Календарний план із Захисту України в 10 класі на 2022-2023 навч. рік (52 годин; 1,5 год. на тиждень)

Про матеріал

«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

Гарасимів І. М. З-38 Захист Вітчизни : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // І. М. Гарасимів, К. О. Пашко, М. М. Фука, Ю. П. Щирба. — Тернопіль : Астон, 2018

Перегляд файлу

Календарний план із Захисту України в   10  класі

на 2022-2023 навч. рік

 (52 годин; 1,5 год. на тиждень)

«ЗАХИСТ УКРАЇНИ. РІВЕНЬ СТАНДАРТУ» Навчальна програма для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698) 

Гарасимів І. М. З-38 Захист Вітчизни : підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рівень стандарту. // І. М. Гарасимів, К. О. Пашко, М. М. Фука, Ю. П. Щирба. — Тернопіль : Астон, 2018

                       Тема уроку

К-ть годин

Дата

Примітка

        Очікувальні результати

                                                                                                       Вступне заняття (1 год)

 

1.

Вступний інструктаж з БДЖ під час занять з захисту Укаїни.

Військово-патріотичне виховання –

складова національно-патріотичного

виховання молоді.

Підготовка до захисту України - обов'язок

кожного громадянина.

Зміст програми предмета «Захист

України», завдання кожного розділу,

порядок проведення занять.

Обов'язки та правила поведінки учнів на

уроках.

1

 

 

Знаннєвий компонент

Учень (учениця):

розуміє роль і місце військово-патріотичного виховання у системі патріотичного виховання

молоді; характеризує вимоги Конституції України

щодо захисту України, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та

територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави;

розуміє значення предмета «Захист України» у власному житті та для суспільства

Ціннісний компонент виконує обов'язки та правила поведінки назаняттях.

                                                                          Розділ І. Основи національної безпеки України (4 год)

2.

Система світової колективної безпеки. Поняття національної безпеки держави.

Система національної безпеки України. Поняття «гібридна війна».

Структура воєнної організації держави та її керівництво.

 

1

 

 

Знаннєвий компонент

характеризує механізми і моделі системи

світової колективної безпеки

визначає: основні положення Воєнної

доктрини України та Стратегії національної

безпеки України

називає: Структуру воєнної організації

держави та її керівництво, ключові компоненти

національного спротиву:

характеризує: Воєнну доктрину України.

розуміє проблематику національних інтересів

та загроз українській державі; доцільність

військового співробітництва з метою

досягнення безпеки країни; готовність

Збройних Сил України до сучасних воєнних

загроз та викликів та в умовах «гібридної

війни».

розуміє принципи діяльності під час

проведення гуманітарних операцій; поняття,

«національний спротив» та «територіальна

оборона»

обґрунтовує участь України в миротворчих

операціях;

характеризує формати відносин Україна -

НАТО та структурами європейської системи

колективної безпеки.

має уявлення про діяльність НАТО, про

методи протидії дезінформації щодо

військових злочинів, військових здобутків

противника, небезпеки техногенних і

природних катастроф.

розуміє перспективи та переваги вступу

України в НАТО

знає алгоритм дій у разі втрати мобільного та

інтернет зв’язку.

3.

Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України

Розвиток національних Збройних Сил та інших військових формувань України - необхідна умова забезпечення могутності української держави.

 

1

 

 

4.

Міжнародне військове співробітництво та участь збройних формувань України в миротворчих місіях ООН. Формати відносин Україна НАТО та зі структурами європейської системи колективної безпеки. Перспективи вступу України в НАТО.

Правові та організаційні засади національного спротиву, основи його підготовки та ведення, завдання та повноваження сил безпеки та сил оборони з питань національного спротиву.

 

1

 

 

5.

Стратегія та тактика інформаційної війни. Кібербезпека. Сучасні інноваційні засоби ведення гібридних війн. Правила поводження в умовах інформаційної блокади. Цифрові права та цифрова грамотність. Безпека онлайн-спілкування. Безпека онлайн-листування. Онлайн безпека у соціальних мережах. Онлайн безпека у громадських місцях. Створення та використання паролів.

1

 

 

                                                                       Розділ ІІ. Збройні Сили України на захисті України (5 год)

 

6.

Тема 1. Нормативно-правова база з військових питань. Військова присяга та військова символіка України.

Нормативно-правова база з військових питань. Законодавство України про військову службу.

Структура та завдання Збройних Сил України та інших військових формувань України, які передбачені законодавством.

Основні напрямки військово- професійної орієнтації учнів. Військові заклади освіти, правила прийому, порядок підготовки та вступу до них.

Історія походження військової присяги, Бойового Прапора, військової символіки збройних формувань України

Військова присяга - клятва на вірність українському народові, її значення, порядок прийняття та відповідальність за порушення.

Бойовий Прапор військової частини  символ честі, доблесті і слави.

 

1

 

 

Знаннєвий компонент

називає основні закони України, що забезпечують обороноздатність держави; види військової служби

розуміє напрямки військово-професійної орієнтації учнів.

характеризує особливості підготовки військових кадрів для ЗСУ та інших військових формувань.

знає правила прийому, порядок підготовки та вступу до військових навчальних закладів. розуміє:завдання строкової, контрактної, альтернативної служб та їх відмінності; знає: історію походження військової присяги, Бойового Прапора, військової символіки збройних формувань України.

характеризує: текст військової присяги, її історію, порядок прийняття та значення, походження Бойового Прапора, військових відзнак та символіки України

пояснює: значення і порядок прийняття присяги;

розуміє наслідки порушення присяги. характеризує: особливості Бойових Прапорів військової частини, як символів честі, доблесті і слави.

має уявлення про Бойовий Прапор військової частини

 

7.

Тема 2. Історія розвитку українського війська.

 Додержавний давньослов'янський період або Слов’янське військо ( ІІІ ІХ ст. н.е.); історія українського війська періоду Київської Русі; історія українського війська періоду козаччини;

 

 

 

 

1

 

 

Знаннєвий компонент

називає: основні історичні етапи розвитку українського війська

характеризує: історично-політичні умови формування Збройних Сил України;

називає видатних військових діячів українського народу

наводить приклади визначних воєнних подій, битв українського війська;

обґрунтовує, що росія - воєнний противник України.

 

8.

Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. ЗСУ незалежної України до 2014 року. Нова українська армія: 2014 до сьогодення; повномасштабне російське

вторгнення 2022; видатні українські військові діячі.

1

 

 

9.

Тема 3. Основи міжнародного гуманітарного права.

Об’єктивна необхідність врегулювання ведення бойових дій за допомогою міжнародного гуманітарного права.

 

1

 

 

Знаннєвий компонент

знає: основні поняття та терміни міжнародного гуманітарного права; правила поведінки солдата в бою; міжнародні розпізнавальні знаки; принципи діяльності під час проведення гуманітарних операцій;

вміє розпізнавати особи та об’єкти, які знаходяться під захистом МГП;

розуміє: особливості ведення воєнних дій з урахуванням норм МГП; механізм та види юридичної відповідальності за порушення норм МГП.

характеризує заборонені методи та засоби ведення воєнних дій.

10

Особливості ведення воєнних дій з урахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій.

Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів.

Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП.

Запобігання порушенню норм МГП

Тематичне оцінювання

1

 

 

                                                                        Розділ ІІІ. Статути Збройних Сил України (2 год)

11.

Поняття про військові статути. Військові звання і знаки розрізнення. Начальники (прямі та безпосередні) та підлеглі, старші та молодші, їх права і обов'язки.

Дотримання військовослужбовцями статутних взаємовідносин. Правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців. Порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів.

Військова дисципліна, її суть і значення. Обов'язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. Заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин).

 

1

 

 

Знаннєвий компонент Учень (учениця):

називає: статути Збройних Сил України, основні їх вимоги;

розуміє: військові звання і знаки розрізнення; обґрунтовує: поняття військова ввічливість, статутні, нестатутні відносини;

має уявлення: про порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів; характеризує: правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців;

характеризує: поняття щодо суті і значення військової дисципліни;

пояснює: обов’язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни; заохочення та стягнення, що накладаються на солдат (матросів), сержантів (старшин);

наводить приклад щодо заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин).

 

характеризує: розпорядок дня військової частини та його значення для виконання заходів повсякденної діяльності, побут особового складу підрозділів; призначення добового наряду роти;

12.

Організація внутрішньої служби. Розподіл часу і повсякденний порядок. Розпорядок дня та його значення для виконання основних заходів повсякденної діяльності навчання й побуту особового складу              підрозділів.              Розміщення військовослужбовців в польових умовах.

Розподіл часу і повсякденний порядок. Розпорядок дня та його значення для виконання основних заходів повсякденної діяльності навчання й побуту особового складу              підрозділів.              Розміщення військовослужбовців в польових умовах.

1

 

 

                                             Розділ  ІV . Стройова підготовка та прикладна фізична підготовка (4год)

13.

Тема 1. Стройові прийоми і рух без зброї

Строї та їх елементи. Обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю. Попередня та виконавча команди. Виконання команд              «СТАВАЙ»,

«РІВНЯЙСЬ», «СТРУНКО», «ВІЛЬНО».

 

1

 

 

Знаннєвий компонент

характеризує: строї та їх елементи;

розуміє: обов’язки солдата перед шикуванням і в строю; попередні та виконавчі команди;

 має уявлення: провиконання команд

«СТАВАЙ»,«РІВНЯЙСЬ»,«СТРУНКО»,

«ВІЛЬНО».

Діяльнісний компонент приймає: стройове положення

виконує: стройові команди та прийоми, повороти на місці, рух стройовим і похідним кроком, повороти під час руху

характеризує: дії які виконуються в поворотах під час руху.

дотримується: заходів безпеки під час

виконання стройових прийомів.

14.

Стройове положення. Повороти на місці. Рух стройовим і похідним кроком.

Повороти під час руху.

Виконання стройових прийомів і руху без зброї.

1

 

 

15.

Тема 2. Строї відділення

Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї. Розмикання і змикання відділення. Перешикування відділення з однієї шеренги (колони) у дві і навпаки.

Рух відділення стройовим і похідним кроком.

1

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

здійснює шикування відділення в розгорнутий

і похідний строї; виконує розмикання та змикання у складі відділення;

виконує дії під час перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки;

рухається у складі відділення стройовим та похідним кроком

16.

Тема 3. Реабілітаційні вправи для відновлення організму в польових умовах.

Вправи на мобільність поперекового відділу, Вправи для відновлення після перевантаження, реабілітаційні вправи для відновлення організму в польових умовах. Вправи на зміцнення м’язів тулуба.

Тематичне оцінювання

 

1

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

виконує вправи на стретчинг плечових м’язів, шиї, м’язів ніг, вправи для зміцнення корсету спинних м’язів, верхнього плечового поясу, ніг

                                                                                  Розділ ІV. Вогнева підготовка (10 год)

17.

Тема 1. Стрілецька зброя та поводження з нею

Історія розвитку та класифікація стрілецької зброї. Історія українського зброярства. Перспективи розвитку стрілецької зброї в Україні. Озброєння іноземних армій

1

 

 

Знаннєвий компонент

називає основні етапи розвитку стрілецької зброї.

має уявлення про історію українського зброярства

називає та розрізняє види сучасної стрілецької зброї (пістолети, гвинтівки, штурмові гвинтівки, автомати, кулемети, гранатомети).

має уявлення про принцип дії та бойові властивості стрілецької зброї

має уявлення про постріл та лінію прицілювання, правильну роботу на спусковому гачку, визначення точки прицілювання;

знає прийоми і правила стрільби із стрілецької зброї; формулу тисячної;

виконує прийоми стрільби із стрілецької зброї; вміє визначати відстань до цілі 2-3 способами; призначати вихідні дані для стрільби та розуміє

корегування стрільби.

знає види бойових положень для стрільби (стоячи, з коліна, лежачи)

виконує дії під час приготування до стрільби, проведення і припинення вогню;

види бойових положень для стрільби (стоячи, з коліна, лежачи)

називає постріл і його періоди.

вміє виконувати постріл

здійснює спостереження за полем бою,

вибирає цілі для обстрілу.

вміє призначати вихідні дані для стрільби та розуміє коректуру стрільби.

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця): характеризує: бойові властивості та загальну будову автомата;

порівнює основні характеристики сучасної стрілецької зброї;

має уявлення про призначення, загальну будову та бойові властивості автомата. пояснює принцип роботи автоматичної зброї;

 дотримується:

заходів безпеки під час розбирання автомата.

називає основні частини і механізми автомата. розпізнає основні частини автомата, пістолета; називає призначення частин та механізмів автомата.

характеризує: порядок чищення, змащення і зберігання зброї.

володіє навичками: підготовки автомата до стрільби.

характеризує: дії під час підготовки автомата до стрільби.

вказує: можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення. характеризує: затримки і несправності під час стрільби.

має уявлення: про затримки під час стрільби. виконує: неповне розбирання та складання автомату.

вказує: загальну будову пневматичної та малокаліберної гвинтівок та гладкоствольної рушниці.

знає загальну будову пневматичної гвинтівки та гладкоствольної рушниці, пістолета пояснює  тактико-технічні характеристики пневматичної та малокаліберної гвинтівки. вказує              правила              з              основ                            стрільби              з пневматичної гвинтівки.

Діяльнісний компонент

виконує вправи стрільб, передбачені програмою та нормативи з вогневої підготовки;

Ціннісний компонент

дотримується правил безпеки під час стрільби.

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

називає основні види боєприпасів до стрілецької зброї; основні елементи бойового патрону.

порівнює основні характеристики патронів

знає калібри та види боєприпасів

виконує: спорядження магазину патронами і порядок заряджання автомата.

Знаннєвий компонент

називає основні положення інструкції із заходів безпеки при поводженні зі зброєю

Ціннісний компонент

дотримується правил безпеки при поводженні зі зброєю і боєприпасами

18.

Сучасна стрілецька зброя.

Її класифікація, бойові властивості, будова.

 

1

 

 

19.

Основи стрільби зі стрілецької зброї.

 Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї. Поняття постріл.

1

 

 

20.

Лінія прицілювання. Правила прицілювання та тренування його одноманітності. Принципи дії оптичних і та коліматорних прицілів та їх вітчизняні  зразки.

1

 

 

21.

Прийоми стрільби.

Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Вибір і зайняття правильної позиції для стрільби.

1

 

 

22.

Правила та техніка ведення стрільби.

Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Визначення вихідних установок (вибір прицілу і точки прицілювання). Визначення відстані до цілі. Формула тисячної. Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами. Корегування стрільби.

1

 

 

23.

Призначення та бойові властивості автоматичної зброї.

Заходи безпеки при поводженні зі зброєю

Поняття про будову автоматичної зброї

та роботу її частин та механізмів.

Підготовка автоматичної зброї до стрільби.

Порядок неповного розбирання і складання та обслуговування.

 

1

 

 

24.

Можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення

Тренування у неповному розбиранні та складанні автоматичної зброї.

Малокаліберна і пневматичні гвинтівки та гладкоствольна рушниця. Загальна будова малокаліберної і пневматичної гвинтівок та їх характеристика.

Загальна будова помпових та напівавтоматичних гладкоствольних рушниць.

 

1

 

 

25.

Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення.

Стрільба з пневматичної гвинтівки.

Загальна будова та види боєприпасів до стрілецької зброї. Маркування боєприпасів.

 

 

1

 

 

26.

Спорядження магазину патронами і порядок заряджання автоматичної зброї.

Заходи безпеки при поводженні зі зброєю і боєприпасами.

Тематичне оцінювання

1

 

 

                                                                                 Розділ V. Тактична підготовка (6 год)

27.

Тема 4. Основи військової топографії

Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами.

1

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

характеризує поняття орієнтування на місцевості;

має уявлення про визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами;

розуміє значення орієнтування на місцевості; систему прямокутних та географічних координат.

пояснює порядок орієнтування на місцевості, рух за прямим та зворотнім азимутом та яким чином здійснюється обхід перешкод;

визначає сторони горизонту, азимут, зворотній азимут за компасом, годинником та сонцем, предметами на місцевості; за допомогою електронних гаджетів; географічні координати об’єкта по карті

знає основні топографічні знаки

визначає відстані  на місцевості  за топографічною  та електронною мапою, визначає абсолютні і відносні висоти та зони видимості; складає опис місцевості; обґрунтовує                            необхідність                            знання                            основ топографії для виконання бойового завдання; вміє користуватись та рухатись на місцевості за компасом і топографічною мапою,

навігатором тощо.

28.

Азимут магнітний і його визначення. Визначення магнітного прямого та зворотного азимутів і напрямку руху за азимутом. Вихід до відправної точки. Складання опису місцевості. Умовні топографічні знаки.

1

 

 

29.

Способи визначення відстаней на місцевості: окомірно, вимірювання відстані кроками, за кутовими та лінійними розмірами предметів, за співвідношенням швидкості звуку і світла, визначення відстаней за допомогою електронної мапи

1

 

 

30.

Спосіб горизонталей як основний спосіб зображення рельєфу на топографічних картах. Система прямокутних та географічних координат. Висота перерізу рельєфу. Визначення абсолютних і відносних висот за топографічною мапою. Визначення зон видимості. Правила користування навігатором

1

 

 

31

Підсумковий урок за І семестр.

Тематичне оцінювання 

1

 

 

 

                                                                              Розділ VІ. Основи цивільного захисту (11 год)

32

Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту

Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення.

Тема 2. Надзвичайні ситуації мирного та воєнного часу, загроза їх виникнення.

 Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. Загальні ознаки надзвичайних ситуацій.

 

1

 

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

називає основні положення нормативно- правової бази цивільного захисту; складові єдиної державної системи цивільного захисту; міжнародні розпізнавальні знаки;

пояснює   важливість   знань   основ цивільного захисту.

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

характеризує  причини  виникнення надзвичайних ситуацій, їх вплив на безпеку життєдіяльності  людини  та                             довкілля небезпечних ситуацій у військовий час. називаєвиди;              загальні              ознаки              та              рівні надзвичайних ситуацій; джерела небезпечних

ситуацій у воєнний час.

оцінює обстановку при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, визначає заходи, щодо попередження соціальних надзвичайних ситуацій;

наводить приклади виникнення і впливу надзвичайних ситуацій в Україні та за її межами; потенційно небезпечні об’єкти міста (району)

пояснює наслідки руйнування радіаційно- та хімічнонебезпечних об’єктів, негативний впливнадзвичайних ситуацій на життєдіяльність людини та довкілля; дотримується правил безпечної поведінки при впливі факторів надзвичайних ситуацій

33

Джерела небезпечних ситуацій у

воєнний час. Бойові властивості та

вражаюча дія зброї масового ураження,

хімічної, біологічної та запалювальної

зброї.

 

1

 

 

34

 

Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання.

Потенційно небезпечні об’єкти міста

(району). Запобігання виникненню

надзвичайних ситуацій.

1

 

 

 

35.

Тема 3. Основи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях.

Основні принципи щодо захисту населення. Підготовка на випадок виникнення надзвичайних ситуацій. План дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій. Виживальницький запас. Вміст та складання тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд. Види, місцезнаходження, обладнання укриттів, сховищ, бомбосховищ.

1

 

 

Знаннєвий компонент Учень (учениця):

характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення;

знає порядок підготовки засобів індивідуального захисту органів дихання та шкірних покривів; порядок одягання та зняття захисного загальновійськового комплекту після виходу із зараженої зони; алгоритм дій у разі виникнення надзвичайної ситуації; алгоритм дій в разі хімічної атаки або надзвичайної ситуації на хімічному об’єкті при ураженні аміаком, оксидами азоту, фосфіном, фосгеном, хлором, хлоридом водню, при застосуванні сильнодіючих отруйних речовин та біологічних препаратів; алгоритм дій та застережні заходи при застосуванні білого фосфору. Алгоритм дій у разі обвалу будівлі, пожежі, артобстрілу, в натовпі, якщо стали заручником, в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту. Порядок дій та правила поведінки під час виходу із зони бойових дій.

