Календарний план з предмету "Громадянська освіта" для ПТНЗ (35 годин, І курс)

Про матеріал

Календарний план з предмету "Громадянська освіта" для ПТНЗ, І курс на 35 годин

Перегляд файлу

Поурочно-тематичний план

теоретичних занять з предмету «Громадянська освіта» (І курс)

№ уроку

Назва розділу, теми, циклу, уроку

К-ть годин

Дата занять

Примітки

 

 

 

 

РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

1

Вступ. Знайомство з новим курсом. Діагностична бесіда

1

 

 

 

 

 

Що таке ідентичність?

2

 

 

 

 

2

Ідентичність. Види ідентичності.

 

 

 

 

 

3

Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість

 

 

 

 

 

 

Соціалізація особистості

3

 

 

 

 

4

Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності

 

 

 

 

 

5

Соціалізація в сім’ї. Партнерські стосунки в сім’ї. Трансформація моделей сім’ї. 

 

 

 

 

 

6

Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури

 

 

 

 

 

 

Самореалізація людини

1

 

 

 

 

7

Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність

 

 

 

 

 

8

Практичне заняття «Визначаємо найнеобхідніші умови для самореалізації людини (симулятивна гра «Соцопитування»)

1

 

 

 

 

9

Тематичне оцінювання за розділом 1

1

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

 

Людська гідність і права людини

1

 

 

 

 

10

Поняття людської гідності. Людська гідність- основа природного права. Рівноправність. Охорона й захист людської гідності.

 

 

 

 

 

 

Еволюція прав людини

1

 

 

 

 

11

Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини.

 

 

 

 

 

 

Людина і держава

1

 

 

 

 

12

Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права. Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави.

 

 

 

 

 

 

Права дитини

1

 

 

 

 

13

Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Захист прав дитини.

 

 

 

 

 

 

Механізми захисту прав людини і прав дитини

2

 

 

 

 

14

Порушення прав людини

 

 

 

 

 

15

Поняття механізмів прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. Правозахисні організації. Як побудувати ефективний механізм захисту прав дитини в школі

 

 

 

 

 

16

Практичне заняття «Європейський суд з прав людини»

1

 

 

 

 

17

Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом ІІ

1

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

 

Соціокультурна багатоманітність

1

 

 

 

 

18

Соціальна структура суспільства. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність

 

 

 

 

 

 

Ефективна комунікація

1

 

 

 

 

19

Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація

 

 

 

 

 

 

Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти

2

 

 

 

 

20

Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія

 

 

 

 

 

21

Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс

 

 

 

 

 

22

Практичне заняття «Подолання конфліктів (кіноурок)»

1

 

 

 

 

23

Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом ІІІ

1

 

 

 

 

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

 

Демократична держава

3

 

 

 

 

24

Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення

 

 

 

 

 

25

Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах. Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу

 

 

 

 

 

26

Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію

 

 

 

 

 

 

Громадянське суспільство

1

 

 

 

 

27

Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава.

 

 

 

 

 

 

Громада

1

 

 

 

 

28

Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади

 

 

 

 

 

 

Громадянська участь в житті суспільства

1

 

 

 

 

29

Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція

 

 

 

 

 

 

Школа-простір демократії

2

 

 

 

 

30

Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Врядування та управління школою

 

 

 

 

 

31

Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада

 

 

 

 

 

 

Дитячі й молодіжні громадські об’єднання

1

 

 

 

 

32

Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об’єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн

 

 

 

 

 

33

Практичне заняття «Вибори до органів місцевого самоврядування (симулятивна гра)»

1

 

 

 

 

34

Практичне заняття «Дебати «Демократія»

1

 

 

 

 

35

Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом ІV

 

 

 

 

 

 

Викладач_______________О.В.Пеннер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку