Зарубіжна література. 10 клас.
№ з/п |
Зміст програмного матеріалу |
Дата |
Скор. дата |
|
І семестр |
|
|
|
ТЕМА. ВСТУП. ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ
|
|
|
1 |
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінальна і перекладна література в сучасному світі. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації |
03.09 |
|
|
ТЕМА. ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|
|
2 |
Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер – легендарний засновник європейської літератури, автор епічних поем «Іліада» та «Одіссея» |
10.09 |
|
3 |
Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. |
17.09 |
|
4 |
Специфіка італійського Відродження, його етапи, представники. Данте Аліг’єрі – останній поет Середньовіччя, перший поет Відродження. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження |
24.09 |
|
5 |
Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. |
01.10 |
|
6 |
Англійське Відродження: характерні риси культури і літератури. Вільям Шекспір – геній англійського Ренесансу. «Гамлет»: світ шекспірівської трагедії. |
08.10 |
|
7 |
Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору |
15.10 |
|
8 |
Трагедія «Гамлет». Гамлет — європейський інтелігент, індивідуаліст, носій ренесансних ідеалів. РМ (усно). Портрет літературного героя |
22.10 |
|
9 |
Контрольна робота. Твір |
05.11 |
|
|
ТЕМА. ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
|
|
10 |
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. |
12.11 |
|
11 |
Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору |
19.11 |
|
12 |
РМ. Написання есе |
26.11 |
|
13 |
Особливості розвитку романтизму в американській літературі. Місце Волта Вітмена в літературному процесі США. Збірка «Листя трави»: тематика, проблематика, композиція, зв'язок з історією та життям Америки |
03.12 |
|
14 |
Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена. |
10.12 |
|
15 |
Контрольна робота. Тестові завдання |
17.12 |
|
16 |
ПЧ. Поезія «чистого мистецтва»: представники, теми, образний світ. Особливості поетичного світу А. А. Фета та Ф. І. Тютчева |
24.12 |
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
ТЕМА: РОМАН XIX СТ. |
|
|
17 |
Роман як жанр літератури, його формування й провідні ознаки.Французький роман та творчість Стендаля |
14.01 |
|
18 |
Стендаль. «Червоне і чорне»: поєднання соціально-політичного й психологічного аспектів у романі |
21.01 |
|
19 |
Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля |
28.01 |
|
20 |
Густав Флобер – характерний представник реалізму другої половини XIX століття. «Пані Боварі» – соціально-побутовий роман нового типу |
04.02 |
|
21 |
«Пані Боварі». Еволюція Емми Боварі. Психологічні деталі |
11.02 |
|
22 |
«Пані Боварі». Зображення суспільства. Образи обивателів. Боварізм як суспільно-психологічне явище. |
18.02 |
|
23 |
ПЧ. О. Уайльд. «Портрет Доріана Грея» – взірець інтелектуального роману. Проблема краси й моралі в романі |
25.02 |
|
24 |
РМ. Контрольна робота.:Твір-роздум |
04.03 |
|
|
ТЕМА. ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ |
|
|
25 |
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. |
11.03 |
|
26 |
Шарль Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму.Відображення світогляду та естетичних поглядів Бодлера у збірці «Квіти зла». РМ. Інтерв’ю з поетом |
18.03 |
|
27 |
Поль Верлен – «король» символізму. Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні» |
25.03 |
|
28 |
Своєрідність творчого розвитку Артюра Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія» |
08.04 |
|
|
ТЕМА. ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. |
|
|
29 |
Зміни в драматургії на межі XIX–XX столітті. Роль М. Метерлінка у становленні «нової драми» |
15.04 |
|
30 |
«Синій птах» – світла лірична феєрія про вищі цінності людського буття. Символічний сенс сюжету |
22.04 |
|
31 |
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії М. Метерлінка «Синій птах». Образи Тільтіля та Мітіль |
29.04 |
|
|
ТЕМА. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
|
|
32 |
Й. Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»: Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці). |
06.05 |
|
33 |
Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору. |
13.05 |
|
34 |
РМ. Складання власного початку твору |
20.05 |
|
35 |
Контрольна робота. Тестові завдання |
27.05 |
|
36 |
Підсумковий урок. «Велике бачиться на відстані...»: від далеких епох до сучасності |
03.06 |
|