Календарне планування з всесвітньої історії 8 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Складено згідно навчальної програми «Історія України.Всесвітня історія 6–11 класи», затвердженої наказом МОН України від 03 серпня 2022 року № 698
Підручник, який використовується на уроках - Т.В. Ладиченко, І.Б. Лукач, Н.Г. Подаляк - 2021
№ ур. |
Дата |
Прим. |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт |
І семестр |
|||||
Повторення. Вступ. |
|||||
|
01.09 |
|
Повторення. Середні віки в історії Європи та України. |
Знати:
Розуміти:
елітарного стану – козацтва (кінець ХV – початок ХVІ ст.), а завершення – на остаточну втрату ним політичної влади (друга половина ХVІІІ ст.);
Уміти:
«Європа в Ранньомодерну добу». Знати:
Розуміти:
елітарного стану – козацтва (кінець ХV – початок ХVІ ст.), а завершення – на остаточну втрату ним політичної влади (друга половина ХVІІІ ст.);
Уміти:
«Європа в Ранньомодерну добу».
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.
«Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком):
|
|
08.09 |
С.3-9 |
Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України.
|
||
|
15.09 |
|
Практична робота 1
«Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком)
|
||
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
|||||
|
22.09 |
§ 1 |
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV–XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами,
Фернана Магеллана. Америки (оглядово). |
Знати: – час Великих географічних відкриттів і Конкісти; – дату першої подорожі Христофора Колумба; – напрямки подорожей Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана, центри світової торгівлі. Розуміти: – Великі географічні відкриття як просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ; – причини історичних явищ і процесів (як факти, що зумовили їх появу) та їхні наслідки (як факти, породжені цим явищем, процесом); – вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та суспільне життя населення Європи та Нового світу; – поняття «буржуазія», «зустріч цивілізацій», «капіталізм», «колоніальна імперія», «конкіста», «мануфактура», «найманий працівник», «революція цін». Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про розширення впливу європейської цивілізації на світ; – простежити на основі карти, як змінювався простір впливу європейської цивілізації на світ; – визначати причини і наслідки Великих географічних відкриттів; – характеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями, створенням перших колоніальних імперій, поширенням мануфактур і найманої праці; – встановити причини масових міграцій європейців у ХVІ–ХVІІ ст. |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт. – Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. – Позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ– ХVІІ ст.). – Підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)». – Описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
29.09 |
§ 2 |
Конкіста – завоювання
Нового світу. Створення |
||
|
06.10 |
§ 3 |
Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. |
||
|
13.10 |
§ 4 |
Повсякденне життя населення Західної Європи. відносин. Практична робота 2 |
||
|
20.10 |
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин» |
||
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||||
|
03.11 |
§ 5 |
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. |
Знати: – час бароко і релігійних воєн у Німеччині та Франції; – дати початку Реформації в Німеччині, укладення Аугзбургського релігійного миру; – територію поширення Реформації, культурні центри Європи Раннього Нового часу. Розуміти: – Ранній Новий час (Ранньомодерну добу) як період звільнення суспільного життя від церковного догматизму;
– світський, нецерковний характер культури – гуманізм епохи Відродження як європейський інтелектуальний рух за вдосконалення людської природи через пізнання культурної спадщини Античності; – бароко як усвідомлення людиною Ранньомодерної доби складності, багатоманітності та мінливості світу; – поняття «бароко», «Високе Відродження», «кальвінізм», «Контрреформація», «лютеранство», «орден єзуїтів», «протестантизм», «релігійні війни», «Реформація», «секуляризація». Уміти: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про Реформацію, Відродження (Ренесанс) і Бароко; – показати на карті регіони поширення Реформації; культурні центри Європи Раннього Нового часу; – розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу; представників культури Відродження й Бароко, їхні твори; видатні пам’ятки культури епохи Ренесансу й Бароко; – визначити причини і наслідки Реформації та Контрреформації; – сформулювати основні ідеї вчень Жана Кальвіна і Мартіна Лютера; – висловлювати судження про діяльність Ігнатія Лойоли; – розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко. |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт. – Вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Ніколо Макіавеллі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера та інших), вибір обґрунтувати. – Представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта. – Здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
10.11 |
§ 5 |
Високе Відродження. |
||
|
17.11 |
§ 6 |
Католицька церква напередодні Реформації. Народження протестантизму. Поширення Реформації. |
||
|
24.11 |
§ 7 |
Контрреформація в Європі. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
||
|
01.12 |
§ 8 |
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
||
|
08.12 |
|
Практична робота 2 – Здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції,
|
||
|
15.12 |
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі» |
||
|
22.12 |
|
Урок повторення |
|
|