КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків зарубіжної літератури
10 клас
(70 годин / 2 години на тиждень)
Складено за програмою Зарубіжна література. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання, затвердженою наказом МОН від 23.10.2017 № 1407
Рішення робочої групи з оновлення змісту навчальних програм із зарубіжної літератури для 10-11 класів (2017, рівень стандарту), 10-11 класів (2017, рівень профільний) закладів загальної середньої освіти від 13 червня 2022 р. (протокол № 2).
Усього — 70 год.
РМ — 4 год.
ПЧ — 4 год.
Контрольні роботи — 6 год.
№ |
К-ть год |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
||||
Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі |
||||||||
1. |
1 |
Повторення вивченого матеріалу за 9 клас. |
|
|
||||
2. |
1 |
Значення художньої літератури для людини й людства ХХІ ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. |
|
|
||||
3. |
1 |
Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. |
|
|
||||
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
||||||||
4. |
1 |
Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). “Одіссея” (1-2 уривки за вибором вчителя) Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». |
|
|
||||
5. |
1 |
Гомер «Одіссея». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. |
|
|
||||
6. |
1 |
Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. РМ.1 (у) Написання тез до теми: “Специфіка італійського Відродження” або презентація учнівських проектів. |
|
|
||||
7. |
1 |
Данте Аліг’єрі (1265-1321). “Божественна комедія” (Пекло, І, V). |
|
|
||||
8. |
1 |
Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. |
|
|
||||
9. |
1 |
Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Особливості композиції поеми. |
|
|
||||
10. |
1 |
Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. |
|
|
||||
11. |
1 |
Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір (1564 – 1616). «Гамлет». Провідні мотиви твору.
|
|
Один із монологів Гамлета напам’ять (за вибором вчителя) |
||||
12. |
1 |
Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії “Гамлет”. (Напам’ять монолог) |
|
|
||||
13. |
1 |
Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет — вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. |
|
|
||||
14. |
1 |
Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. |
|
|
||||
15. |
1 |
Контрольний твір за трагедією Вільяма Шекспіра “Гамлет”. |
|
|
||||
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
||||||||
16. |
1 |
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Романтизм у Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. |
|
|
||||
17. |
1 |
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер”. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана |
|
|
||||
18. |
1 |
Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. |
|
|
||||
19. |
1 |
ПЧ.1 Чарльз Діккенс “Домбі і син”, “Девід Копперфілд”. |
|
|
||||
20. |
1 |
Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен (1819-1892). “Листя трави” (1-2 уривки за вибором вчителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. |
|
Напам’ять один уривок за вибором учня |
||||
21. |
1 |
Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство Вітмена (Напам’ять В. Вітмен. 1 уривок за вибором учня) |
|
|
||||
22. |
1 |
РМ.2 (п) Аналітичне дослідження віршів В. Вітмена. |
|
|
||||
23. |
1 |
Контрольна робота №2. Різнорівневі завдання з тем “Золоті сторінки далеких епох”, «Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.» |
|
|
||||
РОМАН XIX СТ. |
||||||||
24. |
1 |
Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. |
|
|
||||
25. |
1 |
Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. ТЛ. Роман та його різновиди, індивідуальний стиль. |
|
|
||||
26. |
1 |
Франція. Стендаль (Марі Анрі Бейль, 1783-1842), “Червоне і чорне”. |
|
|
||||
27. |
1 |
Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози ХІХ ст. |
|
|
||||
28. |
1 |
Конфлікт молодої родини та суспільства в романі “Червоне і чорне”. |
|
|
||||
29. |
1 |
Образ Жульєна Сореля. Зображення соціального середовища у творі. Символіка. Жіночі образи в романі. Символічна назва роману. |
|
|
||||
30. |
1 |
Контрольна робота №3. Різнорівневі завдання з теми “Роман ХІХ ст.”. |
|
|
||||
31. |
1 |
ПЧ.2 Стендаль “Ваніка Ваніні”. |
|
|
||||
32. |
1 |
Повторення вивченого матеріалу за І семестр. |
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
ІІ семестр |
|
|
||||
33. |
1 |
Англія. Оскар Вайльд (1854 – 1900). Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси і моралі в романі «Портрет Доріана Грея». |
|
|
||||
34. |
1 |
Система образів. Еволюція головного героя. |
|
|
||||
35. |
1 |
Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. |
|
|
||||
36. |
1 |
РМ.3 (у) Дискусія «чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» «моральною» або «аморальною» книгою?» |
|
|
||||
ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ |
||||||||
37. |
1 |
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. |
|
|
||||
38. |
1 |
Франція. Проспер Меріме (1803-1870). Новела “Матео Фальконе”. |
|
|
||||
39. |
1 |
Проспер Маріме — французький драматург, новеліст, історик, етнограф і романіст, сенатор (1853). |
|
|
||||
40. |
1 |
Матео Фальконе” — тема, головна думка, жанр, проблематика. |
|
|
||||
41. |
1 |
Чому вчить твір “Матео Фальконе”. Написати невеличкий відгук про твір. |
|
|
||||
42. |
1 |
Творчість поетичної групи “Парнас”. Хто входив до групи “Парнас” та які принципи вони проголошували? |
|
|
||||
43. |
1 |
Українські переклади. |
|
|
||||
44. |
1 |
Шарль Бодлер (1821-1867). “Квіти зла”, “Альбатрос”. |
|
Напам’ять “Альбатрос” |
||||
45. |
1 |
Шарль Бодлер. “Відповідності”, “Вечорова гармонія”. |
|
|
||||
46. |
1 |
Шарль Бодлер — пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка “Квіти зла” (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера. |
|
|
||||
47. |
1 |
Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму й імпресіонізму і ліриці. |
|
|
||||
48. |
1 |
Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». Естетичні погляди поета у віршах. |
|
Напам’ять один вірш за вибором учня. |
||||
49. |
1 |
Зображення пейзажів природи і душі в Сугестивність, музичність, живописність лірики |
|
|
||||
50. |
1 |
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки». «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. |
|
|
||||
51. |
1 |
Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті Образ ліричного героя у вірші “Моя циганея”. |
|
|
||||
52. |
1 |
РМ.4 (п) Письмове аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо (за вибором учнів) |
|
|
||||
53. |
1 |
Контрольна робота №4. Різнорівневі завдання з тем “Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці”, “Творчість поетичної групи “Парнас” |
|
|
||||
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ |
||||||||
54. |
1 |
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. (1862 – 1949) як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. |
|
|
||||
55. |
1 |
Бельгія. Моріс Метерлінк (1862-1942). “Синій птах”.Моріс Метерлінк як теоретик і практик “нової драми”. Концепція символістського театру. |
|
|
||||
56. |
1 |
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». |
|
|
||||
57. |
1 |
Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. |
|
|
||||
58. |
1 |
ПЧ.3 Моріс Метерлінк “Непрошена”. |
|
|
||||
59. |
1 |
Контрольна робота №5 з теми “Драматургія кінця ХІХ — поч. ХХ ст.”. Тести. |
|
|
||||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ |
||||||||
60. |
1 |
Бразилія. Паоло Коельйо (нар. 1947). “Алхімік”. Значення творчості П. Коельйо для сучасності. |
|
|
||||
61. |
1 |
Пошуки сенсу буття в романі “Алхімік”. Поняття “своя доля”, “призначення”, “мрія душі”, “смисл існування”. |
|
|
||||
62. |
1 |
Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури в творі. Ознаки роману-притчі. |
|
|
||||
63. |
1 |
Польща. Йоанна Яґелло (нар. 1974). – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»: синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці) |
|
|
||||
64. |
1 |
Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні та її здатність усвідомлювати відповідальність за свої вчинки. Мова твору. |
|
|
||||
65. |
1 |
ПЧ.4 Й.Ягелло «Шоколад із чилі». |
|
|
||||
66. |
1 |
Контрольний твір-роздум за прочитаними творами Й. Ягелло, Н. Геймана, М. Метерлінка. |
|
|
||||
VІІІ. Підсумки |
||||||||
67. |
1 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
||||
68. |
1 |
Повторення вивченого матеріалу за рік. Літературна вікторина “Я знаю зарубіжну літературу”. |
|
|
||||
69. |
1 |
Презентація улюблених книжок учнів. |
|
|
||||
70. |
1 |
Презентація літератури, яку вивчатимуть в 11 класі |
|
|
||||