Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури для 10 класу (Профільний рівень)

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків зарубіжної літератури 10 клас (70 годин / 2 години на тиждень) Складено за програмою Зарубіжна література. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, затвердженою наказом МОН від 23.10.2017 № 1407 Рішення робочої групи з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури для 10-11 класів (2017, рівень стандарту), 10-11 класів (2017, рівень профільний) закладів загальної середньої освіти від 13 червня 2022 р. (протокол № 2). Усього — 70 год. РМ — 4 год. ПЧ — 4 год. Контрольні роботи — 6 год.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків зарубіжної літератури

10 клас

(70 годин / 2 години на тиждень)

 Складено за програмою Зарубіжна література. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, затвердженою наказом МОН від 23.10.2017 № 1407

       Рішення робочої групи з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури для 10-11 класів (2017, рівень стандарту), 10-11 класів (2017, рівень профільний) закладів загальної середньої освіти від 13 червня 2022 р. (протокол № 2).

 Усього — 70 год.

 РМ — 4 год.

 ПЧ — 4 год.

 Контрольні роботи — 6 год.

 

К-ть год

Зміст навчального матеріалу

Дата

Примітка

Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі

1.

1

Повторення вивченого матеріалу за 9 клас.

 

 

2.

1

Значення художньої літератури для людини й людства ХХІ ст. Формування читача в епоху цифрових технологій.

 

 

3.

1

Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.

 

 

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ

4.

1

Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). “Одіссея” (1-2 уривки за вибором вчителя) Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї».

 

 

5.

1

Гомер «Одіссея». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

 

 

6.

1

Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.

РМ.1 (у) Написання тез до теми: “Специфіка італійського Відродження” або презентація учнівських проектів.

 

 

7.

1

Данте Аліг’єрі (1265-1321). “Божественна комедія” (Пекло, І, V).

 

 

8.

1

Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження.

 

 

9.

1

Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Особливості композиції поеми.

 

 

10.

1

Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.

 

 

11.

1

Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.

Вільям Шекспір (1564 – 1616).  «Гамлет». Провідні мотиви твору.

 

 

Один із монологів Гамлета напам’ять (за вибором вчителя)

12.

1

Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії “Гамлет”.

 (Напам’ять монолог)

 

 

13.

1

Художній простір (данське королівство як символ).  Гамлет — вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів.

 

 

14.

1

Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.

 

 

15.

1

Контрольний твір за трагедією Вільяма Шекспіра “Гамлет”.

 

 

ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ

 ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ.

16.

1

Специфіка переходу від романтизму до реалізму.

Романтизм у Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.

 

 

17.

1

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер”. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана

 

 

18.

1

Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.

 

 

19.

1

ПЧ.1 Чарльз Діккенс “Домбі і син”, “Девід Копперфілд”.

 

 

20.

1

Розвиток романтизму в США, видатні представники.

Волт Вітмен (1819-1892). “Листя трави” (1-2 уривки за вибором вчителя).

Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця.

 

Напам’ять один уривок за вибором учня

21.

1

Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство Вітмена

(Напам’ять В. Вітмен. 1 уривок за вибором учня)

 

 

22.

1

РМ.2 (п) Аналітичне дослідження віршів В. Вітмена.

 

 

23.

 1

Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з тем “Золоті сторінки далеких епох”,  «Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.»

 

 

РОМАН XIX СТ.

24.

1

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки.

 

 

25.

1

Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. ТЛ. Роман та його різновиди, індивідуальний стиль.

 

 

26.

1

Франція. Стендаль (Марі Анрі Бейль, 1783-1842), “Червоне і чорне”.

 

 

27.

1

Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози ХІХ ст.

 

 

28.

1

Конфлікт молодої родини та суспільства в романі “Червоне і чорне”.

 

 

29.

1

Образ Жульєна Сореля. Зображення соціального середовища у творі. Символіка. Жіночі образи в романі. Символічна назва роману.

 

 

30.

1

Контрольна робота №3. Різнорівневі завдання з теми “Роман ХІХ ст.”.

 

 

31.

1

ПЧ.2 Стендаль “Ваніка Ваніні”.

 

 

32.

1

Повторення вивченого матеріалу за І семестр.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

33.

1

Англія. Оскар Вайльд (1854 – 1900). Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси і моралі в романі «Портрет Доріана Грея».

 

 

34.

1

Система образів. Еволюція головного героя.

 

 

35.

1

Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

 

 

36.

1

РМ.3 (у) Дискусія «чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» «моральною» або «аморальною» книгою?»

 

 

ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ.

ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ

37.

1

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.

 

 

38.

1

Франція. Проспер Меріме (1803-1870). Новела “Матео Фальконе”.

 

 

39.

1

Проспер Маріме — французький драматург, новеліст, історик, етнограф і романіст, сенатор (1853).

 

 

40.

1

Матео Фальконе” — тема, головна думка, жанр, проблематика.

 

 

41.

1

Чому вчить твір “Матео Фальконе”. Написати невеличкий відгук про твір.

 

 

42.

1

Творчість поетичної групи “Парнас”. Хто входив до групи “Парнас” та які принципи вони проголошували?

 

 

43.

1

Українські переклади.

 

 

44.

1

Шарль Бодлер (1821-1867). “Квіти зла”, “Альбатрос”.

 

Напам’ять “Альбатрос”

45.

1

Шарль Бодлер. “Відповідності”, “Вечорова гармонія”.

 

 

46.

1

Шарль Бодлер — пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка “Квіти зла” (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.

 

 

47.

1

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму й імпресіонізму і ліриці.

 

 

48.

1

Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». Естетичні погляди поета у віршах.

 

Напам’ять один вірш за вибором учня.

49.

1

Зображення пейзажів природи і душі в  Сугестивність, музичність, живописність лірики

 

 

50.

1

Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки». «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо.

 

 

51.

1

Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті  Образ ліричного героя у вірші “Моя циганея”.

 

 

52.

1

РМ.4 (п) Письмове аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо (за вибором учнів)

 

 

53.

1

Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання з тем “Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці”, “Творчість поетичної групи “Парнас”

 

 

ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX

 – ПОЧАТКУ XX СТ

54.

1

Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст.

(1862 – 1949) як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру.

 

 

55.

1

Бельгія. Моріс Метерлінк (1862-1942). “Синій птах”.Моріс Метерлінк як теоретик і практик “нової драми”. Концепція символістського театру.

 

 

56.

1

Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах».

 

 

57.

1

Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.

 

 

58.

1

ПЧ.3 Моріс Метерлінк “Непрошена”.

 

 

59.

1

Контрольна робота №5 з теми “Драматургія кінця ХІХ — поч. ХХ ст.”. Тести.

 

 

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА

 В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ

60.

1

Бразилія. Паоло Коельйо (нар. 1947). “Алхімік”. Значення творчості П. Коельйо для сучасності.

 

 

61.

1

Пошуки сенсу буття в романі “Алхімік”. Поняття “своя доля”, “призначення”, “мрія душі”, “смисл існування”.

 

 

62.

1

Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури в творі. Ознаки роману-притчі.

 

 

63.

1

Польща. Йоанна Яґелло (нар. 1974). – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»: синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці)

 

 

64.

1

Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні та її здатність усвідомлювати відповідальність за свої вчинки. Мова твору.

 

 

65.

1

ПЧ.4 Й.Ягелло «Шоколад із чилі».

 

 

66.

1

Контрольний твір-роздум за прочитаними творами Й. Ягелло, Н. Геймана, М. Метерлінка.

 

 

VІІІ. Підсумки

67.

1

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

 

 

68.

1

Повторення вивченого матеріалу за рік. Літературна вікторина “Я знаю зарубіжну літературу”.

 

 

69.

1

Презентація улюблених книжок учнів.

 

 

70.

1

Презентація літератури, яку вивчатимуть в 11 класі

 

 

 

docx
Додано
18 вересня 2022
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку