Календарні плани 7 клас Біологія НУШ - 2 семестр

Про матеріал

Календарні плани з біології на 2 семестр для учнів 7 класів НУШ, за Модельною навчальною програмою «Біологія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П.). Підручник Балан П., Козленко О., Остапченко Л., Кулініч О., Юрченко Л., 2024 рік видання.

Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО- ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ БІОЛОГІЇ  ІІ СЕМЕСТР (7 НУШ)

(2 години на тиждень)

Дата

ГР

Зміст уроку

Орієнтовні види діяльності

Д/з, §

ІІ СЕМЕСТР

ТЕМА 5. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ВИЩИХ РОСЛИН. (продовження)

  1.  

 

ГР1

Голонасінні. Лабораторне дослідження 5. Дослідження  шишок та хвої (сосни або ялини). Інструктаж з БЖД.

 

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації

 Демонстрування різних об’єктів живої природи (живі представники, колекційний та гербарний матеріал вищих рослин; відеоматеріалів, анімацій життєвих циклів насінних рослин.

Дослідницька діяльність

Лабораторне дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

«Голонасінні в житті людини»

§27,28

  1.  

 

ГР2

Покритонасінні.

§28

  1.  

 

ГР1

Квітка.  Лабораторне дослідження 6. Дослідження будова квітки. Інструктаж з БЖД.

Демонстрування різних об’єктів живої природи (живі представники, колекційний та гербарний матеріал вищих рослин, муляжі квіток

Дослідницька діяльність

Лабораторне дослідження будови квітки

Лабораторне дослідження будови суцвіття

Моделювання будови квітки

§29

  1.  

 

ГР1

Суцвіття. Лабораторне дослідження 7. Дослідження будова суцвіття. Інструктаж з БЖД.

 

  1.  

 

ГР1

Плід. Способи поширення насіння та плодів. Лабораторне дослідження 7. Різноманітність плодів. Інструктаж з БЖД.

Демонстрування плодів, насіння

Розв’язання проблемних питань, задач

Як особливості будови репродуктивних органів рослини (квітка, суцвіття, плоди) пов'язані з адаптацією до конкретних  умов існування?

Дослідницька діяльність

Лабораторне дослідження різноманітності плодів.

§30

  1.  

 

ГР2

Різноманітність покритонасінних. Однодольні.

 Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації

 щодо розпізнавання та класифікації вищих рослин

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації

 щодо розпізнавання та класифікації вищих рослин

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Родини квіткових рослин (на вибір: капустяні, пасльонові, бобові, айстрові, злакові, лілійні, цибулеві тощо)”

Ігровий ( рольовий ) проєкт:

Квест:  «Вгадай рослину за ознаками»

§31

  1.  

 

ГР2

Різноманітність покритонасінних. Дводольні.

§32

  1.  

 

ГР3

Різноманітність покритонасінних. Дводольні.

§33

  1.  

 

ГР1

Практична робота 3. «Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових))». Інструктаж з БЖД.

 

  1.  

 

ГР3

Роль вищих рослин у природі та житті людини. Рідкісні та зникаючі види рослин України/свого краю. Червона та Зелена книги України, їхня роль у збереженні біорізноманіття. Природно-заповідний фонд України, його значення для збереження різноманіття.

 

 

 

 

 

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

«Роль квіткових рослин у житті та господарській діяльності людини»

«Квіткові рослини рідного краю, що потребують охорони»

Практико-орієнтований проєкт створення буклету:

“Ранньоквітучі рослини моєї місцевості (України)” або “Охорона первоцвітів”

Виготовлення колажу:

“Отруйні рослини моєї місцевості”;

“Лікарські рослини моєї місцевості”

Інформаційно-пошуковий проєкт:

Території природно-заповідного фонду вашого краю, де охороняють рідкісні та зникаючі види рослин»

Творчий проєкт:

«Квіти , які можна вживати в їжу».

 

 

ТЕМА 6. ХАРАКТЕРНІ РИСИ ТА БУДОВА ТВАРИН

  1.  

 

ГР2

Гетеротрофний тип живлення. Середовища існування та пристосування до них тварин.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації )

-  про процеси життєдіяльності та пристосування тварин до середовища мешкання;

- про пристосування тварин до середовища мешкання

§34

  1.  

 

ГР3

Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем.

 

  1.  

 

ГР2

Системи органів тварин та їх функції. Нейрогуморальна регуляція життєвих функцій.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації )

- про типи розмноження та типи розвитку тварин

Моделювання

етапів прямого та непрямого  типів розвитку тварин

Графічне моделювання

нейрогуморальної регуляції життєвих функцій у тварин

§35,37

  1.  

 

ГР2/ГР1

Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий). Лабораторне дослідження 8. Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів). Інструктаж з БЖД.

Лабораторне дослідження

Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів)

§37

  1.  

 

ГР3

Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти).

 

Проєктна діяльність

Науково-дослідницький:

“Вироблення умовного рефлексу годування у акваріумних рибок на різні  умовні подразники (світло, постукування, годівничку, різні види корму тощо)”

§38

  1.  

 

ГР1

Форми поведінки тварин. Лабораторне дослідження 9.

Спостереження за поведінкою тварин (вид визначає вчитель/вчителька). Інструктаж з БЖД.

Лабораторне дослідження

 

  1.  

 

ГР1

Практична робота 4. “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)”. Інструктаж з БЖД.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації )

- про форми поведінки тварин

Лабораторне дослідження

Спостереження за поведінкою тварин (вид визначає вчитель/вчителька).

Рольова гра “Лісова школа тварин” (демонстрація поведінкових реакцій тварин у певній ситуації)

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Пристосування до полювання у хижих тварин”

Практико-орієнтований проєкт:

«Мій домашній улюбленець: утримання та догляд»

Творчий проєкт:

«Тварини, які  відіграли важливу роль у моєму житті»

Написання есе (твору, розповіді)

“Переваги та недоліки рослиноїдництва у тварин”

 

  1.  

 

ГР3

Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення.

Розв'язання проблемних питань, задач —

«Чому і для чого  тварини мігрують?»

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Способи комунікації тварин (птахи, ссавці тощо)”

§39

ТЕМА 7. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН

  1.  

 

ГР2

Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних тварин, основні ознаки груп тварин

§40

  1.  

 

ГР3

Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини.

§41

  1.  

 

ГР2/ ГР3

Плоскі черви – паразити людини і тварин. Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних тварин, основні ознаки груп тварин.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження) —

Лабораторні дослідження:

- зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

§42,43

  1.  

 

ГР1

Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження 10. Дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника). Інструктаж з БЖД.

§44

  1.  

 

ГР1

Черевоногі, двостулкові та головоногі молюски: їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження 11. Дослідження зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів). Інструктаж з БЖД.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження) —

Лабораторні дослідження:

- зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів).

§45

  1.  

 

ГР2

Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних тварин, основні ознаки груп тварин

§46

  1.  

 

ГР2

Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних тварин, основні ознаки груп тварин

 

§49

  1.  

 

ГР1

Комахи.

 Лабораторне дослідження 12.  Дослідження зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил). Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

 

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи безхребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження) —

Лабораторні дослідження:

- зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил)

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

- комахи рідного краю

 Практико-орієнтований проєкт:

“Безпечна поведінка людини з отруйними безхребетними тваринами”

§47

  1.  

 

ГР3

Комахи. Роль комах у природі та житті людини.

 

  1.  

 

ГР1

Практична робота 5.  “Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах”. Інструктаж з БЖД.

§48

  1.  

 

ГР3

Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби, пристосування до мешкання у водоймах.

Розв’язання проблемних питань, задач

«Чому риби не живуть на деревах, а кити – на суші?»

 

§50

  1.  

 

ГР1

Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах. Лабораторне дослідження 13. Дослідження зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів). Інструктаж з БЖД.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи хребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні дослідження) —

Лабораторні дослідження:

- зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів).

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

- риби рідного краю

§51-52

  1.  

 

ГР2

Четвероногі хордові тварини. Амфібії (земноводні), їхня роль у природі та житті людини.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи хребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

- амфібії рідного краю

§53

  1.  

 

ГР2

Рептилії (плазуни), їхня роль у природі та житті людини.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи хребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

- рептилії рідного краю

§54

  1.  

 

ГР2

Птахи.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи хребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

- птахи рідного краю

Проєктна діяльність

Науково-дослідницький:

Дослідження чисельності популяції птахів-синантропів у населеному пункті (на прикладі  голуба сизого, кільчастої горлиці, ворони сірої тощо )

§55

  1.  

 

ГР3

Птахи. Роль птахів у природі та житті людини.

 

  1.  

 

ГР1

Практична робота 6.  “Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів”. Інструктаж з БЖД.

§56

  1.  

 

ГР3

Ссавці.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) —

про різноманітність тваринного світу, групи хребетних тварин, основні ознаки груп тварин

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

- особливості будови зубного апарату ссавців залежно від характеру живлення

- ссавці рідного краю

§58

  1.  

 

ГР2

Ссавці. Роль ссавців у природі та житті людини.

 

  1.  

 

ГР1

Практична робота 7.  “Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування”. Інструктаж з БЖД.

 

  1.  

 

ГР2/ГР3

Рідкісні та зникаючі види тварин  і рослин України/свого краю.

Червона та Зелена книги України, їхня роль у збереженні біорізноманіття.  Тварини Червоної книги України.

Природно-заповідний фонд України, його значення для збереження біорізноманіття.

Проєктна діяльність

Науково-дослідницький:

Дослідження видового різноманіття тварин (безхребетних або хребетних) природної або штучної екосистеми.

Ігровий (рольовий) проєкт:

  •           Гра «Вгадай тварину за ознаками»;
  •           Квест «Дивовижні тварини».

Творчий проєкт:

  •           написання есе (твору, розповіді) «Тварини в моєму житті»;

«Як пов’язані тварини з рослинами та грибами»

 Інформаційно-пошуковий проєкт:

Території природно-заповідного фонду вашого краю, де охороняють рідкісні та зникаючі види рослин»

 «Роль квіткових рослин у житті та господарській діяльності людини»

«Квіткові рослини рідного краю, що потребують охорони»

Практико-орієнтований проєкт створення буклету:

“Ранньоквітучі рослини моєї місцевості (України)” або “Охорона первоцвітів”

Виготовлення колажу:

“Отруйні рослини моєї місцевості”;

“Лікарські рослини моєї місцевості”

“Безпечна поведінка людини з отруйними хребетними тваринами

Творчий проєкт:

«Квіти , які можна вживати в їжу».

§

ТЕМА 8. СЕРЕДОВИЩА ІСНУВАННЯ ТВАРИН

  1.  

 

ГР3

Середовища існування тварин, їхня характеристика. Пристосування тварин до певного середовища існування. Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах.

Розв’язання проблемних питань, задач 

Якими способами підтримується рівновага кількості  тварин в екосистемах?

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації) —

про екосистеми, ланцюги живлення

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації) —

Зв'язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах.

 Моделювання —

Моделювання трофічної сітки природної  екосистеми (на вибір вчителя\вчительки)

Ігровий (рольовий) проєкт:

Рольова гра “Екологічне лото” (складання ланцюгів живлення )

§62

  1.  

 

ГР2

Роль тварин у біосфері (санітарна, тварини-запилювачі, поширення насіння та плодів, участь у процесах ґрунтоутворення,  регуляція чисельності інших груп організмів, естетична функція, тощо).

Роль тварин у житті людини.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації) —

- тварин-запилювачів;

- тварин-сапротрофів;

-тварин-хижаків;

 -тварин-фітофагів;

тварин-паразитів.

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошукові проєкти:

“Комахи-запилювачі, їхня користь у природі”

Науково-дослідницький:

“Створення мірмекарію (формікарію) та спостереження за ним у домашніх умовах”

«Дослідження компостування органічних відходів за допомогою червоного каліфорнійського черв’яка»

Практико-орієнтований проєкт:

 «Роль тварин у колообігу речовин біосфери» (на прикладі городу, лісу, саду вашої місцевості)

Творчий проєкт:

Чому живі організми стали середовищем мешкання для інших істот?

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації) —

використання тварин людиною в промисловості, науці, медицині тощо

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошукові проєкти:

Основні напрями тваринництва та птахівництва рідного краю”;

“Захворювання людини, які спричиняють паразитичні черви (гельмінти)”;

“Кровосисні комахи та кліщі – переносники збудників захворювань людини»

Практико-орієнтований проєкт:

“Тварини Червоної книги України (вашого краю)”

написання есе (твору, розповіді)

“Моє ставлення до декоративних тварин, які живуть удома”

 Виготовлення колажу, буклету, лепбука:

Тварини України (світу), що лікують

§63

ТЕМА 9. ГРИБИ – ГЕТЕРОТРОФНІ ОРГАНІЗМИ

  1.  

 

ГР3

Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми.

Розв'язання проблемних питань, задач —

Чи можливе життя на Землі без грибів?

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) 

- про різноманітність грибів, їхню будову та  процеси життєдіяльності;

-   про біорізноманіття грибів в Україні та світі

Творчий проєкт:

написання есе (твору, розповіді) “Моє перше знайомство з грибами”

§64

  1.  

 

ГР2/ГР1

 Гриби багатоклітинні та одноклітинні. Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних (на прикладі шапинкових) грибів.  Лабораторне дослідження 14. Дослідження будови шапинкових грибів. Інструктаж з БЖД.

Моделювання —

предметне моделювання плодового тіла гриба та мікоризи

Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні роботи) —

Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Чому мікориза є взаємовигідною формою співіснування?”

Науково-дослідницький:

“Вирощування плодових тіл шапинкових грибів та визначення їхньої продуктивності (печериці, гливи) на різних субстратах”

Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні роботи) —

Лабораторне дослідження:

-    мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів)

Проєктна діяльність

Науково-дослідницький:

“Дослідження швидкості брунькування дріжджів під мікроскопом на різних субстратах”

§65

  1.  

 

ГР2/ГР1

Будова та процеси життєдіяльності одноклітинних (на прикладі дріжджів) грибів.  Лабораторне дослідження 15. Дослідження мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів). Інструктаж з БЖД.

 

 

  1.  

 

ГР3

Гриби їстівні та отруйні. Правила збирання грибів.

Проєктна діяльність

Ігровий ( рольовий ) проєкт:

“Віртуальна подорож по гриби”

Практико-орієнтований проєкт:

“Ознаки харчового отруєння грибами та долікарська допомога”

Проєктна діяльність

Практико-орієнтований проєкт:

“Вирощування шапинкових грибів у штучних умовах”

“Правила збирання грибів у природі”

Створення буклету, лепбуку:

 Приказки українського народу про гриби

Створення колажу

“Як гриби застосовують у  фармакології ?”

§67

  1.  

 

ГР3

Значення грибів у природі та житті людини. Вирощування грибів у промислових масштабах. Використання грибів у різних галузях промисловості (харчовій, фармакології).

 

  1.  

 

ГР1

Практична робота 8. “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. Інструктаж з БЖД.

 

  1.  

 

ГР2/ГР1

Гриби – паразити рослин (фітофторові, борошнисторосяні, сажки, ріжки, трутовики).  Лабораторне дослідження 16.   Дослідження цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників). Інструктаж з БЖД.

 

Дослідження та експериментування (практичні та лабораторні роботи) —

Лабораторні дослідження:

-   цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників)

Творчий проєкт:

написання есе (твору, розповіді) “Яким би був світ без відкриття пеніциліну”

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Гриби – паразити рослин”;

“Гриби – паразити людини”

§68

  1.  

 

ГР2

Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами (водоростями та ціанобактеріями). Будова слані та особливості життєдіяльності (живлення, розмноження) лишайників.

Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації ) 

- про особливості життєдіяльності лишайників та їхню різноманітність

Моделювання слані  лишайнику

Проєктна діяльність

Інформаційно-пошуковий проєкт:

“Лишайники – біоіндикатори чистоти повітря”

Практико-орієнтований проєкт:

“Різноманіття лишайників рідного краю”

“Використання лишайників у медицині та промисловості”

§69

  1.  

 

ГР3

Значення лишайників у природі та житті людини.

 

  1.  

 

ГР1,2,3

Комплексна підсумкова робота

Узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію з теми

 

  1.  

 

ГР2

Захист проєктів.

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ

  1.  

 

ГР2

Сучасні уявлення про систему органічного світу.

- Розв’язання проблемних питань, задач —

«Чому вчені час від часу вносять зміни у систему різних груп організмів нашої планети?»

- Робота з інформацією/опрацювання джерел інформації (друковані електронні джерела, фото-, відеоматеріали, анімації )

- про різноманітність прокаріотичних та евкаріотичних організмів

- Моделювання —

графічної моделі “Сучасна система органічного світу”.

Практико-орієнтований проєкт:

“Охорона біорізноманіття нашої планети”.

Проєктна діяльність

Ігровий проєкт:

Гра “Хто я?”

Творчий проєкт:

Створення колажу, буклету:

  •           різноманітність рослин рідного краю;
  •           різноманітність тварин рідного краю;

різноманітність грибів рідного краю.

§70