Календарне планування з зарубіжної літератури для 5 класу НУШ

Про матеріал
Календарне планування з зарубіжної літератури для 5 класу 2023/24н.р за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко - Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.), за підручником «Зарубіжна література. 5 клас» ( авт. О. Ніколенко, Л. Мацевко-Бекерська, Н. Рудніцька) 52,5 години (1,5 години на тиждень)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ У 5 КЛАСІ

 

за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О.М.,  Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко - Бекерська Л.В. та ін.), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ № 795 від 12.07.2021 р.),

за підручником «Зарубіжна література. 5 клас»

( авт. О. Ніколенко, Л. Мацевко-Бекерська,   Н. Рудніцька)

52,5 години (1,5 години на тиждень)

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей - 3

Розвитки мовлення - 4

Позакласне читання - 2

Виразне читання – 1

 

за/п

Тема уроку

К -ть

год.

Дата

Приміт

ка

Домашнє завдання

І семестр

Вступ (1 год)

1

Роль книжки в третьому тисячолітті. Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки.

Т.Л. Зарубіжна література.

  1

 

 

 Скласти розповідь про улюблену книжку. Відповіді на запитання підручника с.12

2

Діагностична контрольна робота

1

 

 

Прочитати казку «Фабований шакал»

 Скарбниця народних казок (5 год)

3

 

 

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

Т.Л.  Фольклор.  Народна казка. Ознаки чарівної казки.

 1

 

 

 Вивчити терміни.  Відповіді на запитання підручника с.19

 

4

 Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських

якостей.

1

 

 

  Переказувати казку за складеним у зошитах планом.

5

 

 «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. Національний колорит японських казок.

1

 

 

 Виразно читати й переказувати казку. Навести приклади фантастики в ній.

Написати продовження казки про Момотаро

6

 Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки.

1

 

 

Розповідати про братів Грімм. Дочитати казку, скласти план й записати в зошити.

7

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця».

1

 

 

Відповідати на запитання підручника 2-4, с. 39. Заповнити таблицю в зошитах

8

 Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. Мандрівні сюжети.

Т.Л. Сюжет. Мандрівні сюжети.

 1

 

 

Підготувати розгорнуту відповідь на запитання: У чому секрет популярності казки «Пані Метелиця». Намалювати ілюстрації до казки

9

 Позакласне читання №1 Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож).

1

 

 

Прочитати Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена»

10

ДР Тести

1

 

 

 

Літературні казки світу (11 год )

11

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

1

 

 

Вивчити визначення, опрацювати матеріал підручника, с.41-44. Написати мінітвір «Навіщо людям казки?»

12

Ганс Крістіан Андерсен  видатний   казкар. «Снігова Королева». Початок подорожі в чарівний світ твору.

1

 

 

Скласти розповідь про Андерсена, прочитати два оповідання із «Снігової королеви»

13

 

 

 

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Уособлення в образі Герди вседолаючої сили любові й дієвого добра. Життєстійкість головної героїні.

Т.Л. Риси характеру персонажів.

 1

 

 

Дібрати цитати для портретної характеристики образу Герди. Прочитати 3 - 5 оповідання

14

 Образ Кая — жертви злих чар. Авторське ставлення до героїні твору

1

 

 

Заповнити таблицю. Скласти розповідь про те, як змінився Кай протягом казки. Прочитати 6 і 7 оповідання.

15

Боротьба добра і зла в казці. Образ Снігової Королеви як носія зла. Перемога теплих людських взаємин над холодною могутністю Снігової Королеви. Утвердження дружби та вірності

1

 

 

Пояснити свою позицію. Чому гарні і добрі люди іноді роблять погані вчинки? Чи варто ділити людей на поганих і хороших? Намалювати ілюстрації до казки.

16

Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

Т.Л. Поглиблення понять тема, ідея художнього твору

 1

 

 

Скласти портфоліо О. Вайльда. Прочитати с.77-83. Переказувати близько до тексту

17

Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя

1

 

 

Дочитати казку до кінця. Переказувати епізод «Пошуки трьох монет». Заповнити таблицю.

18

Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя.

Т.Л. Поглиблення поняття про сюжет

  1

 

 

  Підготувати розгорнуту відповідь: «Чого хотів навчити автор дітей, створивши казку про Хлопчика –зірку?». Намалювати ілюстрації до казки.

19

Розвиток мовлення. Складання простого плану характеристики головного героя (письмово)

1

 

 

Випереджувальне завдання :підготувати розповідь про письменника Роальда  Дала.

 20

 Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя.

Т.Л.  Поглиблення поняття про літературн у казку

 1

 

 

Скласти «ланцюжок» основних подій у житті Чарлі. Розповідати про родину Чарлі від його імені.

21

Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці.

1

 

 

Скласти маршрут екскурсії дітей фабрикою Вонки. Записати поради батькам дітей, з якими сталися пригоди під час екскурсії.

22

 Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

1

 

 

Користуючись шаблоном, написати статтю в інтернет-видання про те, як Чарлі став власником шоколадної фабрики.

Намалювати власника шоколадної фабрики.

23

Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання)

Т.Л. Фольклор. Казка народна і літературна. Оригінал і переклад. Сюжет, мандрівні сюжети. Тема та ідея художнього твору.

   1

 

 

Повторити вивчений матеріал, підготуватись до вікторини

24

Повторення й узагальнення вивченого протягом І семестру.

1

 

 

 

 

№ за/п

          Тема уроку

К-ть

год

Дата

Приміт

ка

Домашнє завдання

ІІ семестр

 Слухаємо голоси природи ( 8 год)

25

Зарубіжні поети про природу:

Й.В. Ґете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього».

Т.Л. Вірш, пейзаж, пейзажна поезія. Загальне уявлення про метафору. Повторення: переклад і оригінал. 

   1

 

 

Виразно читати вірш. Розповідати про поета.

26

Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»).

 Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля.  

Т.Л. Загальне уявлення про епітет, метафору. Повторення: персоніфікація. 

 1 

 

 

Вивчити напам’ять вірш Г. Гейне «Задзвени із глибини…»

27

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними.

Т.Л. Пейзаж, оповідання.

   1

 

 

 

 

 

Скласти портфоліо     ДЖ. Р. Кіплінга. Читати «Мауглі».

Переказувати близько до тексту.

28

 

Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. 

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

1

 

 

Характеризувати образ Мауглі. Скласти план.

29

Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

1

 

 

Розгорнута відповідь на запитання: «Як ви вважаєте, чи справедливий Закон Джунглів»?

30

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. 

Т.Л. Поглиблення понять: пейзаж, оповідання. 

 1

 

 

Ознайомитись з біографією Е. Сетона- Томпсона. Прочитати «Лобо»

31

Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо»

1

 

 

Записати риси характеру Лобо. Визначити тему та ідею твору.

32

Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.

1

 

 

Розповідати про закони співісну-вання людини і тварини, про відповідальність людини за довколишній світ

33

 Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

1

 

 

Намалювати ілюстрації до твору.

34

 Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи»,

1

 

 

Прочитати І частину твору «Аліса в Країні Див».Прослухати аудіокнигу.

Сила творчої уяви (8 год)

35

 Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик і Мишачий король».

Т.Л. Персонаж, герой/ героїня літературного твору. 

  1

 

 

Переказувати події, що відбуваються у  творі, від імені головної героїні за складеним планом

36

 Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі).

Т.Л. Загальне уявлення про фантастику

   1

 

 

Створити постер за сюжетом повісті-казки , зобразивши головних персонажів , зазначивши її тему, ідею, використавши 1-2 цитати. Скласти план характеристики Марі

37

Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла.

Т.Л. Поглиблення понять: художнього  твору, сюжет.  тема та ідея

1     

 

 

 Знайти в повісті ознаки чарівної казки. Дослідити проблему «Дросельмаєри в реальному й чарівному світі казки».

38

 Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в

житті людини.

1

 

 

Розгорнута відповідь на запитання: «Чого вчить казка “Лускунчик і мишачий король”?»

39

 Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя).

1

 

 

Розповідати про  автора твору. Про кого чи про що роман Е. Портер «Полліанна»?

40

 Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

1

 

 

Визначити головні риси вдачі Полліанни на основі розглянутих розділів тексту. Записати ці характеристики у зошити.

41

Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

1

 

 

Дослідити, як Полліанна змінює життя мешканців міста

42

 Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу.

1

 

 

Написати твір-мініатюру: «Як би змінився наш клас, якби до нас прийшла вчитися Полліанна?»

У вирі захопливих пригод (7 год.)

43

 Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі . Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

Т.Л. Повість. Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору.

 1

 

 

Прочитати II та III розділи повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра». Підготувати переказ ключових епізодів II розділу повісті. Скласти план до прочитаних розділів.

44

 Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.

 

1

 

 

Підготувати детальний переказ пригод Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна на кладовищі.

45

 Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

1

 

 

Дібрати цитати для характеристики Тома і Гекльберрі

46

 Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

1

 

 

Визначити основну думку твору на основі аналізу подій, вчинків героїв

47

 Розвиток мовлення (письмово ). Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті

1

 

 

Скласти кросворд. Намалювати ілюстрації.

48

Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

1

 

 

Розповідати про основні факти з життя Туве Янсон. Знати зміст повісті-казки «Комета прилітає». Описати Долину Мумі-тролів

49

 Казкові персонажі, утілення в них ідей

доброти, щирості, сімейних цінностей.

1

 

 

Творча робота: Скласти правила щасливої родини разом з батьками.

 

«Долина Мумі-тролів зустрічає небезпеку». Робота над колективним проєктом

1

 

 

Намалювати скриню «Скарби Мумі-тролів». Завдання 11, с.267

50

КР.Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темами «Сила творчої уяви», «У вирі захопливих пригод»

1

 

 

Повторити  матеріал, вивчений протягом семестру.

51

Позакласне читання. Распе Р.Е. «Пригоди барона Мюнхгаузена» («За волосся», «Перша подорож на Місяць» або ін. – 1-2 за вибором)

1

 

 

 Завдання на літо.

Підсумок (1 год)

52

Узагальнення вивченого матеріалу

1

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 вересня 2023
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку