Календарно-тематичне планування за програмою 2022 року з гіперпосиланнями (навчальні ролики, експрес-уроки, презентації, буктрейлери тощо).
ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
9 клас
(70 годин / 2 години на тиждень)
Складено за програмою:
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 6 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
№
|
Тема
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
К-сть годин |
Дата
|
Примітка |
|
Вступ |
||||
1-2. |
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. (ТЛ) Жанр, стиль. (ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. (УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. (ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. (МЗ) Українська література, художня культура. Матеріали до уроків: https://youtu.be/I5Vp3Gvm808?list=PUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg
|
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює зв’язок різних ознак культурного, соціального, технологічного розвитку людства (НЛ-1); цінує спільну працю, громадянську ініціативу (НЛ-2). Предметні компетентності Учень (учениця): дає визначення поняття «жанр», розуміє його зв’язок із родовим поділом літератури; називає жанри, які належать до різних родів (епос, лірика, драма), а також міжродові утворення (наприклад, балада, поема та ін.); визначає жанрові ознаки творів (на прикладі прочитаних текстів); дає визначення поняття «стиль», розрізняє стилі загальні (епох, напрямів, течій) та індивідуальні (стилі письменників); знає складники стилю (тематика, образотворчість, сюжетно-композиційні особливості, поетична мова); порівнює окремі жанри в національних літературах (на прикладі прочитаних творів).
|
2 |
|
|
|
Просвітництво |
||||
3. |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). https://www.youtube.com/watch?v=nsQggPP_4dc https://www.youtube.com/watch?v=eXiVinHN0Ik https://www.youtube.com/watch?v=e-WDoQDMLn8 https://svitliteraturu.com/_ld/1/186_______1.pdf (ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва. (УС) Ідеї Просвітництва в Україні. (МЗ) Історія. |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює особисту відповідальність за стан навколишнього середовища (НЛ-1); розуміє роль ініціативи в суспільстві (НЛ-2); осмислює значення безпечної поведінки в критичних ситуаціях (НЛ-3); ставить перед собою мету й системно працює для її реалізації (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): розкриває чинники (історичні, філософські, естетичні) розвитку європейської літератури доби Просвітництва; знає основні художні напрями розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, називає їхні ознаки, представників; називає ключові ідеї Просвітництва, виявляє їх у прочитаних творах; визначає особливості сюжету й композиції роману Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера»; розкриває жанрову своєрідність роману «Мандри Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики); знаходить приклади езопової мови у творі Дж. Свіфта; характеризує образ Гуллівера, визначає художні засоби його створення; знаходить у романі Дж. Свіфта приклади гумору, іронії, сатири, сарказму, визначає їхні функції у творі; розкриває ідеї, аналізує мотиви й образи в ліричних творах Й. В. Ґете; пояснює, чому ода «До радості» Ф. Шиллера стала гімном Євросоюзу. |
1 |
|
|
4. |
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. (ТЛ) Поглиблення понять про роман. Композиція. https://www.youtube.com/watch?v=9tkaig99g40&t=3s |
1 |
|
|
|
5. |
Просвітницькі ідеї у творі. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. |
1 |
|
|
|
6. |
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
1 |
|
|
|
7. |
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою). https://www.youtube.com/watch?v=iDkIerZx9t0 https://www.youtube.com/watch?v=0YNw41-2464 https://www.youtube.com/watch?v=ycl8DykXbc0 |
1 |
|
|
|
8. |
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
1 |
|
|
|
9. |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759– 1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. (ТЛ) Поглиблення поняття про оду (ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою). |
|
|
Напам’ять ода «До радості». |
|
10. |
Пафос твору, який став гімном Євросоюзу. ВЧ. Виразне читання напам’ять оди «До радості». |
1 |
|
|
|
11. |
Контрольна робота № 1 за темами «Вступ», «Просвітництво». Тести, відповіді на запитання. |
|
1 |
|
|
|
Романтизм |
||||
12. |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах. (ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.). (МЗ) Художня культура, історія. https://www.youtube.com/watch?v=HXLKEvuNk24 https://svitliteraturu.com/_ld/1/187_jpg2pdf.pdf https://youtu.be/i-gdQQJ9wyE?list=PLIGNgJeEMVGNQZG6P6Y59dmAiJ18iQqtC https://www.youtube.com/watch?v=AVS7wxhvZiE&list=UUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=8
|
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює взаємозв’язок людини і навколишнього середовища (НЛ-1); розуміє необхідність захисту своїх прaв і прав інших людей (НЛ-2); визначає тактику поведінки в небезпечних ситуаціях (НЛ-3); оцінює проблему і відповідно до цього ухвалює рішення (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): визначає специфічні ознаки романтизму як художнього напряму в літературі й мистецтві, чинники його розвитку (історичні, естетичні, філософські), національну специфіку в різних країнах; розповідає про основні віхи життя і творчості митців, їхній внесок у духовну скарбницю світової та національних літератур; визначає провідні теми й мотиви творів письменників і письменниць; аналізує романтичні образи, засоби їхнього створення; знаходить у тексті, інтерпретує зміст романтичних символів; виявляє зв’язок романтичних творів із фольклором, знаходить відповідні елементи (образи, символи, мотиви, жанрові ознаки тощо); аналізує (цілісно) ліричні вірші поетів-романтиків, поему («Мазепа» Дж. Байрона); виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму, взаємодію романтизму і реалізму (на прикладі прочитаних творів); визначає особливості віршового розміру, строфічної організації поетичних творів (на прикладах прочитаних текстів);
виявляє художнє новаторство митців – відкриття нових тем і мотивів, збагачення художньої мови, нові рішення в галузі образотворчості, жанрів тощо; порівнює оригінали (за умови володіння іноземною мовою), художні переклади, переспіви творів письменників; порівнює образи персонажів; знає імена українських перекладачів прочитаних творів; розповідає про відкритість романтизму як художнього напряму, його взаємодію з іншими напрямами, демонструє формування реалістичних тенденцій у межах романтизму (на прикладі прочитаних творів); виявляє особливості індивідуальних стилів митців. |
1 |
|
|
13. |
Генріх Гейне (1797–1856). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). «На півночі кедр одинокий…» (ЕК) Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів. |
1 |
|
|
|
14. |
«Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…». Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. https://svitliteraturu.com/_ld/9/967_jpg2pdf.pdf https://www.youtube.com/watch?v=oJGrs324nY8 |
1 |
|
Напам’ять «Не знаю, що стало зо мною…» |
|
15. |
ВЧ. Виразне читання напам’ять «Не знаю, що стало зо мною…». (ЕК) Порівняння оригіналів, художніх перекладів. |
1 |
|
|
|
16. |
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона. https://www.youtube.com/watch?v=PNHoc4g44L4&t=10s https://svitliteraturu.com/_ld/9/974_jpg2pdf.pdf https://www.youtube.com/watch?v=aKWvxdYeVAs |
1 |
|
|
|
17. |
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична). (УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців. (МЗ) Художня культура, історія. https://svitliteraturu.com/_ld/6/627_jpg2pdf.pdf |
1 |
|
|
|
18. |
РМ №1 (У). Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно. (МЗ) Художня культура. |
1 |
|
|
|
19. |
Контрольна робота № 2 за темою «Романтизм». Тести, відповіді на запитання. |
|
|
|
|
20. |
НОВІ ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ Шарлотта Бронте (1816 – 1855). «Джейн Ейр». Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. (ТЛ) Поглиблення поняття про роман. |
1 |
|
|
|
21. |
Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність. |
1 |
|
|
|
22. |
Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер). |
1 |
|
|
|
23. |
Достовірність зображення середовища, реалістичні деталі. |
1 |
|
|
|
24. |
ПЧ №1. Джейн Остін (1775 – 1817). «Гордість і упередження». Роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця XVIII – XIX ст. Життєва історія родини Беннет. |
1 |
|
|
|
25. |
Образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення. Тема кохання у творі. (Елізабет Беннет – містер Дарсі, Джейн Беннет – містер Бінґлі). Зображення середовища, виразні деталі. |
1 |
|
|
|
26. |
ПЧ №2. Віктор Гюго (1802 – 1885). «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення. Провідні теми й проблеми роману. |
|
|
|
|
|
Особливості побудови сюжету і композиції. Поетизація почуття кохання. Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі. Символіка твору. |
|
|
|
|
27. |
Контрольна робота № 3 за темою «Нові обрії європейського роману». Творча робота. |
1 |
|
|
|
|
Реалізм |
||||
28. |
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). (МЗ) Художня культура, історія. https://svitliteraturu.com/_ld/2/244_jpg2pdf.pdf https://www.youtube.com/watch?v=009HAh6uG4g
|
Ключові компетентності Учень (учениця): розпізнає хибні й справжні життєві цінності, усвідомлює необхідність поваги до людини, цінує вияв милосердя та співчуття до людини (НЛ-2); осмислює причини й наслідки власних рішень та поведінки (НЛ-3); розуміє значення моралі в суспільстві, роль особистої відповідальності за вчинки (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): дає визначення поняття «реалізм», називає його провідні ознаки, виявляє їх у творі; розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX століття (романтизмом, натуралізмом); розповідає про основні віхи життя й творчості митців; розкриває особливості світоглядних позицій письменників; визначає актуальні проблеми, теми творів; установлює сюжетно-композиційні особливості творів; аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих фрагментах; дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку психологізму в прочитаних творах; інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює судження щодо певних ситуацій; аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з іншими персонажами тощо); виявляє художнє новаторство митців; розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до зображення дійсності.
|
1 |
|
|
29. |
Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. (УС) О. де Бальзак і Україна. https://svitliteraturu.com/_ld/7/766_jpg2pdf.pdf |
1 |
|
|
|
30. |
Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). (ТЛ) Поглиблення поняття про повість. https://www.youtube.com/watch?v=CECeXYGbGpc https://svitliteraturu.com/load/prezentaciji/9_klas_ppt/obraz_gobseka_prezentacija/45-1-0-726 |
1 |
|
|
|
31. |
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр. (ЕК) Тема грошей та їхнього впливу на людину у творах О. де Бальзака |
1 |
|
|
|
32. |
Жіночі образи повісті «Гобсек». (ЕК) Зіставлення образів персонажів, їхніх учинків і ставлень. (ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака в мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо). |
|
|
|
|
33. |
РМ №2 (П). Творча робота за повістю «Гобсек». |
1 |
|
|
|
34. |
Микола Васильович Гоголь (1809 – 1952). Зрілий етап життя і творчості митця. «Ревізор». Творча історія п’єси. (УС) М. Гоголь і Україна. https://www.youtube.com/watch?v=hMBsWtwH1r4 |
1 |
|
|
|
35. |
Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад. (ЕК) Зіставлення образів персонажів, їхніх учинків і ставлень (ЛК) Утілення образів і сюжетів творів М. Гоголя в мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі тощо). |
1 |
|
|
|
36. |
Критика суспільства. Специфіка художнього конфлікту і жанру твору. |
1 |
|
|
|
37. |
«Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору. https://www.youtube.com/watch?v=SrKT-jGG8Qk |
1 |
|
|
|
38. |
Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору. (ЕК) Зіставлення образів персонажів, їхніх учинків і ставлень. Тема грошей та їхнього впливу на людину у творах М. Гоголя. |
1 |
|
|
|
39. |
Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція. |
1 |
|
|
|
40. |
Контрольна робота №4 за темою «Реалізм». Тести, відповіді на запитання. |
|
1 |
|
|
|
Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. |
||||
41. |
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. (ТЛ) «Нова драма». (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст. (ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів. |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює необхідність брати на себе відповідальність за власні рішення (НЛ-2); виробляє вміння опановувати себе (НЛ-3); розрізняє щирі і меркантильні наміри (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви; характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього створення; Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні аналізує твори у єдності змісту та форми; висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій творів, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами; розповідає про основні віхи життя й творчості митців; знає українські переклади творів, зіставляє їх з оригіналами (за умови володіння іноземною мовою); здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури (збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо); користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема інтернет-ресурсами). |
1 |
|
Проєктна робота. |
42. |
Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. (ТЛ) Ібсенізм. |
1 |
|
|
|
43. |
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. |
1 |
|
|
|
44. |
Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
1 |
|
|
|
45. |
Бернард Шоу (1856–1950). Особливості світогляду Б. Шоу. «Пігмаліон». |
1 |
|
|
|
46. |
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
1 |
|
|
|
47. |
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
1 |
|
|
|
48. |
РМ №3. Захист проєктних робіт (робота в групах) «Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно». (МЗ) Художня культура, іноземна мова. |
1 |
|
|
|
49. |
Контрольна робота №5 за темою «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.». Твір. |
1 |
|
|
|
|
Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура |
||||
50. |
Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. (ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність». https://www.youtube.com/watch?v=VajeO8JWeCI |
Ключові компетентності Учень (учениця): обгрунтовує вплив культурного, соціального, економічного чинників на розвиток людства; характеризує цілісну наукову картину світу (НЛ-1); усвідомлює моральну відповідальність за свої вчинки; аналізує принципи і механізми функціювання суспільства (НЛ-2); розуміє відповідальність за духовне й фізичне здоров’я, прогнозує ризики непродуманих наукових та суспільних експериментів (НЛ-3); цінує ініціативність та підприємливість (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): знає основні відомості про життя і творчість митців; виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній зв'язок із проблемами суспільства, історії, культури, існування людини, її морального вибору; виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних творах; знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у творах письменників; характеризує образи провідних героїв та героїнь, простежує особливості їхньої внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби; створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або кіно, театру); обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо актуальних проблем і тенденцій розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті її взаємодії з іншими видами мистецтва; презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє в них риси художності; володіє навичками роботи з бібліотечними фондами, інтернет-ресурсами з метою пошуку необхідної книги, творчого читання; знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури; аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й форми; знає визначні міжнародні літературні премії сучасності; називає зарубіжних письменників-лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори митців, відзначені преміями. |
1 |
|
Проєктна робота. |
51. |
Філософські проблеми. |
1 |
|
|
|
52. |
Образна система твору. |
|
|
|
|
53. |
Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва. |
1 |
|
|
|
54-55. |
ПЧ №3. Ремарк Е. М. «Три товариші». |
2 |
|
|
|
56. |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». https://www.youtube.com/watch?v=TukcW_tjmlU |
1 |
|
|
|
57. |
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
1 |
|
|
|
58. |
Натовп і влада. |
1 |
|
|
|
59. |
Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. |
1 |
|
|
|
60. |
Гарпер Лі (1926–2016). «Убити пересмішника». |
1 |
|
|
|
61. |
Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. |
|
|
|
|
62 |
Моральні ідеали у творі. |
1 |
|
|
|
63. |
ПЧ №4. Ерік Вольф Сігел (1937–2010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. https://svitliteraturu.com/_ld/10/1021_jpg2pdf.pdf https://svitliteraturu.com/_ld/10/1022_jpg2pdf.pdf |
1 |
|
|
|
64 |
Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі. Порівняння з драмою В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». |
1 |
|
|
|
65-66. |
РМ №4. Захист проєктних робіт (робота в групах):
|
2 |
|
|
|
67. |
Контрольна робота №6 за темою «Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура». Тести, відповіді на запитання. |
1 |
|
|
|
|
Підсумки |
||||
68-69. |
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу протягом року. Презентація творів з програми 10 класу. (МЗ) Українська література. |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює красу природи, її благотворний вплив на людину, розуміє відповідальність за спроби змінити навколишній світ (НЛ-1); оцінює свою роль у суспільстві, бере участь у процесі ухвалення рішень (НЛ-2); осмислює причиново-наслідкові зв’язки між безпечною поведінкою та здоров’ям (НЛ-3); продукує власні ідеї та ініціативи, обстоює власну думку, використовуючи доцільні мовні засоби (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця): визначає основні етапи літературного процесу XIX–XX ст., їхні особливості, зв’язок із розвитком культури і мистецтва; розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIX–XX ст.; установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й стильову своєрідність; називає представників різних літературних напрямів, течій, мистецьких тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову скарбницю художніх цінностей; застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й інтерпретації літературних творів; аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища. |
2 |
|
|