Календарне планування з історії України. 7 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Складено відповідно до оновленої програми для учнів 7-9 класів: « Історія України. Всесвітня історія. 7-9 класи », затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698
Підручник, який використовується на уроках - Історія України В. С. Власов, О. Є. Панарін, Ю. А. Топольницька - 2020
Календарне планування з історії України. 7 клас
(1 година на тиждень, 35 – на рік)
Складено відповідно до оновленої програми для учнів 7-9 класів: « Історія України. Всесвітня історія. 7-9 класи », затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698
Підручник, який використовується на уроках - Історія України В. С. Власов, О. Є. Панарін, Ю. А. Топольницька - 2020
№ ур. |
Дата |
Прим. |
Зміст інтегрованого курсу |
Очікувані результати навчання1 |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт. |
І семестр |
|||||
Розділ 1. Виникнення Русі-України |
|||||
|
07.09 |
|
Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України.
|
Знати
Розуміти:
«князь», «печеніги», «полюддя», «Русь» («Русь- Україна»), «хозари», «язичництво»;
«Русь» («Русь-Україна»);
діяльності особистості, ставлення сучасників своє ставлення до цієї діяльності та її результатів. Уміти:
відомості про виникнення Русі, правління руських князів/княгині середини ІХ–Х ст.;
князів/княгині, як Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.
князів/княгині середини ІХ–Х ст.
На підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчительки/вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава.
|
|
14.09 |
|
Суспільство та господарство східних слов’ян. Сусіди східних слов’ян.
|
||
|
21.09 |
|
Заснування міста Київ. Діяльність військово- торгових груп норманів-русі у Східній Європі. Осідання русі на Середньому Подніпров’ї. |
||
|
28.09 |
|
Виникнення Русі. Руські князі/княгиня середини ІХ–Х ст.: між легендами та історією. Практична робота
|
||
Розділ 2. РУСЬ-УКРАЇНА наприкінці X – у першій половині XI ст. |
|||||
|
05.10 |
|
Правління руських князів наприкінці X – у першій половині XI ст.
.
|
Знати:
Володимировича (Мудрого); дати впровадження християнства як державної релігії, розгрому печенігів біля Києва; ймовірні дати зведення Софійського собору, започаткування укладання «Руської правди»;
Розуміти:
«вотчина», «графіті», «ікона», «книжкові мініатюри», «митрополія», «мозаїка», «собор», «шлюбна дипломатія», «фреска»;
Святославовича та Ярослава Володимировича як середньовічну монархію імперського типу;
після прийняття християнства. Уміти:
розбудову Київської митрополії, боротьбу русів із печенігами, започаткування кодифікації руського звичаєвого права;
половині XI ст., правове становище різних верств, діяльність Володимира Святославовича та Ярослава Володимировича, зіставити (за напрямами) і порівняти з діяльністю перших руських князів/княгині;
культури Русі-України першої половини ХІ ст.
|
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.
|
|
12.10 |
|
Впровадження християнства.
|
||
|
19.10 |
|
«Руська правда». Влада. Суспільний устрій. Господарство. Повсякдення. Села. Міста. Ремесла. Торгівля. Релігійне життя Культура. Практична робота
|
||
|
02.11 |
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу 1-2
|
|
|
Розділ 3. РУСЬ-УКРАЇНА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
|||||
|
09.11 |
|
Поліцентричність руської державності в другій половині XI – першій половині XIII ст.
|
Знати: – дати Вишгородського, Любецького з’їздів князів, періоди правління Володимира Всеволодовича (Мономаха), Мстислава Володимировича (Великого), дату першої писемної згадки назви «Україна» та версії її значення; – територіальні межі Київського, Переяславського, ЧернігівськогоЗнати: – територіальні межі Київського, Переяславського, Чернігівського, князівств у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст., а також половецьких земель. Розуміти: – передумови, причини, сутність поліцентричності Русі-України; – правління наступників Ярослава Володимировича (Мудрого) як процес усамостійнення адміністративно-територіальних утворень («земель»), де загосподарювали представники Мономаховичів, Ольговичів, Ростиславовичів та ін.; – існування відмінностей між елітарною (княжо-дружинною) культурою Русі, яка тяжіла до цілісності, та народною культурою, яка була просякнута племінними відмінностями. Уміти: розташувати в хронологічній послідовності основні відомості про події Київського, Чернігівського, Переяславського князівств у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.; – показати на карті зміни територіальних меж Київського, Переяславського, Чернігівського, князівств у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.; – схарактеризувати розвиток соціальних відносин, господарства та культури Русі-України у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.; – розпізнавати та характеризувати пам’ятки культури Русі-України другої половини ХІ – першої половини ХІІІ ст.; – схарактеризувати діяльність та укласти історичні портрети таких князів, як Володимир Всеволодович (Мономах), Мстислав Володимирович (Великий), Володимир Глібович, Ігор Святославович (новгород-сіверський). |
Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт. – Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Вишгородський, Любецький з’їзди князів, правління спадкоємців Ярослава Володимировича (Мудрого), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші (на розсуд учи тельки/учителя). – Позначити на контурній карті й надписати територіальні межі князівств періоду поліцентричності Русі-України та половецькі землі. – Визначити (за «Повчанням дітям», «Словом про похід Ігорів» та іншими
|
|
16.11 |
|
Вишгородський, Любецький з’їзди князів та їхні рішення.
|
||
|
23.11 |
|
Київське, Чернігівське та Переяславське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст.: політичне і соціально-економічне життя (оглядово).
|
||
|
30.11 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово)
|
||
|
07.12 |
|
Практична робота – Позначити на контурній карті й надписати територіальні межі князівств періоду поліцентричності Русі-України та половецькі землі.
|
||
|
14.12 |
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу 3
|
||
|
21.12 |
|
Урок повторенння |
|
|