5 клас
Математика
(5 годин на тиждень, усього 175 годин)
Програма. Модельна навчальна програма «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В.,
Семенов В.В., Якір М.С.) затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.
Підручник. Аркадій Мерзляк, Віталій Полонський, Михайло Якір:
Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти.
Харків «Гімназія», 2022.
№ уроку |
Тема уроку |
Кіль- кість годин |
Дата уроку |
Примітки |
1 - 80 |
І семестр |
80 |
|
|
1 - 80 |
І. Натуральні числа і дії з ними. |
80 |
|
|
1 - 17 |
Натуральні числа. |
17 |
|
|
|
Змістові лінії: «Числа і дії з ними», «Геометричні фігури і величини», «Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій». |
|
|
|
1 - 2 |
Натуральні числа. Ряд натуральних чисел. Число нуль. |
2 |
|
|
3 - 4 |
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел. |
2 |
|
|
5 |
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою. Самостійна робота. |
1 |
|
|
6 - 7 |
Аналіз самостійної роботи. Відрізок. Довжина відрізка. |
2 |
|
|
8 |
Ламана. |
1 |
|
|
9 |
Площина, пряма, промінь. |
1 |
|
|
10 |
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища. |
1 |
|
|
11 - 12 |
Шкала. Координатний промінь. |
2 |
|
|
13 - 14 |
Порівняння натуральних чисел. |
2 |
|
|
15 |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. Самостійна робота. |
1 |
|
|
16 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
17 |
Контрольна робота № 1. |
1 |
|
|
18 - 46 |
Додавання і віднімання натуральних чисел. |
29 |
|
|
|
Змістові лінії: «Числа і дії з ними», «Геометричні фігури і величини», «Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій», «Вирази. Рівняння». |
|
|
|
18 - 19 |
Аналіз контрольної роботи. Додавання натуральних чисел. Властивості додавання. |
2 |
|
|
20 |
Сюжетні задачі з реальними даними. |
1 |
|
|
21 - 22 |
Віднімання натуральних чисел. |
2 |
|
|
23 |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. Самостійна робота. |
1 |
|
|
24 - 25 |
Аналіз самостійної роботи. Числові і буквені вирази. Формули. |
2 |
|
|
26 |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Робота з даними. |
1 |
|
|
27 - 28 |
Рівняння. |
2 |
|
|
29 - 30 |
Складання рівнянь за змістом задач. Самостійна робота. |
2 |
|
|
31 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
32 |
Контрольна робота № 2. |
1 |
|
|
33 - 34 |
Аналіз контрольної роботи. Кут. Позначення кутів. |
2 |
|
|
35 - 36 |
Види кутів. Вимірювання кутів. Самостійна робота. |
2 |
|
|
37 - 38 |
Аналіз самостійної роботи. Многокутники. Рівні фігури. Периметр многокутника. |
2 |
|
|
39 - 40 |
Трикутник і його види. |
2 |
|
|
41 |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Робота з даними. |
1 |
|
|
42 - 43 |
Прямокутник і квадрат. Периметр прямокутника і квадрата. |
2 |
|
|
44 |
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища. Самостійна робота. |
1 |
|
|
45 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
46 |
Контрольна робота № 3. |
1 |
|
|
47 - 80 |
Множення і ділення натуральних чисел. |
34 |
|
|
|
Змістові лінії: «Числа і дії з ними», «Геометричні фігури і величини», «Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій», «Вирази. Рівняння». |
|
|
|
47 - 48 |
Аналіз контрольної роботи. Множення. Переставна властивість множення. |
2 |
|
|
49 - 50 |
Сполучна властивість множення. |
2 |
|
|
51 - 52 |
Розподільна властивість множення. |
2 |
|
|
53 |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Робота з даними. Самостійна робота. |
1 |
|
|
54 - 55 |
Аналіз самостійної роботи. Ділення. |
2 |
|
|
56 - 57 |
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою. |
2 |
|
|
58 - 59 |
Ділення з остачею. |
2 |
|
|
60 |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. Самостійна робота. |
1 |
|
|
61 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
62 |
Контрольна робота № 4. |
1 |
|
|
63 |
Аналіз контрольної роботи. Степінь числа. |
1 |
|
|
64 |
Квадрат і куб натурального числа. |
1 |
|
|
65 - 66 |
Площа. Площа прямокутника. |
2 |
|
|
67 |
Сюжетні задачі з реальними даними. Самостійна робота. |
1 |
|
|
68 |
Аналіз самостійної роботи. Прямокутний паралелепіпед. Куб. Піраміда. |
1 |
|
|
69 |
Розгортки прямокутного паралелепіпеда та піраміди. |
1 |
|
|
70 |
Площа поверхні прямокутного паралелепіпеда. |
1 |
|
|
71 - 72 |
Об'єм прямокутного паралелепіпеда. |
2 |
|
|
73 |
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища. |
1 |
|
|
74 - 75 |
Комбінаторні задачі. |
2 |
|
|
76 - 77 |
Найпростіші комбінаторні задачі. Самостійна робота. |
2 |
|
|
78 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
79 |
Контрольна робота № 5. |
1 |
|
|
80 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення матеріалу, вивченого за І семестр. |
1 |
|
|
81 - 175 |
ІІ семестр |
95 |
|
|
81 - 175 |
ІІ. Дробові числа і дії з ними. |
95 |
|
|
|
Змістові лінії: «Числа і дії з ними», «Геометричні фігури і величини», «Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій», «Вирази. Рівняння». |
|
|
|
81 - 115 |
Звичайні дроби. |
35 |
|
|
81 - 82 |
Уявлення про звичайні дроби. |
2 |
|
|
83 |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. |
1 |
|
|
84 - 85 |
Знаходження частини від числа. |
2 |
|
|
86 - 87 |
Сюжетні задачі з реальними даними. Самостійна робота. |
2 |
|
|
88 - 89 |
Аналіз самостійної роботи. Знаходження числа за величиною його частини. |
2 |
|
|
90 - 91 |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Робота з даними. |
2 |
|
|
92 - 93 |
Правильні і неправильні дроби. |
2 |
|
|
94 - 95 |
Порівняння дробів. |
2 |
|
|
96 |
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою. Самостійна робота. |
1 |
|
|
97 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
98 |
Контрольна робота № 6. |
1 |
|
|
99 - 100 |
Аналіз контрольної роботи. Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. |
2 |
|
|
101 - 102 |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Робота з даними. Самостійна робота. |
2 |
|
|
103 - 104 |
Аналіз самостійної роботи. Звичайні дроби і ділення натуральних чисел. |
2 |
|
|
105 - 106 |
Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін. |
2 |
|
|
107 |
Мішані числа. Перетворення неправильного дробу у мішане число. |
1 |
|
|
108 - 109 |
Перетворення мішаного числа у неправильний дріб. |
2 |
|
|
110 - 111 |
Додавання і віднімання мішаних чисел. |
2 |
|
|
112 - 113 |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Робота з даними. Самостійна робота. |
2 |
|
|
114 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
115 |
Контрольна робота № 7. |
1 |
|
|
116 - 149 |
Десяткові дроби. |
34 |
|
|
116 - 117 |
Аналіз контрольної роботи. Уявлення про десяткові дроби. Запис десяткових дробів. |
2 |
|
|
118 - 119 |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. |
2 |
|
|
120 - 121 |
Порівняння десяткових дробів. |
2 |
|
|
122 |
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою. Самостійна робота. |
1 |
|
|
123 - 124 |
Аналіз самостійної роботи. Округлення чисел. Округлення натуральних чисел і десяткових дробів. |
2 |
|
|
125 |
Округлення чисел як оціночна модель реальних ситуацій. |
1 |
|
|
126 - 127 |
Прикидки та оцінки значень числових виразів. |
2 |
|
|
128 - 129 |
Додавання і віднімання десяткових дробів. |
2 |
|
|
130 |
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища. Самостійна робота. |
1 |
|
|
131 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
132 |
Контрольна робота № 8. |
1 |
|
|
133 - 134 |
Аналіз контрольної роботи. Множення десяткових дробів. |
2 |
|
|
135 - 136 |
Розв'язування вправ. |
2 |
|
|
137 |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Робота з даними. |
1 |
|
|
138 - 139 |
Ділення десяткових дробів. |
2 |
|
|
140 - 141 |
Розв'язування вправ. |
2 |
|
|
142 |
Сюжетні задачі з реальними даними. Самостійна робота. |
1 |
|
|
143 - 144 |
Аналіз самостійної роботи. Середнє арифметичне. |
2 |
|
|
145 - 146 |
Середнє значення величини. |
2 |
|
|
147 |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. Самостійна робота. |
1 |
|
|
148 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
149 |
Контрольна робота № 9. |
1 |
|
|
150 -165 |
Відсотки. |
16 |
|
|
150 - 151 |
Аналіз контрольної роботи. Відсотки. |
2 |
|
|
152 - 153 |
Знаходження відсотків від числа. |
2 |
|
|
154 - 155 |
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища. Самостійна робота. |
2 |
|
|
156 - 157 |
Аналіз самостійної роботи. Знаходження числа за його відсотками. |
2 |
|
|
158 - 159 |
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою. |
2 |
|
|
160 - 161 |
Відсоткові розрахунки. |
2 |
|
|
162 - 163 |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Робота з даними. Самостійна робота. |
2 |
|
|
164 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
165 |
Контрольна робота № 10. |
1 |
|
|
166 - 175 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
10 |
|
|
166 |
Аналіз контрольної роботи. Арифметичні дії з натуральними числами. Властивості арифметичних дій. |
1 |
|
|
167 |
Звичайні дроби. Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками. |
1 |
|
|
168 |
Арифметичні дії з десятковими дробами. Властивості арифметичних дій. |
1 |
|
|
169 |
Рівняння. Складання рівнянь за змістом задач. |
1 |
|
|
170 |
Периметр і площа прямокутника. Об'єм прямокутного паралелепіпеда. |
1 |
|
|
171 |
Відсоткові розрахунки. |
1 |
|
|
172 |
Розв'язування вправ. Самостійна робота. |
1 |
|
|
173 |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
174 |
Підсумкова контрольна робота. |
1 |
|
|
175 |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення вивченого матеріалу за рік. |
1 |
|
|