Я досліджую світ
Підручник
Я досліджую світ : підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.) : Ч. 1
/ Н. М. Бібік, Г. П. Бондарчук. — Харків : Вид-во «Ранок», 2021. — 128 с. : іл.
ISBN 978-617-09-6900-2
4 клас
Семестр |
Кількість годин |
Всього годин |
І |
46 |
|
ІІ |
|
№ |
Дата проведення |
Тема уроку |
Очікувані результати та індекс очікуваного результату в ТОП |
Змістова лінія |
1. |
|
Україна — мій край, моя Батьківщина!
|
Учень/учениця цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацією [4 ГІО 8.3] Учень/учениця знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Герб, державна мова) [4 ГІО 1.3] Учень/учениця має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту;[4 ГІО 6.2] Наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2] Наводить приклади відповідальності за скоєні правопорушення Учень/учениця аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1] пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6] пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1] Учень/учениця має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1] наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1] встановлює зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, розуміє необхідність культурної поведінки в громадських місцях (транспорті, музеї, бібліотеці, тощо); [4 ГІО 2.3], [4 СЗО 2.4] Учень/учениця має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); [4 ПРО 1.1] |
Людина в суспільстві |
2. 3. |
|
Державні символи України.
|
Людина в суспільстві |
|
4. 5. |
|
Правила життя в суспільстві Практичний блок Рольова гра «Супермаркет», «Я пасажир» та інші на вибір |
Людина в суспільстві |
|
6. 7. |
|
Життя людини — найвища цінність Як діяти в небезпечній ситуації
|
Людина |
|
8. |
|
Я та інші
|
Людина серед людей |
|
9. |
|
Зовнішність людини. Акуратність |
Людина
|
|
10. |
|
Діагностична робота № 1 |
Людина
|
|
11. |
|
Планета Земля – наш дім у Всесвіті |
Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1]; моделює Сонячну систему, сузір’я; обертання Землі; [4 ПРО 1.4] наводить приклади небесних тіл [4 ПРО 1.4] Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1]. моделює Сонячну систему, сузір’я, обертання Землі; [4 ПРО 1.4] Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1]; Учень/учениця розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету; розповідає про факти дослідження космосу людством, які зацікавили [4 ПРО 2.1] |
Природа |
12. |
|
Сонячна система – частина Всесвіту Практичний блок Моделювання Сонячної системи |
Природа |
|
13. 14. |
|
Сонце — джерело світла і тепла на Землі |
Природа |
|
15. |
|
Земля — планета Сонячної системи |
Природа |
|
16. |
|
Місяць — природний супутник Землі |
Природа |
|
17. |
|
Діагностична робота № 2 |
Природа |
|
18. |
|
Рухи Землі і їх наслідки. Рух Землі навколо своєї осі |
Учень/учениця пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі); [4 ПРО 1.4] Моделює обертання Землі [4 ПРО 1.4] Учень/учениця називає способи орієнтування на місцевості; [4 ПРО 1.1] визначає сторони горизонту по компасу [4 ПРО 1.4] орієнтування на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак [4 ПРО 1.5] складання плану приміщення, орієнтування на місцевості орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4] Учень/учениця складання плану приміщення, орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4] значення плану місцевості і карти [4 ПРО 1.4] Учень/учениця називає способи орієнтування на місцевості; [4 ПРО 1.1] визначає сторони горизонту по компасу [4 ПРО 1.4] орієнтування на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак [4 ПРО 1.5] складання плану приміщення, орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4] орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак; [4 ПРО 1.5] знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2] орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4] |
Природа |
19. 20. |
|
Рух Землі навколо Сонця. Теплові пояси |
Природа |
|
21. |
|
Орієнтування на місцевості. Як визначити сторони горизонту на місцевості. Як визначити сторони горизонту за допомогою компаса. Практичний блок Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця |
Природа |
|
22. |
|