вміє користуватися основними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри.

розрізняє різні прояви страху, їх ознаки називає основні фізіологічні та психологічні ознаки страху, бойового стресу, рівні за

інтенсивністю.

вміє застосовувати 5-6 вправ на подолання різних проявів при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії

класифікує обладнання та пояснює порядок використання інженерних споруд для захисту населення;

характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення;

вміє користуватися медичними засобами захисту (аптечка індивідуальна)

пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях, характеризує способи проведення евакуації населення;

виконує алгоритм підготовки населення до евакуаційних заходів та розміщення населення.

36

Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та інформування населення про наявну обстановку. Засоби індивідуального та колективного захисту. Застосування засобів індивідуального захисту

1

 

 

37

Медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. Способи визначення рівня ураження навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами.

1

 

 

38

Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявленні підозрілого предмету, виходу із зони бойових дій.

1

 

 

39

Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами. Дії в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту.

1

 

 

40

Психологічна стійкість та саморегуляція під час надзвичайних ситуацій. Само- та взаємодопомога при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії.

 

1

 

 

41

Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.

Вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство. Протимінна діяльність та її складові.

1

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

розуміє вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство,

називає складові протимінної діяльності; основні положення нормативно-правової бази протимінної діяльності в Україні

має уявлення про національний та

міжнародні стандарти протимінної діяльності, Міжнародні Конвенції щодо зменшення загрози для мирного населення від мін та ВНП.

Знає можливі види загроз для цивільного населення під час воєнних конфліктів та ступені їх ризику.

Має навички правильної поведінки в умовах наявності різних загроз з боку мін і ВНП

Вміє розрізняти небезпечні території за їхніми ознаками

42

 Міжнародні стандарти та нормативноправова база протимінної діяльності в Україні. Ознаки небезпечних територій (районів) та їх системи позначення (маркування).

Тематичне оцінювання

 

 

1

 

 

                                                                            Розділ VІІ. Домедична допомога (10 год)

43

Тема 1. Базова підтримка життя.

Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця. Алгоритм дій.

1

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

знає алгоритм дій з постраждалим без свідомості

володіє основними правилами проведення реанімації

знає порядок проведення реанімації.

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів

вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання

знає як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором.

вміє розмістити постраждалого без свідомості у відновлювальну позицію

Ціннісний компонент

дотримується правил безпеки під час реанімаційних заходів.

44

Основні правила та порядок проведення реанімації.

1

 

 

45

Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу).

1

 

 

46

Штучне дихання (вентиляція легенів) – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання.

1

 

 

47

Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору. Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками.

 

1

 

 

48

Тема 2. Надання домедичної допомоги при кровотечах

Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча як найбільш поширена причина серед попереджувальних смертей після травматичного ушкодження.

1

 

 

Знаннєвий та діяльнісний компонент Учень (учениця):

знає види кровотеч; основні принципи невідкладної допомоги

дотримується правил особистої безпеки

знає алгоритм дій при кровотечі

вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю

знає способи зупинки кровотечі

застосовує прямий тиск на рану

володіє технікою накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки.

вміє проводити тампонування рани

володіє методами виносу та переміщення поранених

Ціннісний компонент:

дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах.

49

Алгоритм дій при кровотечі. Техніка застосування прямого тиску на рану.

1

 

 

50

Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. Техніка тампонування рани. Техніка накладання давлячої пов’язки.

1

 

 

51

Техніка накладання пов‘язок на голову, передпліччя, ліктьовий та плечовий суглоби, колінний та гомілковостопний суглоби.

1

 

 

52

Техніка виносу поранених.

Тематичне оцінювання

1

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Бійчук Ірина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3.  Richiro
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гузюк Андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Кулинич Андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Пов’язані теми
Захист України, Планування
Додано
22 серпня 2022
Переглядів
10282
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку