1
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Кіль-кість годин |
Дата |
Навчальні досягнення учнів |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
Примітка |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
|
І семестр Тема. Вступ, систематизація, узагальнення і повторення навчального матеріалу за попередній навчальний рік
Правила безпечної роботи під час ручних робіт, на швейній машині, з праскою
Стібки і шви ручної і машинної обробки
Складки, шви, зборки, обшивки
Практична робота. Складки, шви, зборки, обшивки
Тема. Відомості з машинознавства. Побутова швейна машина Призначення швейної машини. Правила безпечної роботи на швейній машині.
Основні робочі механізми. Механізми регулювання швейної машини
П/р. Підготовка швейної машини до роботи. Пуск і зупинка машини
П/р. Правильна машинна строчка. Виконання строчок
П/р. Дефекти у строчці (слабка строчка, видно петлі зверху чи знизу) та їх усунення
П/р. Регулювання довжини стібка та натягу верхньої та нижньої нитки
П/р. Регулювання довжини стібка та натягу верхньої та нижньої нитки
П/р. Машинна закріпка
Тема. Відомості про тканину Тканини рослинного походження. Властивості бавовняних і лляних тканин. Порівняння властивостей
Тканини чисто лляні і напівлляні. Виготовлення тканини. Ткацьке виробництво. Ткацькі переплетення
Обробка тканини. Тканина гладко фарбована, набивна, строката.
Використання бавовняних і лляних тканин у побуті
Лабораторна робота. Порівняння властивостей бавовняних і лляних волокон і тканин. Визначення лляних і бавовняних тканин за міцністю, гігроскопічністю
Лабораторна робота. Розпізнавання бавовняних і лляних тканин за зовнішнім виглядом, на дотик, за розривом. Волого-теплова обробка тканин. Тематичне оцінювання |
122 4
1
1
1
1
8
1
1
1
1
1
1
1
1
6 1
1
1
1
1
1 |
02.09.2020
02.09.2020
03.09.2020
03.09.2020
04.09.2020
04.09.2020
07.09.2020
07.09.2020
09.09.2020
09.09.2020
10.09.2020
10.09.2020
11.09.2020
11.09.2020
14.09.2020
14.09.2020
16.09.2020
16.09.2020
|
Учні: мають уявлення про складки, їх застосування, назви, способи виконання; мають знання про стібки і шви (ручні і машинні), обшивки, уміють їх виконувати, розпізнають на виробах. Учні: знають правила безпечної роботи під час ручних робіт, на швейній машині та з праскою
Учні: знають види робіт, які виконує швейна машина, правила безпечної праці, визначають і називають дефекти строчки. Учні: уміють регулювати швидкість роботи швейної машини, регулювати натяг нитки Учні: знають види робіт, які виконує швейна машина, правила безпечної праці, визначають і називають дефекти строчки. Учні: уміють регулювати швидкість роботи швейної машини, регулювати натяг верхньої нитки при допомозі вчителя
Учні: знають рослини, із яких одержують тканину (бавовник, льон), спосіб одержання бавовняного і лляного волокна, пряжі та використання цих тканини у побуті. Учні розпізнають лляні, бавовняні та напівлляні тканини за зовнішнім виглядом, на дотик, визначають гладкофарбовані та набивні тканини на зразках |
Розвиток пам’яті на основі пригадування основного матеріалу за попередні роки, відтворення знань про шви (назви, способи виконання), складки, зборки, обшивки
Розширення уявлень про будову швейної машини, механізми регулювання. Розвиток координації рухів на основі пуску та зупинки швейної машини. Збагачення словника термінами – назвами механізмів, якості строчки (натягу нитки)
Збагачення уявлень про одержання тканини. Розвиток сенсорних відчуттів на основі визначення властивостей тканини за зовнішнім виглядом, за силою розриву, на дотик. Розвиток естетичних смаків на основі визначення придатності тканини для виготовлення швейних виробів. Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу термінами щодо характеристики тканини |
|
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60 61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112 113
114
115
116
117
118
119
120
121
122 |
Тема. Складки у швейних виробах Об’єкти роботи. Зразки складок, виготовлені на папері, на смужках тканини (зустрічні, однобічні, бантові, м'які )
Складки як вид оздоблення. Види складок, конструкція, призначення
Глибина складки. Закріплення складок строчкою
М'які складки на білизні, жіночому і дитячому одязі. П/р. Розрахунок матеріалів (тканини, мережива, шитва) на м'які складки
П/р. Розмічання м'яких складок на деталях
П/р. Розмічання складок, заметування по надсічках чи копіювальних стібках
П/р. Розмічання складок, заметування по надсічках чи копіювальних стібках
П/р. Розмічання складок, заметування по надсічках чи копіювальних стібках
П/р. Прасування складок
Тема. Накладні кишені Об’єкти роботи. Зразки накладних кишень з прямими та заокругленими кутами, з обшивками, вилогами, клапанами
Фасони кишень. Деталі кишень, їх назва, кількість. Оздоблення кишень (обшивки, вилоги, клапани, вишивка, ґудзики, аплікація). Місце розташування на виробах Способи моделювання кишень. П/р. Моделювання різних фасонів кишень за основною викрійкою
П/р. Моделювання різних фасонів кишень за основною викрійкою
П/р. Виготовлення кишені з вилогою
П/р. Виготовлення кишені з вилогою
П/р. Виготовлення кишені із заокругленням
П/р. Виготовлення кишені із заокругленням
П/р. Виготовлення кишені з різними обшивками верхнього зрізу
П/р. Виготовлення кишені з різними обшивками верхнього зрізу
П/р. Настрочування кишені на основну деталь
П/р. Настрочування кишені на основну деталь. Тематичне оцінювання
Тема. Фартух для роботи Виріб. Фартух із нагрудником (суцільнокроєний), бретелі, зав’язки, накладні кишені
Фасони фартухів, їх призначення. Тканини для пошиття фартухів
Назва деталей, зрізів. Одинарні та парні деталі. Мірки для побудови креслення, умовні позначення мірок. П/р. Зняття мірок для виготовлення креслення фартуха
Креслення деталей фартуха. Назви контурних ліній на кресленні П/р. Побудова креслення. Визначення деталей фартуха на готовому кресленні
П/р. Побудова креслення. Визначення деталей фартуха на готовому кресленні
Назва зрізів деталей викрійки. П/р. Вирізування викрійки.
П/р. Моделювання деталей фартуха
П/р. Підготовка тканини до розкладки викрійки (врахування малюнка, поздовжньої нитки, припуску на обробку зрізів)
Правила розкладання викрійки на тканині. П/р. Розкладка викрійки на тканині
П/р. Викроювання деталей фартуха
П/р. Викроювання деталей фартуха
Тема. Технологія виготовлення фартуха Виріб. Фартух для роботи з кишенями, суцільнокроєний на зав’язках, з бретелями
Деталі фартуха (основні, не основні). Послідовність з'єднання
П/р. Підготовка деталей до пошиття (прокладання копіювальних стібків та лінії середини основної деталі).
П/р. Обробка зрізів основної частини фартуха
П/р. Обробка зрізів основної частини фартуха
П/р. Виготовлення кишень
П/р. Виготовлення кишень
П/р. Виготовлення бретелей
П/р. Виготовлення зав'язок
П/р. З'єднання кишень з основною деталлю (настрочування)
П/р. З'єднання кишень з основною деталлю (настрочування)
П/р. Пришивання бретелі
П/р. Пришивання зав’язок (пояса)
П/р. Оздоблення виробу
П/р. Оздоблення виробу П/р. Оздоблення виробу
П/р. Прасування готового виробу. Тематичне оцінювання
Тема. Практичне повторення Розмічання складок. Закріплення складок строчками
Розмічання складок. Закріплення складок строчками
Тема. Виготовлення оборки Об’єкти виготовлення. Зразки оборок
Тканина основна і оздоблювальна. Матеріали, які використовують для виготовлення оборки. Призначення оборок
П/р. Розрахунок тканини. Розкроювання оборки
П/р. Обробка відлітного зрізу оборки ручним або машинним способом
П/р. Обробка відлітного зрізу оборки ручним або машинним способом
П/р. Обробка відлітного зрізу оборки ручним або машинним способом
П/р. Виконання зборки ручним або машинним способом. Рівномірний розподіл зборки
П/р. Виконання зборки ручним або машинним способом. Рівномірний розподіл зборки П/р. Виконання зборки ручним або машинним способом. Рівномірний розподіл зборки
П/р. Способи з'єднання оборки з основною деталлю
П/р. З'єднання оборки з основною деталлю
Тема. Запошивний шов Об’єкт роботи. Зразок запошивного шва
Види з’єднувальних швів. Запошивний шов, його застосування
П/р. Технологія виготовлення. Визначення ширини запошивного шва
П/р. Виготовлення зразка шва
П/р. Виготовлення зразка шва
П/р. Виготовлення зразка шва. Тематичне оцінювання
П/р. Виготовлення зразка шва
П/р. Виготовлення зразка шва
П/р. Виготовлення зразка шва
Тема. Креслення, викрійка, крій плечових жіночих і дитячих виробів Вироби. Сорочка дитяча без рукавів. Сарафан дитячий
Плечові вироби. Тканини для пошиття дитячих і жіночих сорочок (білизни), сарафанів
П/р. Правила і послідовність знімання мірок з фігури. Позначення мірок. Мірки для побудови креслень плечових жіночих і дитячих виробів. Знімання мірок
П/р. Розміри плечового виробу. Визначення розміру одягу
П/р. Побудова креслення ( креслення виготовляється в масштабі за допомогою масштабної лінійки та в натуральну величину)
П/р. Побудова креслення ( креслення виготовляється в масштабі за допомогою масштабної лінійки та в натуральну величину)
Назва деталей сорочки, зрізів деталей. П/р. Вирізування викрійки з готового креслення
П/р. Моделювання сарафану
П/р. Підготовка тканини до розкроювання. Розкладання викрійки на тканину
П/р. Викроювання деталей з урахуванням припуску на шви
Тема. Обробка зрізів у жіночих і дитячих плечових виробах навкісною подвійною обшивкою Вироби. Сорочка дитяча без рукавів з круглим вирізом горловини і пройми. Сарафан дитячий
Послідовність виготовлення. Шви, що застосовуються при пошитті виробів
П/р. Прокладання копіювальних стібків та контрольних ліній (позначення середини деталі)
П/р. Прокладання копіювальних стібків та контрольних ліній (позначення середини деталі)
П/р. З’єднання деталей виробу (бічних зрізів) запошивним швом із попереднім зметуванням
П/р. З’єднання деталей виробу (бічних зрізів) запошивним швом із попереднім зметуванням
П/р. З’єднання деталей виробу (бічних зрізів) запошивним швом із попереднім змотуванням
П/р. З’єднання деталей виробу (бічних зрізів) запошивним швом із попереднім змотуванням
П/р. З’єднання деталей виробу (плечових зрізів) запошивним швом із попереднім зметуванням
П/р. З’єднання деталей виробу (плечових зрізів) запошивним швом із попереднім зметуванням
Різновиди обробки зрізів навскісною обшивкою. П/р. Обробка навскісною обшивкою зрізу горловини і пройми виробу із використанням різних доповнень (мережива, тасьми та ін.)
П/р. Обробка навскісною обшивкою зрізу горловини і пройми виробу із використанням різних доповнень (мережива, тасьми та ін.)
П/р. Обробка навскісною обшивкою зрізу горловини і пройми виробу із використанням різних доповнень (мережива, тасьми та ін.)
П/р. Обробка навскісною обшивкою зрізу горловини і пройми виробу із використанням різних доповнень (мережива, тасьми та ін.)
П/р. Обробка зрізу по лінії низу швом упідгин із закритим зрізом
П/р. Обробка зрізу по лінії низу швом упідгин із закритим зрізом
П/р. Прасування готового виробу
П/р. Прасування готового виробу
П/р. Складання готового виробу. Тематичне оцінювання
Тема. Практичне повторення П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами
П/р. Пошиття новорічних сувенірів вивченими швами |
8
1
1
1
1
1
1
1
1
10
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
10
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
16
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1 1
1
2 1
1
10
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
8
1
1
1
1
1
1
1
1
8
1
1
1
1
1
1
1
1
18
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
14 1
1
1
1 1
1
1
1
1
1
1
1
1
1 |
17.09.2020
17.09.2020
18.09.2020
18.09.2020
21.09.2020
21.09.2020
23.09.2020
23.09.2020
24.09.2020
24.09.2020
25.09.2020
25.09.2020
28.09.2020
28.09.2020
30.09.2020
30.09.2020
01.10.2020
01.10.2020
02.10.2020
02.10.2020
05.10.2020
05.10.2020
07.10.2020
07.10.2020
08.10.2020
08.10.2020
09.10.2020
09.10.2020
12.10.2020
12.10.2020
15.10.2020
15.10.2020
16.10.2020
16.10.2020
19.10.2020
19.10.2020
21.10.2020
21.10.2020
22.10.2020
22.10.2020
23.10.2020
23.10.2020 02.11.2020
02.11.2020
04.11.2020
04.11.2020
05.11.2020
05.11.2020
06.11.2020
06.11.2020
09.11.2020
09.11.2020
11.11.2020
11.11.2020
12.11.2020
12.11.2020
13.11.2020
13.11.2020
16.11.2020
16.11.2020
18.11.2020
18.11.2020
19.11.2020
19.11.2020
20.11.2020
20.11.2020
23.11.2020
23.11.2020
25.11.2020
25.11.2020
26.11.2020
26.11.2020
27.11.2020
27.11.2020
30.11.2020
30.11.2020
02.12.2020
02.12.2020
03.12.2020
03.12.2020
04.12.2020
04.12.2020
07.12.2020
07.12.2020
09.12.2020
09.12.2020
10.12.2020
10.12.2020
11.12.2020
11.12.2020
14.12.2020
14.12.2020
16.12.2020
16.12.2020 17.12.2020
17.12.2020
18.12.2020
18.12.2020
21.12.2020
21.12.2020
23.12.2020
23.12.2020
24.12.2020
24.12.2020 |
Учні: знають назви складок та їх призначення; знають послідовність виготовлення м'яких складок. Учні: уміють розмічати складки за зразками, інструкційною картою, закріплювати складки та прасувати. Учні: вміють розпізнавати м’які складки серед інших видів оздоблення
Учні: знають оздоб-лення кишень, нази-вають їх, визначають фасони кишень за малюнками, зразками; знають місце розташування кишень на виробах. Учні: уміють змінювати деталь кишені способом моделювання за зразком; уміють виготовляти кишені з вилогами Учні: знають оздоблення кишень, називають їх, визначають фасони кишень за малюнками, зразками; знають місце розташування кишень на виробах. Учні: уміють змінювати деталь кишені способом моделювання за зразком; уміють виготовляти кишені з вилогами, настрочувати на основну деталь за інструкційною картою
Учні: називають фасони фартухів за малюнками, знають назви деталей, зрізів; називають мірки для побудови креслення, контурні лінії на кресленні, знають правила розкладання деталей викрійки на тканині. Учні: уміють знімати мірки один з одного, записувати розміри, будувати креслення за інструкційною картою, вирізувати викрійки, викроювати деталі фартуха, під безпосереднім керівництвом учителя Учні: називають фасони фартухів за малюнками, знають назви деталей, зрізів; називають мірки для побудови креслення, контурні лінії на кресленні, знають правила розкладання деталей викрійки на тканині.
Учні: знають способи обробки деталей фартуха, називають за малюнками та послідовність з’єднання деталей. Учні: уміють виготов-ляти кишені, бретелі, зав’язки, з’єднувати деталі з основною частиною фартуха за інструкційною картою
Учні: знають призна-чення оборки, визна-чають за малюнком; знають види обробки зрізів оборки та способи з'єднання з основною частиною. Учні: уміють обробляти зрізи оборки різними способами, з’єднувати оборку з основною деталлю за планом послідовності роботи Учні: знають призначення оборки, визначають за малюнком; знають види обробки зрізів оборки та способи з'єднання з основною частиною. Учні: уміють обробляти зрізи оборки різними способами, з’єднувати оборку з основною деталлю за планом послідовності роботи
Учні: знають види з’єднувальних швів, називають їх за зразками, малюнками; знають технологію виготовлення (називають за малюнками). Учні: уміють виготовити зразок запошивного шва за інструкційною картою
Учні: мають уявлення про плечові вироби, знають послідовність знімання мірок з фігури людини; знають назви деталей, їх зрізів, контурних ліній на кресленні. Учні: уміють знімати мірки, визначати розмір одягу, будувати креслення за інструкційною картою, вирізувати викрійку, викроювати деталі; уміють користуватися масштабною лінійкою
Учні: знають різновиди обробки зрізів навскісною обшивкою; знають надсічки та їх призначення, шви для пошиття швейних виробів. Учні: уміють прокладати копіювальні стібки та контрольні лінії на деталях, з’єднувати деталі запошивним швом, обробляти навскісною обшивкою зрізи горловини і пройми за інструкційною картою. Учні: уміють використовувати різні види оздоблення (для сильної групи учнів) |
Збагачення уявлень про оздоблення швейних виробів різними видами складок. Розвиток мовлення на основі збагачення словника спеціальними термінами (назви складок). Розвиток просторових уявлень на основі розмічання складок на деталях (на папері, на тканині)
Збагачення уявлень про фасони кишень та їх оздоблення. Розвиток просторо-вих уявлень на основі формування умінь моделюванню основної деталі кишені. Розвиток естетичних смаків на основі визначення видів оздоблення кишень. Збагачення уявлень про фасони кишень та їх оздоблення. Розвиток просторових уявлень на основі формування умінь моделюванню основної деталі кишені. Розвиток естетичних смаків на основі визначення видів оздоблення кишень. Розвиток мислення на основі аналізу різних зразків фасонів кишень
Розвиток мислення на основі характерис-тики виробу за назвою, деталями, способом обробки та з'єднання частин. Розвиток плануючого мовлення на основі словесного визна-чення (розповідь) послідовності технологічних операцій та видів діяльності (визначен-ня розміру, побудова креслення, вирізуван-ня викрійки, деталей)
Розвиток загально-трудових умінь на основі аналізу спо-собу виготовлення виробу, попереднього планування видів діяльності та здійс-нення самоконтролю в процесі виконання практичних завдань
Збагачення уявлень про види оздоблення швейних виробів оборками. Розвиток самостій-ності на основі виконання практич-них завдань за планом послідовності роботи. Розвиток естетичних смаків на основі оздоблення швейних виробів оборкою Збагачення уявлень про види оздоблення швейних виробів оборками. Розвиток самостій-ності на основі виконання практич-них завдань за планом послідовності роботи. Розвиток естетичних смаків на основі оздоблення швейних виробів оборкою
Розширення уявлень про види з’єднуваль-них швів. Розвиток словнико-вого запасу професій-ними термінами. Розвиток пам’яті на основі пригадування назв відомих швів (зшивний, упідгин із закритим та відкри-тим зрізом, подвійний)
Збагачення уявлень учнів про жіночі і дитячі швейні вироби на основі характеристики дитячої сорочки (призначення, деталі, тканина, розміри, фасони). Формування конструктивної діяльності на основі аналізу готового креслення та визначення послідовності побудови креслення сорочки
Формування загальнотрудових умінь: орієнтування в способі виконання швейного виробу на основі аналізу дитячої сорочки; планування послідовності виконання трудових операцій (позначення середини деталей та контурних ліній сорочки, з'єднання деталей, обробка зрізу горловини, обробка зрізу пройми та низу); контролювання обробки зрізів та з'єднання деталей (самоконтроль), на основі порівняння результатів своєї діяльності з еталоном (зразком) |
|