Що таке план і масштаб. |
Природа |
|
23. |
|
Орієнтування на місцевості. Орієнтування на місцевості. План місцевості. Практичний блок Складання плану кімнати, пришкільної ділянки. |
Природа |
|
24. 25. |
|
Способи зображення поверхні Землі на глобусі та карті. Що таке географічна карта Практичний блок Наш край на глобусі і карті.Позначення на контурній карті материків і океанів |
Природа |
|
26. |
|
Діагностична робота № 3 |
Природа |
|
27. |
|
Погода. Прогноз погоди. Температура повітря. Вологість. |
Учень/учениця значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; [4 ПРО 1.4] спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру зонах. повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4] проводить спостереження за погодою, сезонними змінами [4 ПРО 1.2] дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1] застосовує знання для спостереження за погодою Учень/учениця значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; [4 ПРО 1.4] спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру зонах. повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4] застосовує знання для спостереження за погодою Учень/учениця робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі; описує і характеризує різноманість природних об»єктів в природних зонах, доводить значення об»єктів природи для людини [4 ПРО 1.4] |
Природа |
28. |
|
Атмосферний тиск. |
Природа |
|
29. |
|
Напрям і швидкість вітру. Хмарність. Атмосферні опади. Прогноз погоди. |
Природа |
|
30. |
|
Природні зони Землі. Арктичні пустелі. |
Природа |
|
31. |
|
Лісотундра. Тайга. Зона саван |
Природа |
|
32. |
|
Діагностична робота № 4 |
|
|
33. |
|
Материки Землі. Особливості природи материків |
Учень/учениця знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2] розповідає про різноманітність природи материків [4 ПРО 2.1] Учень/учениця знаходить і показує на картах океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання[4 ПРО 2.2] розповідає про мешканців океанів; [4 ПРО 2.1] робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]
|
Природа |
34. 35. |
|
Євразія. Природні зони материка. Практичний блок Вивчення умов існування рослин і тварин своєї місцевості. |
Природа |
|
36. |
|
Африка |
Природа |
|
37. |
|
Північна Америка |
Природа |
|
38. |
|
Південна Америка |
Природа |
|
39. |
|
Австралія |
Природа |
|
40. |
|
Антарктида |
Природа |
|
41. |
|
Проєкт «Візитівка материка» стор.102 |
Природа |
|
42. |
|
Океани Землі. Особливості природи океанів. Тихий океан. |
Природа |
|
43. |
|
Діагностична робота № 5 |
Природа |
|
44. |
|
Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий океан |
Природа |
|
45 |
|
Значення Світового океану. Проєкт «Уявна подорож океаном» |
Природа |
|
46. |
|
Підсумковий урок
|
Природа |
|
Наскрізні змістові лінії |
||||
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Розвиток ціннісного ставлення до природи та її пізнання, створення умов для самовираження учнів у різних видах діяльності, становлення екологічно грамотної та соціально адаптованої особистості. Розвиток відповідальної діяльності людини у природі; правила поведінки в природі; участь дітей в природоохоронній діяльності |
|
||
Громадянська відповідальність |
виховання активної позиції щодо громадянської і соціально-культурної належності себе і своєї родини до України; інтересу до пізнання історії та природи свого краю і країни; пошани до символів держави, ініціативної патріотичної поведінки у громадських акціях, у відзначенні пам'ятних дат і подій; усвідомлення правової відповідальності у ситуаціях застосування норм і правил життя в суспільстві. Толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв; залежність стану довкілля від поведінки всіх людей
|
|
||
Здоров'я і безпека |
Пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка. Формування поведінки в сім'ї, в школі, в громадських місцях; моральні норми; навички співжиття і співпраці, соціальні зв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей |
|
||
Підприємливість і фінансова грамотність |
розвиток толерантності у соціальній комунікації, ціннісного ставлення до приватного життя інших людей; соціальні навички у взаємодії і співпраці в різних видах діяльності;
|
|