календарні плани для першого класу користуйтесь будь ласка календарні плани для першого класу користуйтесь будь ласка календарні плани для першого класу користуйтесь будь ласка
(навчально-методичний комплекс (підручник) автори Л.С. Аристова, В.В. Сергієнко )
1-й семестр
Тема 1. Про що розповідає музика (16 годин) |
|||||||||||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття
|
Завдання |
|||
|
|
1 |
Як звучить довкілля? |
В. Подвала, «Музичні загадки» українські народні танці “Гопак”, “Козачок”; |
Н. Май, «Перший дзвоник» М.Дремлюга. “Ми йдемо сьогодні в клас”; |
Звуки лісу; пташок; звуки автомобілів тощо у аудіо запису (на вибір учителя) Фр. м/ф «Пісенька мишенятки» |
Музичні звуки |
Підручник с. 9 |
|||
|
|
2 |
Музика передає почуття! |
П.Чайковський, «Хвороба ляльки», «Нова лялька» В.Косенко. “Не хочуть купити ведмедика”, “Купили ведмедика” А.Філіпенко. „Гра з ведмежатком” |
Н.Май, «Перший дзвоник», поспівка «Звучно, весело співаєм» Б.Фільц. “Дзвенять дзвінки”; |
|
Мелодія |
Підручник с. 13 |
|||
|
|
3 |
Різні голоси |
Е. Гріг, «Пташка», М. Дремлюга, «Ведмежатко в лісі» Е. Гріг. “Пташка”; “Похід гномів”; А.Філіпенко. „Паровоз”; |
У. н. п. «Ой до нори, мишко» Т.Димань. “Пісня скрипаля”; М.Шуть. «До школи»; |
|
Високі й низькі звуки |
Підручник с. 17 |
|||
|
|
4 |
Музика крокує |
Е. Гріг, «Похід гномів» українська народна пісня в обробці Я.Степового „Плескаємо-тупаємо” |
У. н. п. «Ой до нори, мишко», поспівка «Я крокую вгору» В.Верменич. “Веселі чобітки”; Т.Жупанин. “Черевички нові маєм”; |
Фр. м/ф «Гноми і гірський король»
|
Довгі й короткі звуки |
Підручник с. 20 |
|||
|
|
5 |
Свято осені |
В. Косенко, «Пасторальна» Б.Фільц. Пісня-гра «Ми у лісі були»; В.Верховинець. Пісні-ігри “Ведмедик і лісові звірята”, |
У. н. п. «Ходить гарбуз по городу» А.Філіпенко. “Берізка”; З.Левіна. “Що нам осінь принесе?”; А.Мігай. “Дощик” |
Фр. м/ф «Веселий город» |
Тихі й голосні звуки |
Підручник с. 24 |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття
|
Завдання |
|||
|
|
6 |
Рахівник-мандрівник ритм |
Д. Кабалевський, «Клоуни» українські народні пісні „Галя по садочку ходила”, «Голубка», “Два півники”, |
У. н. п. «Ходить гарбуз по городу», поспівка «Ми прийшли у перший клас» Л.Дичко. «Ромен-цвіт» |
Фр. м/ф «Клоун»
|
Ритм |
Підручник с. 28 |
|||
|
|
7 |
Знайомство з піснею. |
П. Чайковський, «Осіння пісня» Л.Колодуб. „Лялька співає”; І. Беркович. “Українська мелодія”; М. Сільванський ”Сумна пісня”; |
«Перший клас» муз. Д. Кабалевський сл. С. Маршака В. Гребенюк. “Осінь” українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина» |
|
Пісня |
Підручник с. 32 |
|||
|
|
8 |
Знайомство з танцем |
У. н. танець «Гопак» ”; Й.-С..Бах. “Менует”; М. Сільванський. Полька ”Комарики”, М. Шуть. “Веселі нотки”; |
«Перший клас» муз. Д. Кабалевський сл. С. Маршака, поспівка «Музична луна» О.Янушкевич. «Пісня про зарядку»; О.Юдахіна. «Слон і скрипочка»; |
|
Танець |
Підручник с. 35 |
|||
|
|
9 |
Урок осінній (підсумковий) |
Е. Гріг «Похід гномів», П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька», в. Косенко «Пасторальна» Я.Степовий. «Діти колом стоять»; В.Верховинець. Пісня-гра „Зробим коло” |
