Календарне планування з захисту України на 2021-2022 н.р.

Про матеріал

На допомогу вчителям захисту України.

Календарне планування розраховане на хлопців і дівчат разом.

(!) Дати без ущільнень, то минулорічні надруковано.

Перегляд файлу

Гаврилівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Каланчацької селищної ради Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з предмета «Захист України»

в 10, 11 класах

 

/2021 – 2022 н. р./

 

Федорова Сергія Івановича

 

 


Календарно-тематичний план із предмета «Захист України»

в 10 класі (за підручником М. Р. Гнатюка, 2018)

(кількість годин – 52; годин на тиждень – 1,5)

І семестр: 2 год/тиждень

ІІ семестр: 1 год/тиждень

№ з/п

Дата

Зміст уроку

Примітка

І семестр

1

01.09

Вступний урок. (С. 4-5)

 

Розділ І. Основи національної безпеки України

2

07.09

Система світової колективної безпеки. Система національної безпеки України. §1 (с. 6)

 

3

08.09

Національні інтереси України та загрози національній безпеці Воєнна доктрина України. §2 (с. 14)

 

Розділ II. Збройні Сили України на захисті Вітчизни

4

14.09

Нормативно-правова база з військових питань. Військова присяга та військова символіка України.

§3 (с. 20)

 

5

15.09

Історія розвитку українського війська. §4 (с. 33)

 

6

21.09

Історія розвитку українського війська. §4 (с. 39)

 

7

22.09

Основи міжнародного гуманітарного права. §5 (с.47)

 

8

28.09

Основи міжнародного гуманітарного права. §6 (с. 54)

 

Розділ III. Статути Збройних сил України

9

29.09

Військовослужбовці та відносини між ними. Військова дисципліна. §7 (с. 68)

 

10

05.10

 Організація внутрішньої служби. §8 (с. 78)

 

Тематична 1

Розділ IV. Стройова підготовка

11

06.10

Стройові прийоми і рух без зброї. §9 (с. 81)

 

12

12.10

Стройові прийоми і рух без зброї. Опрацювати стройові прийоми

 

13

13.10

Стройові прийоми і рух без зброї. §9

 

14

19.10

 Строї відділення. §10 (с.87)

 

Розділ V. Вогнева підготовка

15

20.10

Стрілецька зброя та поводження з нею. §11 (с. 90)

 

16

26.10

Стрілецька зброя та поводження з нею. §11 (с. 95)

 

17

27.10

Стрілецька зброя та поводження з нею. §11

 

18

02.11

Стрілецька зброя та поводження з нею. §12 (с. 99)

 

19

03.11

Стрілецька зброя та поводження з нею. §13 (с.109)

 

20

09.11

Стрілецька зброя та поводження з нею. §13 (с.114)

 

21

10.11

Стрілецька зброя та поводження з нею. §14 (с.121)

 

22

16.11

Стрілецька зброя та поводження з нею. §14 (с.123)

 

23

17.11

Стрілецька зброя та поводження з нею. §15 (с.127)

 

24

23.11

Стрілецька зброя та поводження з нею. §15 (с.129)

 

Тематична 2

Розділ VI. Тактична підготовка

25

24.11

Основні риси загальновійськового бою. §16 (с. 133)

 

26

30.11

Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп. §17 (с. 138)

 

27

01.12

Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп. §17 (с. 41)

 

28

07.12

Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп. §17 (с. 143)

 

29

08.12

Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп. §17 (с. 145)

 

30

14.12

Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп. §17 (с. 147)

 

31

15.12

 Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп. §17 (с. 151)

 

32

21.12

 Основи військової топографії. §18 (с. 153)

 

33

22.12

 Основи військової топографії. §18 (с. 157)

 

Тематична 3. І семестр. Скоригована.

