Календарно-тематичне планування розроблено згідно з оновленою навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія 6-11 класи», яку Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
(Програма «Історія України. Всесвітня історія. 10–11 класи»,
(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698))
(52 год.)
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
||
1. |
2. |
3. |
4. |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
|
|
1 |
|
Україна на політичній карті Європи в 1914–1945 рр. Уроки української історії 1914–1945 рр. Періодизація історії України другої половини ХХ – першої чверті ХХІ ст. Особливості курсу історії України від 1945 р. до сьогодення. |
|
|
РОЗДІЛ 1. УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД |
||||
2 |
|
Україна в системі міжнародних відносин. УРСР – співзасновниця Організації Об’єднаних Націй (ООН). Участь України в інших міжнародних організаціях. Переміщені особи з України. Репатріація. Неповерненці. |
|
|
3 |
|
Встановлення кордонів УРСР із сусідніми державами. Депортація за «обміном населення» між УРСР та Польською Народною Республікою (1944–1946 рр.). Операція «Вісла». Обмін територіями 1951 р. |
|
|
4 |
|
Відбудова промисловості: джерела та ресурси (праця мобілізованих, військовополонених, репатріантів, в’язнів виправно-трудових таборів). Становище сільського господарства. Голод 1946– 1947 рр. |
|
|
5 |
|
Посилення проявів «культу особи» Йосифа Сталіна в УРСР. Особливості державної пропаганди. Ідеологічні інтерпретації перемоги над нацизмом. «Ждановщина» в Україні. Кампанії боротьби проти «українських буржуазних націоналістів» і «безрідних космополітів». |
|
|
6 |
|
«Радянізація» західних областей УРСР. Ліквідація Української греко-католицької церкви. Операція «Захід». Національновизвольний рух у 1944–1950-х рр. на території України. Бій під Гурбами. «Велика блокада» проти УПА. Депортації родин воїнів УПА. Оунівський рух в еміграції. |
|
|
7 |
|
Особливості розвитку культури. Повсякденне життя населення України в повоєнні часи: стратегії виживання. Зміни у суспільній свідомості. Есе. Постать Катерини Білокур у романі Володимира Яворівського «Автопортрет з уяви» |
|
|
8 |
|
Повсякденне життя в Україні повоєнних років. Практичне заняття 1. |
|
|
9 |
|
Узагальнення |
|
|
|
|
Тематична |
|
|
РОЗДІЛ 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ |
||||
10 |
|
Внутрішньополітична ситуація в УРСР. Українці в повстаннях у таборах ГУЛАГу. XX з’їзд Комуністичної партії Радянського Союзу (КПРС). Десталінізація: зміст, ідеологічні обмеження. Суперечливість процесу реабілітації жертв політичних репресій. Ліквідація ГУЛАГу. |
|
|
11 |
|
Децентралізація управління економікою. Розвиток промисловості. Становище сільського господарства. |
|
|
12 |
|
Передання Кримської області до складу УРСР. Соціальноекономічна інтеграція Кримського півострова з Україною. Міграції, зміни національного складу населення. Спроби проведення «українізації». Становище кримськотатарського народу у місцях депортації та його боротьба за повернення на батьківщину. |
|
|
13 |
|
«Шістдесятництво». Київський клуб творчої молоді «Сучасник». Спроби опозиційної діяльності: підпільні групи та організації. Зародження дисидентського руху. Антирежимні виступи. Феномен українського «шістдесятництва». Практичне робота 2. |
|
|
14 |
|
Особливості розвитку культури. Продовження політики російщення. Антирелігійні кампанії. |
|
|
15 |
|
Особливості соціальної політики. Повсякденне життя. Зміни у суспільній свідомості. |
|
|
16 |
|
Узагальнення |
|
|
|
|
Тематична |
|
|
РОЗДІЛ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ КРИЗИ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК |
||||
17 |
|
Зміни в системі влади. Неосталінізм. Конституція УРСР 1978 р. Вплив міжнародних процесів на ситуацію в Україні. |
|
|
18 |
|
Посилення репресій проти української інтелігенції. Активізація дисидентського руху: течії, форми та методи боротьби. «Самвидав». «Український вісник». Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (Українська Гельсінська група/УГГ). Прояви єврейського дисидентського та сіоністського руху на теренах УРСР. Опозиційна діяльність режимові в середовищі інших національних меншин. Кримські татари в боротьбі за повернення на батьківщину. |
|
|
19 |
|
Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Провал Продовольчої програми. |
|
|
20 |
|
Життєвий рівень населення. Феномени радянського повсякдення: «хрущовки», «дефіцит», «черги». Етносоціальні зміни в УРСР. Зміни в суспільній свідомості. |
|
|
21 |
|
Особливості розвитку культури. Українське поетичне кіно. Український спорт. Особливості державної пропаганди в Україні: «радянський народ», «радянська людина» та їхні «вороги». Повсякденне життя в місті та в селі (на прикладі кількох українських населених пунктів або родинних історій 1970–1980-х рр.). Практичне заняття 3. |
|
|
22 |
|
Узагальнення |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ, ЇЇ РОЛЬ У РОЗПАДІ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК. |
||||
23 |
|
Політика «перебудовиприскорення-гласності» та її наслідки в УРСР. |
|
|
24 |
|
Проблеми ядерної безпеки УРСР. Чорнобильська катастрофа: передумови, позиція влади, заходи для подолання, наслідки. Вплив на суспільну свідомість. Аварія на Чорнобильській АЕС – найбільша техногенна катастрофа в історії людства: передумови, наслідки. Практичне заняття 4. |
|
|
25 |
|
Виникнення націоналдемократичної, антикомуністичної опозиції. Утворення неформальних громадських організацій і груп. Українська Гельсінська спілка. Народний рух України за перебудову. Перехід частини республіканської номенклатури на національні позиції. Перші альтернативні вибори (1990 р.). «Декларація про державний суверенітет України». «Революція на граніті». Формування багатопартійності. Масові страйки шахтарів. |
|
|
26 |
|
Відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки (Кримської АРСР). Створення Меджлісу кримськотатарського народу. Спроби союзної влади зупинити процеси демократизації, розпаду СРСР. |
|
|
27 |
|
Повсякдення. Особливості розвитку культури і спорту. Відродження релігійного життя. |
|
|
28 |
|
Україна під час спроби державного перевороту в СРСР. «Акт проголошення державної незалежності України». Всеукраїнський референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Роль України у розпаді СРСР. Міжнародне визнання державної незалежності України. |
|
|
29 |
|
Внесок української діаспори у відновлення державної незалежності України. |
|
|
30 |
|
Узагальнення |
|
|
|
|
Тематична |
|
|
РОЗДІЛ 5. РОЗВИТОК УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ |
||||
31 |
|
Державотворчі процеси. Особливості багатопартійної системи. Прийняття Конституції України 1996 р. |
|
|
32 |
|
Президентські вибори 2004 р. «Помаранчева революція». Конституційна реформа 2004 р. Основні тенденції суспільнополітичного життя в 2005–2009 рр. Спроби формування авторитарного режиму в 2010–2013 рр. Харківські угоди 2010 р. |
|
|
33 |
|
Утвердження ринкової економіки. Запровадження національної валюти – гривні. Специфіка приватизації. Становлення, прояви олігархічної системи. |
|
|
34 |
|
Демографічна та етносоціальна структура населення України. Повернення кримськотатарського народу на історичну Батьківщину. Життя національних спільнот в Україні. |
|
|
35 |
|
Багатовекторність зовнішньої політики України та її наслідки. Вступ України до Ради Європи. Будапештський меморандум. Тузлівська криза. Проголошення Україною курсу на євроатлантичну інтеграцію. |
|
|
36 |
|
Зміни у соціальній структурі українського суспільства. Динаміка зайнятості населення. Повсякденне життя. Зрушення в суспільній свідомості. Релігійне життя. Здобутки українців у сфері культури (наука, освіта, мистецтва, спорт). |
|
|
37 |
|
Українці в світі. Українська діаспора в розбудові державної незалежності України. Студії боротьби за незалежність: від ідеї автономії до самостійності (завершення кейсу «Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?», презентація кейсу). Практичне заняття 6. |
|
|
38 |
|
Узагальнення |
|
|
|
|
Тематична |
|
|
РОЗДІЛ 6. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ. РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКА ВІЙНА |
||||
39 |
|
Геополітичний вибір України: утвердження євроінтеграційного курсу. Україна в імперській доктрині «русского міра». Політичні, економічні, інформаційні та інші засоби тиску на Україну в контексті відродження прагнень Російської Федерації (РФ) до реімперіалізації на теренах колишнього СРСР. |
|
|
40 |
|
Зрив угоди про асоціацію України та Європейським Союзом (ЄС). Євромайдан. Революція Гідності. Крах режиму Віктора Януковича. Небесна Сотня. Президентські та парламентські вибори 2014 р. Обрання Петра Порошенка Президентом України. Підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Надання українцям права на безвізовий режим в’їзду в країни ЄС. |
|
|
41 |
|
Початок війни РФ проти України: окупація, анексія Криму, збройна агресія на сході України. Квазіреферендуми і проголошення маріонеткових квазідержав Донецької Народної Республіки (ДНР), Луганської Народної Республіки (ЛНР). |
|
|
42 |
|
Антитерористична операція/Операція об’єднаних сил (АТО/ООС). Перебіг бойових дій. Мінські домовленості. |
|
|
43 |
|
Українське громадянське суспільство в обороні держави. Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. Участь добровольцівіноземців у збройній боротьбі на боці України. |
|
|
44 |
|
Міжнародна підтримка України в умовах війни. «Норманська четвірка»: внесок у стабілізацію збройного конфлікту. Позиція США та держав «великої сімки». Санкції, накладені на РФ за невиконання Мінських домовленостей. |
|
|
45 |
|
Соціально-економічний розвиток України у 2014–2022 р. Економічні, політичні, судовоправові реформи. Створення незалежної правоохоронної структури для боротьби з корупцією. Незавершеність реформ. Законодавче забезпечення статусу української мови як державної. Розвиток української культури. Утворення канонічної автокефальної Православної церкви України (ПЦУ). |
|
|
46 |
|
Президентські вибори 2019 р. Обрання Володимира Зеленського Президентом України. Земельна та інфраструктурна реформи. Цифровізація України. Широкомасштабне вторгнення російських військ на терени України: перебіг, результати. Збройні сили України (ЗСУ), Національна гвардія, територіальна оборона, громадянське суспільство та влада в обороні країни. |
|
|
47 |
|
Злочини геноциду та воєнні злочини РФ проти України. Нищення економіки України. Використання Росією продовольства як зброї. Заява Верховної Ради України «Про вчинення Російською Федерацією геноциду в Україні». Консолідація української політичної нації в боротьбі проти російській агресії. |
|
|
48 |
|
Російська пропаганда як інструмент підбурювання війни і геноциду. Ідеологема «денацифікація України». Протидія України російській пропаганді та дезінформації. |
|
|
49 |
|
Розгортання дипломатичної боротьби України. Утворення міжнародної коаліції держав на підтримку незалежності і обороноздатності України. Лендліз. Надання Україні статусу кандидата в члени ЄС. |
|
|
50 |
|
Повсякдення в умовах війни: індивідуальний досвід, стратегії виживання та протистояння. Колабораційна діяльність і кримінальна відповідальність за неї. Рух Опору на тимчасово окупованих територіях. Біженці та вимушені переселенці. Примусове переселення громадян України до РФ. Гуманітарна підтримка біженців в країнах ЄС. Релігія, церкви й релігійні організації та війна. Діячі української культури в допомозі фронту. Діячі світової культури в підтримці України. |
|
|
51 |
|
Навчальний проєкт. Рідний край у контексті загальноукраїнських подій часів російсько-української війни. |
|
|
52 |
|
Узагальнення |
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|