Зарубіжна література, 9 клас
|
||
|
Тема |
Дата уроку |
1 |
Розділ 1. Вступ (2 години)Літературні жанри і стилі. (ТЛ) Жанр, стиль.(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. |
|
2 |
Перехідні явища в літературі. (УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. (ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. (МЗ) Українська література, художня культура |
|
3 |
Розділ 2. Просвітництво (9 годин) Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). (ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва. (УС) Ідеї Просвітництва в Україні. |
|
4 |
Джонатан Свіфт. «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. |
|
5 |
Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» |
|
6 |
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера». (ЛК) Утілення сюжетів і образів священних книг людства у мистецтві (література, живопис, музика, скульптура, архітектура, кіно та ін.). |
|
7 |
Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
|
8 |
Йоганн Вольфганг Ґете Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». |
|
9 |
Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
|
10 |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. Напам`ять: ода «До радості» Ф. Шиллера. (ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція. |
|
11 |
Урок виразного читання 1 напам`ять та аналіз оди «До радості» Ф. Шиллера. |
|
12 |
Контрольна робота 1. Вступ. Просвітництво. Свіфт. Гете. Шиллер (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами) |
|
13 |
Урок позакласного читання 1. К. Нестлінгер. «Маргаритко, моя квітко». Історія кохання й успіху Маргарити Закмаєр |
|
14 |
Розділ 3. Романтизм (18 годин?) Урок розвитку мовлення 1 (усний). Робота з критичною статтею. Складання тез статті на літературознавчу тему (ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.). |
|
15 |
Урок розвитку мовлення 2 (писемний). Складання тез статті на літературознавчу тему |
|
16 |
Г. Гейне. Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень» («Не знаю, що стало зо мною…») Напам`ять: Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…» |
|
17 |
Урок виразного читання 2 напам`ять та аналіз вірша Г. Гейне «Не знаю, що стало зо мною…» |
|
18 |
Г. Гейне. «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий...», «Коли розлучаються двоє…»): особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. |
|
19 |
Дж. Ґ. Н. Байрон «Хотів би жити знов у горах...», «Мій дух як ніч...». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета. Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Ґ. Н. Байрона |
|
20 |
Українська тема в поемі Байрона «Мазепа». Робота над змістом поеми. (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична), |
|
21 |
Специфіка зображення образу гетьмана в поемі Байрона «Мазепа» (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). |
|
22 |
Контрольна робота 2. Романтизм: Г. Гейне, Дж. Ґ. Н. Байрон (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами) |
|
23 |
В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення |
|
24 |
В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Робота над змістом роману. |
|
25 |
В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Провідні теми й проблеми роману. Особливості побудови сюжету і композиції. |
|
26 |
В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Поетизація почуття кохання. Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі. |
|
27 |
В. Гюго. «Собор Паризької Богоматері». Символіка твору. |
|
28 |
Контрольна робота 3. Твір за романом В. Гюго «Собор Паризької Богоматері» |
|
29 |
Урок позакласного читання 2. Ш. Бронте. «Джейн Ейр». Образ жінки, що прагне свободи й рівноправ’я |
|
30 |
Ш. Бронте. «Джейн Ейр». Робота над змістом |
|
31 |
Підсумковий урок. |
|
32 |
Резервний урок |
|
|
Завершення І семестру |
|
33 |
Розділ 4. Реалізм (13 годин). Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). |
|
34 |
Оноре де Бальзак. Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. |
|
35 |
Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». (УС) О. де Бальзак і Україна. |
|
36 |
О. де Бальзак. «Гобсек». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
37 |
О. де Бальзак. «Гобсек». Робота над змістом |
|
38 |
О. де Бальзак. «Гобсек». Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське став-лення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр. |
|
39 |
Урок позакласного читання 3. О. де Бальзак. «Батько Горіо», «Шагренева шкіра» (1 за вибором) |
|
40 |
Контрольна робота 4. О. де Бальзак (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами) |
|
41 |
М. Гоголь. Петербурзький етап життя і творчості письменника. (УС) Значення М. Гоголя для розвитку української та зарубіжних літератур. |
|
42 |
М. Гоголь. «Ревізор». Творча історія п’єси. Образи чиновників. |
|
43 |
М. Гоголь. «Ревізор». Образ Хлєстакова та його динаміка |
|
44 |
М. Гоголь. «Ревізор». Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси. |
|
45 |
М. Гоголь. «Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психо-логічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. (ЕК) Зіставлення специфіки розкриття теми грошей та їхнього впливу на людину у творчості О. де Бальзака й М. В. Гоголя. |
|
46 |
М. Гоголь. «Шинель». Робота над змістом. |
|
47 |
М. Гоголь. «Шинель». Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини». (ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака, М. В. Гоголя у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо). |
|
48 |
Контрольна робота 5. Реалізм. Гоголь (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами) |
|
49 |
Розділ 5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. (7 годин) «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. |
|
50 |
Б. Шоу. Особливості світогляду Б. Шоу. (ТЛ) «Нова драма», ібсенізм. (ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів. (МЗ) Художня культура, іноземна мова |
|
51 |
Б. Шоу. «Пігмаліон». Специфіка втілення античного міфу в п’єсі. |
|
52 |
Б. Шоу. «Пігмаліон». Робота над змістом |
|
53 |
Б. Шоу. «Пігмаліон». Динаміка образу Елайзи Дулітл. (ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно. |
|
54 |
Б. Шоу. «Пігмаліон». Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. |
|
55 |
Урок розвитку мовлення 3 (усний). Підготовка до творчої роботи |
|
56 |
Урок розвитку мовлення 4 (писемний). Твір за п’єсою Б. Шоу «Пігмаліон» |
|
57 |
Розділ 6. Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура (7 годин)Е. Сігал (1937–2010). «Історія кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. (ТЛ) Класична і масова література |
|
58 |
Е. Сігал. «Історія кохання». Робота над змістом. |
|
59 |
Е. Сігал. «Історія кохання». Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. |
|
60 |
Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Робота над змістом роману. |
|
61 |
Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства. Тема знецінення культури. |
|
62 |
Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
|
63 |
Урок позакласного читання 4. М. Булгаков. «Собаче серце» |
|
64 |
М. Булгаков. «Собаче серце» |
|
65 |
Контрольна робота 6. Твір за вивченими творами Е. Сігала, Р. Д. Бредбері, М. Булгакова |
|
66 |
Розділ 7. Підсумки (2 години). Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (МЗ) Українська література. |
|
67 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
68 |
Підсумковий урок |
|
69 |
Резервний урок |
|
70 |
Резервний урок |
|