Методи вивчення природи . Обладнання для вивчення природи
Мета уроку :ознайомити учнів із методами пізнання природи
познайомити із приладами ,що застосовують для вивчення природи
розвивати спостережливість та дослідницькі навички
виховувати до наукових надбань людства
Тип уроку :комбінований
Обладнання :підручник,зошит ,опорна схема,прилади для проведення природничо - наукових спостережень
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Що таке природа?
Що таке природознавство?
Які науки вивчають природничі науки?
Що вивчає астрономія ?
Про що ми можемо дізнатися вивчаючи біологію?
Наука географія вивчає...
Що вивчає наука фізика?
Хімія - це наука про...
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
«…Люди, які збирали виноград, йшли ранком на плантацію. Біля дороги вони побачили чоловіка у чорній широкополій шляпі. Він схилився над землею і щось розглядав. Які ж були здивовані жінки, коли ввечері, повертаючись додому, вони застали цього ж чоловіка там же, у тій же позі».
• Хто був цей дивний чоловік і чим він займався весь день?
Це був знаменитий французький учений-ентомолог Жан Анрі Фабр. У той день він спостерігав за тим, як поводиться оса, що влаштувала собі нірку біля дороги. Вивченню комах Фабр присвятив все своє життя. Не шкодуючи часу і сил для спостережень за осами, бджолами, метеликами, жуками, він став кращим у світі знавцем комах. Свої відкриття Фабр описав у книгах, якими і сьогодні захоплюються вчені і знавці природи різних країн.
• За допомогою якого методу вивчав комах Фабр?
ІV.Вивчення нового матеріалу
Діти ,для того ,щоб вчені могли більш доконало могли вивчати природу їм потрібні методи ,якими б вони могли користуватися .
Методи вивчення природи . Обладнання для вивчення природи
Мета уроку :ознайомити учнів із методами пізнання природи
познайомити із приладами ,що застосовують для вивчення природи
розвивати спостережливість та дослідницькі навички
виховувати до наукових надбань людства
Тип уроку :комбінований
Обладнання :підручник,зошит ,опорна схема,прилади для проведення природничо - наукових спостережень
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Що таке природа?
Що таке природознавство?
Які науки вивчають природничі науки?
Що вивчає астрономія ?
Про що ми можемо дізнатися вивчаючи біологію?
Наука географія вивчає...
Що вивчає наука фізика?
Хімія - це наука про...
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
«…Люди, які збирали виноград, йшли ранком на плантацію. Біля дороги вони побачили чоловіка у чорній широкополій шляпі. Він схилився над землею і щось розглядав. Які ж були здивовані жінки, коли ввечері, повертаючись додому, вони застали цього ж чоловіка там же, у тій же позі».
• Хто був цей дивний чоловік і чим він займався весь день?
Це був знаменитий французький учений-ентомолог Жан Анрі Фабр. У той день він спостерігав за тим, як поводиться оса, що влаштувала собі нірку біля дороги. Вивченню комах Фабр присвятив все своє життя. Не шкодуючи часу і сил для спостережень за осами, бджолами, метеликами, жуками, він став кращим у світі знавцем комах. Свої відкриття Фабр описав у книгах, якими і сьогодні захоплюються вчені і знавці природи різних країн.
• За допомогою якого методу вивчав комах Фабр?
ІV.Вивчення нового матеріалу
Діти ,для того ,щоб вчені могли більш доконало могли вивчати природу їм потрібні методи ,якими б вони могли користуватися .
Які ж існують методи для вивчення природи?
Діти,для того щоб ми могли користуватися тим чи іншим методом нам потрібні спеціальні прилади
для того ,щоб ми могли правильно користуватися методами і приладами.,ми повинні визначити мету "для чого ми це робимо"
Вчених які займаються вивченням природи називають натуралістами
V.Підсумок уроку
А зараз ми з вами спробуємо підібрати метод дослідження до певного процесу
«Підбери метод дослідження». Вчитель наводить приклади досліджень, а учні підбирають метод.
• Визначення температури кипіння олії
• Голий слизень (молюск) повільно повзе по листку капусти
• Для отримання високого врожаю капусти у ґрунт потрібно додати азотні добрива
• Пташка в'є гніздо
• У склянку з теплою водою помістити пакет з чаєм.
VI.Домашнє завдання
§ 2 - 3читати та переказувати ,вивчити конспект, Використовуючи Інтернет-ресурси, дізнайся хто такий Джозеф Пристлі і які відкриття йому належать у галузі природознавства