Український народний танець «Гопак», українські народні пісні «Ходить гарбуз по городу», «Ой до нори, мишко», Н. Май «Перший дзвоник» |
|
|
|
|||
|
|
10 |
Хто такий композитор? |
М. Парцхоладзе, «Осінній дощик», В. Косенко, «Дощик», С. Майкапар. “У садочку”; |
«Плаче черепаха» муз. М. Ведмедері, сл. В. Верховець; А.Басова. “Дід Мороз”; А.Філіпенко. “Узяла лисичка скрипку“; |
Фр. м/ф «Дощик, дощик, припусти» |
Композитор Виконавець слухач |
Підручник с. 39
|
|||
|
|
11 |
Які бувають музичні темпи |
Р. Шуман «Сміливий вершник», К.Дебюссі, «Маленький пастух» Й.-С. Бах “Волинка” |
«Плаче черепаха» муз. М. Ведмедері, сл. В. Верховець, поспівка «Вибіг Гришка на доріжку» |
На вибір учителя |
Темп |
Підручник с. 43
|
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття
|
Завдання |
|||
|
|
12 |
У королівстві співучих мелодій |
Я. Степовий, «Колискова» В.Косенко. “Пасторальна” українські народні пісні “Печу, печу хлібчик”, „Ой Василю-Василечку”, |
Латиська нар. пісня «Ой-я, жу- жу» |
Фр. м/ф «Колискова»
|
Вокальна музика |
Підручник с. 47 |
|||
|
|
13 |
Хоровод метелиці-худерлиці |
У. н. танець «Метелиця», Р. Шуман, «Дід Мороз» український народний танець “Метелиця”, таночки "Якщо весело живеться - роби так" |
Латиська нар. пісня «Ой-я, жу-жу», У. н. пісня-гра «Іди, іди дід, дід» |
Фр. м/ф «У лісі народилася ялинка»
|
Інструментальна музика |
Підручник с. 51 |
|||
|
|
14 |
Як звучать музичні інструменти? |
У. н. танець «Козачок» |
«Гарний танець гопачок» муз. А. Філіпенка сл. Л. Компанієць |
С. Глущук «Гудаки», М. Маловський «Троїсті музики» |
Музичні інструменти |
Підручник с. 55 |
|||
|
|
15
|
Щедрівочка щедрувала |
У. н. пісня «Щедрик» |
П.Майборода. “Новорічна нескінченна”; колядка “Коляд, коляд, колядниця”. Поспівка «Щедрівочка щедрувала» |
|
Колядки щедрівки |
Підручник с. 59 |
|||
|
|
16 |
Перевір себе |
Музичні твори на вибір учителя та учнів |
Підручник с. 60 - 62 |
||||||
2-й семестр Тема 2. Музика навколо нас (19 год.) |
|||||||||||
|
|
17 |
Новорічні свята |
Я. Степовий, «Сніжинки» |
Я. Степовий, «Сніжинки» Л. Загрудний. „Сніжок”, „Щедрівка”; В.Верменич. „Запросини Діда Мороза”; колядки та щедрівки |
Фр. м/ф «Зимова казка» |
голос |
Підручник с. 67
|
|||
|
|
18 |
Казка двері відчиняє |
П. Чайковський, «Баба-Яга», Б. Фільц, «Бабусина казка» |
Я. Степовий, «Сніжинки», поспівка «Всі вдихніть» |
м/ф «Дитячий альбом» О. Красносельский «Бабусині казки»; Ю. Володін «Бабусині казки» м/ф «Бабуся, навчи» |
хор |
Підручник с. 71
|
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття
|
Завдання |
|||
|
|
19 |
Музика і природа |
С. Прокоф’єв, «Ходить місяць над лугами» |
«Морозець» муз. Б. Фільц сл. Г. Бойка Українські народні поспівки та пісні „Сів шпак”, „Ходить квочка”, „Ходить гарбуз по городу” |
|
П’єса |
Підручник с. 75 |
|||
|
|
20 |
Знайомство з маршем |
В. Сильвестров, «Марш», С. Прокоф’єв, «Марш» |
«Морозець» муз. Б. Фільц сл. Г. Бойка, поспівка «Наша пісенька летить» |
|
Марш |
Підручник с. 78 |
|||
|
|
21 |
Мамина пісня |
Л. Ревуцький, «Колискова» |
«Мама і Я» муз. О. Янушкевич сл. М. Ясакова М.Ведмедеря. „Намалюю Україну” |
Рафаель Санті «Сікстинська Мадонна» Є. Демаков «Казка на ніч» І. Айвазовський «Портрет графині Анни Івановни Безбородько з дочками Любовью і Клеопатрою» Фр. м/ф «Мамини загадки» |
куплет |
Підручник с. 81 |
|||
|
|
22 |
Народні танці |
У. н. танець «Аркан», М. Глінка «Полька» |
«Мама і Я» муз. О. Янушкевич сл. М. Ясакова, поспівка «Зробим коло» М.Ведмедеря. „Півникове горе”, „Танцювали зайчики |
|
Аркан
|
Підручник с. 85 |
|||
|
|
23 |
Весна-красна вже йде… |
Е. Гріг, «Навесні», П. Чайковський, «Пісня жайворонка», «Подоляночка". |
У. н. п. «Щебетала пташечка» |
С. Васильківський «Весна на Україні.1883» К. Писсарро «Фруктовий сад квітує. Весна» м/ф «Весняні мелодії» |
Музична фраза |
Підручник с. 89 |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття
|
Завдання |
|||
|
|
24 |
«Щебетала пташечка…» |
П. Сокальський, «Пташка» |
У. н. п. «Щебетала пташечка», по співка «Сонечко» |
м/ф «Веснянка» |
Супровід
|
Підручник с. 92
|
|||
|
|
25
|
«Вийди, вийди, сонечко» |
В. Барвінський, «Сонечко» |
У. н. п. «Вийди, вийди, сонечко» |
Фр. м/ф « Містечко Жур-жур. Ранкова музика» |
Веснянки |
Підручник с. 94 – 95
|
|||
|
|
26
|
Урок весняний (підсумковий) |
Я. Степовий «Сніжинки», Б. Фільц «Морозець», О. Янушкевич «Мама і я» |
Українські народні пісні «Щебетала пташечка», «Вийди, вийди сонечко». |
|
|
|
|||
|
|
27
|
Дружно попрацюємо, потім потанцюємо… |
Р. Шуман, «Веселий селянин», М. Скорик, «Народний танець» «Танокіз шаблями» А.Хачатуряна.
|
У. н. п. «Вийди, вийди, сонечко», поспівка «Усмішка ласкава» |
|
Музична мова |
Підручник с. 98 |
|||
|
|
28 |
Як народжується музика |
Й. Штраус, вальс «Весняні голоси» П.Чайковський. “Баба Яга” В. Косенко. “За метеликом”, Е. Гріг „Навесні”, «Метелик»; Б.Фільц. “Бабусина казка” |
Т. Жупаніна «Рання бджілка» |
м/ф «Жила-була бджілка» |
Оркестр Диригент
|
Підручник с. 101 |
|||
|
|
29
|
На балу |
В. А. Моцарт, «Маленька нічна серенада» . П.Чайковський "Вальс" із балету "Спляча красуня".
|
Т. Жупаніна «Рання бджілка», поспівка «Менует» муз. В. А. Моцарт сл. Г. Данилевської |
|
Менует |
Підручник с. 105; робочий зошит с.41 - 42. |
|||
|
|
30 |
Хоровод метеликів |
Е. Гріг, «Метелик», Г. Сасько, «Метелики над квітами» |
«Зацвіла в долині» муз. А. Філіпенко сл. Т. Шевченко |
|
Хоровод |
Підручник с. 108 |
|||
Дата
|
Примітка |
Урок № |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Елементи інтеграції
|
Основні поняття
|
Завдання |
|||
|
|
31 |
Що в музиці звучить? |
П. Чайковський, «Танець феї Драже» з балету «Лускунчик» . С.Прокоф’єв "Прогулянка", "Хода коників", Й-С. Бах "Жарт", |
«Зацвіла в долині» муз. А. Філіпенко сл. Т. Шевченко, поспівка «Жабки» |
Фр. м/ф «Лускунчик» |
Балет
|
Підручник с. 112 |
|||
|
|
32
|
Зустрічаємо літечко |
А. Вівальді, «Літо» |
«Плескай-тупай» муз. М. Ведмедері сл. М. Розовського |
м/ф «Капітошка» |
Музика |
Підручник с. 115 |
|||
|
|
33 |
Музична подорож |
Р. Шуман «Веселий селянин», Й. Бах «Менует». |
А. Філіпенко «Зацвіла в долині». |
|
|
|
|||
|
|
34 - 35 |
Музична мозаїка |
Музичні твори на вибір учителя та учнів, «Дитячий альбом» П.Чайковського |
Підручник с. 116 – 118
|
||||||