
|
Узагальнення та/або контроль за розділом: «Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя». |
|
РОЗДІЛ V. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X-XV ст. |
||||
23 |
|
|
Чернечі рицарські ордени та християнізація Східної Європи. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Грюнвальдську битву; позначити на контурній карті території місце Грюнвальдської битви. |
24 |
|
|
Угорське королівство за Іштвана І. Польське королівство за Казимира ІІІ. Велике князівство Литовське. Чеське королівство. Гуситські війни. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Великого князівства Литовського, Польського, Угорського, Чеського королівств, гуситські війни, правління Іштвана І, Казимира ІІІ, діяльність Яна Гуса; |
25 |
|
|
Золота Орда та Велике князівство Московське ХІІІ– XV ст. Новгородська боярська республіка. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, правління Івана ІІІ; позначити на контурній карті території Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського; |
26 |
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя, правління Мехмеда ІІ; позначити на контурній карті території Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів. |
27 |
|
|
Узагальнення та/або контроль за розділом: «Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст.». |
|
РОЗДІЛ VІ. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
||||
28 |
|
|
Середньовічні Китай, Індія, Японія. Досягнення культури. |
Провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії; |
29 |
|
|
Узагальнення та/або контроль за розділом: «Середньовічний Схід». |
|
30 |
|
|
Підсумкове узагальнення |
|
31 |
|
|
Резервні уроки |
|
32 |
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|