КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ У 5 КЛАСІ
за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко - Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.),
за підручником «Зарубіжна література. 5 клас»
( авт. О. Ніколенко, Л. Мацевко-Бекерська, Н. Рудніцька)
52,5 години (1,5 години на тиждень)
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей - 3
Розвитки мовлення - 4
Позакласне читання - 2
Виразне читання – 1
№ за/п |
Тема уроку |
К -ть год. |
Дата |
Приміт ка |
Домашнє завдання |
||
І семестр |
|||||||
Вступ (1 год) |
|||||||
1 |
Роль книжки в третьому тисячолітті. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки. Т.Л. Зарубіжна література. |
1 |
|
|
Скласти розповідь про улюблену книжку. Відповіді на запитання підручника с.12 |
||
2 |
Діагностична контрольна робота |
1 |
|
|
Прочитати казку «Фабований шакал» |
||
Скарбниця народних казок (5 год) |
|||||||
3
|
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. Т.Л. Фольклор. Народна казка. Ознаки чарівної казки. |
1 |
|
|
Вивчити терміни. Відповіді на запитання підручника с.19
|
||
4 |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. |
1 |
|
|
Переказувати казку за складеним у зошитах планом. |
||
5
|
«Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит японських казок. |
1 |
|
|
Виразно читати й переказувати казку. Навести приклади фантастики в ній. Написати продовження казки про Момотаро |
||
6 |
Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки. |
1 |
|
|
Розповідати про братів Грімм. Дочитати казку, скласти план й записати в зошити. |
||
7 |
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця». |
1 |
|
|
Відповідати на запитання підручника 2-4, с. 39. Заповнити таблицю в зошитах |
||
8 |
Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. Мандрівні сюжети. Т.Л. Сюжет. Мандрівні сюжети. |
1 |
|
|
Підготувати розгорнуту відповідь на запитання: У чому секрет популярності казки «Пані Метелиця». Намалювати ілюстрації до казки |
||
9 |
Позакласне читання №1 Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). |
1 |
|
|
Прочитати Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» |
||
10 |
ДР Тести |
1 |
|
|
|
||
Літературні казки світу (11 год ) |
|||||||
11 |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. |
1 |
|
|
Вивчити визначення, опрацювати матеріал підручника, с.41-44. Написати мінітвір «Навіщо людям казки?» |
||
12 |
Ганс Крістіан Андерсен – видатний казкар. «Снігова Королева». Початок подорожі в чарівний світ твору. |
1 |
|
|
Скласти розповідь про Андерсена, прочитати два оповідання із «Снігової королеви» |
||
13
|
Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Уособлення в образі Герди вседолаючої сили любові й дієвого добра. Життєстійкість головної героїні. Т.Л. Риси характеру персонажів. |
1 |
|
|
Дібрати цитати для портретної характеристики образу Герди. Прочитати 3 - 5 оповідання |
||
14 |
Образ Кая — жертви злих чар. Авторське ставлення до героїні твору |
1 |
|
|
Заповнити таблицю. Скласти розповідь про те, як змінився Кай протягом казки. Прочитати 6 і 7 оповідання. |
||
15 |
Боротьба добра і зла в казці. Образ Снігової Королеви як носія зла. Перемога теплих людських взаємин над холодною могутністю Снігової Королеви. Утвердження дружби та вірності |
1 |
|
|
Пояснити свою позицію. Чому гарні і добрі люди іноді роблять погані вчинки? Чи варто ділити людей на поганих і хороших? Намалювати ілюстрації до казки. |
||
16 |
Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору. Т.Л. Поглиблення понять тема, ідея художнього твору |
1 |
|
|
Скласти портфоліо О. Вайльда. Прочитати с.77-83. Переказувати близько до тексту |
||
17 |
Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя |
1 |
|
|
Дочитати казку до кінця. Переказувати епізод «Пошуки трьох монет». Заповнити таблицю. |
||
18 |
Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Т.Л. Поглиблення поняття про сюжет |
1 |
|
|
Підготувати розгорнуту відповідь: «Чого хотів навчити автор дітей, створивши казку про Хлопчика –зірку?». Намалювати ілюстрації до казки. |
||
19 |
Розвиток мовлення. Складання простого плану характеристики головного героя (письмово) |
1 |
|
|
Випереджувальне завдання :підготувати розповідь про письменника Роальда Дала. |
||
20 |
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Т.Л. Поглиблення поняття про літературн у казку |
1 |
|
|
Скласти «ланцюжок» основних подій у житті Чарлі. Розповідати про родину Чарлі від його імені. |
||
21 |
Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці. |
1 |
|
|
Скласти маршрут екскурсії дітей фабрикою Вонки. Записати поради батькам дітей, з якими сталися пригоди під час екскурсії. |
||
22 |
Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
1 |
|
|
Користуючись шаблоном, написати статтю в інтернет-видання про те, як Чарлі став власником шоколадної фабрики. Намалювати власника шоколадної фабрики. |
||
23 |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання) Т.Л. Фольклор. Казка народна і літературна. Оригінал і переклад. Сюжет, мандрівні сюжети. Тема та ідея художнього твору. |
1 |
|
|
Повторити вивчений матеріал, підготуватись до вікторини |
||
24 |
Повторення й узагальнення вивченого протягом І семестру. |
1 |
|
|
|
||
№ за/п |
Тема уроку |
К-ть год |
Дата |
Приміт ка |
Домашнє завдання |
ІІ семестр |
|||||
Слухаємо голоси природи ( 8 год) |
|||||
25 |
Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Т.Л. Вірш, пейзаж, пейзажна поезія. Загальне уявлення про метафору. Повторення: переклад і оригінал. |
1 |
|
|
Виразно читати вірш. Розповідати про поета. |
26 |
Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»). Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. Т.Л. Загальне уявлення про епітет, метафору. Повторення: персоніфікація. |
1 |
|
|
Вивчити напам’ять вірш Г. Гейне «Задзвени із глибини…» |
27 |
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Т.Л. Пейзаж, оповідання. |
1
|
|
|
Скласти портфоліо ДЖ. Р. Кіплінга. Читати «Мауглі». Переказувати близько до тексту. |
28
|
Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
1 |
|
|
Характеризувати образ Мауглі. Скласти план. |
29 |
Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. |
1 |
|
|
Розгорнута відповідь на запитання: «Як ви вважаєте, чи справедливий Закон Джунглів»? |
30 |
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Т.Л. Поглиблення понять: пейзаж, оповідання. |
1 |
|
|
Ознайомитись з біографією Е. Сетона- Томпсона. Прочитати «Лобо» |
31 |
Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо» |
1 |
|
|
Записати риси характеру Лобо. Визначити тему та ідею твору. |
32 |
Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. |
1 |
|
|
Розповідати про закони співісну-вання людини і тварини, про відповідальність людини за довколишній світ |
33 |
Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
1 |
|
|
Намалювати ілюстрації до твору. |
34 |
Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи», |
1 |
|
|
Прочитати І частину твору «Аліса в Країні Див».Прослухати аудіокнигу. |
Сила творчої уяви (8 год) |
|||||
35 |
Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король». Т.Л. Персонаж, герой/ героїня літературного твору. |
1 |
|
|
Переказувати події, що відбуваються у творі, від імені головної героїні за складеним планом |
36 |
Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі). Т.Л. Загальне уявлення про фантастику |
1 |
|
|
Створити постер за сюжетом повісті-казки , зобразивши головних персонажів , зазначивши її тему, ідею, використавши 1-2 цитати. Скласти план характеристики Марі |
37 |
Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Т.Л. Поглиблення понять: художнього твору, сюжет. тема та ідея |
1 |
|
|
Знайти в повісті ознаки чарівної казки. Дослідити проблему «Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки». |
38 |
Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. |
1 |
|
|
Розгорнута відповідь на запитання: «Чого вчить казка “Лускунчик і мишачий король”?» |
39 |
Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). |
1 |
|
|
Розповідати про автора твору. Про кого чи про що роман Е. Портер «Полліанна»? |
40 |
Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. |
1 |
|
|
Визначити головні риси вдачі Полліанни на основі розглянутих розділів тексту. Записати ці характеристики у зошити. |
41 |
Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною. |
1 |
|
|
Дослідити, як Полліанна змінює життя мешканців міста |
42 |
Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу. |
1 |
|
|
Написати твір-мініатюру: «Як би змінився наш клас, якби до нас прийшла вчитися Полліанна?» |
У вирі захопливих пригод (7 год.) |
|||||
43 |
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі . Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. Т.Л. Повість. Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору. |
1 |
|
|
Прочитати II та III розділи повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». Підготувати переказ ключових епізодів II розділу повісті. Скласти план до прочитаних розділів. |
44 |
Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.
|
1 |
|
|
Підготувати детальний переказ пригод Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна на кладовищі. |
45 |
Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. |
1 |
|
|
Дібрати цитати для характеристики Тома і Гекльберрі |
46 |
Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
1 |
|
|
Визначити основну думку твору на основі аналізу подій, вчинків героїв |
47 |
Розвиток мовлення (письмово ). Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті |
1 |
|
|
Скласти кросворд. Намалювати ілюстрації. |
48 |
Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору. |
1 |
|
|
Розповідати про основні факти з життя Туве Янсон. Знати зміст повісті-казки «Комета прилітає». Описати Долину Мумі-тролів |
49 |
Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. |
1 |
|
|
Творча робота: Скласти правила щасливої родини разом з батьками. |
|
«Долина Мумі-тролів зустрічає небезпеку». Робота над колективним проєктом |
1 |
|
|
Намалювати скриню «Скарби Мумі-тролів». Завдання 11, с.267 |
50 |
КР.Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Сила творчої уяви», «У вирі захопливих пригод» |
1 |
|
|
Повторити матеріал, вивчений протягом семестру. |
51 |
Позакласне читання. Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» («За волосся», «Перша подорож на Місяць» або ін. – 1-2 за вибором) |
1 |
|
|
Завдання на літо. |
Підсумок (1 год) |
|||||
52 |
Узагальнення вивченого матеріалу |
1 |
|
|
|