Календарне планування "Зарубіжна література" за програмою 2022 року, 9 клас

Про матеріал
Теми уроків за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори О. Ніколенко та ін., наказ МОНУ від 12.07. 2021 № 795). Погоджені з навчальною програмою «Зарубіжна література. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (наказ МОНУ від 03 серпня 2022 року № 698). 2 уроки на тиждень. Для створення тематичних планів уроків на платформі «Моя школа».
Перегляд файлу

Зарубіжна література, 9  клас

 

 

Тема

Дата уроку

1

Розділ 1. Вступ (2 години)Літературні жанри і стилі.  (ТЛ) Жанр, стиль.(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів.

 

2

Перехідні явища в літературі. (УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. (ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. (МЗ) Українська література, художня культура

 

3

Розділ 2. Просвітництво (9 годин) Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). (ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва. (УС) Ідеї Просвітництва в Україні.

 

4

Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору.

 

5

Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»

 

6

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера». (ЛК) Утілення сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.).

 

7

Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

 

8

Йоганн Вольфганг Ґете Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

 

9

Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.

 

10

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. Напам`ять: ода «До радості» Ф. Шиллера. (ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція.

 

11

Урок виразного читання 1 напам`ять  та аналіз оди «До радості» Ф. Шиллера.

 

12

Контрольна робота 1. Вступ. Просвітництво. Свіфт. Гете. Шиллер (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

13

Урок позакласного читання 1. К. Нестлінгер. «Маргаритко, моя квітко». Історія кохання й успіху Маргарити Закмаєр

 

14

Розділ 3. Романтизм (18 годин?)

Урок розвитку мовлення 1 (усний). Робота з критичною статтею. Складання тез статті на літературознавчу тему (ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.).

 

15

Урок розвитку мовлення 2 (писемний). Складання тез статті на літературознавчу тему

 

16

Г. Гейне. Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень» («Не знаю, що стало зо мною…») Напам`ять: Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…»

 

17

Урок виразного читання 2 напам`ять  та аналіз вірша Г. Гейне «Не знаю, що стало зо мною…»

 

18

Г. Гейне. «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий...», «Коли розлучаються двоє…»): особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.

 

19

Дж. Ґ. Н. Байрон «Хотів би жити знов у горах...», «Мій дух як ніч...». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета. Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Ґ. Н. Байрона

 

20

Українська тема в поемі Байрона «Мазепа». Робота над змістом поеми. (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична),

 

21

Специфіка зображення образу гетьмана в поемі Байрона «Мазепа» (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).

 

22

Контрольна робота 2. Романтизм: Г. Гейне, Дж. Ґ. Н. Байрон (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

23

В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення

 

24

В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Робота над змістом роману.

 

25

В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Провідні теми й проблеми роману.

Особливості побудови сюжету і композиції.

 

26

В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Поетизація почуття кохання. Образи

персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі.

 

27

В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Символіка твору.

 

28

Контрольна робота 3. Твір за романом В. Гюго «Собор Паризької Богоматері»

 

29

Урок позакласного читання 2. Ш. Бронте. «Джейн Ейр». Образ жінки, що прагне свободи й рівноправ’я

 

30

Ш. Бронте. «Джейн Ейр». Робота над змістом

 

31

Підсумковий урок.

 

32

Резервний урок

 

 

                                            Завершення І семестру

 

33

Розділ 4. Реалізм (13 годин). Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

 

34

Оноре де Бальзак. Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.

 

35

Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». (УС) О. де Бальзак і Україна.

 

36

О. де Бальзак. «Гобсек». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

 

37

О. де Бальзак. «Гобсек». Робота над змістом

 

38

О. де Бальзак. «Гобсек». Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське став-лення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр.

 

39

Урок позакласного читання 3. О. де Бальзак. «Батько Горіо», «Шагренева шкіра» (1 за вибором)

 

40

Контрольна робота 4. О. де Бальзак (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

41

М. Гоголь. Петербурзький етап життя і творчості письменника. (УС) Значення М. Гоголя для розвитку української та зарубіжних літератур.

 

42

М. Гоголь. «Ревізор». Творча історія п’єси. Образи чиновників.

 

43

М. Гоголь. «Ревізор». Образ Хлєстакова та його динаміка

 

44

М. Гоголь. «Ревізор». Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.

 

45

М. Гоголь. «Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психо-логічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. (ЕК) Зіставлення специфіки розкриття теми грошей та їхнього впливу на людину у творчості О. де Бальзака й М. В. Гоголя.

 

46

М. Гоголь. «Шинель». Робота над змістом.

 

47

М. Гоголь. «Шинель». Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини». (ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака, М. В. Гоголя у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо).

 

48

Контрольна робота 5. Реалізм. Гоголь (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами)

 

49

Розділ 5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. (7 годин) «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

 

50

Б. Шоу. Особливості світогляду Б. Шоу. (ТЛ) «Нова драма», ібсенізм. (ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів. (МЗ) Художня культура, іноземна мова

 

51

Б. Шоу. «Пігмаліон». Специфіка втілення античного міфу в п’єсі.

 

52

Б. Шоу. «Пігмаліон». Робота над змістом

 

53

Б. Шоу. «Пігмаліон». Динаміка образу Елайзи Дулітл. (ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно.

 

54

Б. Шоу. «Пігмаліон». Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

 

55

Урок розвитку мовлення 3 (усний). Підготовка до творчої роботи

 

56

Урок розвитку мовлення 4 (писемний).   Твір за п’єсою Б. Шоу «Пігмаліон»

 

57

Розділ 6. Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура (7 годин)Е. Сігал (1937–2010). «Історія  кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. (ТЛ) Класична і масова література

 

58

Е. Сігал. «Історія кохання». Робота над змістом.

 

59

Е. Сігал. «Історія кохання». Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.

 

60

Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Робота над змістом роману.

 

61

Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства. Тема знецінення культури.

 

62

Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

 

63

Урок позакласного читання 4. М. Булгаков. «Собаче серце»

 

64

М. Булгаков. «Собаче серце»

 

65

Контрольна робота 6. Твір за вивченими творами Е. Сігала, Р. Д. Бредбері, М. Булгакова

 

66

Розділ 7. Підсумки (2 години). Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (МЗ) Українська література.

 

67

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

 

68

Підсумковий урок

 

69

Резервний урок

 

70

Резервний урок

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Засипко Ольга Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Власенко Людмила Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
3684
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку