Календарний план з предмету "Громадянська освіта" для ПТНЗ, І курс на 35 годин
теоретичних занять з предмету «Громадянська освіта» (І курс)
№ уроку |
Назва розділу, теми, циклу, уроку |
К-ть годин |
Дата занять |
Примітки |
||
|
|
|
|
|||
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
||||||
1 |
Вступ. Знайомство з новим курсом. Діагностична бесіда |
1 |
|
|
|
|
|
Що таке ідентичність? |
2 |
|
|
|
|
2 |
Ідентичність. Види ідентичності. |
|
|
|
|
|
3 |
Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість |
|
|
|
|
|
|
Соціалізація особистості |
3 |
|
|
|
|
4 |
Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності |
|
|
|
|
|
5 |
Соціалізація в сім’ї. Партнерські стосунки в сім’ї. Трансформація моделей сім’ї. |
|
|
|
|
|
6 |
Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури |
|
|
|
|
|
|
Самореалізація людини |
1 |
|
|
|
|
7 |
Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність |
|
|
|
|
|
8 |
Практичне заняття «Визначаємо найнеобхідніші умови для самореалізації людини (симулятивна гра «Соцопитування») |
1 |
|
|
|
|
9 |
Тематичне оцінювання за розділом 1 |
1 |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
||||||
|
Людська гідність і права людини |
1 |
|
|
|
|
10 |
Поняття людської гідності. Людська гідність- основа природного права. Рівноправність. Охорона й захист людської гідності. |
|
|
|
|
|
|
Еволюція прав людини |
1 |
|
|
|
|
11 |
Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини. |
|
|
|
|
|
|
Людина і держава |
1 |
|
|
|
|
12 |
Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права. Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави. |
|
|
|
|
|
|
Права дитини |
1 |
|
|
|
|
13 |
Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини. |
|
|
|
|
|
|
Механізми захисту прав людини і прав дитини |
2 |
|
|
|
|
14 |
Порушення прав людини |
|
|
|
|
|
15 |
Поняття механізмів прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. Правозахисні організації. Як побудувати ефективний механізм захисту прав дитини в школі |
|
|
|
|
|
16 |
Практичне заняття «Європейський суд з прав людини» |
1 |
|
|
|
|
17 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом ІІ |
1 |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
||||||
|
Соціокультурна багатоманітність |
1 |
|
|
|
|
18 |
Соціальна структура суспільства. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність |
|
|
|
|
|
|
Ефективна комунікація |
1 |
|
|
|
|
19 |
Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація |
|
|
|
|
|
|
Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти |
2 |
|
|
|
|
20 |
Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія |
|
|
|
|
|
21 |
Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс |
|
|
|
|
|
22 |
Практичне заняття «Подолання конфліктів (кіноурок)» |
1 |
|
|
|
|
23 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом ІІІ |
1 |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ |
||||||
|
Демократична держава |
3 |
|
|
|
|
24 |
Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення |
|
|
|
|
|
25 |
Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах. Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу |
|
|
|
|
|
26 |
Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію |
|
|
|
|
|
|
Громадянське суспільство |
1 |
|
|
|
|
27 |
Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава. |
|
|
|
|
|
|
Громада |
1 |
|
|
|
|
28 |
Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади |
|
|
|
|
|
|
Громадянська участь в житті суспільства |
1 |
|
|
|
|
29 |
Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція |
|
|
|
|
|
|
Школа-простір демократії |
2 |
|
|
|
|
30 |
Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Врядування та управління школою |
|
|
|
|
|
31 |
Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада |
|
|
|
|
|
|
Дитячі й молодіжні громадські об’єднання |
1 |
|
|
|
|
32 |
Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об’єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн |
|
|
|
|
|
33 |
Практичне заняття «Вибори до органів місцевого самоврядування (симулятивна гра)» |
1 |
|
|
|
|
34 |
Практичне заняття «Дебати «Демократія» |
1 |
|
|
|
|
35 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом ІV |
|
|
|
|
|
Викладач_______________О.В.Пеннер