ІІ семестр

34

26.01

 Основи військової топографії. §18 (с. 161)

 

Розділ VII. Прикладна фізична підготовка

35

02.02

Силова підготовка та подолання перешкод.   §19 (с. 165) тест

 

36

09.02

Силова підготовка та подолання перешкод.   §19 скласти список вправ для розминки

 

37

ущ1

Основи самозахисту.     §20 (с. 170)

 

38

16.02

Основи самозахисту.     §20 тест

 

Розділ VIII. Основи цивільного захисту

39

23.02

Нормативно-правова база цивільного захисту. §21 (с.172)

 

40

02.03

Надзвичайні ситуації природного характеру.  § 22 (с. 176-177)

 

41

09.03

Надзвичайні ситуації техногенного характеру. § 22  (с. 176)

 

42

16.03

Надзвичайні ситуації воєнного характеру. § 22  (с. 177-180)

 

43

ущ2

Надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру.

 

44

23.03

Надзвичайні ситуації природного, техногенного, воєнного, суспільного, соціально-політичного характеру. (С. 177), тест

 

Тематична 1

Розділ IX. Домедична допомога

45

30.03

Базова підтримка життя. §23  (с. 182-188) тест

 

46

06.04

Базова підтримка життя.

 

47

13.04

Базова підтримка житті. Переглянути відеоматеріал, підготувати тези.

 

48

20.04

Базова підтримка життя. тест

 

49

27.04

Надання домедичної допомоги при кровотечах. §24 (с. 188-192)

 

50

11.05

Надання домедичної допомоги при кровотечах. тест

 

51

18.05

Надання домедичної допомоги при кровотечах. тест

 

52

25.05

Надання домедичної допомоги при кровотечах. Тест хребет. Знати алгоритм дій при кровотечах.

 

Тематична 2. ІІ семестр. Скоригована. Річна. Скоригована

 

 

Календарно-тематичний план із предмета «Захист України»

в 11 класі (за підручником А. А. Гудими, 2019)

(кількість годин – 53; годин на тиждень – 1,5)

І семестр: 1 год/тиждень

ІІ семестр: 2 год/тиждень

№ з/п

Дата

Зміст уроку

Примітка

І семестр

Розділ V. Вогнева підготовка

1

04.09

Вступний інструктаж із ТБ. Правила стрільби по нерухомим цілям та цілям, що з'являються. Загальні поняття балістики. §1 (с. 7)

 

2

11.09

Ручні гранати та поводження з ними. §2 (с. 17)

 

3

18.09

Ручні гранати та поводження з ними. §3 (с. 14)

 

4

25.09

Ручні гранати та поводження з ними. §4 (с. 29)

 

5

02.10

Ручні гранати та поводження з ними. §5 (с. 35)

 

Тематична 1

Розділ VI. Тактична підготовка

6

09.10

Дії солдата у складі бойових груп, відділення. §6 (с. 37)

 

7

16.10

Дії солдата у складі бойових груп, відділення. §7 (с. 43)

 

8

23.10

Дії солдата у складі бойових груп, відділення. §8 (с. 49)

 

9

30.10

Дії солдата у складі бойових груп, відділення. §9 (с. 56)

 

10

06.11

Дії солдата у складі бойових груп, відділення. §10 (с. 63)

 

11

13.11

Дії солдата у складі бойових груп, відділення. §11 (с.71)

 

12

20.11

Дії солдата у складі бойових груп, відділення. §12 (с.79)

 

13

27.11

Дії солдата у складі бойових груп, відділення. §13 (с. 85)

 

Розділ VIII. Основи цивільного захисту

14

04.12

Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. §27 (с. 173)

 

15

11.12

Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. §27 (с. 179)

 

16

18.12

Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. §28 (с. 185)

 

Тематична 2. І семестр. Скоригована.

ІІ семестр

17

27.01

Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. §29 (с. 196)

 

18

29.01

Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. §30 (с. 203)

 

19

03.02

Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях. §31 (с. 210) тест

 

20

05.02

Основи рятувальних та інших невідкладних робіт. §32 (с. 219)

 

21

10.02

Основи рятувальних та інших невідкладних робіт. §33 (с. 232)

 

22

12.02

Основи рятувальних та інших невідкладних робіт. §34 (с. 241) тест

 

Тематична 1

Розділ IX. Домедична допомога

23

17.02

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §14 (с. 94)

 

24

19.02

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §15 (с. 97)

 

25

24.02

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §16 (с. 100)

 

26

26.02

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §17 (с. 108)

 

27

03.03

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §18 (с. 116)

 

28

05.03

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §19 (с. 121)

 

29

10.03

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §20 (с. 125)

 

30

ущ1

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §21 (с. 134)

 

31

12.03

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §22 (с. 138)

 

32

17.03

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §23 (с. 146)

 

33

19.03

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §24 (с. 150)

 

34

24.03

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §25 (с. 160)

 

35

26.03

Домедична допомога в умовах бойових дій (тактична медицина). §26 (с. 166)

 

Тематична 2

Навчально-польові заняття (збори)

(на окремій сторінці в журналі після предмету захист України)

36

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Основні засоби безпеки під час проведення стрільб у тирі, під час проводження з ручними осколковими  гранатами. Організація і порядок проведення стрільб з автоматичної зброї.

1

37

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Виконання вправ стрільби з пневматичної гвинтівки. Виконання початкової вправи стрільби з автоматичної зброї. Вибір і зайняття положення для стрільби.

2

38

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Положення стрільця під час стрільби з місця, в русі в пішому порядку. Прийоми стрільби з автоматичної зброї.

3

39

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка. 

Прийоми та правила метання ручних гранат. Виконання вправи «Метання ручної осколкової гранати з місця із-за укриття».

4

40

 

Навчально-польові заняття.  Тактична підготовка.

Дії солдата в обороні. Вибір вогневої позиції, маскування.

5

41

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Дії солдата під час маневрування в складі підрозділу. Ведення спостереження.

6

42

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Визначення азимута та рух згідно з ним. Прицілювання за азимутом.

7

43

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Складання опису місцевості. Орієнтування на місцевості за картою під час руху.

8

44

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Вимірювання відстані парами кроків. Визначення координат об’єктів. Цілевказання.

9

45

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Поняття про дії розвідувального дозору.

10

46

 

Навчально-польові заняття. Тактична підготовка.

Дії дозорних під час огляду місцевості та інженерних загороджень, мостів, різних перешкод.

11

47

 

Навчально-польові заняття. Вогнева підготовка.

Дії в засаді.

12

48

 

Навчально-польові заняття. Вогнева підготовка.

Бойові порядки та їхнє використання під час руху.

13

49

 

Навчально-польові заняття. Вогнева підготовка.

Ознайомлення з озброєнням та бойовою технікою військової частини, їхнє призначення, тактико-технічна характеристика.

14

50

 

Навчально-польові заняття. Вогнева підготовка.

Демонстрація озброєння та техніки в дії, ознайомлення з роботою ТЦК та СП.

15

51

 

Навчально-польові заняття. Домедична допомога.

Надання та алгоритм надання домедичної допомоги в секторі обстрілу. Зупинка кровотечі за допомогою спецджгутів.

16

52

 

Навчально-польові заняття. Домедична допомога.

Алгоритм надання домедичної допомоги в секторі укриття. Первинний огляд пораненого. Накладання пов’язки. Накладання турнікета на кінцівки.

17

53

 

Навчально-польові заняття. Домедична допомога.

Зупинка кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів; з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів.

18

Тематична 3. ІІ семестр. Скоригована. НПЗ. Річна. Скоригована

 

ПОГОДЖЕНО

Заступник директора з НР

_______________ І. М. Соценко

 

«___ » вересня 2021 р.

 

 

_______________ І. М. Соценко

 

«___ » вересня 2021 р.

 

 

Додаток

до листа Міністерства

освіти і науки

від 01. 07. 2019 р. № 1/11-5966

Захист Вітчизни

Одним із обов'язкових елементів державності країни, атрибутом її самостійності, суверенітету, а також суб'єктом міжнародного життя, є Збройні Сили. Вони виконують одну з найголовніших функцій держави - захисну.

Готовність Збройних Сил України до виконання своїх функцій значною мірою залежить від її особового складу, зокрема підготовленості молоді до проходження військової служби.

Вивчення навчального предмета «Захист Вітчизни» (далі Предмет) організовується та проводиться відповідно до вимог Конституції ти законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України.

Головною метою навчального предмета «Захист Вітчизни» є формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту Вітчизни та дій в умовах надзвичайних ситуацій, а також системного уявлення про військово-патріотичне виховання як складову частину національно-патріотичного виховання.

Відповідно до поставленої мети окреслено такі комплексні навчальні та виховні завдання:

  •   ознайомлення учнівської молоді з основами нормативно-правової о забезпечення захисту Вітчизни, цивільного захисту та охорони життя і здоров'я:
  • усвідомлення учнівською молоддю свого обов'язку щодо захисту України у разі виникнення загрози суверенітету та територіальній цілісності держави;
  • набуття знань про функції Збройних Сил України та інших військових формувань, їх характерні особливості;
  •   засвоєння основ захисту Вітчизни, цивільного захисту, домедичної допомоги, здійснення психологічної підготовки учнівської молоді до захисту Вітчизни;
  • підготовка учнів до захисту Вітчизни, професійної орієнтації молоді до служби у Збройних Силах України та інших військових формуваннях, визначених чинним законодавством, до захисту життя і здоров'я, забезпечення власної безпеки і безпеки інших людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу.

Особливої актуальності набувають ці завдання саме сьогодні, коли Збройні сили України потребують підготовленого резерву, і саме сучасна школа може забезпечити виконання цього завдання, адже саме на заняттях з Предмета сто відсотків допризовної молоді отримують початкову військову підготовку, формують почуття високої патріотичної свідомості та національної гідності.

Предмет «Захист Вітчизни» є обов'язковим навчальним предметом, який вивчається в навчальних закладах системи загальної середньої освіти упродовж 10 і 11 класів та під час навчально-польових занять (зборів) і навчально-тренувальних занять (дівчата).

Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти у 2014/2020 навчальному році на вивчення предмета «Захист Вітчизни» в інваріантній складовій передбачено:

10-11 класи (рівень стандарту) - 1,5 та 2 години за умови виділення 0,5 годин з варіативної складової навчального плану:

10-11 класи (профільний рівень) - 5 годин на тиждень.

Залежно від матеріально-технічної бази навчального закладу, професійної компетентності вчителя кількість годин програмового матеріалу може бути скориговане на 20 відсотків в межах розділу. Послідовність вивчення розділів та тем в межах вимог навчальної програми вчитель може коригувати самостійно.

У 2019/2020 навчальному році набирають чинності навчальні програми: «Захист Вітчизни» для 11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту) та «Захист Вітчизни» для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (профільний рівень), затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407, у яких імплементовано компетентнісний підхід до вивчення предмета та наскрізних умінь для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.

Новий навчальний матеріал в 11 класі базується на раніше засвоєних знаннях у 10 класі.

Під час викладання навчального предмета «Захист Вітчизни», окрім загальних підходів та принципів (науковості, доступності, достовірності, наочності та ін.), потрібно враховувати те, що молода людина 16-17 років (допризовного віку) складає перше системне враження про Збройні Сили України і в цілому про сучасну проблематику Національної безпеки та оборони нашої держави. Тому, варто акцентувати увагу саме на такій привабливості предмету, а не на заучуванні нормативно-правових актів, військових понять та визначень.

Під час проведення уроків потрібно здійснювати позитивний вплив на учнів при формуванні мотиваційної сфери (потреб, мотивів, цілей, прагнень); соціальних цінностей (почуття патріотизму, національної свідомості); особистісних цінностей (гуманність, відповідальність, працелюбність, чесність); соціальної поведінки; громадянської позиції, інших моральних якостей особистості, її поглядів, переконань, життєвих пріоритетів.

Учитель повинен зацікавити учнів навчальним матеріалом через залучення цікавих фактів, пов'язаних з матеріалом, який розглядається, й оволодінням прийомами розумової діяльності задля якісного засвоєння знань. Доцільно ознайомлювати старшокласників з героями й учасниками АТО й ООС та їх досвідом.

Для стимулювання пізнавальної активності учнів, їх дієву самостійну діяльність під час уроків, бажано використовувати роботу в групах, для чого застосовують:

  • вправи і завдання до них, що створюють передумови для співпраці, активної участі учнів у процесі навчання;
  • завдання, що спонукають до діалогу, висловлюванню власних думок, міркувань, позицій, способів розв'язання проблеми;
  • завдання творчого характеру, при розв'язанні яких учні виявляють ініціативу, самостійність, мають право вибору та власної аргументації;
  • завдання, що спонукають до обміну думками, враженнями, включають спеціально сконструйовані ситуації вибору та моделюванню життєвих ситуацій.

Для активізації військово-патріотичного виховання у закладах загальної середньої освіти рекомендується вести гурткову роботу відповідного напряму. При проведенні відповідної роботи необхідно керуватися Концепцією допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді, навчальною програмою «Захист Вітчизни», угодою про співробітництво між обласним департаментом (управлінням) освіти і науки та обласним військовим комісаріатом про спільну діяльність з питань військово-патріотичного виховання учнівської молоді.

Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційних веб-сайтах Міністерства(www.mon.gov.ua) та Інституту модернізації змісту освіти (www.imzo.gov.ua).

Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: загальнодержавний методично-інформаційний журнал «Оборонний вісник» та ін.

Зокрема у щомісячному виданні Центру військової політики та політики безпеки (ЦВППБ) журналі «Оборонний вісник» міститься широкий спектр інформації військової сфери, яка може використовуватися вчителями і учнями закладів загальної середньої освіти під час підготовки та проведення уроків з предмета «Захист Вітчизни».

Особливістю видання є поєднання інформаційних, аналітичних матеріалів, новин сектора безпеки і оборони України та за військові структури (формування) провідних країн світу.

Допоміжним матеріалом для вчителів буде тематичний розділ з вичерпною, підготовленою профільними фахівцями інформацією, в обсягах та змістом навчального матеріалу та періодичністю відповідно до річного тематичного плану. Розділ журналу "Мій погляд", Internet-сторінка сайту ЦВППБ (www.defpol.org.ua) та електронна адреса (е-mаіl: іnfо@defpol.org.ua) відкрита для налагодження зворотного зв'язку з аудиторією читачів, обговорення з ними проблемних питань та висвітлення досвіду з питань організації військово-патріотичного виховання, а також для надання відповідей, що виникатимуть під час підготовки до проведення та викладання предмета «Захист Вітчизни».

Безпека під час проведення навчальних занять із предмета «Захист Вітчизни» забезпечується їх чіткою організацією, суворим дотриманням заходів, що визначаються статутами, курсом стрільб, відповідними керівництвами та настановами.

Керівники закладів загальної середньої освіти зобов'язані вживати заходів щодо попередження загибелі та травмування учнів, встановлювати необхідні вимоги безпеки під час роботи з озброєнням та військовою технікою, під час здійснення маршу в район занять, проведення занять, стрільб, спеціальних

занять і робіт, своєчасно доводити ці вимоги до учнів та добиватися їх суворого виконання.

Перед початком занять керівник закладу загальної середньої освіти зобов'язаний особисто впевнитись, що для цього створені безпечні умови, учні засвоїли вимоги безпеки та мають достатні практичні навички щодо їх виконання.

Також важливим є підготовка відповідного рівня вчителів, які б могли якісно викладати предмет з врахуванням певних особливостей. Так, навчання з домедичної допомоги передбачає використання певного обладнання (манекени, засоби для зупинки кровотечі тощо). Відповідно до сучасних технологій вчителі повинні перед початком занять самостійно пройти відповідно курси, успішно їх завершити, після чого додатково пройти курси підвищення кваліфікації за програмою «Викладач-інструктор». Тільки після цього вони повноцінно зможуть якісно викладати предмет у частині домедичної допомоги. Як окремий елемент слід передбачити контроль якості викладання з вищевказаних питань. Відповідальність за дотримання учнями вимог безпеки на заняттях несуть вчителі предмета «Захист Вітчизни».

Відтепер учні шкіл вивчатимуть оновлений предмет «Захист України» замість «Захисту Вітчизни». Відповідну постанову Кабмін ухвалив 26 лютого 2020 року.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Донос Володимир
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Захист України, Планування
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
7544
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку