Урок "Конспект уроку з природознавства для 5 - го класу на тему :"​Методи вивчення природи . Обладнання для вивчення природи"

Про матеріал

Методи вивчення природи . Обладнання для вивчення природи

Мета уроку :ознайомити учнів із методами пізнання природи

познайомити із приладами ,що застосовують для вивчення природи

розвивати спостережливість та дослідницькі навички

виховувати до наукових надбань людства

Тип уроку :комбінований

Обладнання :підручник,зошит ,опорна схема,прилади для проведення природничо - наукових спостережень

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Що таке природа?

Що таке природознавство?

Які науки вивчають природничі науки?

Що вивчає астрономія ?

Про що ми можемо дізнатися вивчаючи біологію?

Наука географія вивчає...

Що вивчає наука фізика?

Хімія - це наука про...

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

«…Люди, які збирали виноград, йшли ранком на плантацію. Біля дороги вони побачили чоловіка у чорній широкополій шляпі. Він схилився над землею і щось розглядав. Які ж були здивовані жінки, коли ввечері, повертаючись додому, вони застали цього ж чоловіка там же, у тій же позі».
• Хто був цей дивний чоловік і чим він займався весь день?

Це був знаменитий французький учений-ентомолог Жан Анрі Фабр. У той день він спостерігав за тим, як поводиться оса, що влаштувала собі нірку біля дороги. Вивченню комах Фабр присвятив все своє життя. Не шкодуючи часу і сил для спостережень за осами, бджолами, метеликами, жуками, він став кращим у світі знавцем комах. Свої відкриття Фабр описав у книгах, якими і сьогодні захоплюються вчені і знавці природи різних країн.
• За допомогою якого методу вивчав комах Фабр?

ІV.Вивчення нового матеріалу

Діти ,для того ,щоб вчені могли більш доконало могли вивчати природу їм потрібні методи ,якими б вони могли користуватися .

Перегляд файлу

Методи вивчення природи . Обладнання для вивчення природи

Мета уроку :ознайомити учнів із методами пізнання природи

  познайомити із приладами ,що застосовують для вивчення природи

  розвивати спостережливість та дослідницькі навички

  виховувати до наукових надбань людства

Тип уроку :комбінований

Обладнання :підручник,зошит ,опорна схема,прилади для проведення природничо - наукових спостережень

Хід уроку

І.Організаційний момент

http://svitppt.com.ua/images/49/48815/960/img2.jpg

ІІ. Актуалізація опорних знань

Що таке природа?

Що таке природознавство?

Які науки вивчають природничі науки?

Що вивчає астрономія ?

Про що ми можемо дізнатися  вивчаючи біологію?

Наука географія вивчає...

Що вивчає наука фізика?

Хімія - це наука про...

ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

«…Люди, які збирали виноград, йшли ранком на плантацію. Біля дороги вони побачили чоловіка у чорній широкополій шляпі. Він схилився над землею і щось розглядав. Які ж були здивовані жінки, коли ввечері, повертаючись додому, вони застали цього ж чоловіка там же, у тій же позі».
    Хто був цей дивний чоловік і чим він займався весь день?

Це був знаменитий французький учений-ентомолог Жан Анрі Фабр. У той день він спостерігав за тим, як поводиться оса, що влаштувала собі нірку біля дороги. Вивченню комах Фабр присвятив все своє життя. Не шкодуючи часу і сил для спостережень за осами, бджолами, метеликами, жуками, він став кращим у світі знавцем комах. Свої відкриття Фабр описав у книгах, якими і сьогодні захоплюються вчені і знавці природи різних країн.
    За допомогою якого  методу  вивчав комах Фабр?

ІV.Вивчення нового матеріалу

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifДіти ,для того ,щоб вчені могли більш доконало могли вивчати природу їм потрібні  методи ,якими б вони могли користуватися .

Які ж існують методи для вивчення природи?

 

  

 

 

 

 

 

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gif

Діти,для того щоб ми могли користуватися тим чи іншим методом нам потрібні спеціальні прилади

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifдля того ,щоб ми могли правильно користуватися методами і приладами.,ми повинні визначити мету "для чого ми це робимо"

Вчених які займаються вивченням природи називають натуралістами

V.Підсумок уроку

А зараз ми з вами спробуємо підібрати метод дослідження до певного процесу

«Підбери метод дослідження». Вчитель наводить приклади досліджень, а учні підбирають метод.
    Визначення температури кипіння олії
    Голий слизень (молюск) повільно повзе по листку капусти
    Для отримання високого врожаю капусти у ґрунт потрібно додати азотні добрива
    Пташка в'є гніздо
    У склянку з теплою водою помістити пакет з чаєм.

  • Джозеф Пристлі посадив під скляну колбу мишу, яка дуже швидко почала страждати від задухи, оскільки в результаті дихання повітря під ковпаком «зіпсувалося». Цим «зіпсованим» повітрям вчений заповнив два скляних циліндри. В один із них помістив живу рослину (м‘яту). І здійснилося чудо! М‘ята у цьому «зіпсованому» повітрі почувала себе відмінно і навіть підросла! Коли в цей же циліндр вчений знову запустив мишу, вона почувала себе тривали час дуже добре, на відміну від того циліндра, де повітря залишилося «зіпсованим». Це є підтвердженням того, що саме м‘ята зробила повітря придатним для життя! Так Пристлі показав роль зелених рослин у забезпеченні життя на нашій планеті.  
        Яким методом користувався Джозеф Пристлі, проводячи своє дослідження?
  • Які вам відомі методи дослідження ?
  • Назвіть прилади для вивчення природи
  • Що ми можемо дізнатися під час експеременту?
  • Кого називають натуралістами ?
  • Назвіть збільшувальні прилади?

VI.Домашнє завдання

§ 2 - 3читати та переказувати ,вивчити конспект, Використовуючи Інтернет-ресурси, дізнайся хто такий Джозеф Пристлі і які відкриття йому належать у галузі природознавства

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
1923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку