Календарне-тематичне планування з природознавства (5 клас) складене згідно програми «Природознавство 5 кл» для знз, Гільберг Т. Г. та ін., над оновленням програми (2017 рік) працювали:Н. П. Дементієвська та ін., наказ Міністерства освіти і науки, України від 07.06.2017 № 804
Природознавство 5-й клас
(2 год на тиждень, разом 70 год)
Згідно програми «Природознавство 5 кл» для знз, Гільберг Т. Г. та ін., над оновленням програми (2017 рік) працювали:Н. П. Дементієвська та ін., наказ Міністерства освіти і науки, України від 07.06.2017 № 804
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
|
Вступ |
|||
1 |
|
Науки, що вивчають природу |
|
2 |
|
Практичне заняття № 1. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо |
|
3 |
|
Методи вивчення природи. |
|
4 |
|
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття № 2. Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та дослідів |
|
5 |
|
Значення природничо-наукових знань для людини Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас» |
|
Розділ 1. Тіла, речовини та явища навколо нас |
|||
6 |
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла. їх вимірювання. Практична робота №1. Вимірювання маси та розмірів різних тіл |
|
7 |
|
Речовини. Фізичні властивості речовин |
|
8 |
|
Властивості твердих тіл, рідин і газів. Атоми і молекули. Дифузія |
|
9 |
|
Проміжне оцінювання знань з теми: «Тіла, речовини та явища навколо нас» |
|
10 |
|
Різноманітність речовин. Поняття про неорганічні та органічні речовини |
|
11 |
|
Чисті речовини і суміші |
|
12 |
|
Способи розділення сумішей. |
|
13 |
|
Практичне заняття № 3 Розділення сумішей фільтруванням |
|
14 |
|
Практичне заняття №4. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні |
|
15 |
|
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність |
|
16 |
|
Механічні і теплові фізичні явища |
|
17 |
|
Магнітні, електричні, звукові та світлові фізичні явища |
|
18 |
|
Хімічні явища. їх ознаки. Горіння. Гниття |
|
19 |
|
Повторюваність явищ. Взаємозв'язок явищ у природі Узагальнення та систематизація знань з теми: «Тіла, речовини та явища навколо нас» |
|
Розділ 2. Всесвіт |
|||
20 |
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил |
|
21 |
|
Небесні тіла. |
|
22 |
|
Зоря - це самосвітне небесне тіло. Поняття «сузір'я». Значення зоряного неба в історії людства |
|
23 |
|
Практичне заняття №4. Визначення найвідоміших сузір'їв на карті зоряного неба |
|
24 |
|
Сонце, його значення |
|
25 |
|
Сонячна система |
|
26 |
|
Планети та планетні системи. Відмінності між планетами. |
|
27 |
|
Зоряні системи — галактики. Відмінності між галактиками. Скупчення галактик |
|
28 |
|
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система» |
|
29 |
|
Всесвіт та його складові. Людина і Всесвіт |
|
30 |
|
Астрономія — це наука, що вивчає Всесвіт. |
|
31 |
|
Методи та засоби астрономічних досліджень |
|
32 |
|
Контрольна робота з теми: «Всесвіт» |
|
Розділ 3. Земля — планета Сонячної системи Тема 1. Земля як планета |
|||
33 |
|
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі |
|
34 |
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення |
|
35 |
|
Способи зображення Землі. Масштаб |
|
36 |
|
Практичне заняття № 7. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль материків і частин світу, географічних об'єктів |
|
37 |
|
Рухи Землі. Пори року. Практичне заняття № 10. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця. |
|
38 |
|
Ґрунт, його значення, утворення грунту |
|
39 |
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом |
|
40 |
|
Повітря — суміш газів. Значення повітря, властивості повітря |
|
41 |
|
Вода на землі. Властивості води. Колообіг води |
|
42 |
|
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Практичні заняття № 6, 8. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі лимонної кислоти, олії, глини) |
|
43 |
|
Розчини у природі. Значення води у природі. Практичне заняття № 9. Дослідження різних температур на розчинення цукру (солі) у воді |
|
44 |
|
Використання води людиною. |
|
45 |
|
Узагальнення знань учнів з теми: «Земля як планета» |
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів |
|||
46 |
|
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів |
|
47 |
|
Різноманітність організмів: Рослини. |
|
48 |
|
Різноманітність організмів: Тварини. |
|
49 |
|
Різноманітність організмів: Гриби. |
|
50 |
|
Практичне заняття № 11. Визначення назв найпоширеніших в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників |
|
51 |
|
Різноманітність організмів: Бактерії. |
|
52 |
|
Проміжне оцінювання знань з теми: «Планета Земля як середовище життя організмів» |
|
53 |
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Вплив на організми чинників неживої природи. |
|
54 |
|
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» |
|
55 |
|
Вода і тепло. Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища |
|
56 |
|
Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому |
|
57 |
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді |
|
58 |
|
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті |
|
59 |
|
Вплив на організми чинників живої природи. |
|
60 |
|
Екосистеми. |
|
61 |
|
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості Практичне заняття № 12. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості |
|
62 |
|
Контрольна робота з теми: «Планета Земля як середовище життя організмів» |
|
Тема 3. Людина на планеті Земля |
|||
63 |
|
Людина — це частина природи. |
|
64 |
|
Екологічні проблеми та їх вирішення. Практичне заняття № 13. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості |
|
65 |
|
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей)
|
|
66 |
|
Охорона природи. Червона книга України. |
|
67 |
|
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. |
|
68 |
|
Практична робота № 2. Складання Червоної книги своєї місцевості |
|
69 |
|
Узагальнення знань учнів з теми «Людина на планеті Земля» |
|
70 |
|
Узагальнення вивченого за рік |
|